Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 юни)

БНР подписа договор с "Музикаутор"; Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си; Рекламни болтове в реално време; Перата реши да съди няколко бургаски медии; Facebook вече ще прави и сериали; Агенциите, част от портфолиото на Publicis Groupe, няма да участват в рекламни надпревари през 2018 г.

4299 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

БНР подписа договор с "Музикаутор"

Със закъснение от половин година БНР подписа договор с "Музикаутор" за авторските права за музиката, която използва във всичките си 12 програми.

Според него авторските възнаграждения ще бъдат поетапно увеличавани в период от три години, или до изтичането на мандата на настоящото ръководство на БНР, вместо за пет. От "Музикаутор" съобщават, че новият договор отчита значителното увеличение на ползваната от БНР музика. Следващата стъпка съгласно закона е договорното споразумение да бъде одобрено от Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори.

В началото на годината изтече договорът между БНР и "Музикаутор" за условията, при които се плащат авторски отчисления. Поради нарушена комуникация между двете страни до края на 2016 г. не бяха договорени нови условия. "Музикаутор" настояваше за увеличаване на отчисленията, считано от 2017 г., а БНР обясняваше, че няма финансова възможност за това. Като следствие от това "Музикаутор" изпрати нотариална покана на БНР да прекрати излъчването на музикални произведения, чиито права се държат от него.

Вчера пък Koмиcиятa зa зaщитa нa ĸoнĸypeнциятa (КЗК) излезе със становище, в което констатира, чe "Myзиĸayтop" злoyпoтpeбявa c гocпoдcтвaщo пoлoжeниe. Cпopeд антитръстовия peгyлaтoр, пpeĸpaтявайки дoгoвopa cи c БHP нa 1 янyapи т.г., то e лишило paдиoто oт възмoжнocт зa eфeĸтивнo ĸoнĸypиpaнe нa пaзapa.

В срок от 30 дни двете страни имат право да представят писмени възражения и могат да бъдат изслушани от КЗК в открито заседание във връзка с предявените твърдения и правомощията, които комисията възнамерява да упражни.

Saatchi&Saatchi: Искаме да бъдем стратегически бизнес партньор на клиентите си

За Saatchi&Saatchi - София, наградата "Агенция на годината" на ФАРА 2017 г. е първото голямо творческо отличие. Компанията е част от комуникационната група на Publicis One, която се развива под управлението на младо поколение рекламни творци. Те имат самочувствието да застават зад смели идеи, да работят в посока промяна на индустрията, а целта им е работата им да се доближава до тази на най-добрите в света.

От началото на годината в агенцията протичат динамични промени, с които целят да се позиционират повече в консултантския бизнес, отколкото в творческата индустрия. В основата на услугите им е разработване на стратегия за развитие на бизнеса на клиентите им, изготвяне на анализи и проучвания.

Годината се очертава още по-динамична за Saatchi&Saatchi, които миналия месец обявиха началото на съвместното си партньорство с един от най-големите рекламодателите в страната – телекомът "Мобилтел". Най-актуалната новина около агенцията пък е, че прибавя в клиентското си портфолио уиски бранда Chivas Regal, част от "Перно Рикар България".

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламни болтове в реално време

Според прокуратурата в България болтовете на високия клас лимузина "Мерцедес" S-класа е възможно да се развият сами от шофиране по пътищата ни. Поне това беше констатацията по случая с разхлабената задна джанта на автомобила на Националната служба за охрана (НСО), ползван от председателя на Върховния касационен съд (ВКС) Лозан Панов. Заради това си твърдение държавното обвинение влезе в противоречие със самата компания, след като стана ясно, че експертното становище на техен инженер е било манипулирано, за да пасне на тезата на прокуратурата.

Конкурентната германска марка автомобили Audi обаче реши да се възползва от случая и да предложи решение на проблема. А именно своите болтове – "в случай че потрябват".

Поне това гласи рекламният пост във Facebook страницата на Audi Bulgaria, който за няколко часа след публикуването му се радва на стотици споделяния и харесвания от потребителите. Картинката е семпла и красноречива – на нея има четири болта с комплект за завиването им, представени с цена. Идеята е дело на рекламната агенция Saatchi&Saatchi София, част от комуникационната група на Publicis One.

Повече по темата може да прочетете тук

Перата реши да съди няколко бургаски медии

Със закъснение от пет години бургаският "ловец на мигранти" Петър Низамов заведе дела срещу няколко местни медии. Низамов, популярен и с прякора си Перата, доби известност в публичното пространство по повод на казус, в който трима афганистански младежи бяха завързани със "свински опашки" край българско-турската граница, а видеото от акцията беше публикувано в профила му във Facebook. Макар да му беше повдигнато обвинение за незаконно задържане на мигранти, Перата беше оправдан от Бургаския районен съд на първа инстанция, защото участието му не било доказано.

Сега в исковата си молба, подадена до Бургаския районен съд, Петър Низамов посочва, че на 13.03.2012 г. е публикувана статия със заглавие: "Биячите от "Джубокс" остават зад решетките". Ищецът Низамов се е почувствал засегнат от публикациите, в които се е разпознал под инициалите П.Н. като един от извършителите на побой в дискотека. Според него в тях се съдържат твърдения, които са "клеветнически, неверни и обидни и унизителни" към достойнството му. Перата настоява за финансови компенсации за публикациите, които според него му приписват престъпление и го позорят, и претендира за 15 хил. лв.

Материалите, публикувани от "Бургаснюз", "Бургасинфо", "е-Бургас" и "Флагман", са с източник прессъобщение на Окръжния съд в Бургас. По казуса има и съобщение на пресцентъра на Министерството на вътрешните работи.

Повече по темата може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Facebook вече ще прави и сериали

Интернет гигантът преговаря с холивудски студиа за създаването на сериали за социалната мрежа. Планът е първите епизоди да се излъчат в края на лятото, пише "Дневник".

Компанията е готова да вложи до 3 млн. долара на епизод, съобщава Wall Street Journal, който е разговарял с източници, запознати с преговорите на Facebook. Поредиците ще са насочени към възрастовата група 17 - 34 г., а първите две продукции са романтична драма на име Strangers ("Непознати") и риалити шоуто Last State Standing, в което граждани от 50-те американски щата ще се състезават за награда от 500 хил. долара.

Facebook планира да пуска епизодите в традиционния телевизионен ритъм за разлика от други онлайн гиганти като Netflix и Amazon, които публикуват цели сезони наведнъж, добавя Wall Street Journal. Интернет гигантът е готов да споделя информация за гледаемостта с Холивуд. През май стана известно, че той е сключил договори с новинарските сайтове Vox Media, BuzzFeed, ATTN и Group Nine Media за произвеждането на кратки видеопоредици за социалната мрежа.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Time Warner и Snap започват глобално медийно партньорство

Американските Time Warner и Snap обявиха глобалното си двегодишно медийно партньорство. Споразумението включва разработването и продуцирането от страна на Time Warner на специално развлекателно съдържание за Snap. Предаванията ще обхващат различни жанрове, сред които драма и комедия.

Представянето на популярни брандове и личности на Time Warner в платформата на Snapchat ще увеличи възможностите за достигане на разрастващата се аудитория. В допълнение към предаванията, които ще лансира, Time Warner ще инвестира и в рекламно съдържание от HBO, Turner и Warner Bros към Snapchat, което е допълнително потвърждение, че се доверява на бизнес модела на Snap и вижда реална възможност да достигне специфичната целева аудитория.

Повече тук

Рекламен бизнес

Агенциите, част от портфолиото на Publicis Groupe, няма да участват в рекламни надпревари през 2018 г.

Това обяви глобалният изпълнителен директор на групата Артър Садун по време на тазгодишния рекламен фестивал в Кан. Именно това се превърна и в една от най-обсъжданите новини по време на събитието. Садун, който през юни зае мястото на дългогодишния директор Морис Леви, забрани на всичките си агенции по целия свят да участват в рекламни конкурсни събития, включително и в следващото издание на най-престижното от тях - Cannes Lions, търговски изложения или други платени промоционални събития за повече от година. Той аргументира решението си с факта, че по този начин групата ще спести пари. За да внесе повече яснота около изявлението си, Артър Садун ще направи и публична сесия с въпроси и отговори в Twitter, пише изданието AdWeek.

Новината за появи в същия ден, когато групата представи и новата си платформа за вътрешна комуникация Marcel, базирана на технологията за изкуствен интелект, която цели да свърже всички над 80 хил. служители от 30 различни пазара, където оперира холдингът.

Повече тук

C&A лансира нова модна линия биоразградими тениски

Търговската верига за облекло C&A неотдавна пусна първата си модна линия биоразградими тениски, доставяйки 400 хил. от новите дамски блузи в цяла Европа, пише "Дневник". Компанията цели да докаже, че е възможно да има екологично съобразена мода за световния пазар.

Преди това такива тениски се намираха трудно в утвърдените вериги за дрехи и бяха характерни предимно за марките с подчертано екологичен подход.

Според Доналд Бренинкмайер, член на борда на C&A, компанията се опитва да се отдалечи от сегашния модел на мода за еднократна употреба.

Новата линия на C&A е от органичен памук и не се използват токсични бои. Оптимизирано е използването на енергия и вода, за да се опази околната среда. Екозащитниците реагират положително, но предупреждават, че има още много да се върши в тази посока.

"Не само природата може да има полза от такива инициативи", посочва маркетинг експертът Мартин Фаснахт. Щадящите природата дрехи могат да подобрят имиджа на компаниите сред потребителите. Обаче това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи.

Повече по темата може да прочетете тук

"Макдоналдс" прекратява 41-годишното си партньорство с Международния олимпийски комитет

Веригата за бързо хранене повече няма да бъде главен спонсор на олимпийските игри, като решението влиза в сила незабавно.

Американската компания имаше договор до летните игри в Токио през 2020 г., но двете страни са постигнали споразумение да го прекратят три години по-рано. Финансовите условия, при които те се разделят, ще бъдат запазени в тайна.

Причината за решението на "Макдоналдс" е желанието на компанията да се фокусира върху своята основна дейност, както и нарастващите цени за олимпийско спонсорство на фона на спада в телевизионния интерес към най-големия спортен форум.

Генералното спонсорство носи 18% от приходите на МОК, като е вторият най-голям източник на средства след приходите от телевизионни права (74%).

Финансовите параметри на договорите за спонсорство не се разкриват, но според източник на "Ройтерс", участвал в предишните преговори с МОК, големите партньори като "Макдоналдс" плащат по 25 млн. долара на година, или 100 млн. за един олимпийски цикъл.

Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

"Кауфланд България" обяви вакантни позиции за ръководител сектор "Вътрешни и външни комуникации"; ръководител отдел "Корпоративни комуникации" и експерт CSR.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Гласът на хората

Гласът на хората

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.