С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 юли 2017, 16:44, 6191 прочитания

bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата

Финансовият резултат през второто тримесечие е намалял с близо 50%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на "БТВ медиа груп" през първото полугодие на 2017 г. остават стабилни въпреки интензивните размествания в мениджмънта на групата, които настъпиха от началото на годината. Оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA) обаче отбелязва двуцифрен спад. Това става ясно от официалния отчет на компанията майка на групата Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Как се представя bTV


В официалния отчет на CME се отбелязва, че за второто тримесечие на годината медийната група в България отбелязва лек ръст в приходите от 1.6% в сравнение със същия период 2016 г., достигайки близо 20.8 млн. долара. За периода януари – юни обаче приходите на "БТВ медиа груп", макар и с малко, намаляват до 36 млн. долара в сравнение с 36.3 млн. долара през същия период на 2016 г.

Далеч по-различно е положението с оперативната печалба преди обезценки и амортизации - тя отбелязва двуцифрен спад за всеки от отчетните периоди. От началото на годината до юни намалението е с 37%, до 4.4 млн. долара. През второто тримесечие тя е била 3.07 млн. долара, като се е понижила с близо 50% в сравнение със същия период 2016 г.

От "БТВ медиа груп" коментираха за "Капитал", че са повишили инвестициите си в програмно съдържание през пролетния сезон, което е довело и до увеличение на гледаемостта в праймтайм слота и на дела на целодневната гледаемост. "В същото време се отразиха и на OIBDA [оперативната печалба преди обезценки и амортизации], заедно с еднократни разходи през първото и второто тримесечие на годината", добавят още от компанията.



По този компонент българската медийна компания отчита една от най-ниските оперативни печалби в сравнение с останалите страни, където CME има все още бизнеси - Чехия, Румъния, Хърватия, Словакия и Словения, отбелязвайки и най-голям спад на годишна база. Резкият спад се дължи основно на слабото първо тримесечие на 2017 г. за българската медийна група. Именно след това и компанията предприе редица промени в състава на мениджмънта.

През март "БТВ медиа груп" се раздели първо с дългогодишната директорка "Продажби" на телевизията Весела Димова, а в края на май - с директора на радиогрупата си Васил Димитров. В края на юни пък компанията обяви, че тогавашният директор "Правни и бизнес отношения" Господин Йовчев става член на борда на директорите, където заема мястото на Едмунд Апелт, който остава главен оперативен директор в компанията. Един от членовете на борда - Давид Щепан, пък поема поста главен финансов директор. В края на 2016 г. Флориан Скала зае поста главен изпълнителен директор, сменяйки Павел Станчев, който управлява компанията в продължение на три години.

Ръст за CME

Базираната на Бермудските острови CME отчита ръст от 4.2% на годишна база на приходите за първото полугодие, като те са достигнали близо 316.9 млн. долара. За месеците от април до юни постъпленията са нараснали с 3.8% до 181.9 млн. долара. Според отчета на CME общата печалба преди обезценки и амортизации на холдинга за второто тримесечие е 61.2 млн. долара в сравнение с 53.6 млн. долара година по-рано. Печалбата за първите шест месеца се е повишила със 17.8%, достигайки 83.3 млн. долара.

В началото на юли стана ясно, че CME ще продаде хърватския и словенския си бизнес на Slovenia Broadband, която се управлява от United Group. Цената на сделката е 230 млн. евро, а групата ще използва средствата, за да изплати част от дълга си.

Главният изпълнителен директор на СМЕ Майкъл Дел Нин отбеляза: "Първата половина на годината беше белязана от важни транзакции и впечатляващи финансови резултати, която комбинация ще доведе до значително намаляване на задлъжнялостта през следващите 18 месеца. След успешната продажба на бизнесите в Хърватия и Словения ще изместим с една година плановете ни за деливъридж (намаляване на заемното финансиране - бел. ред.) и автоматично ще намалим разходите по заемите. В резултат на това трябва да можем да се фокусираме върху намаляването на дълга до 2019 г."

Повече по темата може да прочетете в седмичния брой на "Капитал".

*Статията е допълнена в 17:59 часа с коментар на "БТВ медиа груп".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 1649 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2287 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Havas е избрана за медийна агенция на Michelin

Тя ще отговаря за всички активности, свързани с медиа купуване и мeдиа планиране на производителя на гуми

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10