С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 май 2017, 16:46, 11039 прочитания

Какви са навиците на онлайн потребителите в България

Едва 7% от българите използват софтуери за блокиране на мобилни реклами, показва проучването на KANTAR TNS

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
54% от потребителите на възраст между 25 и 34 години нямат поведение на лидери на мнение в интернет.
57% от хората между 45 и 54 години са активни онлайн.
По-голяма част от българите все още предпочитат използването на традиционни медии пред дигиталните, въпреки че често притежават повече от две мобилни устройства и близо по 3 часа на ден ги използват. Това показват данните на тазгодишния доклад на агенцията за проучвания KANTAR TNS, който цели да представи потребителското поведение в онлайн пространството през изминалата година и как може да бъде използвано то за успешни комуникации на марките. България, заедно със Сърбия и Румъния, за първи път се включва в изследването Connected life, което се провежда на 60 пазара, където общо са анкетирани повече от 74.5 хил. потребители.


Сегментация на потребителите


Агенцията разделя потребителите на четири типа, според тяхното поведение в интернет. Първият тип са т.нар. наблюдатели, които са онлайн постоянно през деня, но не се ангажират с брандовете, другите са "функционалните" потребители, които прекарват най-малко време в интернет и най-бавно се адаптират към новите тенденции. Третият вид са най-активните лидери на мнение, които често и пряко си взаимодействат с марките и последната група е на потребителите, които не прекарват много време онлайн, но когато са там биват много активни.

В България най-голям дял (39%) заемат са хората, които почти не прекрарват време онлайн и бавно приемат технологичните иновации. Много близо до тях са другата крайност потребители, а именно лидерите на мнение с 37%, а най-малък е броят на "наблюдателите" (11%). Според данните на KANTAR TNS в региона на Югоизточна Европа профилът на потребителите е обърнат. Близо половината от хората онлайн са лидери на мнение (42%), следвани от "наблюдателите" и крайно неактивните.


Предпочитани канали



Тенденцията за силото присъствие на телевизията в ежедневието на българите се запазва и през 2016 г. Повече от половината (54%) от хората в страната предпочитат да гледат телевизия пред онлайн видеоклипове, което е с 20% повече отколкото броят на потребителите в глобален план.


Докладът на KANTAR TNS показва още, че потребителите в страната използват една от най-големите социални платформи Facebook, когато искат да достигат до забавно съдържание, публикувано от дадена марка. Когато обаче те се интресуват да разберат нещо повече за даден продукт, предпочитат да потърсят информация в сайта на бранда, а искат ли да задат конкретен въпрос – най-често директно се насочват към физическия магазин. Именно заради това от голямо значение за рекламодателите е да предложат необходимата информация в точния канал, където се намира таргет аудиторията им.

Блокирай тази реклама

Добрите новини за рекламодатели от тазгодишното изследване е ниският процент на хората, които са си инсталирали софтуер за блокиране на реклама на мобилните си устройства. В България едва 7% от онлайн потребителите го имат, докато в Югоизточна Европа той се равнява на 29%, а в глобален план - 18%. Слабото използване на софтуера от една страна се дължи на незнанието на потребителите как да го инсталират, а от друга - е резултат от задълбочени проучвания за интересите им, така че да им бъде предоставено рекламно съдържание, което е подходящо и полезно за тях.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1528 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1241 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Има ли смисъл от СЕМ

И новият председател на съвета отлага конкурса за шеф на БНТ за неопределено време

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10