ФАРА, ден втори: Поглед към бъдещето на рекламата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ФАРА, ден втори: Поглед към бъдещето на рекламата

ФАРА, ден втори: Поглед към бъдещето на рекламата

Международни лектори и сигурни финалисти в медийните и творческите категории на фестивала

7114 прочитания

За втора поредна година ФАРА ще връчва големи награди само в две основни категории - "Агенция на годината" и "Рекламодател на годината", а отделно награждаване за креативна и медийна агенция няма да има. Поради тази причина оценките на медийното жури ще бъдат прибавяни към тези на творческото. "Критериите ни трябва да следват логиката на творческото жури. Основно ще гледаме идеята - дали е ясно описана, след което ще следим за медийната креативност, а именно как са използвани медийните канали", каза по време на откриването Георги Гавазов, председател на медийното жури и управител в агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационната група на Publicis One.

С най-много проекти от медийните категории, които продължават напред към финала, е агенцията All Channels Advertising - с общо 6 медийни заявки, следвана от Saatchi&Saatchi Sofia с общо 5 кампании. Творческото жури от своя страна обяви финалисти от останалите категории. (Виж карето)

Международни бизнес практики

Днес, във втория ден от фестивала, се проведоха лекционната част и уъркшопите, в които международни специалисти от сферата на комуникациите говореха за бъдещето на рекламата, новите технологии и как може да бъдат разпознати подобните рекламни похвати в някои от най-добрите кампании в света.

Според директора стратегии и иновации в комуникационната група Dentsu Aegis Network Вим Ветмюлен брандовете и рекламните агенции трябва възможно най-скоро да започнат да възприемат гласовите асистенти и изкуствения интелект като възможни канали за комуникация. "Редица проучвания показват, че гласовите асистенти ще се внедрят в ежедневието на хората по-бързо, отколкото се внедриха смартфоните. Брандовете трябва да започнат да тестват технологията, за да удовлетворят желанието на потребителите за по-лесна консумация", каза той по време на лекцията си.

Йонатан Доминиц, основател на Mindscapes, предлагащ творческо усъвършенстване в областта на рекламата, медиите и маркетинга, представи на публиката на ФАРА 2017 г. някои от кампаниите, спечелили награди през годините на най-престижния рекламен фестивала – Cannes Lions, и анализира сходните идеи и концепции, внедрени в тях. "Творческите идеи сами по себе си са различни и уникални, но ако погледнете в дълбочина, ще видите, че при някои от тях са използвани подобни шаблони. 66% от идеите, които печелят награди на рекламния фестивал в Кан, използват еднакви шаблони", коментира Доминиц. Тези шаблони могат да бъдат например динамичните връзки между различни променливи като цена, име на бранда, момент на производство и др.

Лекцията на проф. Богдан Драгански – консултант–невролог в Департамента по клинични невронауки на Университетската болница в Лозана, на тема "Манипулираният мозък — quo vadis, homine?", предизвика голям интерес у публиката, макар и в област, различна от комуникационната. Той заключи, че най-често изгодата и личната мотивация са тези, които провокират творческите способности на мозъка.

Сред останалите лектори и специалисти на тазгодишния фестивал бяха писателят, режисьор и продуцент Пол Солет, проф. Богдан Драгански – консултант–невролог в Департамента по клинични невронауки на Университетската болница в Лозана, Андрес Вергара –творчески директор McCann - Букурещ. В последния ден от фестивала Бари Бранд, Chief Innovation Officer в агенцията Saatchi & Saatchi Sofia, ще изнесе лекция на тема българската реклама и как тя може да промени света. В края на деня ще бъдат обявени и победителят във ФАРА 2017 г.

Вижте сигурните финалисти в медийните и творческите категории:

Медийни категории

Категория "Използване на медиа"

Нестандартно използване на съществуващи медийни формати

Заглавие на рекламата: Виж повече от тълпата

Рекламодател: "Лидл България"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Зареждаща се преса

Рекламодател: "Икономедиа"

Агенция: Noble Graphics

Заглавие на рекламата: Нюанси на синьо

Рекламодател: FOX NETWORKS GROUP BULGARIA

Агенция: McCann Sofia

Заглавие на рекламата: Рекламният блок на Крадецът

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Тайно послание от Крадецът

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Нестандартно използване на дигитални социални канали

Заглавие на рекламата: Игра "Герои на деня"

Рекламодател: "Икономедиа"

Агенция: Noble Graphics

Заглавие на рекламата: MyKi Santa Clause Hotline

Рекламодател: "Теленор България"

Агенция: DDB Sofia

Заглавие на рекламата: Създай фалшива новина

Рекламодател: Медиапул

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Търсенето на Емо

Рекламодател: "Теленор България"

Агенция: NEXT-DC

Ambient

Заглавие на рекламата: The Phone Call

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Елха за пожелания

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Истината говори с гласа на литературата

Рекламодател: Фондация "Елизабет Костова"

Агенция: A Team

Заглавие на рекламата: Крушата на Decathlon

Рекламодател: "Decathlon България"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Пешеходна пътека

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: NRG Creative Boutique

Заглавие на рекламата: WWF фризер

Рекламодател: WWF

Агенция: All Channels Advertising

Медийна кампания – Стоки

Заглавие на рекламата: The Phone Call

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: Крадецът играе на едро

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: #излез

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Chivas Venture и спасяването на пчелите

Рекламодател: "Перно Рикар България"

Агенция: reforma

Медийна кампания – Услуги

Заглавие на рекламата: Decathlon Box Office

Рекламодател: "Decathlon България"

Агенция: All Channels Advertising

Медийна кампания – Социална, политическа, медийна реклама

Заглавие на рекламата: Герои на деня

Рекламодател: "Икономедиа"

Агенция: Noble Graphics

Заглавие на рекламата: Нюанси на синьо

Рекламодател: FOX NETWORKS GROUP BULGARIA

Агенция: McCann Sofia

Заглавие на рекламата: Ти си това, което четеш

Рекламодател: "Медиапул"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Творчески категории (продължение)

Категория "Радио реклама"

Заглавие на рекламата: Ако възрожденската журналистика беше жълта

Рекламодател: "Медиапул"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Онова обаждане

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Категория Digital

Уебстайтове, микросайтове и мобилни приложения

Заглавие на рекламата: Decathlon Box Office

Рекламодател: "Decathlon България"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Игра "Герои на деня"

Рекламодател: "Икономедиа"

Агенция: Noble Graphics

Заглавие на рекламата: Cabinets of Wisdom

Рекламодател: Brown-Forman

Агенция: NEXT-DC

Заглавие на рекламата: MyKi Santa Clause Hotline

Рекламодател: "Теленор България"

Агенция: DDB Sofia

Заглавие на рекламата: Създай фалшива новина

Рекламодател: "Медиапул"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Търсенето на Емо

Рекламодател: "Теленор България"

Агенция: NEXT-DC

Онлайн реклама

Заглавие на рекламата: Ако възрожденската журналистика беше жълта

Рекламодател: "Медиапул"

Агенция: Saatchi&Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Екзотичен банер

Рекламодател: "Порше БГ"

Агенция: Saatchi & Saatchi Sofia

Социални медии

Заглавие на рекламата: Годината на Крадецът

Рекламодател: "Загорка"

Агенция: All Channels Advertising

Заглавие на рекламата: Не на дрогата

Рекламодател: "Ростар БГ"

Агенция: Nitram

Заглавие на рекламата: Стикери "Героите на деня"

Рекламодател: "Икономедиа"

Агенция: Noble Graphics

Заглавие на рекламата: Създай фалшива новина

Рекламодател: "Медиапул"

Агенция: Saatchi&Saatchi Sofia

Заглавие на рекламата: Търсенето на Емо

Рекламодател: "Теленор България"

Агенция: NEXT-DC

За втора поредна година ФАРА ще връчва големи награди само в две основни категории - "Агенция на годината" и "Рекламодател на годината", а отделно награждаване за креативна и медийна агенция няма да има. Поради тази причина оценките на медийното жури ще бъдат прибавяни към тези на творческото. "Критериите ни трябва да следват логиката на творческото жури. Основно ще гледаме идеята - дали е ясно описана, след което ще следим за медийната креативност, а именно как са използвани медийните канали", каза по време на откриването Георги Гавазов, председател на медийното жури и управител в агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, част от комуникационната група на Publicis One.

С най-много проекти от медийните категории, които продължават напред към финала, е агенцията All Channels Advertising - с общо 6 медийни заявки, следвана от Saatchi&Saatchi Sofia с общо 5 кампании. Творческото жури от своя страна обяви финалисти от останалите категории. (Виж карето)


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK