С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 юни 2017, 9:10, 5538 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (6 юни)

The Smarts лансира новата платформа Praktika; Кукери срещу предразсъдъците са в основата на юбилейната кампания на "София прайд" 2017; Saatchi & Saatchi отпуска 3 стипендии за магистърската си програма; СЕМ даде старт на процедурата за избор на генерален директор на БНТ; Рекламодателите отделят все по-голяма част от PR бюджетите си за партньорство с лидери на мнение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


The Smarts лансира новата платформа Praktika

Независимата рекламна агенция The Smarts разработи нова платформа за обучения и стажантски програми в областта на маркетинга и рекламата. Радослав Бимбалов, съосновател на агенцията, коментира пред "Капитал", че целта на Praktika е да повиши квалификацията на младите кадри в бранша. "Искаме да им предоставим възможност да се запознаят с различните сфери на комуникацията - творческа работа, стратегическо планиране, работа с клиенти, продуциране, заснемане, медийно планиране, PR и др.". Praktika е насочена към студенти и млади кадри, които искат да обогатят практическите си познания. Именно заради това през лятото агенцията ще се съсредоточи върху стажантската програма, а през септември ще започне и поредицата от семинари и уъркшопи, водени от практици, специалисти в комуникационната индустрия. В зависимост от темата, събитията ще бъдат отворени за публика между 20 и 50 човека, а от формата им ще зависи дали те ще бъдат платени. "Още от самото начало браншът прояви голям интрес към Praktika и именно заради това ще се опитаме да правим всеки месец по няколко семинара", казва Бимбалов. В сайта на платформата ще бъдат обявявани всички събития, както и свободните стажантски позиции в The Smarts.

Кукери и ярки цветове са в основата на юбилейната кампания на "София прайд" 2017



Мотото "Да прогоним предразсъдъците" на тазгодишната комуникационна кампания на "София прайд" е подкрепено с образа на кукерите, познати от българските традиции като фигури, които пропъждат болести и зли сили по време на зимните месеци. Този път обаче те са облечени тематично с цветове и елементи, свързани с ЛГБТ общността, a посланието зад тях е, че усилията трябва да се насочат не срещу външните фактори, а тези, които са у нас или в хората около нас, а именно — предразсъдъците към различните, обясняват от организаторите. По организирането на комуникацията на тазгодишния "София прайд" работят PR компанията AMI Communications в партньорство с агенцията NEXT-DC, предоставяйки безвъзмездно услугите си. Десетото юбилейно издание на "София прайд" ще се проведе на 10 юни.


Saatchi & Saatchi отпуска 3 стипендии за магистърската си програма

"София. Заслужава си да я посетиш" - това е темата на новия конкурс на рекламната агенция "Saatchi & Saatchi България" и Университета по финанси, бизнес и предприемачество – ВУЗФ. Целта е кандидатите да създадат комуникационна кампания, която да провокира разговора за София сред чужденците. Кампанията трябва да остави ясно послание и да спомогне за устойчивото увеличаване на туристите в столицата.

Авторите на трите най-креативни и вдъхновяващи проекта за кампании ще получат частични стипендии в размер 50% от таксата за обучение в магистърската програма "Реклама, бизнес дизайн и бранд мениджмънт" на Saatchi & Saatchi и ВУЗФ.

Участниците в конкурса трябва да изпратят разработките си на имейл: saatchi@vuzf.bg или по пощата на адрес: София, бул. "България" 118, ет. 1, Saatchi & Saatchi. Крайният срок за кандидатстване е до 11 юни.

Тримата финалисти ще бъдат определени от жури в състав Детелина Смилкова, вицепрезидент на ВУЗФ и председател на на Българската асоциация за управление на хора; Милин Джалалиев, изпълнителен директор на комуникационния клъстер в Publicis One, включващ Saatchi & Saatchi, Publicis, MSL и BrandWorks; и Дарина Черкезова, продуктов ръководител на "Кариери".

