Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 април)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 април)

All Channels Interaction с отличие на Forbes Evolution Awards 2017; Google планира нов ad-blосkеr в браузъра Chrome; Джеф Безос е най-влиятелният човек в света на медиите и маркетинга според Adweek; Discovery и Samsung обявиха партньорство за представяне на нов модел телефон

Весислава Антонова
7741 прочитания

© Shutterstock


(Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар

All Channels Interaction с отличие на Forbes Evolution Awards 2017

Дигиталната агенция All Channels Interaction, част от All Channels Communication Group, получи приза в категория "Съдържание в социални медии" в рамките на Forbes Evolution Awards 2017. Отличието е за кампанията "#Twitter-меншванe", създадена за "Мтел". Конкурсът на Forbes награждава иновативни практики в дигиталния маркетинг и информационните технологии.

Агенцията попадна сред финалистите и в още четири категории за свои проекти за "Мтел", напитката "Крадецът на ябълки" и Discovery Channel.

"В категорията Social Media Content попаднаха компании, които по най-удачния начин са използвали потенциала на каналите си в социалните медии чрез отличаващо се съдържание. Вярвам, че постигнахме именно това с кампанията #twitterменшване, реализирана в Twitter, вероятно най-малко познатата и специфична социална мрежа в България. Макар да е ключов комуникационен канал, той все още остава по-труден за овладяване заради характера на потребителите, поради което и не всеки български бранд дръзва да присъства. Именно оттам дойде и предизвикателството за целия екип", коментира наградата Николай Димитров, управляващ директор на агенция All Channels Interaction.

Остават броени дни до изстрелването на сателита на "Булсатком"

Първият български геостационарен сателит BulgariaSat-1 на "Булсатком" е на финалната права преди изстрелването му в орбита. От телекомуникационния оператор съобщиха, че са приключили успешно всички основни процедури по монтажа и тестването от компанията производител Space Systems/Loral (SSL) в Пало Алто, Калифорния. В момента се извършва подготовка за транспортирането на сателита до площадката за изстрелване в Кейп Канаверал, където трябва да бъде изведен от ракета на компанията на Илън Мъск SpaceX.

Компанията е най-големият доставчик на сателитна телевизия в страната, а сателитният й проект беше оценен през 2016 г. на 200 млн. евро без бъдещите оперативни разходи. Инвестицията реалистично може да се възвърне между 7 и 8 години след пускането на сателита в експлоатация. Още тук

ВАС потвърди глобата на eMag

Върховният административен съд потвърди глоба от почти 140 000 лв. за компанията - майка на онлайн търговеца eMAG - "Данте интернешънъл". Санкцията беше наложена преди две години от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) заради награда екскурзия, чиято стойност според регулатора надвишава разрешения по закон праг. През лятото на 2014 г. еMAG започва томбола за потребителите на сайта, като наградата е екскурзия до Тенерифе през септември. В играта можеше да участва всеки потребител, който е направил покупка над 100 лева от онлайн магазина. Повече тук

Дигитален бизнес

Google планира ad-blocker в браузъра си Chrome

Чpeз вгpaждaнe нa нoвa тexнoлoгия в бpayзъpa cи Сhrоmе Gооglе плaниpa дa блoĸиpa пoĸaзвaнeтo нa няĸoи peĸлaми. Hoвият ad-blосkеr щe ce aĸтивиpa пo пoдpaзбиpaнe в дecĸтoп и мoбилнитe вepcии нa нaй-пoпyляpния бpayзъp в cвeтa, пишe The Wall Street Journal.

Πoдoбeн xoд нa пpъв пoглeд мoжe дa пoвлияe cилнo нe caмo въpxy oнлaйн мeдиитe и рекламодателите, нo и върху caмия Gооglе. Изглeждa cяĸaш интepнeт гигaнтът cтpeля cpeщy ceбe cи, пpeдвид чe oнлaйн peĸлaмaтa e ocнoвен изтoчниĸ нa приxoди зa ĸoмпaниятa. Ho нe тoвa e цeлтa нa Gооglе. Hoвaтa cиcтeмa щe блoĸиpa caмo нeпpиeмливитe peĸлaми, дeфиниpaни oт "Koaлициятa зa пo-дoбpи peĸлaми", нa ĸoятo Gооglе е члeн. Taĸивa ca нaпpимep изcĸaчaщитe пpoзopци c бpoячи, ĸoитo принуждават пoтpeбитeлитe дa видят peĸлaмaтa, пpeди дa ce зapeди yeб cтpaницaтa, ĸaĸтo и aвтoмaтичнo пycĸaнитe видea.

Aĸo peaлизиpa cвoятa идeя, Gооglе щe пoлyчи изĸлючитeлeн ĸoнтpoл въpxy peĸлaмния пaзap. Ocвeн чe e нaй-гoлeмият дocтaвчиĸ нa oнлaйн peĸлaмa, Gооglе щe cтaнe и ĸoмпaниятa c нaй-гoлямo влияниe въpxy блoĸиpaнeтo нa peĸлaми. Още тук

Джеф Безос е най-влиятелният човек в областта на медиите, маркетинга и технологиите през 2017 г. според Adweek

Тази седмица специализираното американско издание Adweek публикува топ 100, или т.нар. The Power List на лидерите в областта на медиите, маркетинга и технологиите за 2017 година. Първо място в тазгодишната класация заема създателят и изпълнителен директор на Amazon - Джеф Безос. Собственикът на Facebook Марк Зукърбърг и на Alphabet (компанията майка на Google) Лари Пейдж са съответно номер едно за 2016 и 2015 г. в класацията на Adweek. Тази година Зукърбърг е втори, а Пейдж трети в ранглистата. На четвърто място е главният изпълнителен директор на Comcast (включва NBCUniversal, Universal Studios, MSNBC, Telemundo) Брайън Робъртс. На пета позиция се подрежда Дейвид Тейлър - главен изпълнителен директор, президент и председател на Procter & Gamble.

За да състави списъка със 100-те най-успешни в бранша, Adweek разглежда профилите и резултатите на глобалните корпоративни титани, като взема под внимание критерии като стойност на компанията, приходи и растеж, пазарни показатели, обхват на потребителите, позиция спрямо конкурентите, отличия в индустрията и медийни новини. Имиджът и влиянието се определят освен от конкретните резултати на компаниите, също и от обема на новините, с които една компания допринася за информационния поток в Adweek. Цялата класация и мотивите за нея вижте тук

Медиен бизнес

Discovery Communication и Samsung обявиха партньорството си за представяне на нов модел телефон

Discovery Communications анонсира партньорството между Беър Грилс, телевизионния приключенец, и Samsung, за да представи новия модел телефон Samsung Gear S3. Грилс, известен с изпълнените си с адреналин телевизионни предавания, сред които "Оцеляване на предела" на Discovery Channel, използва 360-градусова видеотехнология, за да запознае зрителите с последните си приключения.

Партньорството е насочено към пазарите на САЩ, Европа, Близкия изток и Африка. Кампанията включва поредица от късометражни клипове и телевизионна реклама, в която Грилс представя ключовите възможности на Samsung Gear S3 в различни приключенски сценарии. Видеата представят и ключови съвети за оцеляване сред дивата природа. Кампанията подкрепя стратегията "All Screen" на Discovery за споделяне на ексклузивно съдържание с потребителите чрез телевизионни, социални, дигитални канали и виртуална реалност.

National Geographic промотира поредицата "Геният" чрез чатбот

За да отбележи световната телевизионна премиера на филма "Геният", посветен на световноизвестния учен Алберт Айнщайн, National Geographic създаде възможност за чат с откривателя на теорията на относителността.

Чатботът Алберт Айнщайн в Messenger приложението на Facebook представлява чат услуга, която би могла да бъде използвана като инструмент за образоване на потребителите – или поне на някакво основно ниво. Целта на чатбота е да промотира новата филмова поредица на National Geographic чрез gif-ове и обикновени изображения от шоуто. В този чат потребителите могат да научат основна информация за Айнщайн, като например кога е роден и кога умира, имената на съпругите му и т.н. Повече за услугата тук

Рекламен бизнес

Adidas се извини за имейл грешка след състезанието Boston Marathon

Първо беше Pepsi. След това авиокомпания United Airlines. А миналата седмица дойде ред и на Adidas да се изложи пред потребителите си.

Компанията за спортно облекло допусна сериозен гаф, след като поздрави по имейл участниците в тазгодишния маратон в Бостън с "Поздравления! Вие оцеляхте в Бостънския маратон". Поздравлението е крайно неуместно заради терористичния атентат, който се случи по време на маратона през 2013 година. В средата на месец април преди четири години две експлозии разтърсиха спортното събитие, като загинаха трима души, а над 260 бяха ранени.

В социалната мрежа Twitter се разрази истинска буря. Стотици потребители остро осъдиха изявлението и призоваха за незабавно извинение. Компанията, която е и спонсор на събитието, побърза да се извини за гафа. От екипа на спортния бранд обявиха, че съжаляват безкрайно за допуснатата грешка. "Бостънският маратон е едно от най-вдъхновяващите спортни събития в света", написа в знак на съжаление и опит за извинение компанията. А специализираните издания прогнозираха, че скоро Adidas може да обяви конкурс за нов PR екип. Още тук.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

(Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.