Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 22 юни 2017, 16:32, 15105 прочитания

Рекламни болтове в реално време

За няколко часа рекламната публикация на Audi събра вниманието на стотици потребители във Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Според прокуратурата в България болтовете на високия клас лимузина "Мерцедес" S-класа е възможно да се развият сами от шофиране по пътищата ни. Поне това беше констатацията по случая с разхлабената задна джанта на автомобила на Националната служба за охрана (НСО), ползван от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов. Заради това си твърдение държавното обвинение влезе в противоречие със самата компания, след като стана ясно, че експертното становище на техен инженер е било манипулирано, за да пасне на тезата на прокуратурата.

Конкурентната немска марка автомобили Audi обаче реши да се възползва от случая и да предложи решение на проблема. А именно своите болтове – "в случай че потрябват".


Поне това гласи рекламният пост във Facebook страницата на Audi Bulgaria, който за няколко часа след публикуването му се радва на стотици споделяния и харесвания от потребителите. Картинката е семпла и красноречива – на нея има четири болта с комлект за завиването им, представени с цена. Идеята е дело на рекламната агенция Saatchi&Saatchi София, част от комуникационната група на Publicis One. "Днес сутринта обсъдихме с екипа как темата продължава да бъде актуална и решихме да действаме, за да "яхнем вълната", защото никой бранд не беше предприел нищо до момента. Измислихме идеята и я предложихме на Audi, които са много смел бранд и веднага го приеха", разказва Жулиета Желева, Account Executive в агенцията.

Това е един от добрите примери за маркетинг в реално време, който успява да достигне до по-широк кръг от хора и да продължи дискусията по-актуалните теми от деня. "Автомобилните брандове по-рядко говорят на теми, които вълнуват средно статистическия потребител, за да не изневерят на духа на бранда. В случая обаче с публикацията на Audi се обърнахме не само към целевата група на марката, но и към всички хора, които следят актуалните събития и които оценяват тънкия хумор и характерния стил на бранд като Audi", разяснява Желева.

От Saatchi&Saatchi няма да спонсорират публикацията във Facebook с цел да бъде видяна от повече хора, а искат да я оставят самостоятелно да създаде вайръл ефект. Все още няма и обратна реакция от конкурентните брандове на Audi. В международен план е честа практика марките да се закачат помежду си в рекламната си комуникациия. Според Жулиета Желева понякога просто някой трябва да поеме инициативата, след което другите да го последват.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1610 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1448 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

Агенцията, част от групата на Publicis One, спечели ФАРА 2017 г. и ще се стреми към излаз на международни фестивали

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10