С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 мар 2017, 9:30, 9083 прочитания

Пазарът на интернет реклама достигна 87 млн. лв.

Инвестициите са пораснали с 27% през 2016 г., показват данните на IAB България. Но ръстът се дължи основно на бюджетите, вложени във Facebook и Google

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на интернет реклама в България е пораснал с 27% през 2016 г. в сравнение с година по-рано и достига нетни инвестиции в размер на 87.1 млн. лв. Това стана ясно на седмия форум на "IAB България", който събира дигиталната индустрия - рекламни агенции, медийни и IT компании, компании в сферата на електронната търговия и рекламодатели - за да очертае посоките на развитие на пазара.

Двуцифреното увеличение в обема на онлайн пазара за реклама в страната обаче се дължи основно на интернет гиганта Facebook, който за поредна година е сред най-бързо растящите интернет канали. Ако през 2015 г. инвестициите, насочени към социалната платформа, са се равнявали на 15.8 млн. лв., година по-късно вече са 21.9 млн. лв., или с 39% повече.


Според изследваната от "IAB България" представителна извадка на 24 от най-големите медийни компании и рекламни агенции в страната нетните инвестиции към Facebook, You Tube и търсачката на Google представляват общо 58% от пазара, или 50.8 млн. лв. Същевременно през 2016 г. делът на дисплейната реклама, която не включва мобилна и видеореклама, представлява 24% от общите нетни инвестиции. Това е спад на годишна база, макар и само с 1%. Специалистите от бранша прогнозират, че рекламните инвестиции в интернет гигантите Google и Facebook ще продължат да се увеличават и тази година.

Кой инвестира най-много онлайн

През изминалата година най-големият рекламодател в интернет е Procter&Gamble. Класацията е изготвена на база индекси и включва само брутни рекламните бюджети, инвестирани в български онлайн медии. Не са отчетени вложенията във Facebook, Google, YouTube или други онлайн канали. Второто и третото място се заемат съответно от Zagorka и Mondelez. Индустриите с най-големи рекламни бюджети традиционно са "Потребителски стоки" и "Финансови услуги", които заемат съответно 40% и 23% от общите рекламни бюджети на най-големите рекламодатели за предходната година. Сред представените топ 100 на най-активните рекламодатели в страната за 2016 г. не попада нито една компания от публичния сектор за разлика от предходната година.



2017: Видео и програматик решения

Тази година ключовите за бранша тенденции са използването на повече видеореклами, както и на програматик технологията при лансиране на кампании. Това се потвърди и през данните, представени на форума на "IAB България". Автоматизираното закупуване на онлайн реклама представлява 12% от общата дисплей реклама, достигайки 3.67 млн. лв. през 2016 г., което е с над 97% повече в сравнение с обема на програматик рекламата през 2015 г.

По отношение на видеорекламата изпълнителният директор на Etarget Марсел Вас коментира, че потребителите все повече гледат видеа онлайн, което се дължи на по-доброто качество на картина и бърз интернет, които мобилните устройства поддържат. "Ако рекламата е добре направена, а именно качествена продукция, хубава музика, приятни хора, и представя съдържание, което е релевантно към потребителя, шансът той да го изгледа до края е много голям, или поне със сигурност няма да го спре веднага след като види бутона за премахване", добави той. Посоката, в която предстои услугите в сектора да се подобряват, е синхронизирането на онлайн с телевизионната реклама, за да могат потребителите да бъдат достигнати ефективно на всички екрани.


Повече по темата четете в следващия брой на седмичника "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2263 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1324 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Европейските издатели vs. Google

Европейската комисия предложи нова директива, която позволява на издателите да се противопоставят на използването на онлайн съдържанието им

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10