"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Йорген Линдеман, президент и главен изпълнителен директор на MTG

"Нова броудкастинг груп" с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Собственикът MTG отчита подобрение на резултатите през второто тримесечие

8250 прочитания

Йорген Линдеман, президент и главен изпълнителен директор на MTG

© MTG


"Нова броудкастинг груп" отбелязват двуцифрен ръст в приходите и увеличение на печалбата, става ясно от официалния отчет за второто тримесечие на 2017 г. на собственика на българската група - шведската компания Modern Times Group (MTG). В него е отбелязано също, че делът на аудиторията в България намалява на годишна база, но пазарът на телевизионна реклама се очаква да остане стабилен.

MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace. Конкретни данни за представянето й обаче няма.

Силно представяне на скандинавския бизнес

Компанията майка MTG продължава да отбелязва ръст в приходите и печалбата както за периода април – юни, така и за първото полугодие на 2017 г., показват данните от отчета. Общите приходи на шведската група за първите шест месеца от годината се равняват на 7.95 млрд. шведски крони, или около 831 млн. евро, което представлява увеличение от близо 13% в сравнение със същия период през 2016 г. В отчета се посочва, че ръстът се дължи основно на доброто представяне на скандинавския бизнес на групата, където в допълнение се отчита увеличение на цените за реклама и на цените за абонамент.

Печалбата преди плащане на лихви и данъци на MTG за второто тримесечие на 2017 г. е в размер на 391 млн. крони, докато година по-рано е била 360 млн. крони. Печалбата за първото полугодие на шведската група се равнява на 359 млн. крони, което представлява малко над 1% увеличение в сравнение със същия период 2016 г.

Президентът и главен изпълнителен директор на MTG Йорген Линдеман обяснява, че поредният ръст в приходите и по-високата печалба са доказателство за добрата стратегическа трансформация на бизнеса. "Нашите продукти са по-добре позиционирани от всякога, възползвайки се от промените в потребителското поведение", допълва той.

Поредица от продажби

Годината се очертава динамична за шведската компания след редицата промени и преструктурирания, които настъпиха. В началото на 2017 г. MTG продаде дела си в размер на 50% от чешката медийна група FTV Prima Holding, оценена на 237.4 млн. евро. По-късно договори продажбата на бизнеса си в Прибалтика. Сделката е в размер на 115 млн. евро (1.094 млрд. шведски крони), срещу която купувачът Providence Equity Partners придобива телевизионни канали (безплатни и платени), дигитални медии и радио. Именно това са страните, които влизаха в един регион заедно с България при представянето на бизнеса на MTG.

Сега данните за "Нова броудкастинг груп" са представени в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, където общите приходите за полугодието на 2017 г. нарастват със 7.5% на годишна база, достигайки до 571 млн. крони. Печалбата за първите шест месеца на годината пък бележи лек спад от 2.7%, равнявайки се на 71 млн. крони за 2017 г.

Целта на шведската компания е чрез преструктурирането да започне да излиза от пазара на традиционна телевизия и да се позиционира като дигитална видеоплатформа, освобождавайки се от бизнесите с цел да набави свеж ресурс за новите си планове. Именно заради това през април шведското издание "Дагенс унустри" публикува информация, че MTG ще продаде българския си бизнес, оценявайки сделката на около 1 млрд. крони, или близо 100 млн. евро. Към момента обаче все още няма развитие.

В портфолиото на "Нова броудкастинг груп" влизат телевизионните канали от групата на "Нова" и "Диема", както и дигиталната компания "Нетинфо". Комуникационните канали се допълват от радиото NOVA NEWS, както и издателската медийна група AtticaEVA. "Лента" пък е кино дистрибуторската компания, с която "Нова Броудкастинг Груп" навлезе на пазара на киноразпространение в България.

"Нова броудкастинг груп" отбелязват двуцифрен ръст в приходите и увеличение на печалбата, става ясно от официалния отчет за второто тримесечие на 2017 г. на собственика на българската група - шведската компания Modern Times Group (MTG). В него е отбелязано също, че делът на аудиторията в България намалява на годишна база, но пазарът на телевизионна реклама се очаква да остане стабилен.

MTG не предоставя разбивка по страните, в които оперира, с точните приходи и печалба, а ги обобщава като региони. "Нова броудкастинг груп" е предстaвена в групата на международния развлекателен бизнес на MTG, в който влиза също френският канал Trace. Конкретни данни за представянето й обаче няма.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    qml36527734 avatar :-|
    qml36527734

    Нагледен пример за т.нар. чужди "инвеститори", идващи у нас само да усвояват лесни пари, без да влагат нищо. В 2017-та да немаш още HD-картина на каналите си е нагло безобразие. По Диема и Кино Нова въртят едни и същи стари филми с ужасно качество. Пълна подигравка със зрителите.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "qml36527734":

    И БТВ са същата история.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK