С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 2 мар 2017, 18:19, 31104 прочитания

Mediapool.bg започна кампания срещу фалшивите новини

Медията стартира сатиричната инициатива bairak.bg, за да провокира хората да мислят критично и да подбират източниците си на информация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

В бърлогата на троловете

Откъде започва тролската операция от Плиска и кой стои зад нея

31 мар 2017

БСП: Не използваме интернет тролове (обновена)

За 2 години един човек с няколко профила е разпространил над 88 хил. русофилски и положителни за соцпартията публикации

21 мар 2017

Германия се заема с речта на омразата и фалшивите новини

Берлин иска да глобява социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако не изтриват расистки коментари

15 мар 2017

Рекламната индустрия ще се движи все повече от технологиите

Джей Лин-Баден, главен изпълнителен директор на Isobar за Азиатско-тихооокеанския регион пред "Капитал"

1 мар 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 февруари)

Рекламният спот на Master Chef получи две номинации от фестивала PromaxBDA; СЕМ и ЦИК подписаха споразумение за наблюдение на радиа и телевизии по време на изборите; YouTube спира 30-секундните мобайл реклами в платформата; Google също ще одитира метриките си за измерване на резултатите от рекламните кампании; медиите в САЩ печелят читатели от нападките на Тръмп

28 фев 2017
Скандално! Шок! Сензация! Това са само част от гръмките възклицания, които често съпътстват публикации в интернет, които най-често са подвеждащи, манипулативни и лъжливи. С разрастването на социалните мрежи и възможността всеки да създава и разпространява съдържание циркулацията на неверни твърдения е по-лесна от всякога. И ако в глобален мащаб в последните няколко месеца започна усилено да се говори за алтернативни факти и постистина, в България проблемът е отдавна познат под името жълти новини. Затова и електронното издание Mediapool.bg започна инициатива за изобличаване на фалшивите новини чрез умишлено създаване на такива, oсмивайки собствените им похвати и механизми за привличане на внимание.

Кампанията, изготвена съвместно с рекламната агенция Saatchi&Saatchi, има за цел да създаде критично мислене у хората и да им покаже колко лесно е да се изфабрикува една фалшива новина. В специално направен сайт, наречен "Генератор на фалшиви новини", читателите могат да създадат сами жълти заглавия за свои приятели и да ги споделят във Facebook. Всичко, което трябва да направят, е да прикачат снимка, да изберат скандално възклицание и да напишат фалшивата новина. Платформата, от която се споделят материалите, е измисленото онлайн издание "Жълт байрак" (bairak.bg). Към него биват препращани и читателите, които отворят жълтите публикации, а призивът му е "Напиши фалшива новина за приятел, заглуши фалшива новина от интернет".


"Искаме по този начин да комуникираме с хората, които са ежедневно заливани по всички канали с фалшиви новини, и да им обърнем внимание да проверяват фактите", обясни пред "Капитал" Стояна Георгиева, главен редактор на Mediapool.bg. Затова и посланието на кампанията е "Ти си това, което четеш", а именно че "всеки трябва съзнателно да избира източниците си на информация и да проверява дали са достоверни, защото от информацията, която консумираме, зависят решенията, които взимаме", уточняват в сайта на медията. В платформата "Жълт байрак" има още и кратко видео, което обяснява как се разпространяват фалшивите новини, какъв е ефектът им върху обществото, както и няколко съвета как да се предпазим от жълти публикации.

От Mediapool.bg обясняват, че кампанията умишлено е лансирана в деня преди националния празник 3 март, за да провокира хората да се замислят какъв би бил периодът на Възраждането, ако още тогава медиите са публикували поръчани и жълти новини за националните ни герои. Затова и освен генерирани фалшиви новини през сайта от медията разпространяват в социалната мрежа и "шокиращи разкрития за видни личности от българското Възраждане", чиито заглавия, макар да не звучат достоверно, успяват да привлекат вниманието на читателите.

Mediapool.bg започна кампания срещу фалшивите новини

Фотограф: mediapool.bg

На въпроса дали лансирането на инициативата има общо и с началото на предизборната кампания Стояна Георгиева отговори, че е "просто съвпадение, защото идеята се работи още от есента". Кампанията срещу фалшивите новини допълва и представената през септември миналата година платформа за проверки на фактите на медията. В нея Mediapool.bg взима публични изказвания и твърдения, които са значими и важни за обществото, представяйки всички факти по темата, а на базата на тях заключават дали твърденията са верни или грешни. "Не трябва обаче да бъдем наивни и да си мислим, че тези, които съвсем съзнателно манипулират общественото мнение чрез фалшиви новини, ще се откажат. Те ще търсят и други заобиколни начини, а от нас зависи да им се противопоставим", казва още Георгиева.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки 1 Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1726 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 1382 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 март)

"Мобилтел" лансира два нови спортни канала; "Прас прес" сезират КЗК заради проблеми с разпространението на изданието; "Телерик академия" разширява маркетинг екипа си; Поля Александрова е новият мениджър "Връзки с обществеността" в "Нова броудкастинг груп", а Петя Терзиева заема позицията директор "Маркетинг и комуникации"; bTV Radio разширява мрежата си на покритие; Курсовете за дигитален маркетинг на IAB България започват на 25 март

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете