Настоящето е мобилно – и в избора на потребителите, и в избора на рекламите

Рекламодателите планират увеличение на инвестициите си в дигитална реклама

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

И през 2017 г. телевизията ще продължи да бъде доминиращ комуникационен канал въпреки очакваната от пазара инфлация в цените за реклама. В замяна обаче рекламодателите се надяват да получат по-персонализирани и ефективни решения. Инвестициите в дигитална реклама ще пораснат за поредна година благодарение на разнообразието от иновативни формати, ясна отчетност на резултатите от лансираните кампании и прецизното таргетиране. Мобилната и видеорекламата се очертават като най-предпочитаните формати през тази година. Те, разбира се, следват посоката на промяна в поведението на потребителите, които отдавна са на няколко екрана едновременно, но изискванията им към рекламното съдържание, което им се показва, стават много по-високи. Очакванията им са до тях да достига единствено полезна информация, която е в съответствие с интересите им. А компаниите, които не успят да им я предложат, рискуват да попаднат в списъка с блокирани рекламни съобщения.

Така изглежда картината на рекламния пазар в България през 2017 г. през наблюденията и прогнозите на някои от най-големите рекламодатели в страната*. "Капитал" попита шест компании от различни индустрии - на бързооборотните стоки, автомобилите, финансовите услуги, телекомуникациите, търговията и електронната търговия - какви инвестиции планират през 2017 г. и в какъв тип комуникация ще инвестират. Стратегията на всяка от тях включва производство на повече дигитално съдържание с контекст, насочено към точните целеви аудитории благодарение на голямото количество бази данни, с което разполагат. Целите им пък се променят към използване на разнообразни формати, които изграждат и допълват цялостното потребителско преживяване в реално време. Те са единодушни, че евентуална промяна в политическата и икономическата стабилност на страната би се отразила на инвестициите им в реклама заради логичното последващо отражение в обема на потреблението.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар