Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 март)

"Нетинфо" започна съвместно партньорство с Warner Music Group; Български екипи могат да участват в конкурса YOUNG LIONS BULGARIA 2017 – FILM; Агенцията Related PR се присъединява към световната мрежа на Golin; Комисията за защита на потребителите спря есемеси за гледане на спортни канали, а германското правителство представи проектозакон за борба с фалшивите новини в социалните мрежи

6321 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

bTV се раздели с дългогодишната си директорка "Продажби" Весела Димова

Директорката "Продажби" на "БТВ медиа груп" Весела Димова се раздели с поста след повече от 16 години в медийната група, стана ясно от съобщение на телевизията. Временно отделът й ще бъде ръководен от главния изпълнителен директор на дружеството Флориан Скала. В официалното съобщение, изпратено до медиите, не са посочени мотиви за смяната.

Неофициално на пазара се коментира, че промяната се дължи на разминаване във вижданията за развитие на групата на новия изпълнителен директор на "БТВ медиа груп" Флориан Скала и Весела Димова. Това е и първата ключова смяна, която Скала прави начело на компанията. В края на 2016 г. в изненадващ за пазара ход той зае поста главен изпълнителен директор, сменяйки Павел Станчев, който управлява компанията в продължение на три години.

Повече по темата може да прочетете тук

"Нетинфо" обяви партньорство с Warner Music Group

Дигиталната медийна група "Нетинфо", част от портфолиото на "Нова броудкастинг груп", подписа съвместно партньорство със звукозаписната група Warner Music Group (WMG) за пълния видеокаталог на музикалната компания. Целта на сътрудничеството е голямото разнообразие от видеоклипове на световни музикални артисти да бъде част от съдържанието в платформата за видеосподеляне Vbox7.com. "Сделката между "Нетинфо" и Warner Music Group е първата по рода си на дигиталния пазар у нас, като тя е част от стратегията на Vbox7.com да бъде най-доброто място за популярно видеосъдържание и запазено място за музикални хитове и класации", коментира за медиите главният изпълнителен директор на "Нова броукастинг груп" Дидие Щосел. Музикалните изпълнители ще имат свои официални канали в платформата, а феновете ще имат достъп до музикалните плейлисти на Warner Music Group, селектирани по жанр, артисти, специални поводи и др. В съобщение до медиите Христо Христов, главен изпълнителен директор на "Нетинфо", коментира, че в рамките на сътрудничеството "компанията ще предложи на създателите на авторско съдържание решения за монетизация".

Български екипи могат да участват в конкурса YOUNG LIONS BULGARIA 2017 – FILM

Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) съвместно с фондация "Пловдив 2019" организират конкурса Young Lions Bulgaria 2017 – Film, в който могат да се включат екипи от двама души. Състезанието оценява млади таланти в рекламата (до 30-годишна възраст), които после могат да участват на най-големия рекламен фестивал в Кан през юни - Cannes Young Lions, в категория Film.

Желаещите да участват трябва да попълнят и изпратят форма за регистрация на екипа и декларация от всеки един от членовете му. Крайният срок за подаване на документи е 5 април. Два дни след това всеки регистриран и отговарящ на условията екип ще получи задание от фондация "Пловдив 2019" и до 10 април ще трябва да създаде и предаде 60-секунден рекламен клип, заснет и обработен със собствени ресурси. Конкурсът има за цел да избере най-добрия проект, който да представя България в Кан.

Агенцията Related PR се присъединява към световната мрежа на Golin

Българската агенция Related PR обяви, че вече е афилииран партньор за страната на международната компания за интегрирани комуникационни решения Golin, като това ще разшири присъствието й на Балканите. "С екипа на Related PR споделяме общи стремежи и цели по отношение на бизнес развитието си и връзките с клиенти", коментира за медиите Мат Нийл, изпълнителен директор на Golin. Сред клиентите на българската агенция, за които е реализирала кампании през изминалата година, са "Техем България", OLX и Shedd, Tuborg, "Майкрософт България" и др.

Агенциите Zenith, Starcom и Blue 449 ще споделят общи инструменти за медийно планиране и купуване

"Publicis One България" обединява трите си медийни агенции на българския пазар в общия клъстер Publicis One Media. Така на практика Zenith, Starcom и новият медиен бранд Blue449 (преди това Equinox - бел. ред.) продължават самостоятелната си профилирана дейност, но вече ще споделят общи ресурси и инструменти при обслужването на клиентите си.

Медийното обслужване продължава да бъде основна дейност и на трите агенции в Publicis One Media, но всяка от тях се позиционира различно на пазара, запазвайки независимото си управление.

Медийната група ще фокусира развитието си в още две ключови посоки – дигитално и творческо обслужване. Това е визията на клъстера за предоставяне на 360-градусово обслужване на рекламодателите, работейки и в тясна връзка с творческите агенции, част от дружеството Publicis One.

Повече по темата може да прочетете тук

Собственикът на "Нова" продаде прибалтийския си бизнес

Собственикът на "Нова броудкастинг груп" - шведската Modern Times Group (MTG), продава бизнеса си в Прибалтика на Providence Equity Partners. Купувачът, който е собственик на мобилния оператор Bite в Литва и Латвия, придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио.

Цената на сделката е 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), което се равнява на 12 пъти общата печалба на подразделението за 2016 г. Балтийският бизнес е допринесъл с 1.024 млрд. крони от приходите и 91 млн. крони от печалбата на шведската група за миналата година. Сделката предстои да бъде одобрена от регулаторите.

MTG няколко пъти беше заявявала желанието си да се трансформира от национален броудкастър към глобален доставчик на съдържание с основна насоченост забавление. Според компанията вкусовете на потребителите и начините на употреба на медии се променя по много бърз начин и те трябва да следват тази тенденция.

По подобен път върви и "Нова броудкастинг груп". "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега", коментираха от българската медийна група.

Бизнесът на MTG в България в лицето на "Нова броудкастинг груп" влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където пред последните месеци бизнесът претърпя промени с цел вливане на нов капитал в MTG за превръщането й в дигитална видеоплатформа.

Повече по темата може да прочетете тук

Комисията за защита на потребителите спря SMS-и за гледане на спортни канали

Комисията за защита на потребителите е спряла изпращането на есемеси за трите спортни канала Мtel Sport 1, Mtel Sport 2 и EDGE sport, съобщиха от ведомството. Чрез тях доставчикът е изисквал от потребителите да върнат съобщение с текст STOP и своето ЕГН, за да ги деактивират и да не плащат месечна такса за каналите след изтичането на промоционалния период за въвеждането им, пише "Дневник".

Абонатите на цифровата телевизия няма да плащат за тези канали след 31.03.2017 г., ако изрично не заявят желанието си да ги получават. Услугата е предплатена и няма да бъде предоставена, в случай че клиентът не внесе месечната такса в аванс.

Новите правила са потвърдени и на сайта на търговеца, както и в телевизионната реклама.

До промяната се е стигнало след намесата на комисията във връзка с получени сигнали от граждани и информация, разпространена в социалните мрежи, посочват от ведомството.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

ЕС заплаши с глоби социални мрежи, ако не защитят потребителите си

Фотограф: В© Dado Ruvic / Reuters

Социалните мрежи Facebook, Twitter и Alphabet трябва да променят условията си за ползване за територията на ЕС до месец, обяви Европейската комисия. В съобщение на комисията се казва, че в противен случай тя ще вземе нужните мерки, за да се увери, че компаниите "се съобразяват с правилата за потребителите в ЕС". Твърди се, че някои от условията им нарушават европейските закони за защита на потребителите и че са необходими по-сериозни мерки за справяне с измами, които могат да се извършват чрез сайтовете.

Някои от случаите, споменати от комисията, включват изискването на социалните мрежи потребители да търсят правата си в калифорнийски съдилища, защото там е седалището на съответната компания, а не в родните си страни. Споменават се и казуси, в които не е ясно упоменато, че дадено съдържание е рекламно, както и твърде големи правомощия на компаниите да определят колко подходящо за публикуване е конкретно съдържание, генерирано от потребителите.

Повече по темата може да прочетете тук

The Guardian оттегля инвестициите си в Google реклама

Британското издание The Guardian обяви, че ще оттегли рекламните си инвестиции в Google и YouTube, след като установи, че рекламите им са били поставени в непосредствена близост до екстремистки материал. Това се е случило, след като обслужващата агенция е купила инвентар през автоматизираната платформа на Google DoubleClick Ad Exchange. Става въпрос за видеа в YouTube на американски бели националисти, забранени във Великобритания, както и на спорни ислямски проповедници. Изпълнителният директор на The Guardian Дейвид Пемсел коментира през изданието, че рекламните инвестиции в Google ще бъдат замразени, докато интернет гигантът не предостави гаранции, че подобни грешни чрез Google и YouTube няма да се случват в бъдеще.

Повече тук

Медиен бизнес

"Евроспорт" с нова бранд идентичност за зимните олимпийски игри

Спортният телевизионен канал "Евроспорт", част от групата на Discovery Communications, представи новото си лого, по случай зимните олимпийски игри в Пьончан през 2018 година. То комбинира три основни визии - традиционното лого на Евроспорт, олимпийските кръгове с името на локацията, разположени под силует на планина, който "ще бъде наличен в няколко разновидности в различни палитри и ще изразява духа на модерната корейска поп култура", пишат от канала. "Като новия Дом на олимпийските игри в Европа и горд партньор на най-значимото спортно събитие в света ние искаме "Евроспорт" да се асоциира с олимпийските игри при всяка възможност. Тази нова бранд идентичност представя духа на Южна Корея. Надяваме се тя да стане разпознаваема сред всички фенове и да бъде отличителен белег от нашата програма за Пьончан 2018.", коментира за медиите Питър Хътън, главен изпълнителен директор на "Евроспорт". Групата Discovery Communications държи правата за мултимедийно излъчване на олимпийските игри в периода 2018 – 2024 г. в 50 страни на територията на Европа.

Берлин иска да глобява социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако не изтриват расистки коментари

Германското правителство представи проект на закон, който предвижда глоби до 50 млн. евро върху социални мрежи, които не премахват реч на омразата и фалшиви новини. Това представлява най-твърдата позиция от страна на европейска държава срещу интернет платформи като Facebook и Twitter, пише Financial Times.

Предложеният закон създава законово изискване социалните мрежи да предоставят на потребителите "лесно разпознаваем и бързо достъпен процес за регистриране на оплаквания относно незаконно съдържание". Те също така ще бъдат задължени да изтриват или блокират всяко съдържание, което е определено като криминално, в рамките на 24 часа.

Все пак платформите ще имат повече време – седем дни, за да изтрият или блокират коментари, които не са чак толкова очевидно незаконни и е нужна проверка. Във всеки случай подалият оплакването ще трябва да бъде информиран незабавно за всяко решение.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Поредица от реклами се шегуват с навиците на millennial поколението

Американката Саманта Джейн, 26-годишна фрийланс творческа директорка в рекламната агенция MullenLowe в Лос Анджелис, създава поредица от рекламни видеа за промотиране на новата си книга с кратки поеми. Видеата, както и поемите й представят всекидневието, навиците и страховете на поколението millennials, или хората, родени от средата на 80-те до началото на XXI в. Те са съсредоточени около няколко основни теми - работата, самостоятелното живеене и любовта. Саманта Джейн стана популярна именно благодарение на кратките си хумористични и саркастични поеми, които публикуваше в социалните мрежи, придружени със забавна илюстрация. "Всички тези спотове, с тъга ще призная, са 100% автобиографични, като изключим хумора, защото изобщо не беше забавно, докато се случваше", казва Джейн пред интервю за изданието AdWeek.

Повече тук

Никол Кидман стана рекламно лице на турския туризъм

Холивудската актриса Никол Кидман рекламира турския туризъм в Германия и Русия, като целта на кампанията е да съживи сектора, преживял тежка година на фона на серия атентати и опит за преврат, пише "Дневник". В Германия Кидман присъства в реклами, публикувани във вестниците "Велт" и "Велт компакт", а в Русия ще се появи на страниците на вестник "Правда".

Рекламната кампания с участието на Кидман идва, след като през януари стана известно, че американският актьор Морган Фрийман участва в реклама на националния авиопревозвач на Турция "Търкиш еърлайнс".

Повече по темата може да прочетете тук.

Свободни позиции:

"Икономедиа" (издател на "Капитал" и dnevnik.bg) обяви вакантна позиция за мениджър "Ключови клиенти".

"Градът медиа груп" обяви вакантни позиции за: събитиен мениджър, търговец "Медийни услуги и реклама", маркетинг и PR мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK