С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 9 май 2017, 9:19, 8954 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 май)

Saatchi&Saatchi поема рекламното обслужване на "Мобилтел"; "Откраднатият" рекламен блок на "Крадецът на ябълки"; Coca-Cola с нова визуална идентичност за България; Fox Networks Group и NET 1 разширяват партньорството си; Започна първият етап от журирането в конкурса "PR приз 2017"; Interpartners лансира кампания по повод 25-годишнината си; "АБВ Поща" започна инициатива за безопасност в онлайн пространството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Saatchi&Saatchi поема рекламното обслужване на "Мобилтел"

Един от най-големите рекламодатели в страната - "Мобилтел", сменя рекламната си агенция само няколко месеца след като проведе конкурс и подписа двегодишен договор с независимата българска агенция The Smarts. От началото на май телекомът започна работа с втората класирана на конкурса - Saatchi&Saatchi.

Съвместната работа на "Мобилтел" и Saatchi&Saatchi започва през май и според сключения договор ще бъде в продължение на две години. Според Петя Стоянова, директор "Маркетинг комуникации" в "Мобилтел", обаче е изключително важно да се преосмислят ролята и позицията на бранда "Мтел" в живота на потребителя. "С развитието на пазара телеком услугата стана задължителна, неразделна част от нашето ежедневие, тя е като "слънцето и водата", особено за една част от потребителите. Това води до съвсем различно отношение на клиента към бранда. Ние трябва да преосмислим каква роля искаме да ни бъде отредена в живота на нашия потребител." Именно заради това фокусът в комуникацията на новите партньори ще бъде поставен върху развитие на бранда "Мтел" в посока той да стане естествена част от живота на потребителите.



За да отговорят на очакванията, бизнес и комуникационните планове на "Мобилтел", от Saatchi&Saatchi сформират изцяло отделен, нов екип, който ще обслужва телекома, съставен от общо шестима души. Той е своеобразно разделен на две звена – бизнес и творческо. Творческият екип ще се ръководи от Бари Бранд, който има над 25 години опит в рекламата и комуникациите, а последната му позиция е собственик и творчески директор на агенцията Leap Collective в Обединените арабски емирства. Бизнес обслужването на "Мобилтел" пък ще се ръководи от Жени Кусарова.
Повече по темата може да прочетете тук

"Откраднатият" рекламен блок на "Крадецът на ябълки"

В началото на май, брандът "Крадецът на ябълки" на "Загорка" АД, обслужван от комуникационната група All Channels Communication Group, лансира рекламна кампания с цел да представи новия си сайдер с вкус на вишни. Комуникацията се разви в няколко етапа, започвайки с поредица от тийзър публикации и външна реклама, с които приканваха потребителите да гледат NOVA на 1 май в 18:57 ч. Тогава "Крадецът" се позиционира в целия рекламен блок с поредица от спотове, които наподобяваха популярни рекламни клипове в няколко различни категории - банкова институция, перилен препарат, паста за зъби, лекарство, телеком и грижа за пералната машина. "В творческа посока, след силния старт през миналата година, от Крадецът се очаква да подхожда нестандартно в битката за вниманието на потребителите, както и да забавлява в своя стил, подчинен на мотото "Открадни най-доброто от момента". Затова Крадецът реши да надгради комуникацията си и да играе на едро през 2017 г., като открадне цял рекламен блок. Важно беше да запазим усещането за "кражба" в творческото реализиране на "откраднатия" рекламен блок. Затова и разработихме 6 клипа в 6 познати рекламни категории. Възползвахме се от характерните клишета, с които тези категории боравят, за да дадем усещането, че Крадецът не просто е "откраднал" рекамен блок, но и рекламите в него", коментира за "Капитал" Марин Костов – Мъро, творчески директор в All Channels Communication Group.

Брандът реализира успех сред потребителите, както през традиционните медии, така и онлайн, а от All Channels определят първите предварителни резултатите от комуникацията, предоставени от медиа агенцията на бранда Media S, като "впечатляващи". "Рекламният блок на Крадецът на ябълки на 1 май тази година има ръст от около 700% в гледаемост от целевата група спрямо същия блок през 2016 г. Дигиталната кампания има среден CTR (Click-through rate) от 2.37 %, при среден за стандартни формати от 0.3% и за нестандартни – среден 1% CTR, по данни на Gemius. Много силни са резултатите на pre-roll форматите (реклами, лансирани в началото на дадено видео – бел. ред.), които достигат CTR от 16%, и най-вече – 23% от всички pre-roll формати, които обикновено бързаш да пропуснеш, са изгледани до последната 30-та секунда", обяснява Марин Костов – Мъро.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 май)

Фотограф: All Channels


Coca-Cola с нова визуална идентичност за България

Фотограф: Coca-Cola

Световният лидер в производството на безалкохолни напитки Coca-Cola представи новата визия на марката в България, част от глобалната комуникационна стратегия, която се разгръща под името "Един бранд". Целта е двата подбрандовете на компанията Coca-Cola Classic и Coca-Cola Zero да се представят под един бранд и да имат обща визуална идентичност и позициониране. Така двете напитки вече своеобразно ще бъдат разпространявани и наричани Coca-Cola и "Coca-Cola без захар". "Възможността за избор на вариант със или без захар ще бъде подчертана от новото маркетингово послание "Нова визия, същото страхотно усещане, избери своя Coca-Cola вкус", пишат от компанията.

Fox Networks Group и NET 1 разширяват партньорството си

Абонатите на телекомуникационният оператор NET 1 вече ще имат достъп до повече канали от групата на Fox Networks Group (FNG). До момента налични бяха развлекателните канали FOX, FOX HD, FOXlife, FOX Crime, както и National Geographic, Nat Geo Wild HD, 24KITCHEN и Baby TV. След разширяване на партньорството в мрежата на NET 1 се добавят и каналите в HD качество - FOX life HD, FOX Crime HD, National Geographic HD и 24KITCHEN HD, заедно с Nat Geo Wild.

Сред нововъведенията е и услугата на NET 1 – PocketTV, която позволява на абонатите чрез мобилно приложение да гледат онлайн телевизионно съдържание от мрежата на операта в реално време през мобилните си устройства. Предаванията от каналите на FNG също ще бъдат достъпни. "Чрез достъпа до нашите развлекателни и тематични канали през услугата PocketTV се стремим да предложим на зрителите си повече свобода в това да гледат любимите си предавания и сериали на различни устройства, независимо къде се намират", коментира за медиите Ирина Тотова-Маринова, заместник управляващ директор Балкани във FNG.

Започна първият етап от журирането в конкурса "PR приз 2017"

В тазгодишния конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) "PR приз 2017" се включиха общо 74 проекта, които се състезават в 14 различни кампании. Сред тях са както агенции, така и рекламодатели. Традиционно български специалисти от сферата на комуникациите оценяват заявките. На първия етап от журирането те ще поставят оценки на кампаниите на база изпратените презентации за кандидатстване и това ще представлява 50% от общите точки на участниците. Втората част от журирането ще се проведе в продължение на три дни (от 12 до 14 май), когато участниците в конкурса ще направят открито представяне на проектите си пред публика. Финалистите ще разполагат с 10 минути за представяне и още пет минути, за да отговарят на поставени въпроси. Победителите в "PR приз 2017" ще бъдат обявени на тържествена церемония на 18 май.

Interpartners лансира кампания по повод 25-годишнината си

Рекламната агенцията Interpartners отбеляза 25-ия си рожден ден с шеговита рекламна кампания във Facebook. В общо 25 публикации под формата на илюстрации компанията представя работата си през някои от продуктите, за които е реализирала проекти. Целта на кампанията ще се разгърне и в следващ етап визиите ще се разработят и като плакати, които да се представят на специална изложба. На нея агенцията ще предостави и стипендия в подкрепа на талантлив студент от специалност "Плакат" на Националната художествена академия в София. Сред клиентите, които Interpartners обслужва, са сладкарници "Неделя", "Еврофутбол", Intersport, Nucrema, Britos, магазини Seven Seconds, Националната агенция за приходите, Европейската комисия, Бизнес клуб Белгия – България – Люксембург и др.

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 май)

Фотограф: Interpartners


"АБВ Поща" започна инициатива за безопасност в онлайн пространството

Българската поща "АБВ Поща", част от потфолиото на "Нетинфо", собственост на "Нова броудкастинг груп", започна поредица от блогпостове на различни теми, свързани със сигурността и безопасността на потребителите в онлайн пространството и използването на електронна поща. В рубриката с име "АБВ Съвети" всеки месец екип от "АБВ Поща" ще публикува видеа със съвети, подбрани на базата на най-често задаваните въпроси от онлайн потребителите. Първата тема от поредицата е свързана със спам съобщенията и начините те да бъдат спрeни. В "АБВ Съвети" ще бъдат представени още 11 теми, свързани с електронната поща и нейното безопасно използване.

Дигитален бизнес

Приходите на Facebook продължават да нарастват

Фотограф: В© Dado Ruvic / Reuters

За първото тримесечие на годината основателят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг се похвали с достигането на 1.94 млрд. души, които използват социалната мрежа, пише Reuters. Освен тези добри новини във Facebook могат да са доволни и от огромния скок на приходите и печалбата. Постъпленията за периода възлизат на 8.03 млрд. долара - повишение с 49% спрямо миналата година. Печалбата е нараснала още повече - със 76%, до 3.06 млрд. долара. Главната причина за повишението на приходите са мобилните реклами, които носят все повече пари в глобален мащаб, но в които Facebook и Google държат най-голям дял.

В момента Facebook търси нови възможности за мобилните си реклами. Компанията очаква забавяне на растежа на приходите към края на годината, но все още има надежда, че чрез нови възможности към рекламния си бизнес ще може да задържи високите нива на ръст.

Финансовият директор на Facebook Дейвид Уенър коментира пред инвеститорите след тримесечния доклад, че ръководството очаква спад на растежа на приходите от бизнеса с реклами. При предишни представяния на резултати Уенър на няколко пъти предупреждаваше, че Facebook е достигнала "рекламния си таван", или казано с други думи, броя на рекламите, които социалната мрежа може да предложи на една страница на потребителите си, преди да започнат масови оплаквания. Подобни предупреждения за препълване с реклами имаше и ноември миналата година, както и през февруари, но все още не се наблюдава спад на растежа.

Социалната мрежа търси нови възможности при рекламите, включително и такива в средата на видеосъдържанието, на които залага, и това може да се окаже нов двигател на растежа. Според Уенър и Зукърбърг обаче тези планове са още в ранна фаза.
Повече по темата може да прочетете тук

Приходите от дигитални реклами в САЩ стигнаха 72.5 млрд. долара

Дигиталните реклами в САЩ отбелязаха нов рекорд, като приходите в сектора за последната година са се вдигнали - с 22% до 72.5 млрд. долара. Най-голямата част от тези приходи отново са отишли в Google и Facebook, сочат данните на доклада от Interactive Advertising Beureau (IAB). Докладът показва още, че потребителите все повече се насочват към онлайн и мобилните платформи и все по-малко към традиционните форми на медия като телевизията. За телевизионна реклама през 2016 г. са били използвани 69 млрд. долара. Според анализаторите от Pivotal Research Group обаче двете не са толкова близко свързани. "Повечето рекламодатели имат отделни бюджети за дигитална реклама и за видеореклама, като двете са независими", коментираха от PRS. Проблемът в индустрията е, че растежът се дължи 99% на Facebook и Google - всички останали компании са отбелязали или спад в продажбите си, или нулев растеж.

Медиен бизнес

Twitter и Bloomberg създадоха общ новинарски канал

Фотограф: Dado Ruvic

Twitter и Bloomberg обявиха съвместното си партньорство за създаване на канал с ексклузивно новинарско съдържание, което да се излъчва на живо 24/7 през социалната мрежа. Само тази новина накара акциите на компанията да се покачат с 6% до 17.54 долара.

Компанията обяви и 16 нови видеосделки, с които Twitter ще излъчва различни спортни, новинарски и развлекателни събития, създавайки един все по-силен "телевизионен" елемент с предавания на живо. Някои от бъдещите партньори са влиятелни организации и медии като Buzzfeed, Vox Media, NFL (Националната футболна лига), WNBA (женската баскетболна асоциация). Това със сигурност ще изправи социалната мрежа много по-силно срещу Amazon с тяхната видеоуслуга за предаване на спортни събития.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Най-популярният бански в Instagram

Американската компания Sunny Co Clothing публикува в четвъртък в Instagram профила си снимка на един от дамските модели бански със заглавие, че всеки, който сподели снимката и я тагне в следващите 24 часа, ще му бъде изпратен промокод, с който ще получи безплатен бански на стойност 64.99 долара, плащайки единствено за доставката. Малко по-късно последователите на марката в социалната платформа се увеличаваха с по хиляда на час, а за няколко часа над 100 хил. души бяха коментирали и споделили снимка.

Очевидно от Sunny Co Clothing не са очаквали помоционалната им кампания да има такъв отзвук и близо 20 часа по-късно отново в Instagram публикуваха в 8 подробни точки правилата на промоцията. В тях, освен че уточняват, че замени или връщане на продукта не са разрешени, уточняват и че си запазват правото да ограничат промоционалната кампания, в случай че е необходимо. Това решение на компанията беше последвано от редица негативни коментари и публикации от страна на потребителите и според много специалисти от рекламния бранш кампанията до известна срепен се е обърнала срещу бранда, но също така му е дала гласност, която в други случаи не би получил. "Грешка от страна на Sunny Co Clothing е, че от самото начало не са сложили лимит на бройките бански, които ще раздадат безплатно, а точно обратното - написали са, че ВСИЧКИ, които участват, ще получат по един. Даден бранд може да създаде въодушевление около себе си дори ако каже, че първите 500 споделяния ще получат по безплатен бански, защото в повечето случаи хората не знаят или не обръщат внимание кои поред са", коментира Джим Лин, творчески директор на агенцията Ketchum, пред изданието AdWeek.
Повече тук

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (9 май)

Фотограф: Instagram


Свободни позиции:

"Дневник" обяви вакантна позиция за Motion graphics дизайнер.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 490 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2574 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Samsung: Уроците след "изпепеляващата" криза

Каква беше спасителната комуникационна стратегия на технологичния гигант, която го преведе през скандала със запалимите батерии на Galaxy Note 7

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10