Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 март)

"Мобилтел" лансира два нови спортни канала; "Прас прес" сезират КЗК заради проблеми с разпространението на изданието; "Телерик академия" разширява маркетинг екипа си; Поля Александрова е новият мениджър "Връзки с обществеността" в "Нова броудкастинг груп", а Петя Терзиева заема позицията директор "Маркетинг и комуникации"; bTV Radio разширява мрежата си на покритие; Курсовете за дигитален маркетинг на IAB България започват на 25 март

8939 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

"Мобилтел" лансира два нови спортни канала

От 1 март телекомът започна да излъчва два нови спортни телевизионни канала - Mtel Sport 2 и EDGEsport, които до края на месеца ще бъдат безплатни за абонатите на "Мобилтел". Основният фокус на Mtel Sport 2 ще бъдат бойните спортове, лека атлетика, волейбол и хокей на лед. EDGEsport пък ще се фокусира върху екстремните състезания по ски и сноуборд, мотокрос, рали крос, BMX суперкрос, сърф, скейтборд и др. През януари компанията представи и първия изцяло собствен канал Mtel Sport 1, който струва 1.99 лв. за двегодишен абонамент на потребителите на телевизия от телекома и blizoo. Цената без абонамент пък е 3.99 на месец. Пакетът за трите канала ще струва 2.99 лв. на месец за двегодишен абонамент и 5.99 лв. - без такъв.

Издателите на "Прас прес" сезират КЗК заради проблеми с разпространението на изданието

С амбицията да "върне изгубения смисъл в словосъчетанието "свободно слово" на пазара миналата седмица се появи ново сатирично издание със звучното име "Прас прес". Зад проекта стоят имената на четирима известни български карикатуристи - Христо Комарницки, Чавдар Николов, Алла и Чавдар Георгиеви, които през годините събраха верни последователи и почитатели в социалните мрежи.

Вестникът е на пазара от 1 март и струва 0.99 лв. Засега ще излиза на две седмици, а всеки брой ще бъде посветен на определена тема, която ще се развива на 8 страници. Акцент в "Прас прес" са карикатурите, комиксите, фотографиите и колажите, които ще са в по-голям формат, отколкото във всекидневните издания.

Малко след като изданието излезе на пазара обаче, издателите обявиха, че ще сезират Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради съмнения, че контролираната от Делян Пеевски разпространителска фирма "Национална дистрибуция", която е монополист на пазара, е саботирала продажбата на над девет десети от изданието. То трябваше да е в продажба с тираж от 10 100 броя, 10 хил. са изчезнали по пътя към местата за продажба, твърдят от екипа на "Прас прес". На възлови места в страната, където има висок оборот на вестници в пунктове за продажба, вестникът или въобще не е доставен, или са доставени по един-два броя. Според журналистите, които правят изданието, това е своеобразно посегателство над свободата на словото.

Повече по темата може прочетете тук

"Телерик академия" разширява маркетинг екипа си

Образователната организация за софтуерни обучения "Телерик академия", която в края на миналата година се отдели като независима от американската компания Progress организация, обяви, че разширява маркетинг екипа си. Към него се присъединяват Александра Мечкова на поста главен директор "Маркетинг" и Ина Добрилова, която заема позицията мениджър PR и маркетинг. Те ще отговарят за общата бранд визия, маркетинг и комуникации на "Телерик академия", а сред основните задачи на екипа ще бъдат изграждането на цялостна маркетинг стратегия и бранд идентичност.

Александра Мечкова има над 12 години опит в сферата на PR, бранд и корпоративните комуникации в технологичния сектор. Преди да стане част от екипа на "Телерик академия", Мечкова изпълнява функцията старши мениджър "Глобален PR" в Progress, oтговаряйки за външните комуникации и връзките с медиите на компанията в ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Африка), Латинска Америка, Азия и Австралия, и ръководи базирания в България PR екип на Progress.

В професионалния си опит Ина Добрилова също е заемала позицията старши специалист "Глобален PR" в маркетинг екипа на Progress. Тя става част от екипа на Telerik още през 2011 година и участва в изграждането на бранда на "Телерик академия", ръководейки PR и маркетинг стратегията на инициативата.

Поля Александрова е новият мениджър "Връзки с обществеността" в "Нова броудкастинг груп", а Петя Терзиева заема позицията директор "Маркетинг и комуникации"

На новия пост Поля Александрова ще ръководи връзките с обществеността, корпоративната и социалната отговорност на "Нова броудкастинг груп". Тя има повече от 20 години опит в медийната сфера. Александрова е работила като главен редактор на дамското списание Grazia, както и като редакционен директор в "Атика Ева медия груп", издател на списанията EVA, Forbes, OK!, Joy, Playboy и Esquire.

