С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 мар 2017, 16:22, 9007 прочитания

Настоящето е мобилно – и в избора на потребителите, и в избора на рекламите

Рекламодателите планират увеличение на инвестициите си в дигитална реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
И през 2017 г. телевизията ще продължи да бъде доминиращ комуникационен канал въпреки очакваната от пазара инфлация в цените за реклама. В замяна обаче рекламодателите се надяват да получат по-персонализирани и ефективни решения. Инвестициите в дигитална реклама ще пораснат за поредна година благодарение на разнообразието от иновативни формати, ясна отчетност на резултатите от лансираните кампании и прецизното таргетиране. Мобилната и видеорекламата се очертават като най-предпочитаните формати през тази година. Те, разбира се, следват посоката на промяна в поведението на потребителите, които отдавна са на няколко екрана едновременно, но изискванията им към рекламното съдържание, което им се показва, стават много по-високи. Очакванията им са до тях да достига единствено полезна информация, която е в съответствие с интересите им. А компаниите, които не успят да им я предложат, рискуват да попаднат в списъка с блокирани рекламни съобщения.

Така изглежда картината на рекламния пазар в България през 2017 г. през наблюденията и прогнозите на някои от най-големите рекламодатели в страната*. "Капитал" попита шест компании от различни индустрии - на бързооборотните стоки, автомобилите, финансовите услуги, телекомуникациите, търговията и електронната търговия - какви инвестиции планират през 2017 г. и в какъв тип комуникация ще инвестират. Стратегията на всяка от тях включва производство на повече дигитално съдържание с контекст, насочено към точните целеви аудитории благодарение на голямото количество бази данни, с което разполагат. Целите им пък се променят към използване на разнообразни формати, които изграждат и допълват цялостното потребителско преживяване в реално време. Те са единодушни, че евентуална промяна в политическата и икономическата стабилност на страната би се отразила на инвестициите им в реклама заради логичното последващо отражение в обема на потреблението.


*По данни на ГАРБ за направените рекламни инвестиции в телевизия през 2016 г.


Фотограф: Капитал
Стефана Здравкова, директор на eMAG.bg: Фокусът ни ще е върху онлайн формати заради нарастващата употреба на мобилни устройства

Инвестициите



Ще запазим фокусa върху основните канали като телевизия и дигитални рекламни формати. Нашият маркетинг микс включва комуникационни канали с фокус на онлайн комуникационните формати и пърформанс маркетинг на всички пазари, в които сме активни. Предимство при онлайн бизнеса е достъпът до бази данни в реално време, което ни позволява да адаптираме маркетинг микса на потребителските търсения и поведение. Фокусът върху онлайн форматите е свързан и с нарастващата употреба на мобилен интернет и мобилни устройства за онлайн пазаруване.

Рекламните формати

Фокусираме се върху подобряване на таргетирането ни. Започнахме и разширяване на programmatic решенията, които използваме. Тенденцията на увеличаване на трафика от мобилни устройства се запазва и това ще рефлектира върху избора на рекламен формат. Потребителите стават все по-чувствителни към личното си пространство и милиони в световен мащаб използват технологии, блокиращи рекламите на техните устройства, което пък насочва рекламодателите да включат в своя медиа микс повече native реклами и нестандартни формати. Инвестициите в социалните мрежи ще нарастват и потребителите отново ще бъдат привлечени от повече качествено съдържание, което е и ключово в комуникационната ни стратегия. Офлайн форматите пък ни позволяват да достигнем до съвсем различна аудитория и да комуникираме ползите от онлайн пазаруването.

Цените

Не очакваме големи промени, а по-скоро фокус върху ефективни рекламни формати. За телевизионния канал ключово е да се повдигне и темата с двете пийпълметрични системи на нашия пазар, като рекламодателите и агенциите могат да бъдат активна част в разрешаването на ситуацията.

Потребителите

Потребителите ще стават все по-взискателни и ще търсят най-доброто съчетание цени - условия - разнообразие. Те са претрупани с информация и това прави интригуващото и таргетирано съдържание наш приоритет. Ще продължим да подобряваме процеса на пазаруване, правейки го по-интуитивен, за да пестим време и да носим удовлетворение от покупката. Кампанията "Черен петък" на eMAG ще бъде отново най-широко комуникираната ни инициатива.

Средата

Политическата нестабилност прави потребителите несигурни и те свеждат покупките си до най-необходимото. Политическата стабилност е условие за нормалното функциониране на цялата бизнес екосистема.


Фотограф: Цветелина Белутова
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България": Инвестираме в създаване на съдържание за Facebook и You Tube

Инвестициите

Целим да постигнем ефективен маркетинг микс - оптимална комбинация от дигитални и традиционни медийни канали, съчетани с таргетиране на конкретни целеви групи. Търсим нестандартния, креативния подход в представянето на теми или асортимент. Тази година ще бъде много динамична от гледна точка на множеството проекти и кампании, които инициираме. Това ще рефлектира и върху параметрите на нашия рекламен бюджет. Въпреки разнообразието от теми и проекти обаче водещ остава силно таргетираният похват в комуникацията.

Приоритетно за нас е развитието на дигиталните канали. Инвестираме в създаването на съдържание, специално генерирано за каналите ни във Facebook и Youtube, като се стремим да обвържем емоционално потребителя. Телевизията запазва силните си позиции в маркетинг микса – залагаме на имиджови клипове, на клипове, посветени на наши продуктови кампании и инициативи, както и на продуктови реклами с промоционални ценови предложения.

Рекламните формати

Голямото предизвикателство пред съвременните компании е да намерят онази форма на присъствие в дигиталния или телевизионния свят, която в най-голяма степен отговаря на характера на марката им. Радиорекламата е много адаптивен, бърз и изгоден канал.

Адаптираме посланията си към съответния канал и целева група, като се съобразяваме с вкуса и интересите на аудиторията на медиата.

За нас от съществено значение е и рекламната ни брошура. Използваме различни похвати, с които да ангажираме нашите потребители с цел да ги насочим към допълнително ексклузивно съдържание на нашия сайт, както и чрез въвличането им в конкретни активности и игри с награди. Целта е да им бъдем полезни, да задържим вниманието им и, разбира се, по различни начини да им се отблагодарим за доверието.

Цените

Рано е да се правят прогнози за цените на рекламата. Част от традиционните канали обективно преминават в "житейска" фаза на намаляване на цените – дигитализацията, качеството на съдържанието и други фактори способстват за това. Не бива да подценяваме и динамичната политическа ситуация в страната в момента, която тепърва ще се променя и която неизбежно ще рефлектира върху пазара.

Потребителите

Потребителите все повече очакват решения, съобразени с техните нужди. С въвеждането на нови продукти в асортимента, с тематичните седмици и разнообразието от хранителни и нехранителни стоки се стремим да отговорим на търсенето. От друга страна, все по-осъзнато и целенасочено потребителите търсят добавена стойност. Искат не просто да си купят продукт, но да получат и нещо повече към него – изживяване, усещане за значимост и принадлежност дори. Очаквам този тип потребителско поведение – взискателното, търсещото добавена стойност – да продължи да се развива и да се проявява. А ние, като водеща верига на хранителни стоки, ще трябва да отговорим на него.


Фотограф: Капитал
Калина Йорданова, маркетинг директор на марките Renault и Dacia: Инфлацията в цените на основните телевизии ни кара да преосмислим инвестициите си

Инвестициите

Няма пазарни индикации, които ни дават причина за увеличение на разходите за реклама. Ще запазим стратегията, която следваме през последните години, за постоянен ръст на инвестициите в онлайн реклама. Целта ни е все по-добре да използваме пълния й капацитет и възможности.

Рекламните формати

Фокусът ни е върху иновативните рекламни формати и стратегии за таргетиране на онлайн рекламата. Персонализираните послания и анализа на потребителското поведение ще имат основно значение.

Цените

Голямата инфлация в цените на основните телевизии ни кара да преосмислим инвестициите си. От друга страна, въпреки по-високата си цена новите онлайн формати позволяват по-прецизно таргетиране. То гарантира по-голям процент конверсии и по този начин в крайна сметка води до оптимизиране на инвестициите.

Потребителите

Когато става дума за покупка на нов автомобил, навиците на потребителите се променят много бавно. Тенденцията за все по-високо ниво на информираност на клиентите ще се запази. Все по-голямо значение ще има присъствието ни в дигиталното пространство. Основна цел за нас е да запазим лидерската позиция на марките ни Renault и Dacia и в това отношение.

Средата

За да започнем да обмисляме промяна в инвестициите, е нужна ясна индикация за значителна промяна в пазарния контекст. А за такава към момента не можем да говорим.


Фотограф: Капитал
Елица Иванова, маркетинг мениджър в "Загорка": Ще използваме стандартните канали по нов и нестандартен начин

Инвестициите

Планирали сме конкретни нива, които ще следваме за 2017 г. Нашият почерк и през тази година ще се види в използването на стандартни канали за комуникация по нов и нестандартен начин.

Рекламните формати

Телевизията продължава да бъде най-масовият и актуален канал за комуникация и ще бъде част от нашия микс. Външната реклама също е канал, който използваме, а в последно време много от съоръженията бяха обновени, има и интересни локации, които ни позволяват да бъдем интересни с посланията и визиите си. Продължаваме да бъдем и много активни в дигиталните медии, където възможностите и комуникацията са много динамични и позволяват различен набор от технологии.

Цените

Всяка изминала година рекламните канали поскъпват, което отдаваме на засиленото търсене от страна на рекламодателите. Такива са очакванията и за тази година.

Потребителите

Потребителите имат по-високи очаквания. Те искат да получат по-високо качество за парите си. Търсят практичност, бързи и лесни решения, които да не ги затрудняват или затормозяват.

Средата

Нашите рекламни инвестиции са водени от потребителските навици и търсене, както и от стратегията и целите на компанията ни. Политическата нестабилност оказва своето влияние на динамиката в икономиката и на различни процеси, но наша цел е да изпълним поетите ангажименти и да изненадваме консуматорите с интересните си кампании и иновациите си.


Фотограф: Надежда Чипева
Силвия Костова, началник на управление "Корпоративни комуникации и маркетинг" в Пощенска банка: Разчитаме на персонализирани решения от медиите, а не просто на отстъпки

Инвестициите

Увеличаваме присъствието си в нестандартните канали за комуникация, без да пренебрегваме традиционните медии с доказано рекламно въздействие. Все повече хората имат практиката да приемат информация "на два екрана", увеличаваме дела си в дигитални формати като цяло. Пощенска банка се придържа към принципа аудиторията да е максимално прецизно таргетирана. Стараем се да правим реклами, които са създадени за съответния канал, а не просто механично да адаптираме една концепция навсякъде. Силен акцент в комуникационната ни стратегия ще бъдат и инвестициите в корпоративно гражданство.

Рекламните формати

Тенденциите ясно очертават поведението на потребителя – колкото по-малко една реклама следва познатите формати, толкова по-ефективно и по-позитивно се възприема. През 2017 г. ще продължи нашата стратегия за добре развития в различни канали Storytelling (разказване на истории - бел. ред.). Аудиторията очаква от рекламата да разбере и прецени корпоративните ценности на компанията – това е истинската основа на доверието и лоялността. Рекламата трябва все повече да информира, забавлява и образова, а не да се опитва да продава агресивно – в това е и нейната "градивна сила".

Цените

Битката между различните типове медии за "рекламния портфейл" на клиента става все по-оспорвана. Тази конкуренция дава повече възможности за избор на рекламодателите, но и го прави доста по-труден. Не е тайна, че има инфлация в телевизиите. Ние като рекламодатели очакваме работещите и ефективни канали да заслужат цените, които предлагат. Разчитаме на персонализирани решения, а не просто на "ценова листа с тази и тази отстъпка".

Потребителите

През 2017 г. тенденцията е аудиторията да използва много канали едновременно, преживяването на потребителя трябва да бъде устойчиво и комуникацията да бъде така изградена, че историята да започва в един канал, да мине и запази интереса през друг и да завърши вълнуващо в трети.

Средата

Европейската комисия е с прогноза за ръст на брутния вътрешен продукт на страната, икономическата обстановка е стабилна и ние като сериозен и отговорен бизнес планираме, в това число и рекламните си инвестиции, спрямо тези пазарни показатели.

"Мтел": Значителен е растежът на мобилната реклама и на видеоформатите

Инвестициите

Бихме се въздържали от значително увеличение на рекламния бюджет. Ще запазим разпределението на рекламните бюджети по канали, като отново водещ канал за комуникация ще бъде телевизията. Като следим последните тенденции в потреблението на медиите на нашите потребители, логично е да увеличим инвестициите си в дигитална реклама.

Рекламните формати

По отношение на телевизията с цел оптимизиране на цената, към която се стремят всички клиенти в последните години, стандартните рекламни формати (клипове) ще продължават да бъдат водещи. Ние ще се опитваме да използваме все повече нестандартни и иновативни формати. В диджитъл значителен е делът на растеж на мобилната реклама, както и на видеоформатите. Предизвикателството ще бъде да се идентифицира и предлага точното послание, което е в синхрон с интересите на потребителя, по ненатрапчив и ефективен начин. За никой рекламодател не е от полза да се клика на агресивни формати, след които потребителят веднага "бяга" от лендинг страницата.

Цените

След обявяване на рекламните тарифи на двете основни телевизионни групи очакванията са за инфлация на цените за реклама за 2017 г. Двете телевизионни групи осъзнаха, че за да се справят с липсата на рекламно време и за да могат да менажират правилно подадените от страна на клиентите рекламни кампании, повишаването на цените би било разумно решение. Цените на рекламния интернет пазар също са динамични, особено по отношение на премиум инвентара. По отношение на останалите медии не очакваме промяна на цените в сравнение с предишните години.

Потребителите

Не очакваме съществени промени в потребителските навици. Възможно е вече започнали навици и нагласи да се задълбочават. Например multi screening-ът при употребата на различните устройства като източници на информация. Световна тенденция е и налагането на все по-персонализирана реклама и естествената подсъзнателна потребителска съпротива срещу обши послания. Хората очакват да виждат комуникация, която е направена за тях – отговаря на нуждите и интересите им, дава допълнителна енергия в живота им и го прави по-лесен.

Средата

"Мтел" винаги се отнася с особено внимание към обществено значимите теми и събития, които се отразяват дори и само на подсъзнателно ниво у хората. Затова компанията ни ще бъде готова да се адаптира при нужда и да реагира своевременно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 2475 прочитания

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1726 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 март)

Google стартира трета инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика; Малки кабелни оператори донесоха глоба от 3 млн. лв. на "БТВ медиа груп"; Започна записването за конкурса за най-добра PR агенция; Snapchat се цели в телевизионния бизнес;

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10