С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 май 2017, 9:13, 5569 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (2 май)

All Channels е PR агенция на годината; eDesign попада в Топ 50 на най-награждаваните агенции в света за 2016 г.; Saatchi Interactive с поредна награда за проекта "Кайнак" - "Свири на каба гайда"; Екип от NEXT-DC ще прадстави България на фестивала Cannes Young Lions; Международните награди на IPRA тази година ще се проведат в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


All Channels е PR агенция на годината

Фотограф: All Channels

All Channels Communication Group беше избрана за агeнция на годината в осмото издание на PR конкурса BAPRA Bright Awards, организиран от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Освен с най-престижната награда в конкурса, която се присъжда за цялостното представяне на агенциите и успешните реализирани проекти през изминалата година, екипът на All Channels се сдоби с още 10 отличия в различни категории. Комуникационната група беше отличена с най-много награди за свои проекти за бранда "Крадецът на ябълки" на "Загорка" АД и за телекома "Мтел".
На второ място се класира PR агенция SiteMedia Consultancy, която също получи общо 11 награди, следвана от M3 Communications Group с общо 6 отличия.

BAPRA Bright Awards традиционно отличава най-добрите кампании в сферата на маркетинговите комуникации през годината, а проектите се оценяват от международни експерти с дългогодишен опит в областта. Тази година организаторите от БАПРА и международното жури бяха единодушни, че нивото на заявките е много е по-високо, а българският пазар следва успешно световните комуникационни тенденции. Това се потвърди и през рекордния брой проекти, кандидатствали в конкурса – общо 115 проекта, като увеличението спрямо 2016 година е с 20%.

Повече по темата и пълния списък с наградените може да видите тук



eDesign попада в Топ 50 на най-награждаваните агенции в света за 2016 г.

Българската уеб агенция eDesign е сред най-награждаваните агенции в света според класацията, представена на тазгодишния международен форум AWWWArds Conference 2017, който отличава най-добрите уеб дизайнери, разработчици и агенции в света. На база най-много спечелени награди през изминалата 2016 година eDesign се класира на 48 място в топ 100 подреждането. Към момента това е и единствената българска агенция, която попада в списъка на AWWWArds, където присъстват и компаниите Hello Monday, Fantasy Interactive и Media Monks.

"Много сме горди с постижението си, защото това са компании, които винаги са били пример за подражание за нас", коментирa за медиите творческият директор на агенцията Георги Костов. Той допълни пред "Капитал", че подобна награда е от голямо значение за целия екип в агенцията, давайки им още по-голяма мотивация за работа и самочувствие.
eDesign предлага пълно уеб обслужване, което включва както технологично обслужване, така и визуална комуникация, уеб дизайн, дигитален маркетинг и др. Съвсем скоро eDesign спечели и награда от международния конкурс CSS Design Awards за сайт на деня с проекта си за Exeron, както и три отличия в конкурса на Forbes Evolution Awards 2017 в категориите Best User Experience, Best Design и Web Agency.

Saatchi Interactive с поредна награда за проекта "Кайнак" - "Свири на каба гайда"

Дигиталното звено Saatchi Interactive, част от творческата агенция Saatchi&Saatchi, беше отличено с първа награда в категорията Best Use of Video for Advertising or Marketing на тазгодишните Webit Awards. Отличието е спечелено за проекта "Кайнак" - "Свири на каба гайда", осъществен за българската група "Кайнак", която цели да популяризира каба гайдата сред младите хора, организирайки онлайн уроци и уъркшопове по музикално творчество. Рекламната кампания, дело на Saatchi Interactive, има за цел да помогне на групата да съберат необходимите средства да заминат за участие на два от най-големите фолклорни фестивали в САЩ – Chicago World Music Festival и Richmond Folk Festival. Агенцията създава видео в YouTube, в което чрез бутоните на клавиатура си всеки може да произведе мелодии и виртуално да засвири на гайда. Кампанията спечели и злато на миналогодишните награди на ФАРА, в категорията "Други филмови формати".



Екип от NEXT-DC ще представи България на фестивала Cannes Young Lions

Клипът "Следваща дестинация – Пловдив" на Яница Добрева и Александър Антонов от агенцията NEXT-DC е победител в конкурса Young Lions Bulgaria 2017 – Film, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) съвместно с фондация "Пловдив 2019". Те ще представят България на най-големия рекламен фестивал в Кан през юни - Cannes Young Lions, в категория Film. Тогава българският екип ще разполага с 48 часа, за да са заснеме видео по получено от организаторите задание.

Българското издание на конкурса цели да отличи млади таланти до 30-годишна възраст в сферата на рекламата. В него се включиха общо 36 екипа, като в рамките на два дни те трябваше да създадат кратко видео - до 60 секунди, или поредица от видеа по конкретна тема. Заданието тази година беше да представят Пловдив като атрактивна дестинация за култура и туризъм, да привлече повече и нови посетители от България и чужбина с цел развитие на културата и туристическия бизнес в града в контекста на титлата Европейска столица на културата 2019 г. под мотото "Заедно". Посланието във видеото на победителите Яница Добрева и Александър Антонов е "Сподели неоткритото". Чрез поредица от снимки, озаглавени с хаштагове и обозначаващи различни места в града, видеото стимулира зрителите да го опознават и да "добавят Пловдив в своя feed". В свой блогпост екипът от NEXT-DC обяснява, че идеята им се базира на новите методи, чрез които хората в днешно време избират следващата дестинация, която да посетят, а именно възможността да правят хубави снимки. Затова и във видеото се редуват разнообразни снимки от познати и непознати места в културната столица на България.

Финалисти в тазгодишния конкурс Young Lions Bulgaria 2017 – Film са и екипът на Димитър Стефанов и Иван Тотев и екипът на Еркан Гюмрюкчиев и Александрина Стефанова. Те съответно представиха поредица от кратки видеа с типични за Пловдив изрази и исторически факти, чрез които да провокират хората да се опознаят града и възможностите му.



Международните награди на IPRA тази година ще се проведат в България

Официалната церемония по награждаването на победителите в международния конкурс Golden World Awards for Excellence, организиран от Международната асоциация за връзки с обществеността (IPRA), за пръв път ще се проведе в България. Събитието ще се проведе на 13 октомври в София, а домакин ще бъде българската PR агенция United Partners. Наградите Golden World Awards for Excellence целят да отличат най-добрите постижения в сферата на комуникациите в общо 30 различни категории, сред които туризъм, социални медии, управление на кризи, корпоративни комуникации и др. Желаещите да се включат в конкурса могат да го направят на сайта на IPRA не по-късно от 15 май.

AMI Communications поема безвъзмездно комуникационното обслужване на София прайд 2017

PR агенцията "AMI Communications България" ще предостави безвъзмездно услугите си на организационния комитет на София прайд 2017. Основната цел на съвместното партньорство е да повдигне обществен дебат за равноправие и противодействие на предразсъдъците и дискриминацията. В рамките на тазгодишното събитие българската агенция ще отговаря за връзките с медиите, касаещи шествието и съпътстващите го филмов фестивал и арт седмица.

Дигитален бизнес

Facebook представи нови възможности за реклама на авиокомпаниите

Интернет гигантът представи специално за авиокомпаниите нови възможности както във Facebook, така и в Instagram за таргетиране на туристи през летния сезон. Компанията лансира обновена динамична ретаргетинг реклама за полети, която позволява на рекламодателите да таргетират потребителите на различните им мобилни устройства на база маршрута, графика за пътуване и цената, която са склонни да платят те през лятната си почивка. Така например, ако даден потребител е бил засечен да търси самолетни билети до Милано с нискотарифен превозвач за конкретен период, авиокомпаниите могат да го таргетират и да му показват тяхна реклама именно за такъв полет, по това време и на подобна цена. Това не е първата подобна възможност за реклама, която Facebook предлага. Миналата година, отново през летния сезон, интернет гигантът представи подобна услуга и за хотелиерския бизнес.
Повече тук

Ефектът "Тръмп" помогна на Twitter да увеличи потребителите си

Фотограф: Kacper Pempel

Откакто направи борсовия си дебют през 2013 г., Twitter се опитваше да пребори представите, че е замираща платформа. Резултатите за първото тримесечие опровергаха тези схващания - активните й месечни потребители са се увеличили с 6% от началото на годината и вече са 328 милиона. Представители на компанията, цитирани от Bloomberg, посочват, че резултатите са били благоприятствани от "нови и подновени потребители, следващи повече новини и политически акаунти, особено в САЩ". Разбира се, макар и да не е посочено, има едно обяснение за нарастващия интерес към Twitter - това е основната платформа, от която новоизбраният президент Доналд Тръмп правеше политическите си послания, коментари и закани.

