Репутацията, глупако

Издатели и големи платформи за дистрибуция на съдържание най-накрая решиха да обърнат внимание на проблема с фалшивите новини.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Наскоро издатели и големи платформи за дистрибуция на съдържание най-накрая решиха да обърнат внимание на проблема с фалшивите новини. Повечето от усилията им са насочени към свързване на лавината от съдържание с една или повече платформи за проверка на фактите като Politifact, Snopes или FactCheck.org.

Във Франция вестник Le Monde създаде Decodex - търсачка, която тества достоверносттa на уеб сайтовете. Работи, но само понякога. Опитах се например да въведа сайтове, към които реферира Outbrain.com, един силен източник на новини с лошо качество, които заразяват уеб страниците на Le Monde. (Outbrain е платформа за маркетинг и препоръчано свързано съдържание, като препоръките се показват под настоящата статия и чрез тях медиите задържат потребителя в сайта си или го прехвърлят към друг сайт от медийната група, за да повишат трафика и съответно рекламните импресии. - бел. ред.) Нито един от тях обаче не беше разпознат от Decodex. За да съм справедлив, трябва да отбележа, че системата е на по-малко от два месеца и се подобрява бързо. Седмици преди президентските избори във Франция, които маркират безпрецедентен уклон към крайнодясното, улавянето на фалшиви новини е гореща тема. Заедно с още 42 други френски новинарски организации Le Monde участва и в подкрепената от Google инициатива, наречена CrossCheck.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал