Отстъплението на банерите

Банер рекламата отбелязва спад от 11% през 2016 г. на база общ брой кампании

Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
Shutterstock
Shutterstock    ©  Shutterstock
"В категорията "Развлечения и заведения" ръстът се дължи основно на сайтовете за залагания, които 2016 г. се прелицензираха." Стефан Стефанов, собственик на bannermonitoring.com.

Българският пазар на интернет реклама продължава да е най-динамичният, като отчита всяка от последните години двуцифрен ръст. Наличието на подробна информация и данни за потребителите в комбинация с ясните метрики за измерване на резултатите от онлайн кампаниите привличат все по-голяма част от бюджетите на рекламодателите. Въпреки това темповете, с които се развива онлайн рекламата, са по-бавни в сравнение с очакванията на играчите на пазара. Причината - все още малките обеми. Макар и общите брутни инвестиции в онлайн реклама през миналата година да растат с 25% и да достигат 100 млн. лв., според доклада на агенция Media Club, делът им в медийния микс продължава да е скромен. Тази сума е ориентировъчна и данните са показателни повече за разпределението на бюджетите между различните канали. Към онлайн медиите се насочват малко повече от 6% от всички рекламни инвестиции на пазар, силно доминиран от телевизията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


4 коментара
  • 1
    violetav avatar :-|
    violetav

    Ако този материал е насочен към хора, които разбират дори малко от бизнеса, лошо. Ако е насочен към хора, които нищо не разбират, по-лошо. Целият текст е пълен с изкривени сравнения, неаргументирани изводи и генерално... лъха на абсолютно невежество за материята. Два примера:

    "Нещо повече според данните на bannermonitoring.com през 2016 г. банер рекламата в България е намаляла с повече от 10% на годишна база. Причината - Facebook става все по-предпочитан от рекламодателите. На практика социалната мрежа заедно с Google си разпределят около половината от дигиталния пазар в България." - 1. що за източник?!; 2. как така гугъл вреди на банер рекламата... като не сервира банери, може би?

    "С навлизането на новите рекламни формати и технологии, като видеореклама на живо, мобилна реклама и програматик (автоматизирано закупуване на рекламно пространство - бел. ред.), стандартната банер реклама сякаш вече не е толкова привлекателна за рекламодателите." - защо програматик сервирането е в съревнование с банер рекламата? ябълки с круши?

    И така до края на материала...

  • 2
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    Капитал, който в подготвял този материал го уволнете. Рядко могат да се прочетат толкова неверни твърдения на едно място. Какъв е този брутен ТВ пазар, когато двете най-големи телевизии имат 270 милиона нето приходи, в които влизат и Нетинфо, bTV Radio Group, bTV Internet и т.н.

  • 3
    varov avatar :-|
    Сашо Варов

    Има проблем в цялостната логика на статията, от там и в данните. Данните за "най-предпочитани" сайтове не са никак верни. Липсва abv.bg, който има по-големи приходи от Vesti.bg. Vbox7, също, където рекламата е основно preroll. Gong.bg разкърти, заради UEFA, а тук го няма. Могат да се добавят още много коментари, но рейтингът е толкова неверен, че трябва да го направя наново, поне в частта за сайтовете на Нетинфо. Принципно, не разбирам как се организира мониторинг на програматичното купуване, което обикновенно е към cookie, и няма да купи някакъв бот. Чистият ремаркетинг, чиито дял расте във всички мрежи при нас, и AdWise и програматика, също не може да бъде видян. Пак следствие от програматика, DMP-тата и други ad tech, е че "брутния" CPM, на базата на който се прави мониторинга, не съществува. Има много потребители, които се продават на по-висока цена. Парите на Гугъл също стигат до локалните пъблишъри. Това, което виждате, като техни пари, в GDN и AdEx, в крайна сметка идва основно на локалния пазар. Рекламните агенции имат голям дял в приходите на пъблишърите, но далеч не са представителни за пазара. Много дигитално активни клиенти, са малки, според техните разбирания, но онлайн инвестициите им са в порядък по-високи от на големите компании, които те обслужват. Та, малко е объркана логиката :)

  • 4
    varov avatar :-|
    Сашо Варов

    Към коментара си горе ще добавя - има една мантра buy audiences, not placements. Рейтването на сайтове не е съвсем адекватно и ще става все по-неадекватно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход