С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 8 авг 2017, 18:07, 29471 прочитания

През последната година Кошлуков е бил програмен директор на телевизия "Алфа"

Работата в рупора на руската пропаганда у нас може да попречи на политика в конкурса за шеф на БНТ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През последната година политикът и журналист Емил Кошлуков е работил като програмен директор на телевизия "Алфа". Това е записал самият той в документите, с които кандидатства за генерален директор на БНТ, твърдят три независими източника от Съвета за електронни медии (СЕМ) - държавният орган, който провежда конкурса.

Самият Емил Кошлуков отказа коментар. Потърсена за мнение, председателката на СЕМ София Владимирова коментира, че преди 17 август, когато ще бъдат оповестени резултати след подробното разглеждане на документите на участниците, допуснати до конкурса, няма право да коментира детайли от тях. Други членове на регулатора също отказаха официален коментар по темата.


Въпреки че е с "информационно-образователен" профил, телевизия "Алфа" е собственост на партия "Атака". Излиза, че работодател на Емил Кошлуков е била политическа формация. Това влиза в противоречие с правилата за избор на генерален директор на обществената БНТ, в които е посочено, че кандидатите не трябва да имат икономически и политически зависимости.

Нещо повече - ефирът на телевизия "Атака" се използва за най-откровено препредаване на опорните точки на официалната руска пропаганда. През последните години СЕМ има издадени десетки наказателни постановления срещу телевизия "Алфа" за нарушения на базови принципи от Закона за радиото и телевизията. Сред тях са констатирани нарушения за дискриминация от различен тип, нарушаване на "добрите нрави", както и излъчване на опасно за деца съдържание.

Преди да бъде програмен директор на телевизия "Алфа", Кошлуков беше за кратко и изпълнителен директор на TV7 и News7, която бе обявена в несъстоятелност и беше спряна от СЕМ. Пред това политикът беше в управителния съвет на медията.



Партийната телевизия "Алфа" е изключително непрозрачна. В отчета за финансите на партия "Атака" за 2016 г. няма никакви числа, които могат да подскажат, че се отделят пари за медията, за разлика от 2012 г. например, когато е записано, че около 605 000 лв. са отишли за нея. "Алфа" не беше регистрирана и в Сметната палата за последните парламентарни избори като доставчик на услуги, т.е. официално не е получила средства за кампанията.

Един от критериите за длъжността генерален директор на БНТ е кандидатът да има най-малко пет години трудов стаж на ръководна длъжност в телевизия. Това е и най-вероятната причина Кошлуков да запише стаж в телевизията на "Атака". Дали той наистина е бил програмен директор по това време е трудно да се докаже, но дори и това да е формалност, фактът, че "Атака" му правят тази услуга, е достатъчно спорен. Партията на Волен Сидеров играеше ключова роля в парламентарното мнозинство, което избра правителството на Орешарски и Делян Пеевски за шеф на ДАНС. От началото на този месец "Атака" на няколко пъти правеше откровени услуги на групата около Делян Пеевски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 270 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3870 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Бари Бранд: България е като стартъп, има толкова енергия да се развива

Главният директор "Иновации" в "Saatchi & Saatchi София" пред "Капитал"

Още от Капитал
Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10