Победителите ще бъдат уведомени лично до 19 юни 2017 г., а имената им ще бъдат обявени официално на сайта на Karieri.bg.
Повече по темата както и насоки за конкурса може да видите тук

СЕМ даде старт на процедурата за избор на генерален директор на БНТ

Съветът за електронни медии (СЕМ) гласува старт на процедурата за избор на генерален директор на БНТ. На заседанието са присъствали четирима от общо петимата членове на регулатора, всички те са гласували "за": София Владимирова (ГЕРБ), Иво Атанасов (БСП), Мария Стоянова (номинация на президента Росен Плевнелиев) и Бетина Жотева (номинация на президента Росен Плевнелиев). Отсъствала е Розита Еленова, която влезе в съвета с подкрепата на Българския демократичен център (по-скоро депутатите около Христо Ковачки).

Кандидатите за участие в конкурса ще могат да подават документите си до 30 юни, а изслушванията на концепциите им ще са на 31 юли и 1 август. Изборът трябва да се извърши на 2 август.

Мандатът на сегашния генерален директор на БНТ Вяра Анкова изтече на 1 август 2016 г. и се очакваше конкурс за неин наследник да бъде открит още през юни миналата година. По закон директорът има право на два последователни мандата от три години. Анкова изкара своите два и няма възможност да се яви на предстоящия конкурс за трети.
Повече по темата може да прочетете тук

Конфликтът между bTV и Гергов: епизод две

Когато преди повече от седмица "БТВ медиа груп" освободи изпълнителния директор на радиогрупата си Васил Димитров, всички на пазара бяха изненадани. Той е един от успешните мениджъри в сектора, който създаде и разви емблематични радиостанции като Jazz FM и Classic FM. Дружеството, през което той управляваше радиобизнеса на "БТВ медиа груп" - "Радиокомпания Си Джей" (в портфолиото му влизат още Z Rock, N Joy, bTV Radio и Melody), е в добро финансово здраве и през 2016 г. декларира приходи от 4.3 млн. лева.

По информация на "Капитал" от няколко независими източника раздялата на bTV с Димитров е част от конфликта между мажоритарния собственик на медийната група и миноритарния й акционер Красимир Гергов.

Косвено доказателство за конфликта са и промените в оперативното управление на "БТВ медиа груп", които новият изпълнителен директор Флориан Скала предприе, след като смени на позицията Павел Станчев в края на миналата година.

Причина за раздялата на телевизията с Димитров може да се търси в настъпили преди месец промени в радиогрупата. В списъкa им с радиостанции вече не присъства софийското радио Melody. Официалният коментар на bTV пред "Капитал" е, че радио Melody не е част от компанията от 14 април 2017 г., тъй като не е било постигнато споразумение с линцензодържателя. С други думи, досега bTV е използвала честотата на радиото под наем и е плащала такса за това.
Повече по темата може да прочетете тук

Рекламодателите отделят все по-голяма част от PR бюджетите си за партньорство с лидери на мнение

Комуникацията чрез партньорства с блогъри, влогъри или популярни личности не е нов рекламен похват. В България той набира популярност от години, но сега като че ли е в пика си. Увеличават се не само лидерите на мнение във Facebook, Instagram и You Tube, а и бюджетите, които рекламодателите отделят, за да достигат естествено и ненатрапчиво до желаната целева аудитория и да популяризират бранда си сред нея. На рекламния пазар се появи и ниша за посредници, които свързват прохождащи лидери с подходящата за интересите им марка.

Основна причина компаниите да пренасочват рекламни средства към този канал е, че потребителите стават все по-взискателни и мнителни към рекламното съдържание, което виждат. Те са много по-склонни да повярват на дадена марка или продукт, ако чуят за тях през личния опит на човек, на когото имат доверие и дългосрочно следват, отколкото ако попаднат на рекламен спот или банер в интернет.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Най-значимите интернет тенденции на 2017г. според Kleiner Perkins

За поредна година Мери Мийкър, партньор в американската компания Kleiner Perkins, която помага на развитието на технологични стартъпи, публикува годишния си доклад за развитието на онлайн средата и тенденциите през 2017 г. Технологичното издание Techcrunch публикува някои от основните заключения, а цялото изследване може да бъде намерено на сайта на компанията.

