Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 април)

Сашо Диков става програмен директор на BiTV; Рекорден брой заявки за BAPRA Bright Awards 2017; Facebook започна борба срещу фалшивите новини в Германия чрез принт реклами; Viber въведоха нов рекламен формат

Весислава Антонова
7076 прочитания

© Shutterstock


Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

Рекорден брой кандидатури за отличието на BAPRA Bright Awards 2017

Българска асоциация на PR агенциите (БАПРА) обяви, че рекорден брой кандидатури влизат в надпреварата за BAPRA Bright Awards 2017. За пръв път откакто е създаден конкурсът, в него участват 113 проекта, като увеличението на заявките спрямо 2016 година е с 20%. Носителите на отличието BAPRA Bright Awards 2017 ще бъдат обявени на официална церемония на 27 април 2017 г. Най-голям брой заявки има в категория "Маркетинг, свързан с кауза". Броят на съревноваващите се проекти по категории е:

"Дебют на годината" – 8 кампании;

"Комуникационна кампания на годината" - 11 кампании; "Комуникационна кампания в публичния сектор" - 5 кампании;
"Иновативна кампания" - 9 кампании; "Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел" - 10 кампании; "Корпоративен PR" – 6 кампании;
"Кампания за изграждане на работодателска марка" – 6 кампании; "Кризисен PR" – 0 кампании; "Кампания за вътрешни комуникации" - 4 кампании;
"Дигитална кампания" - 10 кампании; "Кампания Public Affairs" – 1 кампания; "Маркетинг, свързан с кауза" – 19 кампании;
"Специално събитие" – 17 кампании;

"Агенция на годината" – 7 агенции.

Ще отпадне ли забраната за медиите да оповестяват резултати от екзит пол

Съществува възможност медиите да убедят народните представители от новия парламент за отпадане на забраната за оповестяване на резултати от екзит пол в изборния ден. Тази препоръка направи председателката на Централната избирателна комисия (ЦИК) Ивилина Алексиева в отговор на журналистически въпроси. В комисията няма справка за глобите, които са наложени на интернет сайтове за обявяване на междинни резултати преди 20.00 часа.

Според председателката на Съвета за електронни медии (СЕМ) Мария Стоянова тази рестрикция е заимствана от чуждото законодателство и е подходяща за млади демокрации.

Централната избирателна комисия и Съветът за електронни медии отчитат, че няма фрапиращи нарушения на изборното законодателство от страна на медиите по време на предизборната кампания. А сигналите за нарушения като цяло били драстично по-малко.

Сашо Диков става програмен директор на BiTV

Фотограф: Надежда Чипева

Журналистът и някогашен изпълнителен директор на Канал 3 Сашо Диков ще поеме поста програмен директор на BiTV. Той е бил представен на екипа на канала преди великденските празници. Той заменя на поста журналистката Ралица Ковачева, която бе програмен директор от откриването на софийската редакция на телевизията през септември 2015 година. Пред медиите Диков коментира, че очаква в края на седмицата собствениците на медията да се произнесат по предложенията му за промени в програмата. Една от идеите му е да вземе "най-доброто от Канал 3" от времето, когато той оглавяваше тази телевизия.

Дигитален бизнес

Facebook срещу фалшивите новини в Германия

Фотограф: Regis Duvignau
Източник: Reuters

Facebook публикува реклами на цяла страница в най-големите германски вестници със съвети към читателите как да засичат фалшивите новини. По-рано правителството на Меркел оказа натиск върху компанията да положи повече усилия, за да се бори с подобно съдържание в платформата си.

Рекламите бяха публикувани преди няколко дни от редица издания, сред които таблоидът Bild, Sueddeutsche Zeitung и Die Welt на Axel Springer. Те съдържат 10 съвета как потребителите да идентифицират фалшивите новини.

Управляващата коалиция на Меркел засили натиска върху социалните мрежи, за да спрат разпространението на фалшиви новини и злонамерени публикации преди федералните избори в Германия на 24 септември. Преди броени дни кабинетът ѝ подкрепи закон, който заплашва социалните мрежи с глоби до 50 млн. евро, ако те не успеят да дадат на потребителите възможността да се оплачат за реч на омразата или фалшиви новини или ако откажат да премахнат незаконно съдържание.

Сред съветите на Facebook са читателите да преглеждат внимателно заглавието и интернет адреса на източника, както и да търсят други истории по същата тема. Съветите биват представени на над 29 млн. потребители на Facebook в Германия, заяви говорителят на компанията Клаус Горни. Той отказа да коментира бюджета на рекламите.

Още тук

Очакват се нови трусове в музикалния бизнес заради стрийминг услугите

Големите звукозаписни компании използват по-сложния процес по разделение на приходите от стрийминг услугите, за да намалят крайната сума, която отива при изпълнителите. Това е мнението на Хартвиг Масук, изпълнителен директор на германската музикална компания BMG. Според него връщането на позитивния тренд в приходите заради масовото навлизане на стрийминг услугите катo Spotify, Apple Music и Google Play може да се окаже краткотрайно явление. През последните години редица от най-високоплатените изпълнители в света, сред които Тейлър Суифт, "Рейдиохед" и др., се оплакаха от неясната схема на разпределение на печалба, според която те получават минимална сума при слушане на песните им, пише Financial Times.

Смятам, че скоро предстои неприятно събуждане", коментира Масук. "Циничен съм относно виждането, че добрите дни в индустрията са се завърнали. Когато дойде времето за преговори с артистите, ще има сериозна промяна." Още тук

Медиен бизнес

ЕК одобри сделката между 21st Century Fox и Sky

Европейската комисия одобри сделката между 21st Century Fox и Sky, става ясно от съобщение на институцията. Анализът показа, че двете компании са активни основно на пазара в Австрия, Германия, Ирландия, Италия и Великобритания. Тяхната дейност се припокрива само в ограничен кръг от услуги - основно в придобиване на телевизионно съдържание и доставка на платени телевизионни канали.

Оценката на европейските чиновници показва, че обединението няма да ограничи конкуренцията на разглежданите пазари. Сделката на стойност 14,3 млрд. долара предвижда едно от шестте големи американски филмови студиа да закупи 61% от телевизионния гигант Sky, информира BBC. Обединението се нуждае и от одобрението на британските антимонополни регулатори.

Още тук

Връчиха годишните журналистически награди "Пулицър"

Част от екипът на The New York Times по време на връчване на наградата Pulitzer
Фотограф: Sam Hodgson
Източник: Reuters

Журналистите, разследвали остри обществени проблеми - от масови злоупотреби с правила за извеждане на бедни хора от домовете им до кампанията на президента Доналд Тръмп и намесата на Русия в американските избори и политика - бяха отличени с наградата "Пулицър" за 2017 г., най-престижният медиен приз в САЩ. Вестник "Ню Йорк таймс" спечели три награди "Пулицър" - за международна журналистика, за горещи новини и за задълбочени статии по дадена тема. Призът за международна журналистика бе присъден на "Ню Йорк таймс" за статии, посветени на усилията на Владимир Путин за прокарване на руско влияние в чужбина - особено актуална тема предвид заключенията на американското разузнаване, че неговото правителство активно е опитвало да повлияе на президентските избори в САЩ в полза на Доналд Тръмп. Журито изтъкна, че вестникът е разкрил "техники, включващи убийства, онлайн тормоз и подхвърляне на уличаващи доказателства срещу опоненти". Дейвид Фарънтхолд от в. "Вашингтон пост" бе удостоен с наградата за национален репортаж заради журналистическото му разследване на благотворителната дейност на Тръмп.

Още тук

Рекламен бизнес

Нов рекламен формат във Viber: аудиостикери

Създателите на приложението Viber решиха да добавят в месинджъра нови рекламни формати. Първата стъпка в овладяването на тази област са станали аудиостикерите.

Нововъведението е предназначено за рекламодателите. Отсега нататък те ще могат да използват аудиостикери за популяризиране на своите предложения. По-специално те могат да поставят реклами на магазини чрез стикери, да публикуват съдържание с промоционален характер в PC версията на Viber, както и да използват специални стикери за увеличаване на продажбите. Новата функция позволява автоматично възпроизвеждане на малки клипове с информация за продуктите след приключване на разговори от месинджъра.

Още тук

Свободни позиции:

Mtel обявява Стажантска програма в направление "Корпоративни комуникации"

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    “Една от идеите му е да вземе “най-доброто от Канал 3" от времето, когато той оглавяваше тази телевизия."

    Страхотна идея!
    Интересно как му е хрумнала?!
    :-)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK