NEXT-DC в бизнеса с преживявания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

NEXT-DC в бизнеса с преживявания

Основателката на агенцията Мария Тодорова и директора "Дигитални проекти" Иван Ралчев

NEXT-DC в бизнеса с преживявания

Дигиталната агенция разширява портфолиото си от услуги чрез новата компания The Kontakt, фокусирана върху събития и спонсорства

15476 прочитания

Основателката на агенцията Мария Тодорова и директора "Дигитални проекти" Иван Ралчев

© Цветелина Белутова


Преди месец NEXT-DC пое и дигиталното обслужване на брандовете BMW и MINI.

Нова агенция в групата. Нова ниша на рекламния пазар. И нови клиенти. В офиса на независимата дигитална агенция NEXT-DC първата половина от годината е гореща на идеи и проекти. От скоро екипът добави в портфолиото си новосъздадената компания The Kontakt, през която ще обслужва на идейно и технологично ниво събития и спонсорства на рекламодатели. Преди по-малко от месец агенцията привлече дигиталното обслужване на автомобилния гигант BMW заедно с бранда MINI, а от началото на годината се грижи и за онлайн активностите на KFC и NaturProdukt с бранда Pharma Hyaluron. Тази година екип от агенцията беше избран и да представлява България на международния фестивал Cannes Lions във филмовото състезание за млади таланти. Разговаряхме с основателката на агенцията Мария Тодорова и директора "Дигитални проекти" Иван Ралчев за новите посоки на развитие и проекти на NEXT-DC, както и как се отглеждат и задържат качествени специалисти в рекламната индустрия.

Концепцията зад The Kontakt

Сред приоритетите на NEXT-DC за годината е развитието на самостоятелно технологично звено, както и натрупването на експертиза в създадената в началото на годината компания The Kontakt. Тя ще се фокусира върху събития и спонсорства, като творческият й директор ще бъде Георги Янакиев, а директор обслужване на клиенти - Христо Петков.

Целта е новата агенция да застъпи нишови за пазара услуги като комуникация на спонсорства, продуктово позициониране, как адекватно и успешно да се използват рекламни лица и избор на такива, сценография за събития и др. "The Kontakt ще помага на марките с идеи за спонсорства и партньорства, както и ще създава дългосрочни платформи, събития и активности за тях, чрез които да се доближават до таргет аудиторията си", обяснява Мария Тодорова, управляващa директорка и основателка на агенцията. Именно заради това и компанията няма да се позиционира като традиционна BTL агенция, а като такава, предлагаща технологични решения. Екипът на The Kontakt вече има няколко проекта зад гърба си, сред които представянето на колекцията на H&M и KENZO и лансирането на новите паралакс рекламни формати в обновения сайт на "Дневник".

Нови клиенти и проекти

Най-новото попълнение в клиентското портфолио на агенцията е автомобилният гигант BMW заедно с бранда MINI. "Преди месец от международната дигитална агенция на компанията Virtual Identity ни поканиха да се включим за social media обслужване на двете марки. Имахме среща в Мюнхен, на която се комуникира стратегията на BMW и MINI за Централна и Източна Европа. В партньорство с тях ще работим с лидери на мнение, чрез които ще създаваме локално съдържание за двете марки с релевантно за пазара съдържание", разказва Мария Тодорова.

А от началото на годината NEXT-DC започнаха работа и с KFC и NaturProdukt с бранда Pharma Hyaluron, за които изготвят цялостна онлайн стратегия, включително и изработване на сайт. "Спечелихме и проект за Visa съвместно с AMI Communications, като в основата му е създаването на специално генерирано съдържание, навлизайки в необичайна за бранда територия", разказва Иван Ралчев, директор "Дигитални проекти" в NEXT-DC.

Отново с PR компанията AMI Communications NEXT-DC работят и по организирането на комуникацията на тазгодишния "София прайд", предоставяйки безвъзмездно услугите си. Социално отговорните проекти и необходимостта компаниите да формират адекватна позиция по социални въпроси са едни от тенденциите, които Мария Тодорова очертава като значими през тази година. Според нея марките имат реален шанс активно да участват в решаването на социални казуси, да взимат позиция и да подкрепят своите потребители, не да ги използват. "Така те могат да се превърнат в своеобразни социални ментори, но без да преминават определени граници - визирам Pepsi като много лош пример как се използва общественото недоволство за комерсиални цели", дава пример тя. "Брандовете ще се научат, че не могат да яхват социални вълни повърхностно и необосновано."

NEXT generation

В началото на месеца стана ясно и че Яница Добрева и Александър Антонов от екипа на NEXT-DC са победители в конкурса Young Lions Bulgaria 2017 – Film, който цели да отличи млади таланти до 30-годишна възраст в сферата на рекламата. Така те ще представят България на международното състезание по време на най-големия рекламен фестивал в Кан през юни. За управляващата директорка Мария Тодорова фестивалът в Кан няма аналог като място за вдъхновение, мотивация и знание. "Първото нещо, което направих, когато основах NEXT-DC, е да отделя средства и да изпратя хора на фестивала, и то не само тези от творческия екип, а и от акаунта и social звеното. За един млад човек, който започва работа в този бранш, е важно да видят мащабът и възможностите на тази индустрия, за да се почувства пълноценен и информиран професионалист", казва тя и допълва, че вярва в свободата на изразяване и колаборацията между различните специалисти и индивидуалности с различен поглед върху нещата. Според Ралчев пък именно това е причината в агенцията да работят хора с много широк кръг от интереси, които успяват да се вдъхновят от средата и да произвеждат изключително добри идеи.

Агенцията организира и националното състезание за млади таланти в сферата на рекламата New Stars, част от тазгодишния рекламен фестивал Ad Stars в Пусан. Победителите ще имат възможност да премерят сили с млади таланти от цял свят на големия финал на събитието в Южна Корея. Очакванията на управляващия директор на NEXT-DC са участниците да предложат добре разработени решения със смисъл – нещо, което се прилага и в работата на екипа от агенцията. "Това, на което учим всеки, който идва в NEXT-DC, е да не дава самоцелни криейтив решения, а да инвестира време в мислене и разучаване на проблема на брифа. Не трябва да подценяваме и качеството на екзекуцията, която е от съществено значение за едно добро представяне - снимане, монтаж, типография, избор на музика и др."

Междувременно NEXT-DC се готвят и за предстоящия най-голям рекламен фестивал в България ФАРА, на който тази година ще трябва да защитават титлата си за творческа агенция на годината, която спечелиха през 2016 г. В тазгодишното издание на конкурса, който ще се проведе между 15 и 17 юни в Пловдив, агенцията ще подаде по-малко заявки и ще участва с общо три кампании, изготвени за най-големите й клиенти. "Едната кампания е за "Теленор" - Finding Emo, направена за деня на безопасност в интернет. Другата е Cabinets of Wisdom на Finlandia. Третата кампания, с която участваме, е за Heineken и УЕФА Шампионска лига, която се казва The Phone Call", разказва Мария Тодорова.

Целта на всички тези нови посоки, казва основателката на NEXT-DC, е агенцията да се различава от традиционните компании за дигитално обслужване, а проектите, които създават, да носят преживяване на хората и да удовлетворят техните нужди в дългосрочен план, а не само по време на дадена кампания.

Мария Тодорова основава дигиталната независима агенция NEXT-DC през 2010 г. с фокус върху иновациите. Преди това тя в продължение на няколко години заема позицията творчески директор в Ogilvy Sofia. Нейната професионална кариера в областта на рекламата пък започва в McCann Erickson България, където израства до позицията Senior Art Director.

През годините NEXT-DC печели редица награди, сред които най-добра Медийна агенция 2013-2014, най-добра българска творческа рекламна агенция през 2016 на фестивала ФАРА, Дигитална агенция на Forbes E-volution Awards 2013, 2015 и 2016, както и няколко златни отличия на IAB Mixx Awards.
Иван Ралчев заема позицията директор "Дигитални проекти" в NEXT-DC. Преди да се присъедини към екипа на дигиталната агенция, Ралчев работи 4 години във Fibank, като участва активно в разработването на мобилните и уеб приложенията на банката и разработва дигиталната й стратегия. Заедно с творческия и техническия екип на NEXT-DC той работи върху технологичните и дигиталните проекти на агенцията.
Преди месец NEXT-DC пое и дигиталното обслужване на брандовете BMW и MINI.

Нова агенция в групата. Нова ниша на рекламния пазар. И нови клиенти. В офиса на независимата дигитална агенция NEXT-DC първата половина от годината е гореща на идеи и проекти. От скоро екипът добави в портфолиото си новосъздадената компания The Kontakt, през която ще обслужва на идейно и технологично ниво събития и спонсорства на рекламодатели. Преди по-малко от месец агенцията привлече дигиталното обслужване на автомобилния гигант BMW заедно с бранда MINI, а от началото на годината се грижи и за онлайн активностите на KFC и NaturProdukt с бранда Pharma Hyaluron. Тази година екип от агенцията беше избран и да представлява България на международния фестивал Cannes Lions във филмовото състезание за млади таланти. Разговаряхме с основателката на агенцията Мария Тодорова и директора "Дигитални проекти" Иван Ралчев за новите посоки на развитие и проекти на NEXT-DC, както и как се отглеждат и задържат качествени специалисти в рекламната индустрия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    hua45680745 avatar :-|
    Камелия Нинова

    Паулина Христова и Диана Каменова работят във FiBank и са прикрити зад редица съвестни служители и мениджъри. Възползват се от доброто име на банката и така са излъгали много клиенти.

  • 2
    hha06635339 avatar :-|
    Бойко Тодоров

    Контролните органи алармират всички, които са станали жертва или имат съмнения, че някой в банката вреди на тях и на финансите им, както и ако забележат, че от сметките им липсват суми, незабавно да подадат сигнал срещу Каменова на телефон 112 или в най-близкото полицейско управление. Всяко едно РПУ си има сектор за борба с икономическите престъпления, от където ще се заемат с разследване на сигнала. Служителката Диана няма да продължава дълго още да върти схемите си. Рано или късно всичко ще приключи.

  • 3
    scp29579546 avatar :-|
    cvetomir_borisov_11_22

    Диана действала на принципа „на мен да ми е добре“. Бивши нейни подопечни разкриват, че тя решавала на кого да бъде отпуснат кредит едва след като получела солиден финансов стимул за одобрението. Очаквано, в даден момент тези и действия довели до смяната й на сладкия пост. Вместо да си вземе бележка и да се кротне обаче, тя си продължава в същия дух до ден днешен. Нещо повече, въпреки скандалните злоупотреби, тя продължава да гради кариера във финансовите институции. И към днешна дата е шеф в голяма банка.
    Където също доволно се възползва от високия си пост. Потърпевши клиенти на банката пропищяха, че Каменова е запорирала солидни суми от личните им сметки. При това без никаква причина! На един от ужилените са му спрени цели 400 хиляди лева! Негови пари, до които той няма достъп заради действията на шефката.

  • 4
    pdj06681339 avatar :-|
    Давид Атанасов

    И двете са опасни поотделно, какво остава заедно! Съгласен съм с вас! Скандалите ги съпътстват не само в работата, но и в личния им живот. Каквото повикало - такова се обадило. Няма как да лъжеш хората постоянно и да очакваш,че всичко ще бъде наред.

  • 5
    IrenStoeva avatar :-|
    Ирен Стоева

    Аз самата съм жертва на измама от страна на Диана Каменова! Подала съм жалба срещу самата нея, но за да се случи нещо трябва и останалите потърпевши да вземат мерки, защото съм сигурна, че съм единствена.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK