Google ще предоставя нови потребителски данни на рекламодатели в YouTube
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google ще предоставя нови потребителски данни на рекламодатели в YouTube

Google ще предоставя нови потребителски данни на рекламодатели в YouTube

Потребителите ще бъдат таргетирани на база търсената информация в платформата

9182 прочитания

© Lucy Nicholson


Интернет гигантът Google лансира нова рекламна услуга във видеоплатформата си YouTube, чрез която рекламодателите могат да таргетират потребители на база техните действия в търсачката. Така, ако някой е търсил информация в Google за например туристическа дестинация, конкретен продукт или билети за кино, е много вероятно да попадне на рекламни клипове в YouTube, свързани точно с тях.

До момента рекламодателите в YouTube разполагаха единствено с информация за потребителските предпочитания на базата какви видеа гледат те, което ограничава възможностите им за достигане на целевата аудитория. С новата услуга на Google обаче цялата история за търсенията в платформата ще бъде събирана на всеки, който е влязъл в профила си, и използвана при лансиране на рекламен клип в YouTube.

Дия Джоли, управляващ директор в YouTube, коментира в блог пост, че с увеличаване на зрителската аудитория през мобилни устройва от компанията искат да улеснят рекламодателите да доставят по-подходящо рекламно съдържание на потребителите. "Сега информацията за потребителите на Google като демографски показатели и търсения в платформата може да бъде използвана, за да повлияе на рекламите, които те виждат в YouTube", добавя тя.

Всяко действие се записва

От интернет гиганта винаги са били внимателни с данните, които предоставят на рекламодателите, за потребителското поведение в мрежата, макар да разполагат с може би най-подробната информация. Освен това на Google се налага и допълнителен контрол от редица регулатори за използването на тези данни.

През последните години обаче най-големият конкурент на платформата, а именно социалната мрежа Facebook, постоянно развива рекламните си възможности и позволява все по-нишово и точно таргетиране на потребителите. Компанията на Марк Зукърбърг събира информация за хората, които използват услугите на Facebook, навсякъде и по всяко време, а следите за интересите и навиците им са навсякъде – от уебсайтовете, които посещават, през снимките, които правят, местата, на които се хранят, до квартала, в който работят или живеят, и магазините, от които пазаруват. Затова и от Google са принудени да направят следващата стъпка, предоставяйки по-подробна информация на рекламодателите в YouTube.

По-точни резултати

В допълнение от интернет платформата обявиха, че работят върху облачно решение за измерване на резултатите от рекламите, което ще бъде лансирано още тази година. Новият инструмент ще дава по-подробна информация на рекламодателите за резултатите от кампаниите им в YouTube на десктоп и мобилни устройства.

Новите възможности за по-точни резултати от кампаниите по всяка вероятност са следствие от спадналото доверие на големите рекламодатели и агенции, следствие най-вече от неколкократните признания на Facebook за редица грешки при измерването на резултатите от рекламите, някои от които, че интернет гигантът в продължение на две години е преувеличавал времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%.

Интернет гигантът Google лансира нова рекламна услуга във видеоплатформата си YouTube, чрез която рекламодателите могат да таргетират потребители на база техните действия в търсачката. Така, ако някой е търсил информация в Google за например туристическа дестинация, конкретен продукт или билети за кино, е много вероятно да попадне на рекламни клипове в YouTube, свързани точно с тях.

До момента рекламодателите в YouTube разполагаха единствено с информация за потребителските предпочитания на базата какви видеа гледат те, което ограничава възможностите им за достигане на целевата аудитория. С новата услуга на Google обаче цялата история за търсенията в платформата ще бъде събирана на всеки, който е влязъл в профила си, и използвана при лансиране на рекламен клип в YouTube.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.