Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 март)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 март)

Започна подаването на заявки за ФАРА 2017; "Нова броудкастинг груп" също стартира проект за борба с фалшивите новини; Tuborg представи изцяло нова визуална идентичност; БНТ ще излъчва събитията по време на българското председателство на ЕС; DEVIN лансира нова рекламна кампания

6442 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Започна подаването на заявки за ФАРА 2017

Най-големият рекламен фестивал в България ФАРА обяви старта на подаването на заявки в 18-ото издание на конкурса. Той цели да отличи най-добрите комуникационни кампании по основен показател креативност. Тазгодишният форум ще се проведе от 15 до 17 юни. Миналата година от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) направиха първата голяма крачка към трансформация, организирайки освен конкурсната част и семинарен панел с лекции на международни специалисти от сферата на комуникациите. А вместо в добре познатия курортен комплекс Албена рекламистите се събраха в Пловдив.

Крайният срок за подаване на заявки в конкурса на ФАРА е 9 май, а сред условията за участие е рекламните кампании да са публикувани, излъчвани и организирани в периода между 1 януари 2016 г. и 8 май 2017 г., както и да не са участвали в същата категория в предишни издания на фестивала. Промени има и в конкурсната програма. В тазгодишното издание заявки могат да се подават в общо 33 категории, от които 25 творчески и 8 медийни. Допълнително са разширени медийните категории, където вече влизат и формати като branded content – интергриране на бранд в програмно съдържание или платформа, и ambient - специално проектирани конструкции, за които не са използвани стандартни медия канали или формати.

Повече по темата може да прочетете тук

"Нова броудкастинг груп" стартира проект за проверка на достоверността на новините

Медийната група обяви, че от началото на април ще има нова секция на сайта си, в която ще представя произхода на новините и колко достоверни са те. Потребителите ще могат да изпращат новини, публикувани в онлайн пространството, за които имат съмнения, а дежурен редактор от екипа на "Новините на "Нова" ще проверява достоверността им и ще ги публикува със съответния статус на сайта www.nova.bg. От медията уточняват, че "новините, които потребителите ще могат да проверяват чрез новата платформа, трябва да са актуални и да са от обществено и социално значение"."Жълтите новини" ще бъдат изключвани още от самото начало.

"Една от най-големите вреди, които недостоверните новини причиняват, е да служат за база, върху която хората взимат решенията си. Новините са най-важният акцент в програмата ни и оттук произлиза и най-голямата ни отговорност - да разработим успешна платформа за проверка на достоверността им, което да е полезно най-вече на потребителите", коментира за медиите Дарина Сарелска, директор "Новини и актуални предавания" в "Нова броудкастинг груп".

Tuborg представи изцяло нова визуална идентичност

Датският бирен бранд, част от международната пивоварна компания "Карлсберг груп", представи новата си визуална идентичност, която включва обновени опаковки, сайт и лого. Мотото на глобалната маркетинг кампания е Open for more, а двете основни теми в нея ще бъдат "Музика" и "Традиции – от 1880 досега". От компанията посочват, че комуникацията следва освежаването на марката и е първата голяма промяна, която претърпява бранда през последните 5 години. "Марката е давала социалния пулс на поколения млади хора – чрез музикалните фестивали и големите имена в музиката, с които е партнирала през годините. Mузиката може да обединява хора от далечни географски локации и да подпомага културни промени, което е актуално днес", коментира за медиите Всеволод Николаев, глобален директор на Tuborg. Брандът стъпва на българския пазар през 2004 година, като ключово в стратегията на Tuborg е подкрепата на музикални проекти, сред които фестивали и концерти у нас.

БНТ ще излъчва събитията по време на българското председателство на ЕС

Българската национална телевизия (БНТ) беше определена за домакин - разпространител на картина и звук от събитията по време на българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 г., пише "Дневник".

БНТ ще отговаря за всички права и задължения, свързани с организирането и телевизионното излъчване и разпространение на събитията около българското председателство. Това съдържание ще бъде заявявано и разпространявано чрез мрежата на Евровизия до всички нейни членове.

Повече по темата може да прочетете тук

DEVIN лансира нова рекламна кампания

Родопите са главна сцена на действие в новата комуникационна кампания на DEVIN, чиято концепция се базира на връзката на градския човек с природата. Автор на рекламата е агенция Saatchi & Saatchi - Белград, а клипът е заснет от българската продуцентска къща Screen Brothers на няколко различни места в страната. Ключовото послание на новата кампания е "Силата на природата в теб". Тя е насочена към градския човек, който харесва активния си начин на живот, но все по-често има нужда да избяга от забързания ритъм на града.

Дигитален бизнес

Повече от 250 компании оттеглят рекламите си от YouTube

Фотограф: Dado Ruvic

Големи международни компании продължават да оттеглят рекламните си инвестиции от платформата YouTube, собственост на Google. Основната причина, която посочват, е възможността съдържанието им да е било показвано до екстремистки видеозаписи. Някои от най-големите американски рекламодатели, присъединили се към протеста срещу интернет гиганта, са телекомите AT&T и Verizon, Johnson & Johnson, GSK, Enterprise, съобщава The Times. Към момента повече от 250 компании от Европа и САЩ бойкотират платформата за видеосъдържание. Сред тях са и Volkswagen, Toyota, Tesco, Marks & Spencer.

Компаниите, чиито рекламни бюджети надвишават няколко милиарда, са категорични, че няма да позиционират рекламите си в YouTube, докато от Google не вземат достатъчно сериозни мерки, за да гарантират, че подобни грешки няма да се случват в бъдеще. "Взехме решението да спрем онлайн рекламата си от YouTube в световен мащаб, за да гарантираме, че не се появява в канали с обидно съдържание. Ще продължим да взимаме всички мерки, за да сме сигурни, че рекламното ни съдържание съответства на ценностите на марката", коментираха от Johnson & Johnson пред The Times.

Повече по темата може да прочетете тук

YouTube въвежда промени в правилата си за реклами

Компанията ще промени из основи своята политика за рекламите и ще стане по-трудно за рекламиране в самия сайт. Това би се отразило - дори и минимално, върху приходите на YouTube от реклама, но и би спестило много главоболия на Google. Досега политиката се фокусираше върху по-малко реклами с насилие. Сега фокусът ще стане по-широк и компанията ще регулира и видеосъдържанието, в което има по-остър език, както и нападки срещу религия, пол и др.

Компанията ще добави и допълнителен контрол за рекламодателите, които ще могат да избират къде точно да се появяват техните реклами в YouTube и други услуги на Google. Компанията ще направи фабричните настройки на рекламите по-консервативни, отколкото преди, и реклами със сексуално съдържание например няма да се появяват на акаунт с фабрични настройки.

Според Филип Шилер, бизнес директор в Google, компанията ще наеме "значителен брой нови служители", които да следят за спазването на новите правила и как вървят процесите в платформата през това време. Ще бъде използван също така и изкуствен интелект, който да оценява по по-бърза система въпросителните около съдържанието за реклама.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

FT цели да увеличи аудиторията на видеосъдържание

Според проучване на британското издание едва 10% от читателите, които са на ръководни позиции, често споделят видеосъдържание. Дори когато го правят, те предпочитат частни канали като мейл, отколкото обществените социални платформи като Facebook. Целта на Financial Times (FT) е читателите да споделят видеата с обкръжението си, увеличавайки трафика на страницата на изданието, което към момента създава близо 200 видеа на месец за различни платформи, включително графики, диаграми, видеа на живо, 360-градусови продукции и др. Една от опциите за увеличаване на аудиторията е изданието да изпраща мейл с видео в него, обяснявайки защо е релевантно и важно за конкретния читател.

FT ще увеличи и видеосъдържанието си в LinkedIn като често посещавана платформа от читателите на изданието. Част от стратегията за увеличаване на гледанията на видеата е създаване на съдържание в рамките на няколко серии.

Повече тук

Рекламен бизнес

Квебек лансира нова туристическа кампания

Подвижна стая и различна гледка всеки ден. Това е основната идея зад туристическата реклама на Квебек, дело на агенцията lg2. Тя създава кратко филмче, в което през очите на двама туристи показва разнообразни пейзажи от канадската провинция. Те пътуват в мобилна стая и всяка сутрин се събуждат на ново място. Целта на рекламата е проста - да покаже богатата природа на Квебек и да изобрази приключенията, които може да преживее всеки турист . "Елементът на изненадата е в основата на рекламното послание. В допълнение двама души имат наистина изключително преживяване, което ни позволява да покажем Квебек едновременно от грандиозен и от интимен ъгъл ", казва Марк Фортин, съдружник и творчески директор в lg2, цитиран от AdWeek,

Повече тук

BMW пусна рекламен филм за колите от бъдещето

"Новата ера започна" - това е ключовото послание в нов рекламен филм на "БМВ груп". В него за пръв път заедно се показват всички концептуални модели на марките на групата. На базата на филма ще бъде направена и реклама. От филма става ясно също, че иновациите ще вървят и в посока на електрическата мобилност, споделените пътувания и свързаността.

Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

PC World България обяви вакантна позиция за Главен редактор.

BrandЪ обяви свободна позиция за стажант "Дигитален маркетинг".

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK