Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 19 мар 2017, 12:07, 15432 прочитания

Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес

Купувач е инвестиционната компания Providence Equity Partners

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената на сделката е 115 млн. евро.
Собственикът на "Нова броудкастинг груп" - шведската Modern Times Group (MTG), продава бизнеса си в Прибалтика на Providence Equity Partners. Купувачът, който е собственик на мобилния оператор Bite в Литва и Латвия, придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио.

Цената на сделката е 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), което се равнява на 12 пъти общата печалба на подразделението за 2016 г. Балтийският бизнес е допринесъл с 1.024 млрд. крони от приходите и 91 млн. крони от печалбата на шведската група за миналата година. Сделката предстои да бъде одобрена от регулаторите.



Трансформация

MTG няколко пъти беше заявявала желанието си да се трансформира от национален броудкастър към глобален доставчик на съдържание с основна насоченост забавление. Според компанията вкусовете на потребителите и начините на употреба на медии се променя по много бърз начин и те трябва да следват тази тенденция.

По подобен път върви и "Нова броудкастинг груп". "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега", коментира
изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел.



Средствата от продажбата ще бъдат използвани за продължаване на трансформацията на MTG. "Работим в Прибалтика от вече две десетилетия. Открихме продавач, който оценява потенциала на бизнеса в региона. Нашите прибалтийски колеги могат да гледат напред към това ново предизвикателство за тях, което ще им позволи да достигнат пълния си потенциал", коментира Йорген Линдеман, изпълнителен директор на MTG.


Какво получават купувачите

В сделката влиза цялото портфолио на MTG в Литва, Латвия и Естония. Това са три телевизионни канала в Естония, пет в Латвия и още три в Литва. Общо те държат 48.6% от търговския дял на гледаемост в аудиторията от 15- до 49-годишна възраст, сочат данните за последното тримесечие от доклада на MTG. "Отделните сегменти от бизнеса на MTG в Прибалтика са лидери в региона и нямаме търпение да бъдем партньори с подобна талантлива група от хора. С общи усилия ще разраснем компанията. След закупуването на Bite през 2016 г., това е поредно доказателство за насочеността на Providence към инвестициите в Прибалтика", коментира Карим Табет, управляващ директор в Providence.

В пакета влиза още единствената услуга в Прибалтика за директно съдържание до дома, включително и водещи премиум телевизионни канали за спорт и забавление, радиостанции с национално покритие, дигитални активи и консултантска агенция за онлайн реклами, която работи в региона. "Литва, Латвия и Естония са сред най-бързо растящите страни в Европейския съюз. Бизнес климатът е благоприятен и наред с висококвалифицираната работна ръка, прави целия регион един от фокусите в бизнес плана ни", коментира още Роберт Судо, управляващ директор в Providence.


Поредна сделка

Бизнесът на MTG в България, в лицето на "Нова броудкастинг груп", влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където пред последните месеци бизнесът претърпя промени с цел вливане на нов капитал в MTG за превръщането й в дигитална видеоплатформа, за да избяга от пазара на традиционна телевизия. В началото на годината стана ясно, че MTG продаде дела си от чешката медийна група FTV Prima Holding. Компанията е подписала споразумение да се раздели с 50% от оценената на 237.4 млн. евро FTV Prima, които държи, и ги продава на друг местен играч - Denemo Media.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 2299 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2416 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 март)

"Нетинфо" започна съвместно партньорство с Warner Music Group; Български екипи могат да участват в конкурса YOUNG LIONS BULGARIA 2017 – FILM; Агенцията Related PR се присъединява към световната мрежа на Golin; Комисията за защита на потребителите спря есемеси за гледане на спортни канали, а германското правителство представи проектозакон за борба с фалшивите новини в социалните мрежи

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10