Повече от 250 компании оттеглят рекламите си от YouTube
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Повече от 250 компании оттеглят рекламите си от YouTube

Интернет гигантът отчете ръст от 17.4% в приходите си от рекламния бизнес, който през 2016 г. е в размер на 22.4 млрд. долара.

Повече от 250 компании оттеглят рекламите си от YouTube

Притесненията им са, че съдържанието им може да е било показвано до екстремистки видеозаписи

12896 прочитания

Интернет гигантът отчете ръст от 17.4% в приходите си от рекламния бизнес, който през 2016 г. е в размер на 22.4 млрд. долара.

© Lucy Nicholson


Въпреки промяната, която Google ще въведе за по-затегнат контрол над видеосъдържанието в YouTube и съответно рекламите, които се показват там, големи компании продължават да оттеглят рекламните си инвестиции от платформата. Основната причина, която посочват, е възможността съдържанието им да е било показвано до екстремистки видеозаписи. Някои от най-големите американски рекламодали, присъединили се към протеста срещу интернет гиганта, са телекомите AT&T и Verizon, Johnson & Johnson, GSK, Enterprise, съобщава The Time. Към момента повече от 250 компании от Европа и САЩ бойкотират платформата за видеосъдържание. Сред тях са и Volkswagen, Toyota, Tesco, Marks & Spencer.

Компаниите, чиито рекламни бюджети надвишават няколко милиарда, са категорични, че няма да позиционират рекламите си в YouTube, докато от Google не вземат достатъчно сериозни мерки, за да гарантират, че подобни грешки няма да се случват в бъдеще. "Взехме решението да спрем онлайн рекламата си от YouTube в световен мащаб, за да гарантираме, че не се появява в канали с обидно съдържание. Ще продължим да взимаме всички мерки, за да сме сигурни, че рекламното ни съдържание съответства на ценностите на марката", коментираха от Johnson & Johnson пред The Time.

Реакцията на Google

Поредицата от оттегляния на рекламни бюджети от платформата накара Google да предприеме промени в рекламната си политика. От компанията обявиха, че ще контролират по-стриктно видеосъдържанието, в което има по-остър език, както и нападки срещу религия, пол и др. "Ще бъдем по-стриктни в наблюденията си на рекламите и те ще се появяват само в каналите на истинските създатели на оригинално съдържание, а не на хора, които ги копират и не спазват правилата на нашето общество", коментира в бележка Филип Шилер, бизнес директор в Google.

Интернет гигантът ще се фокусира и върху разработването и предлагането на допълнителни контроли за рекламодателите, чрез които те ще могат да избират къде точно да се появяват техните реклами в YouTube и други канали на Google.

Бързата реакция и предлагането на работещи решение от страна на платформата са важни още повече, защото през изминалата година приходите на Alphabet - компанията майка на Google, нараснаха с 22% на годишна база, водени основно от рекламите в YouTube, достигайки 26 млрд. долара. Интернет гигантът отчете ръст от 17.4% в приходите си от рекламния бизнес, който през 2016 г. е в размер на 22.4 млрд. долара.

Хронология на събитията

Скандалът с позиционирането на рекламни съобщения в YouTube до радикални, хомофобски и антисемитски съдържания започна на 16 март, когато правителството на Великобритания сигнализира, че компанията е позволявала реклами в платформата да се появяват до екстремистко съдържание, чиито създатели извличат печалба от това.

Малко по-късно британското издание The Guardian установи, че рекламите им са били поставени в непосредствена близост до видеа на американски бели националисти, забранени във Великобритания, както и на спорни ислямски проповедници. Това се е случило, след като обслужващата агенция е купила инвентар през автоматизираната платформа на Google.

Въпреки промяната, която Google ще въведе за по-затегнат контрол над видеосъдържанието в YouTube и съответно рекламите, които се показват там, големи компании продължават да оттеглят рекламните си инвестиции от платформата. Основната причина, която посочват, е възможността съдържанието им да е било показвано до екстремистки видеозаписи. Някои от най-големите американски рекламодали, присъединили се към протеста срещу интернет гиганта, са телекомите AT&T и Verizon, Johnson & Johnson, GSK, Enterprise, съобщава The Time. Към момента повече от 250 компании от Европа и САЩ бойкотират платформата за видеосъдържание. Сред тях са и Volkswagen, Toyota, Tesco, Marks & Spencer.

Компаниите, чиито рекламни бюджети надвишават няколко милиарда, са категорични, че няма да позиционират рекламите си в YouTube, докато от Google не вземат достатъчно сериозни мерки, за да гарантират, че подобни грешки няма да се случват в бъдеще. "Взехме решението да спрем онлайн рекламата си от YouTube в световен мащаб, за да гарантираме, че не се появява в канали с обидно съдържание. Ще продължим да взимаме всички мерки, за да сме сигурни, че рекламното ни съдържание съответства на ценностите на марката", коментираха от Johnson & Johnson пред The Time.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    di_do avatar :-|
    Дидо

    Мдааа, още един напън да се засили контрола и органичи свободния интернет скрит зад добре начертани каузи за един по-добър свят.
    Т.е. някой ще определя вместо нас кое е "добро" и кое "лошо"...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK