Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес

Дидие Щосел, изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп".

Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес

Купувач е инвестиционната компания Providence Equity Partners

15953 прочитания

Дидие Щосел, изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп".

© Цветелина Белутова


Цената на сделката е 115 млн. евро.

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" - шведската Modern Times Group (MTG), продава бизнеса си в Прибалтика на Providence Equity Partners. Купувачът, който е собственик на мобилния оператор Bite в Литва и Латвия, придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио.

Цената на сделката е 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), което се равнява на 12 пъти общата печалба на подразделението за 2016 г. Балтийският бизнес е допринесъл с 1.024 млрд. крони от приходите и 91 млн. крони от печалбата на шведската група за миналата година. Сделката предстои да бъде одобрена от регулаторите.

Трансформация

MTG няколко пъти беше заявявала желанието си да се трансформира от национален броудкастър към глобален доставчик на съдържание с основна насоченост забавление. Според компанията вкусовете на потребителите и начините на употреба на медии се променя по много бърз начин и те трябва да следват тази тенденция.

По подобен път върви и "Нова броудкастинг груп". "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега", коментира изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел.

Средствата от продажбата ще бъдат използвани за продължаване на трансформацията на MTG. "Работим в Прибалтика от вече две десетилетия. Открихме продавач, който оценява потенциала на бизнеса в региона. Нашите прибалтийски колеги могат да гледат напред към това ново предизвикателство за тях, което ще им позволи да достигнат пълния си потенциал", коментира Йорген Линдеман, изпълнителен директор на MTG.

Какво получават купувачите

В сделката влиза цялото портфолио на MTG в Литва, Латвия и Естония. Това са три телевизионни канала в Естония, пет в Латвия и още три в Литва. Общо те държат 48.6% от търговския дял на гледаемост в аудиторията от 15- до 49-годишна възраст, сочат данните за последното тримесечие от доклада на MTG. "Отделните сегменти от бизнеса на MTG в Прибалтика са лидери в региона и нямаме търпение да бъдем партньори с подобна талантлива група от хора. С общи усилия ще разраснем компанията. След закупуването на Bite през 2016 г., това е поредно доказателство за насочеността на Providence към инвестициите в Прибалтика", коментира Карим Табет, управляващ директор в Providence.

В пакета влиза още единствената услуга в Прибалтика за директно съдържание до дома, включително и водещи премиум телевизионни канали за спорт и забавление, радиостанции с национално покритие, дигитални активи и консултантска агенция за онлайн реклами, която работи в региона. "Литва, Латвия и Естония са сред най-бързо растящите страни в Европейския съюз. Бизнес климатът е благоприятен и наред с висококвалифицираната работна ръка, прави целия регион един от фокусите в бизнес плана ни", коментира още Роберт Судо, управляващ директор в Providence.

Поредна сделка

Бизнесът на MTG в България, в лицето на "Нова броудкастинг груп", влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където пред последните месеци бизнесът претърпя промени с цел вливане на нов капитал в MTG за превръщането й в дигитална видеоплатформа, за да избяга от пазара на традиционна телевизия. В началото на годината стана ясно, че MTG продаде дела си от чешката медийна група FTV Prima Holding. Компанията е подписала споразумение да се раздели с 50% от оценената на 237.4 млн. евро FTV Prima, които държи, и ги продава на друг местен играч - Denemo Media.

Цената на сделката е 115 млн. евро.

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" - шведската Modern Times Group (MTG), продава бизнеса си в Прибалтика на Providence Equity Partners. Купувачът, който е собственик на мобилния оператор Bite в Литва и Латвия, придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    gimi avatar :-|
    Мавродинов

    "Нова" ще произвежда дигитално забавление? Като VIP Brother? А мога ли да спра да ги гледам, въпреки че шведите са ми симпатични?

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    След действията на MTG от последните месеци, мисля че няма нужда да си баба Ванга, за да ти стане ясно, че следващия за продан е NOVA. Просто е очевадно.

  • 5
    nemisemisli avatar :-|
    nemisemisli

    До коментар [#1] от "gimi":

    и аз това се питам - какво дигитално ще "произвеждат"....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.