С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 апр 2017, 9:19, 6031 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 април)

"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба; Ardency Consulting започва да обслужва Fujitsu на четири пазара; Започна кандидатстването за Saatchi Circle FARA; Fairy лансира първия си български рекламен клип; Pepsi изтеглиха рекламен клип заради възмущение на граждански активисти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


"Нова броудкастинг груп" е близо до продажба

Девет години след придобиването на "Нова броудкастинг груп" от шведската Modern Times Group (MTG) за колосалната за българския медиен пазар сума от 620 млн. евро компанията отново е в процес на продажба, която може да приключи доста скоро. Информацията беше съобщена от MergerMarket, като "Капитал" я потвърди и през свой източник. От PR отдела на групата отговориха на изпратените по мейл въпроси на 7 април, че "MTG никога не коментират слухове или спекулации".

Според шведското бизнес издание "Дагенс индустри" обаче сега цената ще е много различна - около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Другият лидер на медийния пазар в България и основен конкурент на "Нова" - "БТВ медиа груп", със собственик американската компания Central European Media Enterprises (CME) вероятно също ще смени собственика си. Процедурата там обаче е в доста по-начална фаза и очакванията са сделката да се осъществи, когато завърши процесът по сливане на главния акционер в нея Time Warner с АТ&Т. Резултатът от сделките за двете най-големи телевизионни компании в страната може да е сериозно раздвижване на пазара.
Повече по темата може да прочетете тук



Ardency Consulting започва да обслужва Fujitsu на четири пазара

PR агенцията Ardency Consulting беше избрана да обслужва корпоративните комуникации на международната технологична компания Fujitsu. Тя ще работи в посока позициониране на марката като водещ иноватор и технологичен лидер както на пазара в България, така и в Македония, Албания и Косово. "Щастливи сме, че след Canon още една легендарна японска компания доверява на Ardency Consulting своя бранд и маркетинг успех в България и региона. Това е един сложен проект, за който Fujitsu ще може да разчита на пълния набор от възможности на Ardency Consulting в областта на B2B и технологичните комуникации – познания и опит, акумулирани в десетки проекти в десетилетието от създаването на нашата компания", коментира за медиите Ивайло Борисов, управляващ директор на Ardency Consulting. Агенцията Ardency Consulting ще предостави на новия си клиент Fujitsu услуги в областта на връзки с медии, планиране и управление на дигитални комуникации и социални медии, content marketing, оригинални корпоративни събития, както и програми за ангажиране на клиентите на компанията.

Започна кандидатстването за Saatchi Circle FARA

За пета поредна година и трета съвместно с най-големия български рекламен фестивал ФАРА рекламната агенция "Saatchi&Saatchi България" организира тридневна рекламна академия за млади таланти Saatchi Circle FARA. Целта на инициативата е да даде практически познания на участниците, запознавайки ги с основните понятия в рекламния бранш, генерирането и развиването на идеи. Те ще работят по реални брифове, учейки се от ментори и специалисти от комуникационната сфера. Финалистите в академията ще представят рекламните си решения и проекти пред професионалното жури на ФАРА. Тази година фестивалът ще се проведе от 15 до 17 юни в Пловдив.

Желаещите да се включат в третото издание на Saatchi Circle FARA трябва да попълнят формата за кандидатстване в сайта на събитието не по-късно от 7 май, като изрично посочат някоя от трите различни длъжности, през чийто професионален поглед ще представят решения на поставената задача. Това са копирайтър, дизайнер и creative solutionist (човек, който решава проблеми по творчески начин - бел.авт.). Брифът, на базата на който трябва да разработят рекламно решение, пък е свързан с голямото количество хора в България, които пишат на латиница. Затова и заглавието на заданието е "Българите и кирилицата", а целта – в навечерието на 24 май българите да използват кирилицата, когато пишат на родния си език. Рекламните решения могат да бъдат представени под формата на кампания, сценарий за телевизионен клип, радиоспот, Facebook комуникация и др.
Повече по темата може да прочетете тук

Fairy лансира първия си български рекламен клип


Първият рекламен клип на почистващия препарат Fairy, заснет изцяло в България, вече е част от рекламните блокове на националните телевизии. Продукцията е заснета по време на мащабно събитие по случай Сирни Заговезни, след което са измити 10 000 мръсни чинии. "Много сме доволни, че Fairy в България вече ще се рекламира с клип, реализиран изцяло в страната. От него ще разберете, че традиционните големи празненства не трябва да означават и значителни разходи за семейния бюджет, ако разчиташ на умни икономически избори", коментират за медиите представители на Fairy. Почистващият препарат е част от портфолиото с продукти на бързооборотния гигант Procter&Gamble.

Дигитален бизнес

Facebook лансира нови инструменти за измерване на кампаниите в платформата

Фотограф: В© Dado Ruvic / Reuters

Интернет гигантът представи редица нови инструменти и възможности за по-прецизно изследване и проследяване на резултатите от рекламните кампании в социалната платформа. Facebook обяви промените в т.нар. система Delivery Insights, където вече ще могат да бъдат проследявани повече показатели на кампаниите, включително импресии, инвестирана сума и цената на постигнатия резултат. Актуализациите включват оповестяване на рекламодателите, когато определени от тях таргет аудитории се припокриват по начин, който се отразява на ефективността на кампанията им, или когато даден потребител бива облъчван твърде много от определени рекламни съобщения.

Сред новите възможности във Facebook е и т.нар. инструмент Estimated Daily Results, който помага за всекидневните измервания на броя конверсии и гледания на видеата на базата на бюджет и позиционирането им. "Този инструмент е подходящ за всички оптимизационни цели на рекламодателя с изключение на продуктовия му каталог продажби, оптимизиране на популярността на марката му, впечатления на потребителите и посещения на физическия магазин", пише Facebook в блога си.

Нововъведенията са следствие от грешките при отчитане на резултатите от рекламите, за които от социалната платформа признаха в края на миналата година. Част от тях включваха преувеличаване на времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%.

Повече тук

Германия все пак ще глобява социалните мрежи заради реч на омразата

Германското правителство одобри план за глобяване на социалните мрежи с до 50 млн. евро, ако те не премахват публикации, подтикващи към омраза. Притесненията са, че това може да доведе до ограничения в свободата на словото. Берлин вече има някои от най-строгите закони в света относно речта на омразата, включващи подбуждане към престъпления, отричане на холокоста или подтикване към омраза към малцинствата.

"Трябва да бъдем толкова толерантни към криминалното говорене в мрежите, колкото и към същите действия на улицата", заявява в изявление правосъдният министър Маас. Той добавя, че ще настоява същите правила да бъдат въведени на европейско ниво.

Проблемът стана особено важен в германския парламент, след като правителството обяви едно от големите си притеснения - разпространението на фалшиви новини и расистко съдържание, особено относно мигрантите, влезли в страната през последните две години.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

BuzzFeed започна да публикува дълги видеопродукции

Американската онлайн медия BuzzFeed разширява продукциите на кулинарния си канал Tasty, лансирайки поредица от дълги видеа, които ще бъдат заснети под формата на игрово предаване на име Tasty Date Night. Всеки епизод ще бъде с продължителност 12 минути. И в него две двойки ще се опитват заедно да приготвят ястие по определена рецепта, а кулинарен съдия накрая ще избира победител. "Експериментираме, за да видим дали формат на кратко съдържание може да доведе до по-дълга гледаемост", коментира Лий Браун, финансов директор на BuzzFeed, цитиран от Adweek. Новият формат на серийните продукции успя бързо да привлече и рекламодател в лицето на автомобилната компания Toyota. "Има страхотно взаимодействие между двата бранда и споделяме едни и същи цели. Проучванията ни показват, че купувачите на модела на Toyota RAV4 са ентусиазирани от кулинарията", казва Лиза МакКуийн, мениджър медийни продажби в Toyota САЩ. Първото публикувано във Facebook дълго видео от поредицата е регистрирало 4.5 млн. гледания, или с 2.8 млн. повече, отколкото последното видео в канала на Tasty.
Повече тук



Рекламен бизнес

Pepsi оттегли рекламен клип заради обвинения на активисти от Black Lives Matter

Компанията за газирани напитки Pepsi изтегли своя реклама, в която супермоделът Кендъл Дженър се присъединява към уличен протест и "сдобрява" протестиращи и полицаи с кенче пепси кола. В ерата на президента Тръмп и движения като Black Lives Matter компанията разгневи социалните мрежи с неловкия опит да използва "духа на времето", за да продава.

Клипът, който е дълъг цели две минути и половина, е част от новата кампания на марката под мотото "Живей на момента". "Моментите, в които се отпускаме, избираме да действаме, да следваме желанията си и нищо не ни спира", пояснява компанията в свое изявление. "Късометражният филм Jump In с Кендъл Дженър улавя именно духа и действията на хората, които са готови да скочат в момента с главата напред".

"Ако носех Pepsi, вероятно нямаше да бъда арестуван", написа в "Туитър" един от най-известните активисти на Black Lives Matter Дирей Маккийсън и добави: Pepsi, рекламата ви е боклук". Оказа се, че тя излиза и на годишнината от убийството на Мартин Лутър Кинг. Под снимка на баща си в сблъсък с полицай дъщерята на Кинг отбеляза: "Ако само татко знаеше за силата на Pepsi..." Клипът бе критикуван и за внушението, че протестите са веселба, а бляскавата и бяла Кендъл Дженър е представена като "човек от народа".
Повече по темата може да прочетете тук



Свободни позиции:

Tendrik обяви вакантна позиция за специалист "Дигитален маркетиг".

Beyond ID Studio обяви вакантна позиция за Social Media дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 326 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1046 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Започна кандидатстването в рекламната академия Saatchi Circle FARA

Участниците трябва да представят рекламно решение на тема "Българите и кирилицата"

Още от Капитал
Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10