Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas

Винсент Болоре, президент на медийната група Vivendi

Vivendi преговаря за обединяване на бизнеса си с рекламната група на Havas

Групата притежава мажоритарен дял в "Havas Group България"

6546 прочитания

Винсент Болоре, президент на медийната група Vivendi

© Charles Platiau


Френският медиен магнат Венсан Болоре започна преговори за обединяване на медийния гигант Vivendi с рекламната група Havas, които управлява през семейния си конгломерат Group Bollore, пише Reuters. Сделката е поредна стъпка към изпълнението на плана на французина, който желае да направи огромна медийна група, която да оперира от Южна Европа и да излъчва по целия континент.

От Vivendi обявиха, че са отправили официална оферта към рекламната група да придобият 60% от нея на цена 9.25 евро за акция, като общата стойност на сделката ще се равнява на 2.36 млрд. евро. От Vivendi очакват сделката да се осъществи до края на юни или началото на юли тази година.

На българския пазар

В края на миналата година Havas Media Group, подразделение на испанския комуникационен холдинг Havas, придоби мажоритарен дял от "Havas Group България" в размер на 51%. Така компанията навлезе директно на местния пазар, след като досега работеше чрез франчайзингови договори с агенциите Havas Worldwide, Havas Media и Havas PR, които са основна собственост на Стефан Дьолае. Той и партньорите му запазват останалия дял от рекламната група на българския пазар.

По повод евентуално обединение на бизнесите на Vivendi и Havas Иванка Кючукова, изпълнителен директор на "Havas Group България", коментира пред "Капитал", че за групата това е добра новина, която ще увеличи познанията и експертизата на компанията. "Ние смятаме, че едно евентуално сливане на съдържание, медии, технологични решения в рекламата и задълбочени познания за потребителите и техните навици ще ни позволи да предоставяме много по-комплексни, креативни и ефективни стратегии и комуникационни решения на нашите клиенти", допълва тя.

Империята на Болоре

Според консолидирания годишен отчет за изминалата 2016 г. групата на Havas отчита 4% ръст на приходите, които се равняват на 2.28 млрд. евро. Оперативната печалба пък е в размер на 297 млн. евро в сравнение с 293 млн. евро година по-рано. "Нашите групи [Vivendi и Havas] се развиват в един общ свят, някои от нашите екипи вече се познават, културите ни изглеждат еднакви и се допълват взаимно", пише изпълнителният директор на групата Яник Болоре в имейл, изпратен до Reuters.

През Vivendi Венсан Болоре притежава още Universal Music Group (UMG), една от най-големите звукозаписни музикални компании, френската платена телевизионна услуга Canal Plus, а преди две години стана и най-големият акционер в мобилния оператор Telecom Italia и периодично увеличава дела си в италианската медийна група Mediaset.

Френският медиен магнат Венсан Болоре започна преговори за обединяване на медийния гигант Vivendi с рекламната група Havas, които управлява през семейния си конгломерат Group Bollore, пише Reuters. Сделката е поредна стъпка към изпълнението на плана на французина, който желае да направи огромна медийна група, която да оперира от Южна Европа и да излъчва по целия континент.

От Vivendi обявиха, че са отправили официална оферта към рекламната група да придобият 60% от нея на цена 9.25 евро за акция, като общата стойност на сделката ще се равнява на 2.36 млрд. евро. От Vivendi очакват сделката да се осъществи до края на юни или началото на юли тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    chevyvolt avatar :-|
    chevyvolt

    Най-големият бизнес на Вивенди в България е студиото на Геймлофт (които те купиха миналото лято) в ЦУМ, където работят около 300 човека.

    Веолия (Софийска вода) преди са се казвали Вивенди Енвайрънмънт :) Вече са извън групата, обаче.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK