С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 1 мар 2017, 18:04, 25839 прочитания

Карикатуристите отвръщат на удара

От днес сатиричния вестник "Прас-Прес" е на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

С амбицията да "върне изгубения смисъл в словосъчетанието "свободно слово" на пазара тази седмица се появи ново сатирично издание със звучното име "Прас-прес".

Зад проекта стоят имената на четирима известни български карикатуристи Христо Комарницки, Чавдар Николов, Алла и Чавдар Георгиеви, които през годините събраха верни последователи и почитатели в социалните мрежи.
"Прас", защото истината за живота може да те прасне по главата", обяснява с усмивка Христо Комарницки. "Иска ми се да опровергаем битуващото мнение, че българинът се опростачва прогресивно – ще пишем активно по теми от областта на културата – критика за книги, музика, филми, театър и прочие, поднесена на езика на хумора и сатирата, но при все това достатъчно сериозна и авторитетна", добавя още той.

Илюстрация


Вестникът е на пазара от 1 март и струва 0.99 лв. Засега ще излиза на всеки две седмици, а всеки брой ще бъде посветен на определена тема, която ще се развива на 8 страници. Акцент в "Прас-прес" са карикатурите, комиксите, фотографиите и колажите, които ще са в по-голям формат, отколкото във всекидневните издания. Ще има и текстове от външни автори, сред които д-р Тони Филипов, Самуил Петканов, Здравко Попов, Емил Георгиев, Петьо Бойчев, Васил Балев и др. А редактор ще е журналистът и създател на e-vestnik Иван Бакалов.


Сатиричното издание няма да има главен редактор, а четиримата карикатуристи ще се редуват да правят брой.

Тиражът на първия брой ще е 10 хил. "Искаме да тестваме пазара и да видим какъв ще е интересът към едно такова издание и след това ще решим колко бройки да отпечатваме", обясни пред "Капитал" Комарницки. "Прас-прес" ще се разпространява като всички останали медии на пазара през всички канали, включително и Lafka.

"
От лятото обикаляме да търсим финансиране за изданието. Направихме дори няколко пробни броя. Засега пари ни дават наши приятели, хора, които харесват това, което правим. Никога не сме имали за цел да потърсим някой богат човек, издател или собственик на медия, и да искаме да финансира проекта ни", разказва Комарницки и допълва: "Ако те финансира един човек, лесно може да изпаднеш в зависимост, затова пробваме друг начин - предпочитаме да ни подкрепят повече хора с малки суми. Нашата публика са интелигентните хора, които не можеш да залъжеш с ерзац на хумора и сатирата", категоричен е карикатуристът.



Вторият брой на "Прас-прес" ще бъде посветен на предизборната кампания и листите за кандидат-депутати и нито един политик няма да бъде щаден.

Илюстрация


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 349 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 501 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Вече няма брандове герои, потребителите са героите

Главният изпълнителен директор на Publicis One за Централна и Източна Европа Миша Лукич пред "Капитал" за това как лоялните потребители са най-добрата защита за компаниите в дигиталния свят

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10