Ето и някои от посочените тенденции:
- Продажбите на смартфони, както и броят на домакинствата, които имат достъп до интернет, се забавят;
- Всъщност не можем да говорим за "преминаване към мобилни устройства", това е "добавяне на мобилни устройства", тъй като употребата на настолни компютри не е спаднала много;
- Google и Facebook контролират 85% от ръста на онлайн реклами;
- Разходите за реклама в интернет ще надхвърлят разходите за телевизионни реклами в рамките на шест месеца;
- Стрийминг музикалното съдържание, водено от Spotify, надмина продажбите на музика на CD-та, плочи и други приносители;
- Изпращането на спам имейли с вредни прикачени файлове се увеличава заради увеличеното използване на облачни услуги;
- 60% от най-високо ценените технологични компании в Америка са основани от първо или второ поколение американци, а 50% от най-големите стартъпи са основани от първо поколение имигранти;
Повече тук.

Медиен бизнес

NBC News лансира нови рекламни формати

Новинарският канал NBC News започна да предлага на рекламодателите нови формати дисплейна реклама с цел да им предостави по-голяма видимост на съобщенията. Компаниите могат да изберат да се позиционират между текст, където да се появяват поредица от рекламни съобщения по целия хоризонтал на страницата, докато потребителите скролват надолу. По този начин те остават по-дълго време пред погледа на читателите. Другият формат позволява рекламните съобщения да си преобразуват размерите спрямо устройството на потребителите, което е и поредната стъпка към разработването на персонализирани дисплейни формати. От NBC News са потвърдили, че вече са подписали договор с голям рекламодател за използване именно на тези формати, но не споделят коя е компанията, пишат от Digiday.
Повече тук


via GIPHY

Рекламен бизнес

Samsung постави огромни смартфони на най-популярните места във Великобритания

Като част от рекламната кампания за представянето на новия си модел Galaxy S8 южнокорейският гигант Samsung инсталира огромен прозрачен смартфон на някои от най-популярните туристически места във Великобритания, сред които Лондон и Стоунхендж. Комуникацията на първия смартфон след злополучния Note 7 със самозапалваща се батерия, акцентира на новия дизайн на смартфона с т.нар. безкраен дисплей, а посланието й е Unbox your phone, break out (разопаковайте телефона си, избягайте – бел. ред.). То се основава на идеята за счупване на бариерите и предразсъдъците – както човешките, така и технологичните.
Повече тук



Норвегия лансира забавна рекламна кампания за новите си банкноти

Видео на норвежката централна банка стана необичайно популярно заради забавния начин на представяне през седмицата на две нови банкноти, които пуска в обрaщение на 30 май.

В клипа, публикуван на видеоканала на банката в YouTube.com, участва гуверньорът Ойстен Улсен, представен като D.J Codfather (бел.ред. - шега с "Кръстникът", в която в началото е използвана английската дума за риба треска).

Клипът, изработен като римейк на комедия от 80-те години, е гледан за 3 дни близо 50 000 пъти. Далеч по-важното годишно обръщение на Улсен от февруари е видяно само 85 пъти, пише "Дневник".

Производството на новите банкноти е с 20% по-скъпо, но според централната банка те ще траят с 50% по-дълго.
Повече по темата може да видите тук



Свободни позиции:

Стратегическото звено на агенцията Saatchi&Saatchi обяви вакантна стажантска позиция.

Агенцията The Smarts обяви две стажантски позиции за copywriter и digital copywriter.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1281 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1127 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Колко пораснаха телевизиите през 2016 г.

Приходите и печалбите на големите играчи се увеличават. Поскъпва и рекламата в тях

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Летен лихвопад

Условията на банките стават все по-изгодни, а отпуснатите ипотеки и потребителски заеми продължават да растат.

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи