Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.

Собственикът на "Нова тв" с ръст на печалбата за 2016 г.

Българският пазар отчита увеличаване на рекламните приходи

12214 прочитания

© Красимир Юскеселиев


Българският пазар на телевизионна реклама бележи ръст през 2016 г., става ясно от официалния годишен отчет на шведската Modern Times Group (MTG), собственик на "Нова броудкастинг груп" (НБГ). В него е отбелязано, че телевизионната аудитория в България намалява на годишна база за най-атрактивната за рекламодателите група зрители, а именно 18 - 49 години.

MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия. Конкретни данни за представянето й няма.

Компанията майка MTG продължава да отбелязва рекордни резултати както за последното тримесечие на 2016 г., така и за цялата фискална година. Според отчета на компанията общите приходи за изминалата година са нараснали с 6.7%, достигайки 17.29 млрд. шведски крони (1.82 млрд. евро) в сравнение с 16.21 млрд. крони година по-рано. Това се дължи основно на ръст в броя на клиентите на групата, следствие от разширените и по-достъпни продукти, които предлага, пише в доклада. В допълнение от компанията отбелязват, че през 2016 г. дигиталните продажби са нараснали близо двойно.

Печалбата преди плащане на лихви и данъци на MTG за периода септември – декември на миналата година е в размер на 554 млн. крони, докато година по-рано е била 434 млн. крони. Годишната печалба на групата за 2016 г. е в размер на 1.34 млрд. крони, което е с 6% повече в сравнение с 2015 г. В отчета се посочва, че подобрението се дължи на органичния ръст, съчетан със стратегията на групата за трансформиране на разходите.

Президентът и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман обяснява, че компанията е изпълнила целта си за 2016 г. да ускори растежа и да увеличи печалбата си. "Продължаваме да следваме пътя на капитализиране на промените в потребителското поведение, за да се превърнем в световен лидер в ключови дигитални и видеовертикали", допълва той.

Намаляваща телевизионна аудитория

В отчета се отбелязва, че миналата година телевизионните рекламни пазари на България и Чехия са се увеличили за разлика от прибалтийския. Телевизионната аудитория в България, Чехия и Прибалтика намалява през четвъртото тримесечие на 2016 г. в сравнение със същия период 2015 г.

Данните показват, че през септември – декември аудиторният дял на "Нова броудкастинг груп" е бил 43.3% за възрастовата група 18 - 49 години, която е и най-предпочитаната от рекламодателите. Година по-рано делът е бил в размер на 44.1%.

В портфолиото на групата влизат телевизионните канали "Нова тв" и "Диема" заедно с интернет сайтовете "Дарик уеб" и "Нетинфо". През 2015 г. в портфолиото "Нова броудкстинг груп" влезе и платформата за видео Vbox7 и започна продуцирането на авторски сериали в нея.

В процес на продажба

В началото на годината стана ясно, че шведската Modern Times Group продаде дела си от чешката медийна група FTV Prima Holding. Компанията е подписала споразумение да се раздели с 50% от оценената на 237.4 млн. евро FTV Prima, които държи, и ги продава на друг местен играч - Denemo Media. Очаква се до края на март 2017 г. чешкият антимонополен орган да одобри сделката. Така на практика MTG излиза от Чехия.

Със средствата от сделката MTG смята да увеличи дела си в разработчика на онлайн игри InnoGames от 21 на 51%. Това е част от протичащата трансформация в шведската група от традиционна телевизионна медия да се превърне в дигитална видеоплатформа.

От известно време се говори и за продажбата на бизнеса на MTG в Прибалтика - другият регион, който в отчетите влиза заедно с България, а по информация на шведския вестник Dagens Industri купувачи се търсят още от есента.

Българският пазар на телевизионна реклама бележи ръст през 2016 г., става ясно от официалния годишен отчет на шведската Modern Times Group (MTG), собственик на "Нова броудкастинг груп" (НБГ). В него е отбелязано, че телевизионната аудитория в България намалява на годишна база за най-атрактивната за рекламодателите група зрители, а именно 18 - 49 години.

MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия. Конкретни данни за представянето й няма.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.