Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 юни)

"Saatchi&Saatchi София" е агенция на годината за 2017 г.; Брутният рекламен пазар през 2016 г. е 1.5 млрд. лева; Dentsu прогнозира ръст на разходите за реклама в България от близо 6% за две години; "Инвестор.бг" планира да набере над 20 млн. лв. през борсата и купува Висшето училище по застраховане и финанси; Младите таланти от Voltron спечелиха рекламната академия на Saatchi Circle ; Fox Networks Group спечели редица награди от PromaxBDA Global Excellence Awards

5031 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Saatchi&Saatchi София е агенция на годината за 2017 г.

Saatchi&Saatchi София беше отличена за "Агенция на годината" на осемнадесетото издание на най-големия рекламен фестивал в България ФАРА. Той се проведе за първа година през юни в бъдещата европейска столица на културата Пловдив.

На второ място в надпреварата за най-добра агенция са All Channels Advertising, които спечелиха своите първи златни отличия и бяха поздравени от гилдията за добрите проекти през годината. На трето място в тазгодишния фестивал е агенцията DDB Sofia.

Наградата "Рекламодател на годината" беше присъдена за втора поредна година на "Загорка", която работи с редица агенции от пазара, сред които NEXT-DC с бранда Heineken, "Saatchi&Saatchi София" за "Загорка Ретро" и All Channels, които обслужват новия бранд сайдер "Крадецът на ябълки".

Повече по темата може да прочетете тук

Брутният рекламен пазар през 2016 г. е 1.5 млрд. лева, но реалните инвестиции са със 75% по-малко

Брутните инвестиции в реклама в България през изминалата 2016 година са възлизали на 1.5 млрд. лв. според годишния доклад за пазара, изготвян традиционно от медиашопа "Пиеро 97". Това е с около 11% повече в сравнение с предходната 2015 г., когато по данни на агенцията пазарът е възлизал на около 1.4 млрд. лв.

Тези числа обаче не отразяват реалния ръст на пазара. Разминаването между брутните стойности на рекламните инвестиции и реално вложените пари е близо 76% по изчисления на "Пиеро 97". Това е така заради търговските отстъпки, които медиите правят на рекламодателите. Въпреки тази уговорка докладът все пак дава ориентир каква е картината на рекламния пазар в страната.

Разбивката по комуникационни канали показва, че телевизията остава най-предпочитаната медия от рекламодателите и представлява близо 70% от общия медиен микс. Според метричните агенции ГАРБ и Nielsen Admosphere вложените в телевизия средства имат брутен ръст между 14 и 18% през 2016. Според данните на ГАРБ телевизиите са привлекли рекламни вложения за 1210.6 млн. лв. през изминалата година, а според Nielsen Admosphere - 1189.2 млн. лв.

Повече по темата може да прочетете тук

Dentsu прогнозира ръст на разходите за реклама в България от близо 6% за две години

Ръст на разходите за реклама в България през тази година от 2.8% прогнозира най-новият доклад на глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network, пише "Дневник". Основният двигател за това ще бъдат телевизията и интернет, в частност мобилната реклама и автоматизираното купуване на реклами (т.нар. програматик решения). Прогнозата е през 2018 г. плавният тренд на покачване да продължи и инвестициите в реклама в България да отбележат 3% увеличение на годишна база.

Въз основа на данните, получени от 59 държави, се очаква ръстът на световните рекламни разходи да спадне с един процент до 3.8%. Прогнозата е условията да се подобрят през 2018 година и разходите за реклама да скочат с 4.3%. За това ще помогнат зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, световното първенство по футбол в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

Според главния изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network Джери Булман е достигната повратна точка, при която рекламните инвестиции в дигитални медии задминават телевизията, мобилната реклама задминава инвестициите в десктоп, а платеното търсене задминава печатната реклама. "Дигиталните технологии и данните вече трябва да бъдат приемани "по подразбиране" от рекламодателите. Развитието на маркетинга на базата на реални хора, а не маркетинг, базиран на аудиторията, и използването на данни за увеличаване на адресируемостта са от съществено значение, за да могат търговските марки да се нагодят към по-суровите условия през 2017 г., като се позиционират за бъдещ растеж", допълва той.

Повече по темата може да прочетете тук

Апостол Пенчев заема поста главен директор "Съдържание" в "Нова броудкастинг груп"

Апостол Пенчев се завръща в екипа на "Нова броудкастинг груп" в ролята на главен директор "Съдържание". Той ще отговаря за стратегията по закупуване, планиране, продуциране и развитие на програмно съдържание на цялото портфолио на групата. Телевизионната му кариера започва преди 22 години именно в "Нова", където първоначално е водещ на новините, а след това преминава през различни ключови ръководни позиции. Впоследствие работи за bTV, а през последната година и половина е програмен директор в сръбската Antenna Group за телевизионните канали Prva TV и b92 TV.

В екипа на Пенчев ще бъдат още и Антоний Мангов, директор "Програма", и Ивайло Вандов, директор "Продукция", като заедно ще работят посока развитие на телевизионните канали на компанията.

"Инвестор.бг" планира да набере над 20 млн. лв. през борсата и купува Висшето училище по застраховане и финанси

"Инвестор.бг", който през 2004 г. направи първото публично предлагане (IPO) на акции на борсата в България, планира да увеличи капитала си, с което може да набере 20.6 млн. лв.

В момента капиталът на медийната компания е 3.188 млн. лв., а предложението е той да бъде вдигнат с 1.594 млн. нови акции с номинална стойност 1 лв. и емисионна от 12.95 лв. Проспектът за увеличението на компанията трябва да бъде одобрен от Комисията за финансов надзор. От компанията не дават подробности за какво ще се използват средствата от увеличението.

"Инвестор.бг" включва едноименния сайт и още няколко онлайн проекта, телевизия Bulgaria on air, Bloomberg TV Bulgaria и радиомрежата BG On Air, след като през миналата година в "Инвестор" се вля "България Он Ер" АД. Основни акционери в публичната компания са компании, свързани със или близки до "Химимпорт" - с най-голям дял са "МСАТ кейбъл" с 50.26% и ЦКБ с 9.3%, както и други.

Медийната компания "Инвестор.бг" обяви, че е сключила договор и да купи 90% от Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Мажоритарен собственик на учебното заведение е Григорий Вазов, който е и ректор.

Справка в Търговския регистър показва, че представители на "Инвестор.бг" вече са избрани за членове на борда на ВУЗФ на мястото на бившите директори. Промяна е направена и устава на дружеството.

Подробности за подготвяната сделка засега не се съобщават. Не е ясно и дали тя е свързана и ще бъде финансирана от предстоящото увеличение на капитала на "Инвестор.бг", което беше обявено преди няколко дни. То предвижда да се наберат през борсата малко над 20 млн. лв.

Младите таланти от Voltron спечелиха рекламната академия на Saatchi Circle

Екипът на Voltron спечели петото издание на тридневната академия Saatchi Circle, която се проведе от 15 до 17 юни по време на най-големия български рекламен фестивал ФАРА. Те предложиха създаването на Co-dreaming space - сайт, в който всеки може да се запише и да сподели уменията си с някого, който иска да се развива с същата посока. Освен сайт от младите рекламисти предложиха да комуникират идеята чрез външна реклама, стикери, мемета и др.

Общо три отбора, съставени от копирайтър, дизайнер и creative solutionist, представиха идеите си пред творческото жури на ФАРА. Те работиха по реален бриф, зададен от бранда Jacobs - да предложат идея, която ще провокира младежите да работят в посока постигане на големите си цели.

Инициативата за млади таланти в сферата на рекламата се организира от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia. Целта на проекта е да даде практически познания на участниците, запознавайки ги с основните понятия в рекламния бранш - стратегическото планиране, генерирането и развиването на идеи, както и със структурата на една рекламна агенция и работата в екип.

H&M Foundation представи 500 вдъхновяващи жени бизнес лидери

Проектът Foundation 500 на нестопанската организация H&M Foundation и хуманитарната агенция CARE цели да популяризира жените предприемачи от новоразвиващи се пазари, които чрез своите бизнеси успяват да намалят бедността в региона и да променят средата, вдъхновявайки със своите истории и други жени по света.

Организаторите разпространяват посланието, че "даването на власт на жените е един от най-ефективните начини цикълът на бедността да бъде прекъснат за сметка на икономическия растеж". В сайта на инициативата всяка от дамите предприемачи е представена със своята история и бизнес модел.

"Между 2014 и 2020 г. H&M Foundation дарява 120 млн. шведски крони (12 млн. евро) в подкрепа на над 200 000 жени предприемачи от развиващи се пазари като начален капитал и средства за обучение, които да подпомогнат стартирането и развитието на бизнеса им. Сега е точният момент целият свят да подкрепи целите за развитие, поставени от ООН в посока овластяване на жените и равенството между половете", коментира за медиите Карл-Йохан Першон, член на борда на H&M Foundation и изпълнителен директор на H&M Hennes & Mauritz AB.

Fox Networks Group спечели редица награди от PromaxBDA Global Excellence Awards за провела се в България кампания

На тазгодишните награди PromaxBDA Global Excellence Awards, които целят да отличат рекламните постижения в развлекателната индустрия, медийната група получи общо пет награди, от които две златни отличия за кампанията Outcast Mural Art Stunt, изготвена в общо 12 града от целия свят, сред които и София, по повод световната премиера на сериала "Изгнаник". Златните награди са присъдени в категориите "Най-добро използване на социални медии за промоция на предаване или сериал" и "Цялостна промоция на специално събитие". Двете сребърни отличия са в категориите "Най-добро преживяване или промоция на специално събитие за широката аудитория" и "Най-добро съдържание за дигитална промоция", както и бронзово отличие за "Най-добро използване на виртуална реалност или 360-градусово видео".

В рамките на една седмица в Берлин, Истанбул, Джакарта, Куала Лумпур, Лондон, Манила, Сингапур, София, Стокхолм, Сидни, Загреб и Неапол се появяваха различни комикси, нарисувани на живо от най-добрите графити художници, които представиха оригиналните илюстрации на Пол Азасета, един от създателите на комикса "Изгнаник" (Outcast), на който е базиран сериалът. Комиксите се публикуваха последователно в платформата www.outcastart.tv. За изготвянето на проекта в София Fox Networks Group си партнира с агенцията Noble Graphics, Key Events & Communication и Trinitix. Графитът-комикс, нарисуван в София, беше изложен на фасадата на НДК.

Дигитален бизнес

Google обещава по-голяма прозрачност на резултатите от кампаниите на брандовете

След като Facebook за пореден път призна за грешки в резултатите на кампаниите на рекламодатели, интернет гигантът Google, който привлича другата голяма част от бюджетите за онлайн реклама, реши да се възползва от възможността и да обещае на брандовете по-голяма прозрачност в резултатите за видимостта на рекламите им от потребителите в платформата. От компанията обещаха, че новите мерки ще се активни от края на тази или началото на следващата година и ще предоставят гаранция от трети страни за данните за видимостта на рекламите.

Повече тук

Медиен бизнес

Sky и Virgin Media обединяват сили срещу Facebook и Google

Медийната група Sky ще обедини сили с конкурента си в сферата на платената телевизия Virgin Media, за да се бори с доминацията на Facebook и Google на пазара за дигитална реклама, пише Financial Times. Чрез сътрудничеството си двете компании ще могат да разширят платформите си за насочена реклама.

Чрез сделката платформата на Sky за реклами AdSmart ще достигне до мрежата на Virgin Media и над 15 млн. домове във Великобритания. Досега Sky успяваше да достигне до малко над 11 млн. домакинства. Компаниите добавиха в общо изявление, че така ще могат по-бързо да достигнат до 30 млн. души, с което ще са близо до нивото спрямо Facebook. "Искам да се конкурираме с Facebook, Google и другите като тях на този свят", коментира оперативният директор на Sky Андрю Грифит. Sky пусна платформата си AdSmart през 2014 г. и се превърна в първата компания на Острова, която да пуска различни видове реклами на различни домакинства по едно и също време, давайки свобода на рекламодателите да насочват по-добре кампаниите си.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Първата награда Grand Prix на фестивала в Кан се присъди на кампанията "Запознай се с Грахам"

Първата голяма награда в най-престижния рекламен фестивал Cannes Lions тази година беше спечелена от агенцията Clemenger BBDO Melbourne за кампанията "Запознай се Грахам" в категорията "Здраве и уелнес". Кампанията за пътна безопасност цели да представи как биха изглеждали хората, ако телата им са така развити, че да могат да оцелеят при автомобилна катастрофа. Създаденият прототип представя изкривена фигура на мъж с неестествено голяма глава, малко тяло и издължени стъпала. Проектът е разработен съвместно с травма хирург и инженер - изследовател на пътни инциденти, които заедно са проучвали ефектите върху човешкото тяло от травми вследствие на пътни катастрофи.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK