Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 февруари)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 февруари)

Рекламният спот на Master Chef получи две номинации от фестивала PromaxBDA; СЕМ и ЦИК подписаха споразумение за наблюдение на радиа и телевизии по време на изборите; YouTube спира 30-секундните мобайл реклами в платформата; Google също ще одитира метриките си за измерване на резултатите от рекламните кампании; медиите в САЩ печелят читатели от нападките на Тръмп

5306 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Рекламният спот на Master Chef получи две номинации от фестивала PromaxBDA

Фотограф: bTV

Промоционалният клип на на второто издание на продукцията Master Chef по bTV получи две номинации от международния фестивал за телевизионни продукции и реклама PromaxBDA в категориите "Промоционални спотове на лайфстайл и развлекателни предавания" (Lifestyle & leisure programme spots) и "Промоционални спотове на риалити/нескриптирани/развлекателни програми" (Reality/unscripted/non-fiction programme spots). Мотото на рекламния спот на кулинарното шоу е "Прецизност, страст и въображение" и цели да покаже старанието и вниманието към детайла на главните герои, а именно журито в кулинарната реалити продукция Master Chef. Победителите от наградите на фестивала PromaxBDA ще станат ясни в средата на март на официална церемония в Амстердам.

СЕМ и ЦИК подписаха споразумение за наблюдение на радиа и телевизии по време на изборите

Централната избирателна комисия (ЦИК) и Съветът за електронни медии (СЕМ) подписаха споразумение за принципите и параметрите на специализирания мониторинг, който медийният регулатор ще осъществява върху дейността на радио- и телевизионните оператори по време на предстоящата предизборна кампания за народни представители.

Споразумението включва наблюдение върху 41 програми, които имат договори за предизборна агитация с партиите. Изборът им е направен според степента на влияние върху общественото мнение, насочеността им към аудиторията с оглед програмния им профил и териториалното им покритие.

Председателят на СЕМ Мария Стоянова поясни, че в предстоящата кампания медийният регулатор си е поставил за цел да наблюдава "дали медиите ще връщат политиците към същинските им задължения – да представят решения на важните и обострени проблеми, с които се сблъсква обществото ни, или само ще предоставят платформа за участие". Тя допълни, че СЕМ ще регистрира количествени данни, ще ги обобщава и след това ще ги анализира, така че накрая да представи на обществото резултати за това колко информиран е бил направеният от него избор. "Целта ни е амбициозна, но постижима, искаме да допринесем към качеството на медийното съдържание, а и към демократичния процес в страната. Ще различаваме платеното от безплатното съдържание, ще разпознаваме различните журналистически форми и в тях ще търсим тематичното отразяване на споменатите значими въпроси, сред които борбата с корупцията, образованието, здравеопазването, националната сигурност, членството в ЕС и НАТО", обясни Мария Стоянова.

Повече по темата може да прочетете тук

"Коалиция за живот без тютюнев дим" и The Smarts се обявиха срещу рекламите на цигари

"Коалиция за живот без тютюнев дим" обяви новата си кампания с подкрепата на рекламна агенция The Smarts под надслов "Рекламата на цигари им продава цигари", пише "Дневник".

Посланието е, че докато не се забранят всички форми на реклама на тютюневи изделия в общественото пространство, българските деца ще продължават да са подложени на агитация да пропушат. Обстойни проучвания доказват, че пълните забрани за реклама на тютюневи изделия намаляват употребата им с от 6 до 25%, а всяка форма на реклама на тютюневи изделия, която младежите разпознават, повишава вероятността да започнат да пушат със 7%. Активистите припомниха резултатите от глобално проучване на Световната здравна организация от 2015 г., според което повече от 10% от българските деца пропушват на 13, както и най-новия доклад на СЗО, който нареди България на второ място в развития свят по честота на тютюнопушенето сред 15-годишните.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

YouTube спира 30-секундните мобайл реклами в платформата

Фотограф: Lucy Nicholson

От платформата за видеосподеляне YouTube, собственост на Google, обявиха, че от началото на 2018 година рекламодателите вече няма да могат да купуват 30-секундната рекламна площ в началото на видеата. На тяхно място обаче технологичната компания ще предложи нови и по-интерактивни рекламни формати. Това например ще бъдат кратки 6-секундни реклами или 20-секундни промоционални pre-roll видеа (рекламни видеа в началото на даден клип – бел. ред.). "Ние имаме за цел да осигурим по-добро рекламно преживяване на потребителите онлайн. Като част от това решихме да спрем да поддържаме 30-секундните реклами, които не могат да се изключат, и през 2018 г. да се фокусираме върху формати, които работят добре и за двете страни - както потребители, така и рекламодатели ", коментират от YouTube пред изданието AdWeek.

Повече тук

Google също ще одитира метриките си за измерване на резултатите от рекламните кампании

Интернет гигантът отваря за отидиране рекламния инвентар на YouTube, както и на двете платформи за купуване на рекламно пространство - DoubleClick Manager и AdWords, пред американската независима група за одит на медийното измерване Media Rating Council. Организацията ще проследи редица метрики за измерването на резултатите от рекламни кампании, сред които и продължителността на гледане на рекламните видеа. Това се случва малко след като Facebook обяви, че трета независима страна ще одитира метриките на платформата, което е следствие от неколкократните признания на социалната мрежа за грешни резултати при измерването на резултатите от рекламите. Одитът на технологичния гигант Google ще засегне и трите му най-големи компании за предоставяне на информация за потребителските интереси и поведение в интернет пространството, а именно Moat, DoubleVerify и Integral Ad Science. Проверката ще проучи как трите компании извличат данните, с които разполагат, както и методологията, използвана за измерване на показателите при резултатите от рекламните кампании.

Повече тук

Медиен бизнес

Медиите в САЩ печелят читатели от нападките на Тръмп

"Ню Йорк таймс", "Файненшъл таймс", "Уолстрийт джърнъл" и компания "Ганет" привлякоха нови онлайн читатели по време на президентските избори през 2016 г., като превърнаха професионалните си репортажи в стратегия за продажби, и сега интересът продължава да расте. Според проучване на компания "Еделман", проведено сред 33 000 души в 28 държави, доверието в медиите се е сринало до рекордно ниските 35%.

И все пак засега има повод за оптимизъм сред изпълнителните директори на медиите и инвеститорите. За последното тримесечие "Ню Йорк таймс", който президентът Доналд Тръмп определи в "Туитър" като "слаб", е добавил рекордните 276 000 абонати за интернет изданието си и е отбелязал ръст между 10 и 15% в приходите от онлайн реклами. От компанията заявиха, че очакват още 200 000 нови онлайн потребители за медийните си продукти през първото тримесечие.

Освен сайтовете за "фалшиви новини", които разпространяват измислени истории с пропагандна цел, проблем за традиционните медии е и враждебността на Тръмп, който обвини самите тях, че пускат "фалшиви новини". Главният стратег на президента от Републиканската партия Стивън Банън заяви през януари в интервю за "Ню Йорк таймс", че медиите, а не демократите, са "опозиционната партия".

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Ryanair превърнаха гафа на оскарите в рекламно послание

Обявяване на грешен победител в може би най-престижната категория, а именно най-добра продукция на годината (Best Picture). С това ще бъдат запомнени тазгодишните 89-и награди "Оскар". След като звездите от направения преди 50 години "Бони и Клайд" Уорън Бийти и Фей Дънауей обявиха за победител в категорията филма La La Land, се оказа, че пликът е грешен. А истинският победител е "Лунна светлина" (Moonlight). Несъмнено един от най-големите гафове в историята на наградите "Оскар". От ситуацията обаче се възползва най-голямата европейска авиокомпания по брой превозени пътници Ryanair. От компанията публикуваха в социалната мрежа Twitter снимка от церемонията с текст: "Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land."

DB Breweries превръща бирените бутилки в пясък

Новозеландската пивоварна DB Breweries заедно с рекламната агенция Colenso BBDO представиха иновативна рекламна активация в помощ на околната среда, разработвайки специални машини, които стриват бирените бутилки на прах. Тази прах обаче може да служи като заместител на пясъка. Новите частици от машините ще бъдат използвани за спасяване на девствените плажове в Нова Зеландия. Според компанията две трети от плажовете в света изчезват заради високото търсене на пясък от различни индустрии. DB Breweries ще създаде специални бутилки, наречени Sand, които да могат да се стриват в машините, които ще бъдат разпространявани чрез партньори на компанията.

Повече тук

Свободни позиции:

Magniflex обяви вакантна позиция за Brand Manager.

Code + marketing обяви свободна стажантска позиция в областта на дигиталния маркетинг.

Cafe Memento обяви вакантна позиция за специалист дигитален маркетинг и реклама.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK