Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 мар 2017, 9:18, 6732 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (14 март)

Google стартира трета инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика; Малки кабелни оператори донесоха глоба от 3 млн. лв. на "БТВ медиа груп"; Започна записването за конкурса за най-добра PR агенция; Snapchat се цели в телевизионния бизнес;

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Google стартира трета инициатива за подкрепа на дигиталната журналистика

Google започна трети кръг на инициативата Digital News Initiative, чиято цел е да отличи и подкрепи качествената дигитална журналистика, която създава иновативни проекти чрез технологиите. В нея могат да се включат утвърдени издатели, онлайн платформи, новинарски стартиращи компании и др., които са базирани на територията на Европейския съюз и страните от Европейската асоциация за свободна търговия.

Желаещите да кандидатстват за финансиране трябва да попълнят формуляра за участие в сайта на фонда най-късно от 20 април, като отбележат за коя от трите категории на финансиране кандидатстват. Това са: прототипни проекти, които изискват финансиране до 50 хил. евро, средни проекти, които могат да кандидатстват за подпомагане в размер на 300 хил. eвро, както и големи проекти на стойност повече от 300 хил. eвро, но по-малко от 1 млн. eвро. Допълнително условие е, че фондът ще финансира до 70% от стойността на средните и големите проекти. След това разработчиците трябва да попълнят подробен онлайн въпросник на английски език, в който описват проектите си в сферата на дигиталната журналистика.



През 2016 година за първите два кръга на финансиране фондът Digital News Initiative Innovation Fund на интернет гиганта финансира с 51 млн. евро общо 252 проекта в сферата на дигиталната журналистика от 27 различни държави. Общият бюджет на фонда е в размер на 150 млн. евро и ще бъде разпределен през следващите три години, за да подкрепя иновациите в европейската новинарска индустрия.

Малки кабелни оператори донесоха глоба от 3 млн. лв. на "БТВ медиа груп"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 2.9 млн. лв. "БТВ медиа груп" за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне с кабелни оператори. Регулаторът е открил нарушения при три доставчика на тв сигнал и за всяко е наложена отделна санкция от по 3% от нетните приходи от разпространение на телевизионни програми на дружеството за 2016 г. Провереният период е от юли 2015 г., когато беше въведена новата законова опция дори да не си монополист, да си много по-силен от доставчика си. Въпросният текст беше създаден заради веригите и протестите на производителите, но може да се използва и в други сектори - в случая медийния. От "БТВ медиа груп" коментираха за "Капитал", че ще обжалват решението на КЗК.

Преписката е образувана по жалба на четири кабелни оператора от Южна България - "Вирджиния Ер Ен" - Бургас, "Вайтъл-И" - Сандански, "Цифрова кабелна телевизия" - Пловдив, и "Кабел Сат-запад" – Благоевград. Компаниите твърдят, че са извършени нарушения от страна на "БТВ медиа груп" и "Нова броудкастинг груп" за злоупотреба с по-силна позиция при договаряне на правата за разпространението на притежаваните от тях телевизионни програми, тъй като се явяват единствени доставчици на това медийно съдържание.

Въпреки че са подадени жалби за подобни нарушения и от страна на "Нова телевизия", дружеството не е глобено. Мотивите на КЗК за това са, че след анализ на регулатора при нея все пак има клаузи за предоговаряне на минимални и промяна на цени, както и че броят абонати се определя по-ясно.
Повече по темата може да прочетете тук

Започна записването за конкурса за най-добра PR агенция

Започна записването за осмото издание на PR конкурса BAPRA Bright Awards, който традиционно се организира от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Той цели да отличи най-добрите кампании в сферата на маркетинговите комуникации през изминалата година. Крайният срок за подаване на кандидатури за участие в конкурса е 24 март, а едно от основните изисквания е кампаниите да са били осъществени в периода между февруари 2016 г. и февруари 2017 г. Официалната церемония по награждаването на победителите ще се проведе на 27 април.

Тази година БАПРА обяви 9 нови категории. Това са: "Дебют на годината – кампания за нов продукт или услуга"; "Корпоративен PR"; "Кампания за изграждане на работодателска марка"; "Кризисен PR"; "Кампания за вътрешни комуникации"; "Дигитална кампания"; "Кампания Public Affairs"; "Маркетинг, свързан с кауза". Така категориите в конкурса стават общо 14, като останалите са "Комуникационна кампания на годината", "Комуникационна кампания в публичния сектор", "Иновативна кампания", "Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел", "Специално събитие" и наградата за цялостно представяне - "Агенция на годината".

За първи път BAPRA Bright Awards въвежда и специалната категория "Студентски проект", в която могат да участват студенти с проекти на тема "Иновативни похвати за комуникация с поколението millennials".
Повече по темата може да прочетете тук

2017 г. през прогнозите на някои от най-големите рекламодатели в страната

И през 2017 г. телевизията ще продължи да бъде доминиращ комуникационен канал въпреки очакваната от пазара инфлация в цените за реклама. В замяна обаче рекламодателите се надяват да получат по-персонализирани и ефективни решения. Инвестициите в дигитална реклама ще пораснат за поредна година благодарение на разнообразието от иновативни формати, ясна отчетност на резултатите от лансираните кампании и прецизното таргетиране. Мобилната и видеорекламата се очертават като най-предпочитаните формати през тази година.

Така изглежда картината на рекламния пазар в България през 2017 г. през наблюденията и прогнозите на някои от най-големите рекламодатели в страната. "Капитал" попита шест компании от различни индустрии - на бързооборотните стоки, автомобилите, финансовите услуги, телекомуникациите, търговията и електронната търговия - какви инвестиции планират през 2017 г. и в какъв тип комуникация ще инвестират.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Snapchat се цели в телевизионния бизнес


Целта на социалната платформа е да ориентира секцията Snapchat Discover към телевизионния формат на споделяне на съдържание. Компанията планира да приоритизира публикуването на предавания, направени специално за секцията, пише Digiday. Snapchat иска да се позиционира в сектора на телевизията и забавлението и да публикува съдържание, което хората искат да гледат, с цел да има много повече реклами в секцията Snapchat Discover.

Работата на компанията по лансирането на телевизионно съдържание в платформата започна още в средата на миналата година. Тогава Snapchat води преговори с големи холивудски студиа, телевизионни канали и продуценти, за да създадат кратки предавания специално за секцията Snapchat Discover.

Резултатът до момента е стартът на седмичната поредица видеа E! News’s The Rundown, която представя светски и културни новини, както и кратките видеа от документалния телевизионен сериал Planet Earth II на BBC. Компанията сключи сделки и с NBC, ABC, Turner и А + Е Networks да създават предавания за Snapchat Discover.
Повече тук

Медиен бизнес

Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа

Фотограф: Mike Blake

Netflix ще насочи още по-голямо внимание към европейския пазар, пише Financial Times. Стрийминг платформата, която от 2012 г. досега е вложила над 1.7 млрд. долара за лицензирането на сериали и направата на оригинално съдържание, ще последва предписанията на Европейския парламент, който миналата година предложи нов план за съдържанието на европейските телевизии. Той предвижда всички телевизионни доставчици да осигуряват поне 20% от съдържанието си от европейски филми и сериали. За момента това е все още проект, но Netflix вече предприема стъпки за по-сериозно навлизане на европейския пазар.

Това не е стратегия, която да е изключение само за Европа. Такива планове има отдавна за Латинска Америка, където населението има много по-различен вкус за сериали. В Европа Netflix вече си сътрудничи с някои местни партньори като BBC, Channel 4 и Canal Plus и работи върху общо 90 оригинални продукции. "Ние сме един от най-активните инвеститори в европейско съдържание", коментира Рийд Хейстингс, изпълнителният директор на Netflix.

Все пак обаче в Европа Netflix има сериозна конкуренция. Платформата се разраства с огромни темпове, но все още е далеч от обсега на традиционните кабелни оператори и телевизионни канали, които също инвестират големи суми в съдържание.
Повече по темата може да прочетете тук

Обучение ще спаси децата от фалшивите новини, над 80% от тях не ги разпознават

Обучението по медийна педагогика или новинарска грамотност трябва да бъде въведено задължително. Само така подрастващото поколение, което е почти изцяло дигитализирано, ще се научи качествено и адекватно да борави с информация. Това е мнението на учени от университета в Станфорд, провели изследване сред ученици от 4 до 8 клас за способността им да оценяват достоверността на информационни източници, пише "Дневник".

Първите коментари на екипа, провел изследването, определят резултатите като "тревожни" и "мрачни". Между 80 и 90% от младежите в различна степен не съумяват да оценят достоверността на информацията, която използват, и не могат да отсеят статиите от рекламните публикации.

Проведеното в края на 2016 година национално представително изследване "Онлайн поведение на децата в България" на Националния център за безопасен интернет показа, че половината от децата на възраст 9 - 17 години не могат да различат коя информация в интернет е истинска и коя е фалшива. При родителите им процентът е 40 на сто.
Повече по темата може да прочетете тук

Стартираща компания, която заснема кратки филми на ужасите, набра 3.5 млн. долара финансиране

Американската стартираща компания Crypt TV получи финансиране в размер на 3.5 млн. долара от технологичния фонд за рискови инвестиции Lerer Hippeau Ventures, в който управляващ партньор е Кенет Лийрър, съосновател на изданието The Huffington Post. Компанията заснема зловещи кратки видеа, които публикува в социалните мрежи. За две години от създаването й продукциите на компанията успяха да привлекат повече от 2 млн. фенове във Facebook, а по данни на стартъпа видеата генерират общо около 30 млн. гледания на месец. С новите възможности в социалната платформа Crypt TV планира да лансира по-дълги, серийни видеа, които да привличат рекламни инвестиции, традиционно насочвани към телевизията, пише The Wall Street Journal.
Повече тук

Рекламен бизнес

Френският рекламен регулатор поиска "Ив Сен Лоран" да промени визиите от последната си кампания

Фотограф: Philippe Wojazer

Френският рекламен регулатор е поискал от модната къща "Ив Сен Лоран" да промени рекламни изображения от последната си кампания заради множество оплаквания, че са унизителни за жените, съобщава "Ройтерс".

Оплакванията предизвикаха вниманието на френския рекламен регулатор Autorite de Regulation Professionelle de la Publicite (ARPP). Помолихме "Ив Сен Лоран" да направи промени в изображенията възможно най-скоро, заяви директорът на ARPP Стефан Мартен пред "Ройтерс". Настоящите са сериозно нарушение на правилата, допълни той, като ги определи още като "порно шик".

Комисията по рекламна етика, наред с ARPP и независимо от рекламната индустрия, ще се произнесе относно оплакванията в петък. Те могат да накарат "Ив Сен Лоран" да премахнат рекламите си, ако решат, че оплакванията са валидни.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

"Мобилтел" обяви стажантска програма в направление "Маркетинг".

A Data Pro обяви вакантна позиция за Media Analysts.

Сдружение "Образование без раници" търси стажант "Връзки с обществеността и административни дейности".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 2363 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2429 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
bTV се раздели с дългогодишната си директорка "Продажби" Весела Димова

Изпълнителният директор на медийната група Флориан Скала временно ще заеме позицията до назначаването на нов директор

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10