Петя Терзиева, която в средата на миналата година се присъедини към медийната група на поста директор "Комуникации", сега заема позицията директор "Маркетинг и комуникации" в "Нова броудкастинг груп". Тя отговаря за цялостното управление на маркетинговите комуникации, връзките с обществеността, корпоративните и социалните дейности на телевизионните канали на "Нова броудкастинг груп" и портфолиото на "Нетинфо", съобщават от компанията.

bTV Radio разширява мрежата си на покритие

В края на февруари bTV Radio стартира излъчването на програмата си в град Кърджали на честота 98.8 МНz. Така информационното радио разширява обхвата си в страната, като излъчва в общо шест града, а именно София, Бургас, Горна Оряховица, Велико Търново, Свищов и Кърджали. Предстои старт на програмата на bTV Radio също и във Велинград (106.8 МНz.) и Силистра (105.8 МНz.).

Mediapool.bg започна кампания срещу фалшивите новини

Електронното издание Mediapool.bg започна инициатива за изобличаване на фалшивите новини чрез умишлено създаване на такива, oсмивайки собствените им похвати и механизми за привличане на внимание.

Кампанията, изготвена съвместно с рекламната агенция Saatchi&Saatchi, има за цел да създаде критично мислене у хората и да им покаже колко лесно е да се изфабрикува една фалшива новина. В специално направен сайт, наречен "Генератор на фалшиви новини", читателите могат да създадат сами жълти заглавия за свои приятели и да ги споделят във Facebook. Всичко, което трябва да направят, е да прикачат снимка, да изберат скандално възклицание и да напишат фалшивата новина. Платформата, от която се споделят материалите, е измисленото онлайн издание "Жълт байрак" (bairak.bg). Към него биват препращани и читателите, които отворят жълтите публикации, а призивът му е "Напиши фалшива новина за приятел, заглуши фалшива новина от интернет".

Повече по темата може да прочетете тук

Форумът на IAB България ще се проведе на 30 март

Kонференцията за дигитална индустрия IAB Forum ще се проведе за седма поредна година на 30 март и ще премине под надслов The digital revolution is over. It is all digital now.

На събитието ще бъдат представени тенденциите и бъдещото развитие на онлайн маркетинга и ще бъдат изнесени данните за обема на онлайн реклама в страната, както и за най-големите рекламодатели в интернет за изминалата година.

Организаторите на IAB Forum залагат на практичеката насоченост на лекциите и представянето на казуси от кампании от различни индустрии, като по тази причина за първи път се променя и форматът на форума. Тази година преди началото на основното събитие ще има уъркшопове, на които ще бъдат показани интересни и иновативни решения за онлайн маркетолози.

Повече по темата може да прочетете тук

Курсовете за дигитален маркетинг на IAB България започват на 25 март

Майсторският клас по дигитален маркетинг на IAB България ще се проведе за пети пореден път и стартира на 25 март. Курсът е с продължителност 8 дни, разпределени до края на април, а цената му е 400 лв.

Майсторският клас е насочен към всички, които искат да разберат кои са добрите практики и тенденции в дигиталния маркетинг, и ще се води от професионалисти в онлайн бизнеса в България. Сред лекторите са изпълнителни дирeктори и топ мениджъри на компании като "Нетинфо", OLX, TBI Bank, Investor.bg, Xplora, Interactive Share, BGMaps, SBB Media, DDB Sofia, Foodpanda, Netpeak, Crimtan и много други.

Обучението е насочено към студенти, интересуващи се от развитие в областта на онлайн рекламата и дигиталния маркетинг, както и към младши маркетинг специалисти. Курсът ще може да бъде проследен и онлайн, а всички курсисти ще получат сертификат от IAB Bulgaria.

Повече по темата може да прочетете тук

Конкурсът E-volution awards търси най-добрите дигитални решения

Компании с технологичен профил могат да кандидатстват в четвъртото издание на конкурса E-volution awards 2017, който се организира от "Forbes България" съвместно с агенцията е-act creative digits. Конкурсът цели да отличи най-добрите и иновативни дигитални продукти и услуги в общо 14 категории.

В E-volution awards 2017 могат да участват както компании и стартъпи с функциониращи иновативни сайтове и онлайн платформи, така и дигитални агенции, които разработват подобни продукти за своите клиенти. За целта кандидатите трябва да попълнят онлайн формуляр за участие в сайта на конкурса, към който да прикачат или презентация на проекта, с който кандидатстват, или кратко видео, в което го представят. Крайният срок за участие в E-volution аwards 2017 е 24 март. Всички кандидатури ще бъдат оценявани от жури, съставено от специалисти в различни области на дигиталния бизнес. В края на април на официална церемония ще бъдат наградени победителите в тазгодишните дигитални награди.

Повече по темата може да прочетете тук

Вече няма брандове герои, потребителите са героите

За Миша Лукич, ветеран с повече от двадесет години опит в сферата на маркетинга, живеем в "революция на рекламната индустрия". Технологиите, които направиха естествен диалога между компаниите и техните потребители, поставиха в центъра на съвременната комуникация споделянето на общи ценности, креативното и персонално общуване и плавно водят рекламния пазар към пълно дигитализиране, смята главният изпълнителен директор на комуникационната група Publicis One за Централна и Източна Европа. Естественият път за комуникационния бизнес по думите му е да започне да заличава границите между криейтив, PR, медийно и онлайн обслужване. И макар в България трансформацията да се случва с бавни темпове, а телевизията все още да е силно доминиращ канал, развитието на онлайн сектора у нас е факт и е въпрос на време рекламодателите да последват световните тенденции.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Snap осигури 3.4 млрд. долара от инвеститори при първичното публично предлагане на акции

Първичното публично предлагане (IPO) на акции на софтуерния разработчик Snap се оказва доста успешно. Компанията е продала 200 млн. акции по 17 долара всяка, което означава, че е привлякла от инвеститори 3.4 млрд. долара, съобщава Financial Times. На база продадените акции компанията се оценява на 20 млрд. долара. Заедно с неупражнените опции върху акции и други опции за общо 1.39 млрд. акци Snap би имала стойност от около 23.6 млрд. долара. Медийният гигант NBC Universal инвестира 500 млн. долара в Snapchat по време на първичното публично предлагане, обявявайки, че групата планира да лансира повече съдържание в платформата.

Подобно на Facebook, Snap е много зависима от рекламните приходи, генерирани от потребителите, а през четвъртото тримесечие на 2016 г. глобалните приходи от абонат възлизат на 1.05 долара. За сравнение, при Facebook този параметър беше 1.21 долара (13% повече) през трите месеца преди нейното IPO. А сега платформата на Марк Зукърбърг има средни приходи от потребител в размер на 4.83 долара.

Facebook, с около 1.2 млрд. дневно активни потребители на водещата си платформа и 1.2 млрд. в WhatsApp, се търгува около 10.5 пъти над оценката за приходите за тази година. Instagram на Facebook представи функция за правене на видео, подобна на Stories на Snapchat, и вече има 150 млн. потребители дневно, почти колкото са тези на Snap - 158 млн.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

YouTube пуска телевизионна услуга

YouTube ще започне да предава телевизия в САЩ чрез своя собствена онлайн стрийминг платформа, пише Financial Times. Целта на компанията, собственост на Google, е да достигне по-лесно до по-младите потребители, които предпочитат интернет пред телевизия. Според началния обявен пакет от YouTube в него ще влизат 40 различни канала, сред които CBS, NBC, ABC, Fox News от страна на новинарските канали, ESPN от страна на спортните и канали като USA Network, CW и SyFy, които залагат на сериали.

YouTube TV ще започне излъчването си през следващите няколко месеца. За момента няма планове услугата да стане международна. Цената за един месец е 35 долара, в които обаче влизат шестима потребители, които могат да гледат едновременно на различни устройства. Досега в сектора със стрийминг на телевизия доминиращи бяха услугите на SlingTV, PlaystationVue и DirecTVNow на AT&T. Цялостната тенденция в страната е все по-малко хора да използват кабелна телевизия за сметка на стрийминг услуги като Netflix и Hulu. YouTube е в добра позиция да завладее пазара заради огромния си обхват от потребители.

Повече по темата може да прочетете тук

Discovery Communications предлага партньорство на мобилни оператори в рамките на олимпийските игри

Групата на Discovery Communications, която включва каналите Discovery Channel, Eurosport, TLC, Animal Planet, Discovery Science и др., обяви лансирането на "официален мобилен канал", чрез който мобилните оператори на територията на Европа ще имат възможност да покажат на своите потребители следващите издания на олимпийските игри в периода от 2018 г. до 2024 г. От компанията посочват, че основната цел на "официалния мобилен канал" е да даде на доставчиците на мобилни услуги възможност да осъществят кобрандиране с олимпийските кръгове и да предложат на своите потребители достъп и съдържание от игрите по всяко време. За целта услугата ще бъде създадена като отделен канал, брандиран с логото на съответния оператор, който "ще излъчва най-доброто от олимпийските игри, акценти в реално време и последните новини в допълнение към съдържанието при поискване, което операторите ще могат да използват и за да активират феновете и общностите в социалните мрежи. Цялата услуга ще бъде на разположение преди, по време на и след олимпийските игри", обясняват за медиите от Discovery Communications.

Рекламен бизнес

KFC лансира реклама на здравословен бургер

Веригата за бързо хранене KFC съвместно с блогърката Фиги Поплетон-Райс публикува в социалните мрежи онлайн видеореклама, в която представи как се приготвя новият здравословен бургер на веригата, направен изцяло от биозеленчуци и чисто варено пилешко месо. Хумористичната реклама е лансирана във Великобритания и Ирландия, а рецептата на новия бургер включва карфиол вместо хляб, сос от кисело мляко и чиа семена. В края на видеото сандвичът бива смачкан от гигантска реклама на истинския нов бургер, който KFC предлага с името Dirty Louisiana.

Повече тук

Свободни позиции:

Saatchi&Saatchi обяви вакантна позиция за Account Manager.

Publicis Dialog обяви вакантна позиция за BTL Executive.

Media Path Network обяви вакантна позиция за Media Analyst.

Endeavor България обяви вакантна позиция за Junior Marketing & Research Associat.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.