Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 юни 2017, 9:33, 6018 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 юни)

Дигиталната агенция Isobar започва работа в България; СПБ с нови правила за отговорни онлайн маркетингови комуникации; Любомир Аламанов попада в топ 50 професионалисти от цял свят, допринесли за развитието на PR професията; Колко пораснаха телевизиите през 2016 г.; Започна антитеротистична кампания в Рамадан месеца

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Дигиталната агенция Isobar започва работа в България

Агенцията за дигитални маркетингови решения Isobar, част от комуникационната група на Dentsu Aegis Network, отваря врати на българския пазар. От компанията съобщават, че навлизането на агенцията на местния пазар е отговор на нарастващото търсене на дигитални експерти и услуги в България. Дигиталната агенция ще се развива под ръководството на Мария Грашнова, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network - България, която в началото на годината пое управлението на групата за целия район на Балканите, отговаряйки за развитието и изпълнението на бизнес стратегията в общо 10 държави от региона. Това са България, Румъния, Хърватия, Словения, Сърбия, Черна гора, Македония, Албания, Босна и Херцеговина и Косово.

"Откриването на Isobar България е сигнал, че Dentsu Aegis Network се ангажира сериозно с развитието си в региона и налагането на стратегията си за лидерство по отношение на мисленето и дигиталните иновации, които предлага на своите клиенти", коментира за медиите Грашнова. "Ние непрекъснато създаваме иновации и разширяваме способностите и дизайнерските си умения, за да помогнем на брандовете да уловят сърцата и умовете на своите потребители и в крайна сметка да стимулират реални бизнес резултати. Като агенция, работеща в дигиталната икономика, съм убедена, че Isobar България ще може да предложи на своите клиенти най-иновативните таланти и услуги", добавя тя. Досегашният директор клиенти в комуникационната група на Dentsu в България Христо Топузов пък ще бъде назначен на позицията бизнес директор на Isobar. Той коментира, че на фокус ще бъде обединяването на творчески решения с високите технологии и дигитална експертиза, комбинация, от която има нужда българският рекламен пазар.



Пивоварите с нови правила за отговорни онлайн маркетингови комуникации

Новите саморегулаторни правила на Съюза на пивоварите в България (СПБ) имат за цел да контролират съдържанието на съобщенията в онлайн рекламните канали, така че да не бъдат достъпни за лица под 18 години, както и да не подтикват консумацията на бира. Мерките, инициирани от пивоварите в страната, влизат в сила от началото на юни.

Освен социалните мрежи като YouTube и Facebook онлайн платформитe, които подлежат на самоконтрoл, са интернет страници на брандове, рекламни банери, предавания на видео, аудио или видео файлове, достъпни за автоматично сваляне, както и рекламите по време на игри в интернет, маркетинг чрез блогове, съдържанието на които е генерирано от потребители и подкрепено от пивовари, използване на сайтове за изразяване на мнения и др.

В социалните медии YouTube и Facebook например членове на СПБ приеха прилагането на филтър за ограничаване достъпа на лица под 18 г. и забрана в рекламите да участват лица под 25 г. Групите в интернет гиганта Facebook пък ще бъдат затворени, така че само одобрени пълнолетни членове да могат да се присъединяват и да потребяват съдържанието. Подобни ограничения има и за платформите Instagram, Tumblr и Vine.

Любомир Аламанов попада в топ 50 професионалисти от цял свят, допринесли за развитието на PR професията

Фотограф: Надежда Чипева

Управляващият партньор и собственик на агенцията SiteMedia Consultancy Любомир Аламанов е обявен за един от най-влиятелните иноватори в сферата на връзките с обществеността според ежегодната класация на американското специализирано издание PR News. Селекцията е направена на база международно проучване за влиятелни PR специалисти, които променят средата, или т. нар. Game-Changers. Аламанов е единственият представител от Централна и Източна Европа и първият българин, включен в класацията на PR News.

Lidl стартира партньорство с Хайди Клум

Моделът и дизайнер Хайди Клум освен рекламно лице на новата модна кампания на Lidl ще създаде и своя колекция за търговската верига, която ще ще се предлага от края на годината. Модната кампания ще се развива дългосрочно през търговската концепция Lidl Fashion Week, в рамките на която Lidl ще представя модния си асортимент няколко пъти в годината във всички филиали на търговската верига по целия свят, включително и в България.

Колко пораснаха телевизиите през 2016 г.

През финансовите отчети на основните играчи на телевизионния пазар изминалата 2016 г. изглежда успешна за голяма част от тях. Двата водещи канала, Nova и bTV, отчитат ръстове и на приходите, и на печалбата си (виж графиката). Те са и телевизиите, които имат доминиращо присъствие на пазара като дял от аудитория и рекламни приходи. Извън двете търговски медии, БНТ и групата канали Fox Networks Group останалите влизат в графа "други" на рейтинговите агенции и имат сравнително скромни рекламни приходи.

Другото перо, което повишава приходите на каналите, е политиката на увеличение на таксите към кабелни и сателитни оператори. Двата водещи канала, "Нова" и bTV, създадоха свои филмови къщи - "Лента" и bTV Studios, и стъпиха на пазара на киноразпространение, което също носи допълнителни постъпления в бюджетите им. Положителен за приходите на телевизиите е и фактът, че през изминалата година заради изборите имаше инвестиции в политическа реклама. Основен двигател на рекламните инвестиции в телевизиите все пак остават големите проекти: риалити формати, музикални и кулинарни шоупрограми, както и снимането на български сериали.
Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Google ще помага на издатели в подготовката за въвеждане на софтуер за блокиране на реклами в Chrome

В началото на следващата година интернет гигантът Google ще внедри софтуер за блокиране на реклами в най-популярния си браузър Chrome. Очакванията са новата настройка да бъде активна както за десктоп, така и за мобилните версии на браузъра, като целта й е да предотврати появата на натрапчиви за потребителите рекламни съобщения на всички сайтове. За да могат издателите да се приспособят към новите условия, Google ще им предостави онлайн инструмент, наречен Ad Experience Reports, който ще ги предупреждава, в случай че нарушават рекламните правила на сайтовете си, и ще им обяснява как да вземат мерки и да решат проблема. Тази възможност ще им бъде предоставена, преди да бъде официално лансиран и внедрен в Chrome софтуерът за блокиране на реклами, пише The Wall Street Journal.

Повече тук

Медиен бизнес

Discovery подкрепя провеждането на олимпийските игри в Париж през 2024 г.

Discovery и "Евроспорт" подкрепят кандидатурата на Париж за домакин на олимпийските игри през 2024 г. По време на провеждането на тенис турнира "Ролан Гарос" в Париж ръководството на двете телевизии се срещна с Бернард Лапасе - съпредседател на организационния комитет за кандидатурата на Париж 2024 г., споделяйки желанието и готовността на компанията да покаже олимпийските игри на възможно повече хора и повече екрани. "Когато Discovery Communications си осигури права за излъчване на олимпийските игри в Европа за периода 2018 - 2024 г., го направихме с невероятна страст, отдаденост и амбиция, независимо от мястото на провеждане на игрите. Като глобална компания, управлявана от местни експерти и екипи, Discovery е разположила значителна част от управлението си в Париж и Лос Анджелис и смятаме, че и двата града са на световно ниво. Като дом на олимпийските игри в Европа до 2024 г. се радваме да покажем подкрепата си за кандидатурата на Париж и тяхното желание да върнат олимпийските игри през 2024 г. обратно в Европа", коментира за медиите изпълнителният директор на Discovery Communications Дейвид Заслав. Групата на Discovery притежава ексклузивните мултимедийни права, обявени от Международния олимпийски комитет през юни 2015 г., за излъчване в 50 европейски държави на олимпийските игри от 2018 до 2024 г.

Рекламен бизнес

Google остава най-скъпата марка в света

Фотограф: Clay Mclachlan

Американските технологични гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook са петте най-ценни марки в световен мащаб според годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Тя се изготвя за 12-а година от британската рекламна група WPP и британската маркетингова компания Kantar Millward Brown.

За поредна година на върха на подреждането остава управляваната от Сундар Пичай Google, чиято марка анализаторите оценяват на над 245 млрд. долара. Гигантът в онлайн пазаруването Amazon постига най-големия номинален растеж в стойността на бранда си – с 40.3 млрд. долара до 139.3 млрд. долара, като по този начин се изкачва с три позиции до четвъртото място, отбелязва CNBC. В процентно изражение най-голям ръст бележи стойността на марката на Adidas, която се повишава с 58% за година до 8.3 млрд. долара.

В челната десетка за тази година влизат още четири американски компании – телекомът AT&T, специализираната в платежни услуги Visa, технологичният гигант IBM и веригата заведения за бързо хранене McDonald's. Единственият представител на бизнеса извън САЩ в топ 10 е китайският интернет гигант Tencent, който заема осмата позиция.
Повече по темата може да прочетете тук

Започна антитеротистична кампания в Рамадан месеца

По време на свещения за мюсюлманите месец Рамадан потреблението на телевизия се увеличава заедно и с рекламните бюджети на компаниите. Кувейтската телеком компания Zain обаче вместо рекламен спот лансира вълнуващо и емоционално 3-минутно антитерористично музикално видео, в което настоява арабите да прекратят самоубийствените атентати. Рекламата започва със сцена как един мъж прави самоделна бомба в тъмна стая, а отвън цари радост и ежедневно забавление, показвайки кадри от играта на деца на улицата, сватба и семейство, което се радва на новороденото си бебе. Паралелно камерата се измества към дете в училище, което под формата на есе пише отворено писмо до терористите самоубийци. Писмото гласи: "Ще кажа на Бог всичко, че сте напълнили гробищата с нашите деца и сте изпразнили училищните ни бюра, че сте предизвикали размирици и сте превърнали улиците ни в тъмнина. И че сте излъгали. Бог знае тайните на всички сърца." Клипът продължава с кадри на мъжа, препасан с бомби, който излиза от тъмната си стая, а по пътя среща жертвите от предишни атентати. Посланието на клипа гласи "Поклонете се на вашия Бог с любов, не с терор."



Свободни позиции:

"Капитал" обяви стажантска програма в графичния отдел и стажантска програма в бизнес отдела на компанията.

Агенцията Пр2 обяви вакантна позиция за PR специалист.

TriplePro обяви вакантна позиция за Social Media Content Creator.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1283 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5433 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пролетната светлина на ФАРА

Най-големият български рекламен фестивал вече няма да е в началото на есента, от 15 до 17 юни, а фокусът му са лекциите и уъркшопите на международни специалисти

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Ако това е чалга – аз съм "за"

Защо Мила Роберт е явление на попкултурната сцена в България

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10