Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 23 мар 2017, 16:34, 12718 прочитания

Повече от 250 компании оттеглят рекламите си от YouTube

Притесненията им са, че съдържанието им може да е било показвано до екстремистки видеозаписи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Въпреки промяната, която Google ще въведе за по-затегнат контрол над видеосъдържанието в YouTube и съответно рекламите, които се показват там, големи компании продължават да оттеглят рекламните си инвестиции от платформата. Основната причина, която посочват, е възможността съдържанието им да е било показвано до екстремистки видеозаписи. Някои от най-големите американски рекламодали, присъединили се към протеста срещу интернет гиганта, са телекомите AT&T и Verizon, Johnson & Johnson, GSK, Enterprise, съобщава The Time. Към момента повече от 250 компании от Европа и САЩ бойкотират платформата за видеосъдържание. Сред тях са и Volkswagen, Toyota, Tesco, Marks & Spencer.

Компаниите, чиито рекламни бюджети надвишават няколко милиарда, са категорични, че няма да позиционират рекламите си в YouTube, докато от Google не вземат достатъчно сериозни мерки, за да гарантират, че подобни грешки няма да се случват в бъдеще. "Взехме решението да спрем онлайн рекламата си от YouTube в световен мащаб, за да гарантираме, че не се появява в канали с обидно съдържание. Ще продължим да взимаме всички мерки, за да сме сигурни, че рекламното ни съдържание съответства на ценностите на марката", коментираха от Johnson & Johnson пред The Time.


Реакцията на Google

Поредицата от оттегляния на рекламни бюджети от платформата накара Google да предприеме промени в рекламната си политика. От компанията обявиха, че ще контролират по-стриктно видеосъдържанието, в което има по-остър език, както и нападки срещу религия, пол и др. "Ще бъдем по-стриктни в наблюденията си на рекламите и те ще се появяват само в каналите на истинските създатели на оригинално съдържание, а не на хора, които ги копират и не спазват правилата на нашето общество", коментира в бележка Филип Шилер, бизнес директор в Google.

Интернет гигантът ще се фокусира и върху разработването и предлагането на допълнителни контроли за рекламодателите, чрез които те ще могат да избират къде точно да се появяват техните реклами в YouTube и други канали на Google.



Бързата реакция и предлагането на работещи решение от страна на платформата са важни още повече, защото през изминалата година приходите на Alphabet - компанията майка на Google, нараснаха с 22% на годишна база, водени основно от рекламите в YouTube, достигайки 26 млрд. долара. Интернет гигантът отчете ръст от 17.4% в приходите си от рекламния бизнес, който през 2016 г. е в размер на 22.4 млрд. долара.

Хронология на събитията

Скандалът с позиционирането на рекламни съобщения в YouTube до радикални, хомофобски и антисемитски съдържания започна на 16 март, когато правителството на Великобритания сигнализира, че компанията е позволявала реклами в платформата да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това.

Малко по-късно британското издание The Guardian установи, че рекламите им са били поставени в непосредствена близост до видеа на американски бели националисти, забранени във Великобритания, както и на спорни ислямски проповедници. Това се е случило, след като обслужващата агенция е купила инвентар през автоматизираната платформа на Google.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 809 прочитания

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1732 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Знам къде браузва миналото лято

Високите изисквания на потребителите към рекламното съдържание водят до все по-често включване на ретаргетинг подхода в дигиталните стратегии на компаниите

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10