🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Махни, там, кръстовете от църквите

Lidl и Kaufland привлякоха вниманието с два кризисни казуса, в които има важни за уроци за комуникацията на компаниите. Двете вериги създадоха бурни, но, по всичко личи, кратковременни скандали, които едва ли ще имат сериозен негативен ефект за тях

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Това е форма на яхване на липсата на информация и образованост у хората. Всеки информиран потребител има право на избор и може да реши дали ще купи и какво ще купи и на каква цена ще купи."

Светлана Савова, управляващ партньор на V+O Communication България.
"Откривам във възникналите разговори и много защитници на марката. Общото ми усещане е, че става въпрос за индивидуални реакции, което говори за добре свършената предварителна подготовка по управление на бранда."

Ваня Бабанин консултант по управление на брандове и репутация.

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina
    • - 1
    • + 6

    По-добра международна реклама на гръцките продукти просто нямаше как да се направи! Друг е въпроса колко "гръцко" е киселото мляко заквасено с Bacillus Bulgaricus, но за това че позволихме да ни откраднат киселото мляко, вината си е чисто наша, а не на Lidl.

    Нередност?
  • 2
    qns36396034 avatar :-|
    Galileo
    • - 2
    • + 9

    Метастазите на политкоректността се разпростират навсякъде...

    Нередност?
  • 3
    rkrastev avatar :-|
    rkrastev
    • + 6

    Lidl и Kaufland се оказаха конкуренти ... какви конкуренти, те имат общ собственик

    Нередност?
  • 4
    xymax avatar :-|
    xymax
    • - 2
    • + 4

    Аз не можах да намеря съставките на таз мусака. Ако е с кайма от прасе са пълни идиоти тези от лидл да махнат кръстовете. Мюслитата прасюги не ядат...

    Нередност?
  • 5
    eco27487886 avatar :-P
    ruby
    • - 6
    • + 1

    Случилото се по никакъв начин няма да се отрази върху продажбите на компанията.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 5

    "Заради премахнатите кръстове Гърция поиска обяснение от веригата, а в Чехия призоваха да не се пазарува от нейните магазини."

    "а онези, които ескалират темата и я извеждат до крайности като тотално отричане на веригите и търсят конспиративен и преекспониран подтекст."

    Значи ако ние правим това, което правят Гърция и Чехия на национално ниво, значи сме религиозни фунтаменталисти и екстремисти така ли? Може да се ходи с бурки в училище, ама не може да се слагат кръстове на киселото мляко?! Може да се режат глави на християни от ислямисти, ама не може да се сложи кръст в логото?!

    Нередност?
  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Това е Йогурт, не е кисело мляко. Киселото мляко си е чисто наше. Въпросът е защо в западния свят гръцкия йогурт е по-известен от него.

    Иначе имаше наскоро статия, в която се засилват опасенията, че и териториалната защита ще я отнемат.

    Колкото до бактерията - независимо как са я кръстили учените, и е през пет пари за светските граници, съответно си вирее на много части от балканския полуостров. Само че заради желязната завеса киселото мляко е известно като българско на изток и като гръцки йогурт на запад. Продуктът е един и същ.

    Нередност?
  • 8
    xcap avatar :-|
    Xcap
    • + 1

    Първо - какви конкуренти са двете вериги, като са в една група?
    Второ - това, че създават работни места плюс ли е, като не достигат работници в страната?
    Трето - какви социално-икономически стандарти налагат, че не става ясно?
    Четвърто - с два цитата анализ не става, та даже и за пи ар ефектите от каквото и да било.

    Нередност?
  • 9
    rapidfire avatar :-|
    gigabyte
    • + 2

    Антихристи. За пари ще продадат и майките си. Заради едната политкорекност се отказват от хилядолетни ценности. На муджахидините едва ли им пука.

    Нередност?
  • 10
    leo_k avatar :-|
    Лео

    "Това е форма на яхване на липсата на информация и образованост у хората."
    Евала, другарко! Добре е хората да знаят, че рекламните и ПР агенции ги смятат за необразовани и способни да бъдат "яхвани".

    Нередност?
Нов коментар