"DDB София" порасна в регионален лидер на творчески решения

Компанията става креативен хъб на агенции от 23 държави, а структурата ще оглавява творческият директор на групата в България Йордан Жечев

Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB София
Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB София    ©  Цветелина Белутова
Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB София
Ангелос Парасхакис, изпълнителен директор на DDB София    ©  Цветелина Белутова

Рекламната агенция "DDB София" става творчески хъб за агенциите от 23 държави в региона, част от DDB Group. По този начин се превръща и в двигател на маркетинговите стратегии на групата.

Сред задълженията на агенцията като център на DDB за региона са да осигури стратегическа и творческа подкрепа на останалите агенции при подготовката на проекти за конкурси или комуникационни задачи.

Изпълнителният директор на "DDB София" Ангелос Парасхакис коментира за "Капитал", че новата структура би могла да допринесе и за все повече съвместни регионални рекламни кампании, ръководени от екипа на агенцията в България. "Под ръководството на "DDB София" ще се сформира и екип, съставен от най-добрите и талантливи кадри от региона и ще функционира като специализиран творчески екип за всички 23 държави", казва той в допълнение. Сред страните, които влизат в новата структура са Сърбия, Гърция, Македония, Хърватия, Словения, Литва, Армения, Черна гора, Румъния, Естония, Казахстан, Азербайджан и др.

Дългогодишният творчески директор на "DDB София", след което изпълнителен директор и партньор в Tribal Worldwide Sofia, Йордан Жечев ще оглави творческия хъб в страната вече от позицията на регионален творчески директор. Парасхакис коментира, че именно "безупречната му история като най-награждавания творчески директор на местно ниво, в съчетание с международния му опит в реализирането на кампании за големи брандове като McDonald's, 7Days, Telenor и Trader212, го превръща в перфектния кандидат за позицията". "Той ще мотивира екипите от всяка държава и ще изважда най-доброто от тях", добавя той.

Самият Жечев написа в личния си профил във Facebook, че новината за сформирането на творчески хъб в България е значима, защото "винаги сме си казвали, че някъде другаде са умните и добрите и големите, а сега към нас ще гледат и ще търсят опора".

Според Парасхакис след постиженията на "DDB София" през годините, логична стъпка в развитието на агенцията е именно да поеме регионалното управление и да разрасне групата в Източна Европа. "Това е голямо признание не само за "DDB София", но и за местния пазар. Това е първата българска агенция, която достига такъв международен ръст", допълни той.

Някои от големите рекламодатели, които агенцията обслужва към момента на българския пазар са "Теленор", "Лидл България, "Петрол", SAP, и др. По-рано тази година "DDB София" разработи и цялостна рекламна кампания за телекома "Теленор Унгария", която включва телевизионен спот, онлайн и печатна реклама, представящи лансирането на планове с неограничено количество мобилен интернет.

На тазгодишния рекламен фестивал ФАРА "DDB София" се класира на трето място в надпреварата за най-добра агенция в страната. В годините на форума, който цели да отличи най-креативните кампании, агенцията общо четири пъти е печелила приза "Творческа агенция на годината".

Още от Капитал