Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 9 апр 2017, 15:58, 22450 прочитания

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба

Все още купувачът не е известен, като очакванията са за цена от порядъка на 100 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Основният конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", вероятно също ще смени собственика си на по-късен етап

Още по темата

Кой ще купи "Нова телевизия"

Оттеглянето на международните собственици може да даде пълен медиен контрол на задкулисната власт

13 апр 2017

Девет години минаха. И?

Важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

12 апр 2017

Спирането на "Шоуто на Слави": нервите на bTV най-накрая не издържаха

След три акта на СЕМ новото ръководство на bTV най-накрая установи, че шоуто се е превърнало от "развлекателно-информативно" в политическо

28 мар 2017
Девет години след придобиването на "Нова броудкастинг груп" от шведската Modern Times Group (MTG) за колосалната за българския медиен пазар сума от 620 млн. евро. компанията отново е в процес на продажба, която може да приключи доста скоро. Информацията беше съобщена от MergerMarket, като "Капитал" също я потвърди и през свой източник. От PR отдела на групата отговориха на изпратените по мейл въпроси на 7 април, че "MTG никога не коментират слухове или спекулации".

Според шведското бизнес издание "Дагенс индустри" обаче сега цената ще е много различна - около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Другият лидер на медийния пазар в България и основен конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", със собственик американската компания Central European Media Enterprises (CME), вероятно също ще смени собственика си. Процедурата там обаче е в доста по-начална фаза и очакванията са сделката да се осъществи, когато завърши процесът по сливане на главния акционер в нея Time Warner с АТ&Т. Резултатът от сделките за двете най-големи телевизионни компании в страната може да е сериозно раздвижване на пазара.

Поредица от продажби

Бизнесът на MTG в България влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където през последните месеци групата предприема реструктуриране. Шведската компания официално започна да излиза от пазара на традиционна телевизия в опит да се позиционира като дигитална видеоплатформа. За целта тя вече се освобождава от бизнеси с цел да набави свеж ресурс за новите си планове.

В началото на годината MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро. Миналият месец пък шведската група започна процедура по продажба на бизнеса си в Прибалтика. Сделката е в размер на 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), срещу която сума купувачът Providence Equity Partners придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Toгава изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел коментира: "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега". По всичко личи, че сега е ред за продажба на българския бизнес на MTG, което ще сложи край и на присъствието на шведската група на пазара в Централна и Източна Европа.



Двамата на върха

За евентуалния купувач "Нова броудкастинг груп" е добър подстъп към пазара с широко портфолио от медии. В него водещи са телевизионните канали "Нова тв" и "Диема", но компанията е собственик и на интернет сайтовете "Дарик уеб" и "Нетинфо". През 2015 г. в портфолиото та "Нова броудкстинг груп" влезе и платформата за видеосъдържание Vbox7 и започна продуцирането на авторски сериали в нея. През миналата година "Нова броудкастинг груп" навлезе и в киноразпространението през BS Films, ребрандирана като "Лента". На българския пазар MTG притежава още 80% от дружеството, издаващо списание "Ева".

Все още ги няма отчетите в Търговския регистър за 2016 г., а през 2015 г. консолидираните приходи на "Нова броудкастинг груп" са в размер на от 139.5 млн. лв., или над 22% ръст в сравнение с година по-рано. В индивидуалния отчет приходите са 128.9 млн. лв. Това я поставя зад "БТВ медиа груп", в чийто индивидуален отчет стоят 124.8 млн. лв., а на консолидирано ниво на CME приходите от дейността са малко над 73 млн. долара, или малко над 130 млн. лв. по курс към края на 2015 г. Съпоставката кой е лидер по приходи на тв пазара обаче е трудна поради другите медии в портфейлите на двете компании.

Консолидираната печалба на "Нова" за 2015 г. е 10.5 млн. лв. при 276 хил. лв. загуба година по-рано, а при индивидуалните резултати числата за двете години са съответно 9.25 и 1.4 млн. лв. загуба. Тук компанията стои по добре от конкурентната БТВ, която през 2015 г. реализира 3.56 млн. лв. печалба, а през 2014 г. - 10.9 млн. лв. загуба.

С положителна тенденция

Изминалата година може да се отбележи като добра за компанията майка на "Нова" MTG, която отчете ръст в приходите и рекордна печалба за последното тримесечие на 2016 г. Според годишния отчет на MTG общите приходи за миналата година са нараснали с 6.7%, достигайки 17.29 млрд. шведски крони (1.82 млрд. евро). Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на MTG за периода септември – декември на миналата година пък е в размер на 554 млн. крони, докато година по-рано е била 434 млн. крони. Годишната печалба на групата за 2016 г. е в размер на 1.34 млрд. крони, което е с 6% повече в сравнение с 2015 г.

Медийната група обаче не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия и съответно конкретни данни за представянето й няма. Отбелязва се единствено, че миналата година телевизионните рекламни пазари на България и Чехия са се увеличили за разлика от прибалтийския. Телевизионната аудитория пък намалява през четвъртото тримесечие на 2016 г. в България, Чехия и Прибалтика в сравнение със същия период на 2015 г.

Повече по темата четете в следващия брой на седмичния "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Кой страхува журналистите 8 Кой страхува журналистите

Депутатът от ДПС Делян Пеевски системно използва медиите си за атака срещу независими издания, телевизии и журналисти. Тази седмица си набеляза Светослав Иванов от bTV

16 яну 2018, 13070 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари)

Осем оферти в търга за мащабната туристическа реклама в 22 държави; Рекламните инвестиции в България ще нарастнат с 3% през 2018 г.; "Нова броудкастинг груп" получи правата за тенис турнира в София; "Стандарт" може да смени собственика си; Новата печатна реклама на IKEA и расистка ли е наистина рекламата на H&M и др.

16 яну 2018, 1097 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 април)

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба; Ardency Consulting започва да обслужва Fujitsu на четири пазара; Започна кандидатстването за Saatchi Circle FARA; Fairy лансира първия си български рекламен клип; Pepsi изтеглиха рекламен клип заради възмущение на граждански активисти

Голямото прочистване на ОББ

Банката избра EOS Matrix за купувач на рекордния портфейл за 460 млн. лв. необслужвани потребителски заеми

Извинете, къде има фак?

Или как да четете лавината от термини и абревиатури, която ще ви засипе покрай българското председателство

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете