С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 1 мар 2017, 18:04, 26340 прочитания

Карикатуристите отвръщат на удара

От днес сатиричния вестник "Прас-Прес" е на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

С амбицията да "върне изгубения смисъл в словосъчетанието "свободно слово" на пазара тази седмица се появи ново сатирично издание със звучното име "Прас-прес".

Зад проекта стоят имената на четирима известни български карикатуристи Христо Комарницки, Чавдар Николов, Алла и Чавдар Георгиеви, които през годините събраха верни последователи и почитатели в социалните мрежи.
"Прас", защото истината за живота може да те прасне по главата", обяснява с усмивка Христо Комарницки. "Иска ми се да опровергаем битуващото мнение, че българинът се опростачва прогресивно – ще пишем активно по теми от областта на културата – критика за книги, музика, филми, театър и прочие, поднесена на езика на хумора и сатирата, но при все това достатъчно сериозна и авторитетна", добавя още той.

Илюстрация


Вестникът е на пазара от 1 март и струва 0.99 лв. Засега ще излиза на всеки две седмици, а всеки брой ще бъде посветен на определена тема, която ще се развива на 8 страници. Акцент в "Прас-прес" са карикатурите, комиксите, фотографиите и колажите, които ще са в по-голям формат, отколкото във всекидневните издания. Ще има и текстове от външни автори, сред които д-р Тони Филипов, Самуил Петканов, Здравко Попов, Емил Георгиев, Петьо Бойчев, Васил Балев и др. А редактор ще е журналистът и създател на e-vestnik Иван Бакалов.


Сатиричното издание няма да има главен редактор, а четиримата карикатуристи ще се редуват да правят брой.

Тиражът на първия брой ще е 10 хил. "Искаме да тестваме пазара и да видим какъв ще е интересът към едно такова издание и след това ще решим колко бройки да отпечатваме", обясни пред "Капитал" Комарницки. "Прас-прес" ще се разпространява като всички останали медии на пазара през всички канали, включително и Lafka.

"
От лятото обикаляме да търсим финансиране за изданието. Направихме дори няколко пробни броя. Засега пари ни дават наши приятели, хора, които харесват това, което правим. Никога не сме имали за цел да потърсим някой богат човек, издател или собственик на медия, и да искаме да финансира проекта ни", разказва Комарницки и допълва: "Ако те финансира един човек, лесно може да изпаднеш в зависимост, затова пробваме друг начин - предпочитаме да ни подкрепят повече хора с малки суми. Нашата публика са интелигентните хора, които не можеш да залъжеш с ерзац на хумора и сатирата", категоричен е карикатуристът.



Вторият брой на "Прас-прес" ще бъде посветен на предизборната кампания и листите за кандидат-депутати и нито един политик няма да бъде щаден.

Илюстрация


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите 1 Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 3264 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1733 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Вече няма брандове герои, потребителите са героите

Главният изпълнителен директор на Publicis One за Централна и Източна Европа Миша Лукич пред "Капитал" за това как лоялните потребители са най-добрата защита за компаниите в дигиталния свят

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10