Какви са навиците на онлайн потребителите в България
19 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Какви са навиците на онлайн потребителите в България

Повече от половината потребители в страната предпочитат да гледат телевизия пред онлайн видеоклипове

Какви са навиците на онлайн потребителите в България

Едва 7% от българите използват софтуери за блокиране на мобилни реклами, показва проучването на KANTAR TNS

11370 прочитания

Повече от половината потребители в страната предпочитат да гледат телевизия пред онлайн видеоклипове

© Pexels


54% от потребителите на възраст между 25 и 34 години нямат поведение на лидери на мнение в интернет.
57% от хората между 45 и 54 години са активни онлайн.

По-голяма част от българите все още предпочитат използването на традиционни медии пред дигиталните, въпреки че често притежават повече от две мобилни устройства и близо по 3 часа на ден ги използват. Това показват данните на тазгодишния доклад на агенцията за проучвания KANTAR TNS, който цели да представи потребителското поведение в онлайн пространството през изминалата година и как може да бъде използвано то за успешни комуникации на марките. България, заедно със Сърбия и Румъния, за първи път се включва в изследването Connected life, което се провежда на 60 пазара, където общо са анкетирани повече от 74.5 хил. потребители.

Сегментация на потребителите

Агенцията разделя потребителите на четири типа, според тяхното поведение в интернет. Първият тип са т.нар. наблюдатели, които са онлайн постоянно през деня, но не се ангажират с брандовете, другите са "функционалните" потребители, които прекарват най-малко време в интернет и най-бавно се адаптират към новите тенденции. Третият вид са най-активните лидери на мнение, които често и пряко си взаимодействат с марките и последната група е на потребителите, които не прекарват много време онлайн, но когато са там биват много активни.

В България най-голям дял (39%) заемат са хората, които почти не прекрарват време онлайн и бавно приемат технологичните иновации. Много близо до тях са другата крайност потребители, а именно лидерите на мнение с 37%, а най-малък е броят на "наблюдателите" (11%). Според данните на KANTAR TNS в региона на Югоизточна Европа профилът на потребителите е обърнат. Близо половината от хората онлайн са лидери на мнение (42%), следвани от "наблюдателите" и крайно неактивните.

Предпочитани канали

Тенденцията за силото присъствие на телевизията в ежедневието на българите се запазва и през 2016 г. Повече от половината (54%) от хората в страната предпочитат да гледат телевизия пред онлайн видеоклипове, което е с 20% повече отколкото броят на потребителите в глобален план.

Докладът на KANTAR TNS показва още, че потребителите в страната използват една от най-големите социални платформи Facebook, когато искат да достигат до забавно съдържание, публикувано от дадена марка. Когато обаче те се интресуват да разберат нещо повече за даден продукт, предпочитат да потърсят информация в сайта на бранда, а искат ли да задат конкретен въпрос – най-често директно се насочват към физическия магазин. Именно заради това от голямо значение за рекламодателите е да предложат необходимата информация в точния канал, където се намира таргет аудиторията им.

Блокирай тази реклама

Добрите новини за рекламодатели от тазгодишното изследване е ниският процент на хората, които са си инсталирали софтуер за блокиране на реклама на мобилните си устройства. В България едва 7% от онлайн потребителите го имат, докато в Югоизточна Европа той се равнява на 29%, а в глобален план - 18%. Слабото използване на софтуера от една страна се дължи на незнанието на потребителите как да го инсталират, а от друга - е резултат от задълбочени проучвания за интересите им, така че да им бъде предоставено рекламно съдържание, което е подходящо и полезно за тях.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK