С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 фев 2017, 9:11, 5442 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 февруари)

"Пиеро 97" подаде жалба в КЗК срещу bTV; Христо Кенански е новият бранд мениджър на "DEVIN Минерална" и DEVIN AIR; БАКА организира уебинар на тема How to win a Lion; Audi лансира локално рекламно видео по повод Световната купа по сноуборд в Банско

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


"Пиеро 97" подаде жалба в КЗК срещу bTV

Медия агенцията "Пиеро 97" е подала жалба срещу собственика на bTV - "БТВ Медиа груп", в Комисията за защита на конкуренцията срещу "злоупотреба с по-силна позиция при договаряне на рекламно присъствие". Повече подробности засега не се съобщават, но се очаква през следващите дни КЗК да обяви, че образува производство по случая.

Според най-популярното обяснение на пазара между двете компании има неуредени финансови взаимоотношения - "Пиеро 97" дължи голяма сума пари за излъчени реклами. Порядъкът на задължението е няколко милиона лева. Жалбата в КЗК сега изглежда като превантивен опит да се атакува bTV и вероятно отговорът на телевизионната компания няма да закъснее много.
Всичко това става в периода, когато и телевизии, и медия агенции работят активно по приключване на договорите си с клиентите за рекламно присъствие през 2017 г.
Повече по темата може да прочетете тук



Христо Кенански е новият бранд мениджър на "Devin Минерална" и Devin Air


Христо Кенански става бранд мениджър на бутилиращата компания за марките "Devin Минерална" и Devin AIR. На новата си позиция той е отговаря за представянето и развитието на двете марки на българския пазар и в дигиталното пространство, като ще управлява рекламните и промоционалните дейности около тях. От компанията съобщават, че "сред неговите основни приоритети ще бъде и разработването на нови подходи в маркетинг стратегията на брандовете". През последните две години той е бил бранд мениджър за Централна и Източна Европа на германския производител на потребителски стоки Henkel, където придобива голяма част от професионалния си опит.

БАКА организира уебинар на тема How to win a Lion

Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА) организира безплатен уебминар за подготовка на печеливша заявка за престижния международен рекламен фестивал на креативността Cannes Lions. Уебминарът ще се проведе на 14 февруари от 17 часа, а последният срок за заявка за участие е 13 февруари. Всеки желаещ трябва да се регистрира на office@baca.bg и да изпрати име, позиция, фирма и имейл адрес. Целта на уебминара е да покаже на потенциалните участници във фестивала как да подготвят печеливша заявка, а презентатор на срещата ще бъде представител на организаторите на фестивала в Кан. Организаторите от асоциацията и официален представител на Cannes Lions Festival of Creativity за България обещават, че по време на уебминара присъстващите ще чуят конкретни примери и ще имат възможност да зададат въпроси. Тазгодишното издание на фестивала Cannes Lions ще се проведе межу 17 и 24 юни в Кан и се очаква в него да се включат представители от над 90 страни.

Audi лансира локално рекламно видео по повод Световната купа по сноуборд в Банско

В продължение на зимната имиджова рекламна кампания на технологията за придвижване Quattro, Audi лансира видео с участието на световния шампион по сноуборд Радослав Янков. Като генерален спонсор на Световната купа по сноуборд в Банско във видеото автомобилният производител прави препратка към зимния спорт и цели да подтикне хората да излязат и да опознаят природата на България. Това е и основната идея зад локалната кампания с послание #излез, която започна в края на декември и ще продължи до към края на март. Тя е дело на рекламната агенция Saatchi & Saatchi, част от комуникационната група Publicis One, и освен в онлайн пространството се разгръща и през външна реклама, преса и радио. От компанията използват основно визуални формати, за да провокират хората да излязат навън и да преоткрият природните забележителности през зимата. Затова и от рекламната агенция определят кампанията като центрирана към бранда, а не толкова продуктова, защото засяга определена кауза. "Напоследък все по-лесно си намираме оправдания да си останем вкъщи и да гледаме света през екран. Ето защо решихме да покажем на хората какво изпускат, докато седят на дивана", добавят от Saatchi&Saatchi.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 февруари)



В България малък процент от онлайн рекламите се договарят чрез програматик технология, очакванията са делът им да расте

Програматик купуването се очерта като световна тенденция и една от най-големите иновации в дигиталната реклама, тъй като е и по-евтина. Според данни на IAB Europe през 2015 г. този вид сделки в Европа възлизат на близо 5.7 млрд. евро, като растат с по 70% на година от 2013 г. насам.
В България програматик купуването навлиза по-бавно, но по груба оценка под 30-40% от онлайн рекламите се договарят по този начин. Очакванията са процентът да расте заедно с очакваното увеличение на тарифите за телевизионната реклама.

Една от причините за по-бавното развитие на програматик технологията в България е, че пазарът още не е напълно готов да остави рекламните покупки и продажби да се случват автоматично. Това се дължи основно на непознаването на материята - както от медиите, така и от рекламодатели и агенции. Включително - липса на достатъчно хора в рекламния бранш, които да могат да ползват новите технологични платформи. Има и още една причина и тя е свързана с предпочитанията към телевизионната реклама. "Доскоро цените в телевизията бяха ниски и всеки - дори с малък бюджет, можеше да рекламира там", казва Емил Олованов, регионален мениджър на Crimtan (компания, която предлага програматик платформа) за Балканите. Сега очакванията на пазара са телевизиите да предложат по-високи тарифи, което да пренасочи бюджети към онлайн реклама.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Приходите на Facebook продължават да растат

Фотограф: В© Dado Ruvic / Reuters

Най-голямата социална мрежа в света - Facebook, продължава да впечатлява инвеститорите с резултатите си. За последното тримесечие те отново са надминали очакванията, като печалбата за периода се е удвоила, а приходите са нараснали с 51%. За четвъртото фискално тримесечие постъпленията на компанията са нараснали до 8.81 млрд. долара при предвиждания за 8.51 млрд. Печалбата е достигнала 3.57 млрд. долара при 1.56 млрд. през същия период на миналата година, съобщава Financial Times. Социалната платформа има вече 1.9 млрд. потребители, от които 1.2 млрд. влизат в нея всеки ден.

Големият ускорител на растежа е бизнесът с реклами, които са нараснали на годишна база с 53% до 8.63 млрд. долара. Компанията на Марк Зукърбърг се разширява в рекламния бизнес чрез мобилни устройства. Наскоро ръководството предупреди за забавяне на ръста, тъй като компанията не може да предостави на потребителите си неограничено количество реклами. Последните резултати обаче са повече от добри - делът на рекламните приходи чрез мобилни устройства се покачва през изминалото тримесечие до 84% от всички приходи, като година по-рано е бил 80%.
Повече по темата може да прочетете тук

Facebook прави още една стъпка към привличане на приходи от телевизионната реклама

И тази година фокусът на компанията остава видеосъдържанието, като ръководството планира редица нововъведения в посока разрастване на възможностите за реклама в платформата. Наскоро стана ясно, че интернет гигантът започва разработване на нова видеоплатформа за телевизионни декодери, включително и за системата Apple TV, която ще отвори нови възможности за видеореклами, пише The Wall Street Journal.

До момента Facebook е бил площадка за кратки видеореклами. Някои международни медийни компании обаче твърдят, че са в преговори със социалната мрежа за осигуряване на достъп до по-дълги видеоформати - 10 минути и повече, наподобяващи телевизионно съдържание. То може да включва предавания за спорт, забавления и др., създадени специално за платформата. Ако това се случи, е съвсем възможно Facebook да успее да привлече част от рекламните инвестиции на рекламодателите, които до момента са насочвани към телевизията.
Повече по темата може да прочетете тук


Медиен бизнес

Wall Street Journal обмисля да прелага съдържание без реклами на читателите

Американското издание цели да увеличи приходите си, предлагайки различни възможности на читателите за достъп до съдържанието. Това включва модел на плащане при прочитане на единична статия, по-висок абонамент при доставка на вестника до дома, както и мобилна и десктоп версия на The Wall Street Journal без реклами. Преди да приложи новата стратегия за монетизиране на съдържанието си, изданието провежда проучване сред читателите колко са склонни да платят при различните видове достъп. При заплащането на единична статия, The Wall Street Journal обяви ориентировъчна цена от 0.79 долара. За другите модели все още няма официална тарифа, защото изданието изчаква завършването и анализа на изследването сред аудиторията, пише DigiDay.
В момента абонаментът само за онлайн съдържанието на вестника или само за печатното издание е 32.99 долара на месец. Обединеният пакет, който включва достъп и до двете, е на цена 36.99 долара на месец. Целта на The Wall Street е да достигне 3 млн. абонати на всички продукти на Dow Jones (вестник, финансови новини и други продукти) до средата на тази година. Сега аудиторията е малко над 2 млн. и е еднакво разпределена между печат и дигитално съдържание.
Повече тук

Рекламен бизнес

GNC получи забрана да рекламира на Супербоул

GNC Holdings няма да рекламира на Супербоул, след като Националната футболна лига отхвърли рекламата на компанията заради политиката да не се промотират хранителни добавки.
Телевизионната компания Fox продава 30-секундните спотове за средно 5 млн. долара по време на най-чаканото спортно събитие в САЩ, а GNC искаше да бъде част от шоуто. Продажбите на компанията за производство на добавки спадат систематично, включително с 8.5% през третото тримесечие на 2016 г.

По време на отчета пред акционерите временният изпълнителен директор Робърт Моран заяви, че GNC има "лошо сбъркан бизнес модел и се нуждае от промяна". Компанията затвори всички свои магазини за един ден през декември, за да промени изцяло структурата на цените си.
"Въпреки че сме разочаровани от решението на Fox Sports и НФЛ да ни извадят от рекламодателите на Супербоул, продължаваме да развиваме нашата рекламна кампания", заяви главният маркетинг директор на GNC Джеф Хениън.
Повече по темата може да прочетете тук

Реклами се закачат с "алтернативните факти" на Тръмп

"Алтернативните факти" на съветничката на Доналд Тръмп Келиан Конуей превърнаха антиутопията на Джордж Оруел "1984" в бестселър 70 години след излизането й, но предизвикаха и много остроумни реакции. Част от тях идват от рекламния свят, където компаниите не пропуснаха с възможността да се пошегуват, че "сега могат да твърдят всичко".

На цели две страници в британските "Гардиън" и "Таймс" вчера козметичният гигант Dovе се похвали, че новият им дезодорант "увеличава IQ-то с 40 пункта", "римува се с "оранжево" и "засилва уай-фай сигнала" в помещението.

Той също така е "първият, използван от Клеопатра", намира изгубени чорапи и "помага да си спомните имената на далечни роднини по семейни събития". Под хаштага "истински факт" рекламата, дело на Ogilvy & Mather, посочва по-скромните, истински козметични преимущества на продукта.
Повече по темата може да прочетете тук

Budweiser избра имигрантски рекламен клип за Супербоул

Американската бира Budweiser попадна в сърцето на дебата около спорната заповед на президента на САЩ Доналд Тръмп срещу имигрантите с рекламата си за Супербоул.
Едноминутната реклама, наречена "Родени по трудния начин", разказва историята как Адолфус Буш емигрира в САЩ от Германия през XIX век, което води до създаването на пивоварната компания Anheuser-Busch. Сега AB InBev е най-голямата компания за бира в света.

Драматизираната оригинална история показва дългия път на Буш до Сейнт Луис, където се среща с Еберт Анхойзер на по бира. По пътя трябва да се справи с враждебно настроените срещу имигрантите американци, единият от които казва в клипа: "Не си желан тук! Връщай се у дома!"
Повече по темата може да прочетете тук


Свободни позиции:

Агенцията Site Media обяви свободна стажантска позиция.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1037 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 3077 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.

Българският пазар отчита увеличаване на рекламните приходи

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10