Приходите на компанията за първото тримесечие се равняват на 548 млн. долара срещу прогнозирани 511.9 млн. долара - трябва да се отбележи, че това е първият им спад в историята. Компанията продължава да е на загуба от 62 млн. долара, макар и по-малка от миналогодишното първо тримесечие от 80 млн. и много по-малка от предишното тримесечие със 167 млн. долара. Рекламните приходи пък са паднали с 11% до 474 млн. долара, което изглежда добра новина на фона на очакванията на анализатори да паднат до 443 млн. Основните формати, от които платформата печели към момента, са видеореклама и дисплей реклама, но компанията се опитва да монетизира и други възможности на сайта си. Това са например секцията Moments, която обединява някои от най-актуалните и споделяни публикации в Twitter в реално време, logged out версията на сайта, или когато потребителите нямат профил или не са влезли в него и др.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

"Уикипедия" започва нов журналистически проект

"Новините са счупени и можем да ги поправим" - това е мотото на новия проект на основателя на "Уикипедия" Джими Уейлс. Без реклами, безплатен и поддържан от дарения – такъв ще бъде моделът на новинарския сайт Wikitribune, създаден по примера на най-голямата онлайн енциклопедия, пише "Дневник". Той ще се бори с фалшивите новини, като събира професионалисти в журналистиката и доброволци, които да създават и проверяват новинарски текстове. Те ще публикуват източниците си, както и пълните записи на направените интервюта, а всеки ще може да алармира за неточност в статиите и да изиска проверката на конкретно твърдение – както е и сега е в "Уикипедия".

В момента Wikitribune набира дарения, като целта е първоначално да може да си позволи да наеме десет журналисти. Ако в следващите 29 дни не бъдат събрани достатъчно пари, спонсорите ще получат даренията си обратно.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Пазарска чанта или бутиков аксесоар


Голяма, синя и с различни по дължина дръжки – това е най-новата дамска чанта, представена от френския моден бранд Balenciaga. Вероятно вдъхновена от шведския стил на пазаруване, описанието й досущ отговаря и на друг добре познат по-скоро практичен и не толкова моден аксесоар, а именно пазарската чанта на IKEA с името Frakta.

Потребителите бързо забелязаха приликата между двете чанти, както и още по-очевидната разлика в цените им – 2.1 хил. долара срещу 0.99 долара. Така само за един ден тази тема стана сред най-обсъжданите в социалните мрежи, или казано по друг начин - перфектен момент за реклама.
В отговор на необоримата прилика в моделите едва няколко часа по-късно шведската верига за мебели публикува забавна онлайн и печатна реклама, в която подробно обяснява на потребителите как да различат оригиналната Frakta от чантата на Balenciaga. IKEA заедно с творческата агенция Acne създават рекламната визия и заснемането на пазарската чанта по подобие на представянето на аксесоара на френския бранд. Все още от Balenciaga не са коментирали рекламата.
Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

Рекламната агенция Havas обяви вакантна позиция за Social Media Specialist.

Дигиталната агенция Xplora обяви вакантна позиция за Junior Pay Per Click Manager.

PETERKA & PARTNERS обяви вакантна позиция за Marketing Assistant.

Victus Games обяви свободна стажантска позиция в областта на онлайн маркетинга.

Компанията за подбор AIMS Human Capital търси Junior Account Manager.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 1055 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2656 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Мобилтел" и Saatchi - новата двойка на рекламния пазар

Промяната се случва, след като The Smarts сами поискаха прекратяване на партньорството си с телекома

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Книга: "Истории от 90-те"

Сборникът "Истории от 90-те" дава поглед към размирното десетилетие без излишна сантименталност

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10