Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 авг 2017, 9:19, 3078 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (8 август)

Кампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си; "Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини; SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News; Google влиза в конкуренция със Snapchat; Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата; Etsy има нова рекламна стратегия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 август)

The Smarts спечелиха дигиталното обслужване на PURINA; "Нова" освободи директорката "Новини и актуални предавания" Дарина Сарелска; Facebook пусна нова видеоуслуга за следене на шоупрограми и сериали; Disney навлиза в стрийминга на съдържание

15 авг 2017

Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива

Главният директор "Иновации" в "Saatchi & Saatchi София" пред "Капитал"

11 авг 2017

Безстрашните момичета* от рекламния фестивал в Кан

Cannes Lions разширява програмата си със социално отговорни инициативи и проблемни теми за индустрията.

4 авг 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 август)

CARAT стана глобална медийна агенция №1 в света за девети път; bTV увеличава леко приходите и намалява значително печалбата; Discovery е на път да купи кабелната мрежа Scripps за 12 млрд. долара; Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи; Facebook продължава възхода си

1 авг 2017
Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Kампанията за избор на генерален директор на БНТ влиза в разгара си

Според процедурата, приета от Съвета за електронни медии (СЕМ) за конкурса за генерален директор на БНТ, на 21 август ще започне изслушването на кандидатите и представянето на идеите им за развитието на обществената медиа. Преди това те имат възможност да работят в полза на избирането им, което обикновено би трябвало да тече в няколко посоки - търсене на подкрепа от граждански организации и обществено значими фигури, среща с екипи вътре в БНТ за предварителни разговори и популяризиране на концепциите.

Има и друг подход, който включва задкулисни срещи с различни политически сили. Тази част е най-любопитна, но винаги е обвита в мъгла и пазена в тайна, защото по закон политиците нямат право да се намесват в работата на независимия медиен регулатор, както и в избора на директор на обществената медиа. Това правило през годините никога не се е спазвало и конкурсът винаги е бил жертва и на партийни договорки. Няколко политически формации, от които "Капитал" потърси коментар по темата, неофициално потвърдиха, че част от кандидатите са търсили среща с тях.



По закон регулаторът би трябвало да взима независими решения, това е и смисълът на специалния му статут. Но през годините неизменно са изказвани подозрения, че претендентите за генерален директор на БНТ и БНР индиректно търсят лоби сред членовете на СЕМ през партиите или институциите, които са съставили регулатора. Сегашното разположение на силите в него е такова, че от петима членове на СЕМ двама са излъчени от днешната опозиция, но пък не поддържат тесни връзки с номиниралите ги партии. Затова и най-печелившата стратегия към момента е да се търси лоби в ГЕРБ. За избор на директор на БНТ са нужни поне три гласа.
Повече по темата може да прочетете тук

"Нова броудкастинг груп" стартира инициатива за борба с фалшивите новини

Новините на NOVA стартират онлайн платформа за проверка на произхода и достоверността на новините с цел да въпрепятстват разпространението на непроверена и невярна информация. На онлайн адреса nova.bg/proveri потребителите могат да изпращат линкове към новини със съмнителна достоверност, които ще достигат до дежурен редактор на Новините на NOVA, който ще ги проверява и щe публикува част от тях в платформата. Всяка представена новина ще бъде определяна като "достоверна", "недостоверна" или "частично достоверна" и ще бъде придружена с кратка аргументация защо е класифицирана като такава. Всеки потребител, изпратил линк към съмнителна новина за проверка ще получи официален отговор от екипа на Новините на NOVA.

В допълнение, всяка седмица водещ репортер ще представя подробна информация за това по какъв начин е проверил дадена новина и какви инструменти е използвал, с цел да насочи вниманието на потребителите към критичния прочит на новините.

Сред условията изпратената информация да бъде одобрена и проверена е тя да бъде свързани със събития, които са от значителен обществен интерес, да е е публикувана на български език в български сайтове и в рамките на 24 часа, считано към момента на изпращането им за проверка. Всеки потребител има право да изпраща до пет новини в рамките на един ден, уточняват от "Нова броудкастинг груп".

"За нас е важно да дадем инструментите в ръцете на потребителя и той сам да се научи да разпознава
достоверното от недостоверното. Нямаме претенция да можем да се справим с целия организиран поток от
фалшиви новини, защото това е сериозен бизнес и ние знаем това, но ще направим толкова, колкото можем.
Нямаме и за цел да създаваме комерсиален продукт, а да бъдем максимално полезни на хората и да дадем
своя принос в борбата с разрастващото се влияние на неверните новини", коментира в осициално съобщение Дарина Сарелска, директор "Новини и актуални предавания" в медийната група.

SiteMedia Consultancy е финалист в конкурса на PR News

PR агенцията SiteMedia Consultancy е сред финалистите в тазгодишния международен конкурс на американското специализирано издание PR News. Той цели да отличи най-добрите кампании, проекти, агенции и клиенти от цял свят. Агенцията е номинирана в категория "Прес релийз" с кампанията за Пух – Първата бионик котка. SiteMedia Consultancy е единствената българска компания, достигнала до финалния етап на конкурса на PR News.

"Надяваме се, кампанията за първата бионик котка в България да се пребори за още по-висока награда в категорията, тъй като наистина постигна невиждани резултати – само с едно разпространено прессъобщение успяхме да постигнем над 1200 публикации в повече от 65 държави по целия свят", коментира за медиите Любомир Аламанов, управител на SiteMedia Consultancy. В средата на септември ще бъде и официалната церемония по награждаването, когато ще станат известни победителите от всяка категория.


Защо рекламният фестивал Cannes Lions повдигна темата за дисбаланса мъже - жени в рекламната индустрия

Дълго време рекламните фестивали по света се асоциираха от широката аудитория като място, където маркетолози и рекламисти се награждават за добре свършената работа през годината, повишавайки и иначе високото си самочувствие. Днес обаче рекламните събития са се превърнали в платформа за обсъждане и привличане на вниманието към актуалните проблеми на индустрията. Несъмнено най-влиятелното и престижно събитие от бранша е фестивалът Cannes Lions, който през последните години поставя фокуса не толкова върху "лъвовете", присъждани за творческите постижения на агенциите, колкото върху съпътстващата ги програма – лекции, дискусии и професионални уъркшопи.

Именно сред нововъведенията в международния фестивал е и програмата See It Be It, която обръща внимание на дисбаланса мъже - жени в рекламната индустрия както в разпределението на ръководните позиции, така и в самите рекламни кампании. За пръв път в програмата тази година имаше и българско участие - творческият директор на рекламна агенция Noble Graphics Мария Милушева, която беше избрана за една от 15-те участнички от цял свят. Тя разказва от първо лице за предимствата на социално отговорната комуникация, участието на жените в рекламата и други важни теми, засегнати на тазгодишния фестивал Cannes Lions.
Текста на Мария Милушева може да прочетете тук

Дигитален бизнес

Google влиза в конкуренция със Snapchat

Фотограф: Arnd Wiegmann

Интернет гигантът, подобно на най-големия си конкурент на пазара Facebook, влиза в директен двубой със Snapchat, имитирайки модела на платформата. Компанията разработва нов проект, наречен Stamp, за разпространение на новини в поредица от слайдове, пише изданието The Wall Street Journal. Името представлява игра на думи - "St" идва от истории (на английски stories), а "amt" (Accelerated Mobile Page) се отнася за бързото зареждане на страниците в платформата на мобилни устройства. Новият проект на компанията ще изкарва на преден план голямо количество новини, а рекламодателите ще могат да се позиционират на по-видими за потребителите позиции.

Много подобна е секцията на Snapchat - Discover за намиране на новини в платформата и бързата им смяна чрез слайд. Facebook пък внедри в приложението си Instagram възможност за споделяне на кратки публикации, наречени "истории" между потребителите - функция, която по-късно се появи и в самия Facebook.

Twitter продължава да губи приходи от реклама и увеличава загубата

Фотограф: Kacper Pempel

Въпреки инвестициите си във видео- и стрийминг съдържание, които целят да увеличат конкурентоспособността на социалната мрежа, Twitter запази потребителската си база в същите рамки от предишното тримесечие - 328 млн. души.

Поради липсата на нови потребители Twitter се изправя пред редица проблеми - увеличение на загубата и спад на приходите от реклама. Нетната загуба се е повишила до 116.5 млн. долара за второто тримесечие от 107.2 млн. за същия период през 2016 г. Приходите спаднаха с 4.7% до 573.9 млн. долара.

Приходите от реклама надминаха предварителната анализаторска оценка от 458.1 млн. долара и достигнаха 489 млн., което все пак се равнява на спад от 8% на годишна база. Ръководството на Twitter обяви в писмо към инвеститорите си, че не се очаква подобрение на отрицателната тенденция през втората половина на годината.
Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Приходите на Etsy растат, а с тях и разходите им за реклама

Американската платформа за онлайн търговия Etsy отчете положителни финансови резултати за второто тримесечие на годината, които дадоха тласък и на новата рекламна стратегия на компанията. Приходите й за периода април - юни нарастват с 19.1% на годишна база, достигайки 101.7 млн. долара, а нетната печалба се равнява на 11.7 млн. долара в сравнение със загуба от 7.3 млн. долара за същия период миналата година.

12 години след основаването на Etsy и повече от 60% увеличение на разходите за реклама пред миналата година, достигайки до 28 млн. долара, компанията ще се стреми да намали инвестициите си в брандирано съдържание и да даде по-голямо възможност за изява на потребителите в платформата, пише AdAge. Тези средства ще бъдат преразпределени за дигитален маркетинг за привличане на нови потребители с цел да се постигне по-висока възвращаемост. Etsy вече разполага и с инструмент за гарантиране на плащанията, за да подсигури клиентите и стартира персонализирани известия, за да насърчи посетителите да се върнат в платформата. Компанията иска да разработи нови инструменти специално за продавачите в Etsy, за да могат сами да привличат повече клиенти. Към момента платформата има около 1.8 млн. активни продавачи и около 31 млн. активни купувачи.
Повече тук

Рекламен бизнес

Срокът за кандидатстване в конкурса Golden Drum е удължен

Кандидатури за тазгодишното издание на конкурса в областта на маркетинга, рекламата и дизайна Golden Drum могат да се подават до 18 август на сайта на събитието. В надпреварата могат да се включат рекламни и медиа агенции, рекламодатели, студиа за дизайн и продуцентски къщи и други компании, които участват в процеса по създаване и представяне на маркетинг решения. Сред условията за кандидатстване е проектите да бъдат разработени в периода 1 януари 2016 г. и 18 август 2017 г. Всички кандидатури ще се оценяват от 22 международни специалисти в областта на комуникациите. Golden Drum 2017 ще се проведе от 18 до 21 октомври в Любляна, Словения.

На 79 години сър Антъни Хопкинс стана лице на модна марка

И на 79-годишна възраст сър Антъни Хопкинс е търсено лице не само в киното, но и в модата. Актьорът позира с костюми, кашмирени пуловери и шалове от новата колекция на луксозната италианска марка мъжко облекло Brioni, пише "Дневник".

Черно-белите фотографии на Грегъри Харис за кампанията направиха впечатление в мрежата. Хопкинс е рекламно лице на марката за сезон есен/зима, наследявайки това занимание от друг свой колега - Самюел Джексън, а преди него - от метъл легендите от "Металика".


Свободни позиции:

PR агенцията AMI Communications България обяви вакантна позиция за Account Executive.

Inter Cars България обяви вакантна позиция за Marketing Professional.

Евромастер импорт - експорт обяви вакантна позиция за Маркетинг мениджър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: media@capital.bg

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари)

Осем оферти в търга за мащабната туристическа реклама в 22 държави; Рекламните инвестиции в България ще нарастнат с 3% през 2018 г.; "Нова броудкастинг груп" получи правата за тенис турнира в София; "Стандарт" може да смени собственика си; Новата печатна реклама на IKEA и расистка ли е наистина рекламата на H&M и др.

16 яну 2018, 4 прочитания

Британският Guardian вече е във формат таблоид 1 Британският Guardian вече е във формат таблоид

Промяната e част от мерките, които трябва да спестят средства на влиятелното издание

15 яну 2018, 1255 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
През последната година Кошлуков е бил програмен директор на телевизия "Алфа"

Работата в рупора на руската пропаганда у нас може да попречи на политика в конкурса за шеф на БНТ

Как Делян Пеевски уби "Булгартабак" за шест години

Холдингът, който беше приватизиран през 2011 г., днес е с продадени марки, софийският завод не работи, този в Плевен е почти без служители, а в Благоевград 60% са напуснали

Витоша: Затворената планина

Ако Столична община наистина иска да защити интересите на гражданите, пътят е лесен

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете