С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 9 апр 2017, 15:58, 25173 прочитания

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба

Все още купувачът не е известен, като очакванията са за цена от порядъка на 100 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Основният конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", вероятно също ще смени собственика си на по-късен етап
Девет години след придобиването на "Нова броудкастинг груп" от шведската Modern Times Group (MTG) за колосалната за българския медиен пазар сума от 620 млн. евро. компанията отново е в процес на продажба, която може да приключи доста скоро. Информацията беше съобщена от MergerMarket, като "Капитал" също я потвърди и през свой източник. От PR отдела на групата отговориха на изпратените по мейл въпроси на 7 април, че "MTG никога не коментират слухове или спекулации".

Според шведското бизнес издание "Дагенс индустри" обаче сега цената ще е много различна - около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Другият лидер на медийния пазар в България и основен конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", със собственик американската компания Central European Media Enterprises (CME), вероятно също ще смени собственика си. Процедурата там обаче е в доста по-начална фаза и очакванията са сделката да се осъществи, когато завърши процесът по сливане на главния акционер в нея Time Warner с АТ&Т. Резултатът от сделките за двете най-големи телевизионни компании в страната може да е сериозно раздвижване на пазара.


Поредица от продажби

Бизнесът на MTG в България влиза в един регион заедно с Чехия и Прибалтика, където през последните месеци групата предприема реструктуриране. Шведската компания официално започна да излиза от пазара на традиционна телевизия в опит да се позиционира като дигитална видеоплатформа. За целта тя вече се освобождава от бизнеси с цел да набави свеж ресурс за новите си планове.

В началото на годината MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро. Миналият месец пък шведската група започна процедура по продажба на бизнеса си в Прибалтика. Сделката е в размер на 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), срещу която сума купувачът Providence Equity Partners придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Toгава изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел коментира: "В момента сме в процес на дигитална трансформация от традиционен броудкастър към доставчик на дигитално забавление. Доволни сме от прогреса ни досега". По всичко личи, че сега е ред за продажба на българския бизнес на MTG, което ще сложи край и на присъствието на шведската група на пазара в Централна и Източна Европа.



Двамата на върха

За евентуалния купувач "Нова броудкастинг груп" е добър подстъп към пазара с широко портфолио от медии. В него водещи са телевизионните канали "Нова тв" и "Диема", но компанията е собственик и на интернет сайтовете "Дарик уеб" и "Нетинфо". През 2015 г. в портфолиото та "Нова броудкстинг груп" влезе и платформата за видеосъдържание Vbox7 и започна продуцирането на авторски сериали в нея. През миналата година "Нова броудкастинг груп" навлезе и в киноразпространението през BS Films, ребрандирана като "Лента". На българския пазар MTG притежава още 80% от дружеството, издаващо списание "Ева".

Все още ги няма отчетите в Търговския регистър за 2016 г., а през 2015 г. консолидираните приходи на "Нова броудкастинг груп" са в размер на от 139.5 млн. лв., или над 22% ръст в сравнение с година по-рано. В индивидуалния отчет приходите са 128.9 млн. лв. Това я поставя зад "БТВ медиа груп", в чийто индивидуален отчет стоят 124.8 млн. лв., а на консолидирано ниво на CME приходите от дейността са малко над 73 млн. долара, или малко над 130 млн. лв. по курс към края на 2015 г. Съпоставката кой е лидер по приходи на тв пазара обаче е трудна поради другите медии в портфейлите на двете компании.

Консолидираната печалба на "Нова" за 2015 г. е 10.5 млн. лв. при 276 хил. лв. загуба година по-рано, а при индивидуалните резултати числата за двете години са съответно 9.25 и 1.4 млн. лв. загуба. Тук компанията стои по добре от конкурентната БТВ, която през 2015 г. реализира 3.56 млн. лв. печалба, а през 2014 г. - 10.9 млн. лв. загуба.

С положителна тенденция

Изминалата година може да се отбележи като добра за компанията майка на "Нова" MTG, която отчете ръст в приходите и рекордна печалба за последното тримесечие на 2016 г. Според годишния отчет на MTG общите приходи за миналата година са нараснали с 6.7%, достигайки 17.29 млрд. шведски крони (1.82 млрд. евро). Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) на MTG за периода септември – декември на миналата година пък е в размер на 554 млн. крони, докато година по-рано е била 434 млн. крони. Годишната печалба на групата за 2016 г. е в размер на 1.34 млрд. крони, което е с 6% повече в сравнение с 2015 г.

Медийната група обаче не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е в група с прибалтийските държави и Чехия и съответно конкретни данни за представянето й няма. Отбелязва се единствено, че миналата година телевизионните рекламни пазари на България и Чехия са се увеличили за разлика от прибалтийския. Телевизионната аудитория пък намалява през четвъртото тримесечие на 2016 г. в България, Чехия и Прибалтика в сравнение със същия период на 2015 г.

Повече по темата четете в следващия брой на седмичния "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2047 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1407 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 април)

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба; Ardency Consulting започва да обслужва Fujitsu на четири пазара; Започна кандидатстването за Saatchi Circle FARA; Fairy лансира първия си български рекламен клип; Pepsi изтеглиха рекламен клип заради възмущение на граждански активисти

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10