Влюбени в сензацията
Престъпления, бедствия и инциденти доминират новините според изследване на Асоциацията на европейските журналисти в България


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Престъпленията, бедствията и инцидентите често оглавяват йерархията на новините в най-популярните телевизии и онлайн медии в България, създавайки "катастрофичен дневен ред". Сензационните заглавия и негативните новини доминират новинарския поток. Публикуването на текстове без авторство и заимстването на информация от други медии, често необозначено, е широко разпространено в онлайн пространството.
Това са част от основните изводи на проучването "Новини... отблизо", представено от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ - България). Проблемът не е в това, че водещи са отрицателните новини, а че подобен извод вече не изненадва почти никого.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
лесно смилаеми шок-новини. каквото обществото такива и журналистите - помияри
всичко започна преди 15-ина години, когато първо Нова, а след това Бтв почнаха да показват чалга. След това се появи Блиц, стана популярен, и най-некадърните писарушки станаха редактори в Нова и Бтв. Оттам се почнаха безпочвените сензации и новини без нищо ново в тях. Бил съм свидетел как в Нова изфабрикуват новини в централната си емисия, само за да имат нещо скандално. И идеята 'борим се с непроверениете новини' - истината е, че те не се борят, а създават и разпространяват. Най-накрая някой да им го каже.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.