С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 9 апр 2017, 15:58, 25152 прочитания

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба

Все още купувачът не е известен, като очакванията са за цена от порядъка на 100 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Основният конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", вероятно също ще смени собственика си на по-късен етап
Девет години след придобиването на "Нова броудкастинг груп" от шведската Modern Times Group (MTG) за колосалната за българския медиен пазар сума от 620 млн. евро. компанията отново е в процес на продажба, която може да приключи доста скоро. Информацията беше съобщена от MergerMarket, като "Капитал" също я потвърди и през свой източник. От PR отдела на групата отговориха на изпратените по мейл въпроси на 7 април, че "MTG никога не коментират слухове или спекулации".

Според шведското бизнес издание "Дагенс индустри" обаче сега цената ще е много различна - около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Другият лидер на медийния пазар в България и основен конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", със собственик американската компания Central European Media Enterprises (CME), вероятно също ще смени собственика си. Процедурата там обаче е в доста по-начална фаза и очакванията са сделката да се осъществи, когато завърши процесът по сливане на главния акционер в нея Time Warner с АТ&Т. Резултатът от сделките за двете най-големи телевизионни компании в страната може да е сериозно раздвижване на пазара.


Поредица от продажби

Бизнесът на MTG в България влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където през последните месеци групата предприема реструктуриране. Шведската компания официално започна да излиза от пазара на традиционна телевизия в опит да се позиционира като дигитална видеоплатформа. За целта тя вече се освобождава от бизнеси с цел да набави свеж ресурс за новите си планове.

В началото на годината MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро. Миналият месец пък шведската група започна процедура по продажба на бизнеса си в Прибалтика. Сделката е в размер на 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), срещу която сума купувачът Providence Equity Partners придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Toгава изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел коментира: "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега". По всичко личи, че сега е ред за продажба на българския бизнес на MTG, което ще сложи край и на присъствието на шведската група на пазара в Централна и Източна Европа.



Двамата на върха

За евентуалния купувач "Нова броудкастинг груп" е добър подстъп към пазара с широко портфолио от медии. В него водещи са телевизионните канали "Нова тв" и "Диема", но компанията е собственик и на интернет сайтовете "Дарик уеб" и "Нетинфо". През 2015 г. в портфолиото та "Нова броудкстинг груп" влезе и платформата за видеосъдържание Vbox7 и започна продуцирането на авторски сериали в нея. През миналата година "Нова броудкастинг груп" навлезе и в киноразпространението през BS Films, ребрандирана като "Лента". На българския пазар MTG притежава още 80% от дружеството, издаващо списание "Ева".

Все още ги няма отчетите в Търговския регистър за 2016 г., а през 2015 г. консолидираните приходи на "Нова броудкастинг груп" са в размер на от 139.5 млн. лв., или над 22% ръст в сравнение с година по-рано. В индивидуалния отчет приходите са 128.9 млн. лв. Това я поставя зад "БТВ медиа груп", в чийто индивидуален отчет стоят 124.8 млн. лв., а на консолидирано ниво на CME приходите от дейността са малко над 73 млн. долара, или малко над 130 млн. лв. по курс към края на 2015 г. Съпоставката кой е лидер по приходи на тв пазара обаче е трудна поради другите медии в портфейлите на двете компании.

Консолидираната печалба на "Нова" за 2015 г. е 10.5 млн. лв. при 276 хил. лв. загуба година по-рано, а при индивидуалните резултати числата за двете години са съответно 9.25 и 1.4 млн. лв. загуба. Тук компанията стои по добре от конкурентната БТВ, която през 2015 г. реализира 3.56 млн. лв. печалба, а през 2014 г. - 10.9 млн. лв. загуба.

С положителна тенденция

Изминалата година може да се отбележи като добра за компанията майка на "Нова" MTG, която отчете ръст в приходите и рекордна печалба за последното тримесечие на 2016 г. Според годишния отчет на MTG общите приходи за миналата година са нараснали с 6.7%, достигайки 17.29 млрд. шведски крони (1.82 млрд. евро). Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на MTG за периода септември – декември на миналата година пък е в размер на 554 млн. крони, докато година по-рано е била 434 млн. крони. Годишната печалба на групата за 2016 г. е в размер на 1.34 млрд. крони, което е с 6% повече в сравнение с 2015 г.

Медийната група обаче не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия и съответно конкретни данни за представянето й няма. Отбелязва се единствено, че миналата година телевизионните рекламни пазари на България и Чехия са се увеличили за разлика от прибалтийския. Телевизионната аудитория пък намалява през четвъртото тримесечие на 2016 г. в България, Чехия и Прибалтика в сравнение със същия период на 2015 г.

Повече по темата четете в следващия брой на седмичния "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1781 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4655 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 април)

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба; Ardency Consulting започва да обслужва Fujitsu на четири пазара; Започна кандидатстването за Saatchi Circle FARA; Fairy лансира първия си български рекламен клип; Pepsi изтеглиха рекламен клип заради възмущение на граждански активисти

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант