Рекламни болтове в реално време

Рекламни болтове в реално време

За няколко часа рекламната публикация на Audi събра вниманието на стотици потребители във Facebook

16203 прочитания

© Audi Bulgaria


Според прокуратурата в България болтовете на високия клас лимузина "Мерцедес" S-класа е възможно да се развият сами от шофиране по пътищата ни. Поне това беше констатацията по случая с разхлабената задна джанта на автомобила на Националната служба за охрана (НСО), ползван от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов. Заради това си твърдение държавното обвинение влезе в противоречие със самата компания, след като стана ясно, че експертното становище на техен инженер е било манипулирано, за да пасне на тезата на прокуратурата.

Конкурентната немска марка автомобили Audi обаче реши да се възползва от случая и да предложи решение на проблема. А именно своите болтове – "в случай че потрябват".

Поне това гласи рекламният пост във Facebook страницата на Audi Bulgaria, който за няколко часа след публикуването му се радва на стотици споделяния и харесвания от потребителите. Картинката е семпла и красноречива – на нея има четири болта с комлект за завиването им, представени с цена. Идеята е дело на рекламната агенция Saatchi&Saatchi София, част от комуникационната група на Publicis One. "Днес сутринта обсъдихме с екипа как темата продължава да бъде актуална и решихме да действаме, за да "яхнем вълната", защото никой бранд не беше предприел нищо до момента. Измислихме идеята и я предложихме на Audi, които са много смел бранд и веднага го приеха", разказва Жулиета Желева, Account Executive в агенцията.

Това е един от добрите примери за маркетинг в реално време, който успява да достигне до по-широк кръг от хора и да продължи дискусията по-актуалните теми от деня. "Автомобилните брандове по-рядко говорят на теми, които вълнуват средно статистическия потребител, за да не изневерят на духа на бранда. В случая обаче с публикацията на Audi се обърнахме не само към целевата група на марката, но и към всички хора, които следят актуалните събития и които оценяват тънкия хумор и характерния стил на бранд като Audi", разяснява Желева.

От Saatchi&Saatchi няма да спонсорират публикацията във Facebook с цел да бъде видяна от повече хора, а искат да я оставят самостоятелно да създаде вайръл ефект. Все още няма и обратна реакция от конкурентните брандове на Audi. В международен план е честа практика марките да се закачат помежду си в рекламната си комуникациия. Според Жулиета Желева понякога просто някой трябва да поеме инициативата, след което другите да го последват.

Според прокуратурата в България болтовете на високия клас лимузина "Мерцедес" S-класа е възможно да се развият сами от шофиране по пътищата ни. Поне това беше констатацията по случая с разхлабената задна джанта на автомобила на Националната служба за охрана (НСО), ползван от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов. Заради това си твърдение държавното обвинение влезе в противоречие със самата компания, след като стана ясно, че експертното становище на техен инженер е било манипулирано, за да пасне на тезата на прокуратурата.

Конкурентната немска марка автомобили Audi обаче реши да се възползва от случая и да предложи решение на проблема. А именно своите болтове – "в случай че потрябват".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


6 коментара
  • 1
    gost22 avatar :-P
    gost22

    ...а в случай, че не ти се плащат 105лв за участие в теста за глупост, просто сваляш по един болт от здравите колела и заменяш изгубените...

  • 2
    tie_interceptor avatar :-P
    tie_interceptor

    До коментар [#1] от "gost22":

    Ама няма да можеш да правиш "дрифтове намясто"... :)

  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22

    А, може бе, то винаги може да се попълни някой безплатен тест за глупост... Щом може да си рекламираш техническата недосетливост като реклама във Фейсбук, що да не дрифтиш с недооправен автомобил.

  • 4
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    Това не са болтове , а "секретни болтове", които се развиват само със специален ключ. Точно в това се крие хуморът, но в капитал нивото е паднало твърде ниско и журналистите немат базова обща култура

  • 5
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    Едно време УБО им натегаше гайките, сега НСО им отвива болтовете... Важното е #КОЙ държи секретните ключове...

  • 6
    gost22 avatar :-P
    gost22

    [quote#4:"Батков-вън"]Това не са болтове , а "секретни болтове", които се развиват само със специален ключ.[/quote]
    "Секретен болт" не е болт, който е заключен към джантата с резе, а е болт, който изисква специфичен инструмент за развиване. Ако не ги затегнеш с необходимата сила, и те се саморазвиват при движение. Всъщност момата дето се фука с рекламата, и това* не го знае, ама въпроса е тези от А*ди, дето са я харесали, и на тях ли им е толкова акъла, все пак коли продават.

    -----------------
    *и това, освен онова дето вземаш по един болт от другите колела и ги притягаш на мястото на липсващите и си пътуваш, докато минеш край някой сервиз.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал