Facebook на помощ на журналисти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook на помощ на журналисти

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество," казва изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг

Facebook на помощ на журналисти

Компанията се опитва да намали разпространението на фалшиви новини

5125 прочитания

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество," казва изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг

© Reuters


Социалната мрежа Facebook променя политиката си за разпространяване на новини в опит да е "по-добър партньор" на новинарските организации. Интернет платформата ще интегрира различни приставки към обичайния си news feed, които ще удостоверяват медията. Нововъведенията са плод на няколко срещи между Facebook и представители на новинарската индустрия през последните месеци като част от започнатия през януари журналистически проект (Facebook Journalism Project).

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество", написа изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг в личния си профил.

В помощ на медиите

От началото на тази седмица популярните новини имат логото на медията, която ги е публикувала. Целта на социалната мрежа е да се намали обемът на фалшивите новини и да "се повиши доверието към журналисти". Макар засега опцията да е само за най-често четените и за търсени статии, Facebook ще се стреми всички новини да имат лого.

"Преди никой не говореше за бранд, а сега не минават и 15 минути, през които да не чуя думата бранд в контекста на журналистика и журналисти", коментира колумнистът на The New York Times Франк Бруни в една от срещите на индустрията с Facebook.

Социалната платформа ще се опита да увеличи абонаментите към медиите. "Ако хората сключат абонамент, след като прочетат някоя статия във Facebook, парите ще са директно за издателите, които работят здраво, за да разкрият истината. Facebook няма да вземе никаква част от печалбата", написа още Зукърбърг. Тази приставка все още е в тестов период, като до края на годината социалната мрежа ще започне да работи по този модел с няколко медии от САЩ и Европа.

Журналистическият проект на Facebook

Социалната мрежа започна проекта, който би трябвало да помогне на медии да се справят с нарастващия проблем около разпространяването на фалшиви новини, в началото на 2017 година. Проведени са няколко срещи с водещи медии от индустрията, сред които Washington Post и The New York Times.

Идеята е Facebook да си сътрудничи с новинарските агенции, да се наложат нови платформи за разпространение на новини, както и да се обучат журналисти и потребители да различават на кои източници може да се вярва, като проектът се развива паралелно в три сфери.

Част от промените, които Facebook обмисля, са нови приложения за по-интерактивно съдържание – например повишено използване на незабавни новини, повече публикации във формат 360 градуса и Live видеопредавания, както и безплатно приложение, което дава данни на медиите за успеваемостта им на различни социални платформи. Освен това към вече съществуващите обучения на мрежата ще се добави електронно обучение на журналисти на девет езика, което ще е съпроводено със сертификат. Американската компания е член на First Draft Partner Network, която се опитва да верифицира истинността на потребителски кадри, затова и ще продължи да разработва приложения в тази насока.

"Проблемът с фалшивите новини е по-голям от всяка платформа и е важно за всички нас да работим заедно, за да можем максимално да намалим ефекта", написа продуктовият директор на Facebook Фиджи Симо в блога на компанията при старта на журналистическия проект.

Социалната мрежа Facebook променя политиката си за разпространяване на новини в опит да е "по-добър партньор" на новинарските организации. Интернет платформата ще интегрира различни приставки към обичайния си news feed, които ще удостоверяват медията. Нововъведенията са плод на няколко срещи между Facebook и представители на новинарската индустрия през последните месеци като част от започнатия през януари журналистически проект (Facebook Journalism Project).

"След като все повече хора четат новини в платформи като Facebook, ние сме длъжни да създадем информирано общество", написа изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг в личния си профил.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dr.web avatar :-|
    dr.web

    Похвално е това начинание на Facebook, дано имат някакъв успех по този "трънлив път", на когато съзнанието на човек е "пробито отвътре" (т.е., когато е корумпирано, когато е склонно към всевъзможни "измишльотини") никаква технология, колкото и съвременна да е тя, не може да помогне. С други думи, трудно се връща обратно веднъж "изпуснатия дух от бутилката" - т.е., добрите помисли и решения за тяхното приложение на практика са само едната страна на медала, от другата страна неизменно стоят днешните реалности на света, такива какви са.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK