"Мобилтел" избра United Partners за своя PR агенция

"Мобилтел" избра United Partners за своя PR агенция

Фокус на обслужването ще бъде комуникацията през социалните и дигитални медии

12575 прочитания

© Цветелина Белутова


Най-големият телеком в страната и един от най-големите рекламодатели - "Мобилтел" подписа едногодишен договор за PR обслужване с дългогодишната независима българска агенция United Partners. В рамката на новото партньорство двете компании ще работят в посока позициониране на бранда "Мтел" от телеком оператор към дигитална медийна компания със собствено спортно съдържание.

Това е логично продължение на промените, които настъпиха в бизнеса на "Мобилтел" през последните две години. В края на 2015 г. собственикът на компанията - Telecom Austria Group (TAG) реши да засили представянето на телекома във фиксирания сегмент и купи кабелния оператор "Близу". Може би най-голямата трансформация обаче стана факт в началото на тази година, когато телекомът лансира спортните канали Mtel Sport 1 и 2.

Хронология на събитията

Изборът на нова PR агенция се случва точно три години след като "Мобилтел" започна съвместна работа с All Channels Communication. От телекома коментираха за "Капитал", че още от края на 2016 г. са планирали да организират конкурс за PR агенция, но поради натовареността в коледния период са отложили процедурата за пролетта на тази година. Впоследствие стана ясно, че от All Channels Communication са отказали да се включат в надпреварата за комуникационно облужване. Като причина за това от агенцията посочиха, че "в хода на партньорство им са разбрали, че имат различия в корпоративните култури на двете организации".

През май пък "Мобилтел" обяви началото на двегодишното партньорство с творческата агенция Saatchi&Saatchi София, част от комуникационната група на Publicis One.

Конкурс за милиони

Така в надпревата за PR обслужване и управление на милионния бюджет на "Мобилтел" са били поканени да се включат общо три от най-големите агенции в България, чиито имена обаче от телекома не споменават. "Тъй като имахме значителни изисквания към бъдещата ни агенция, както в сферата на традиционния PR, така и в социалните медии, се насочихме главно към тези, които имат най-голям капацитет да поемат голямото количество работа, което само един телеком като "Мтел" може да създаде", обясни пред "Капитал" Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в "Мтел".

Конкурсът за нова PR агенция се е провел в няколко етапа, като пред участниците са били поставени три различни комуникационни задачи. Една от тях е изцяло с творческа насоченост и срок за изпълнение един ден. Според Захариева именно така от телекома могат да преценят доколко кандидатстващите агенции имат капацитета да работят креативно под напрежение и при изключително кратки срокове, които са неизбежни в дигиталната среда.

Така се стига и до избора на United Partners. "Спечелиха ни с опита си на телеком пазара, ангажираното си отношение и сплотения експертен екип, който даде наистина силно предложение с добър баланс между креативност и синергия с бизнес целите на компанията", аргументира избора Илияна Захариева. Двете компании са подписали договор за една година с опция за продължаване, което е стандартна практика на пазара.

До края на миналата година United Partners обслужваше телекома VIVACOM, който към момента работи с PR агенцията "ОТ-ДО Консулт".

Новото партньорство

Сред целите, които United Partners посочват за съвместната си работа с "Мобилтел", са да допринесат за бизнес резултатите на компанията и позиционирането на "Мтел" като лидер в телекомуникациите с всички инструменти на съвременните маркетингови и корпоративни комуникации.

От United Partners коментираха още, че технологиите и телеком сектора винаги са били стратегически важни за развитието на агенцията. "Вярваме, че с компания като "Мтел" говорим на един език и сме готови да експериментираме и да търсим най-иновативните и ефективни комуникационни решения", каза пред "Капитал" Mария Гергова-Бенгтссон, управляващ директор в United Partners.

Основният екип от агенцията, който ще обслужва телекома е съставен от шест човека. Включва key account manager и account manager, които ще отговарят за оперативно управление на проектите, творчески и дигитален експерт, както и account executive, който ще се грижи за спортното съдържание и активности и стратегически консултант, който ще следи за правилната стратегическа посока на развитие на "Мтел". "Отделно на разположение ще бъдат и други специалисти от екипа ни като копирайтъри, видеосторителинг специалисти, анализи и инсайти, връзки с инфлуенсъри, институции, медии и други организации и други", добави Mария Гергова-Бенгтссон.

Най-големият телеком в страната и един от най-големите рекламодатели - "Мобилтел" подписа едногодишен договор за PR обслужване с дългогодишната независима българска агенция United Partners. В рамката на новото партньорство двете компании ще работят в посока позициониране на бранда "Мтел" от телеком оператор към дигитална медийна компания със собствено спортно съдържание.

Това е логично продължение на промените, които настъпиха в бизнеса на "Мобилтел" през последните две години. В края на 2015 г. собственикът на компанията - Telecom Austria Group (TAG) реши да засили представянето на телекома във фиксирания сегмент и купи кабелния оператор "Близу". Може би най-голямата трансформация обаче стана факт в началото на тази година, когато телекомът лансира спортните канали Mtel Sport 1 и 2.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход