Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 септември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 септември)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 септември)

Защо е странно, че Анна Цолова няма да води повече сутрешния блок на "Нова тв"; Рубриката на Миролюба Бенатова в предаването "Комбина" по "Нова" не е ясно дали и кога ще се излъчва; Кризисните казуси на Lidl и Kaufland и важните уроци за комуникацията на компаниите; Инвестор.БГ купи висшето училище по застраховане; "Онтотекст" разработи инструмент за идентифициране на фалшиви новини

6180 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Защо е странно, че Анна Цолова няма да води повече сутрешния блок на "Нова тв"

Фотограф: Цветелина Белутова

Слухът, носещ се из жълтите медии, вече не е слух. Водещата на сутрешния блок по "Нова тв" - "Здравей, България", Анна Цолова вече не е част от предаването. Социалните мрежи се напълниха с коментари и догадки за причините за оттеглянето й. Голяма част от тях изказваха предположението, че е свалена заради остри въпроси и позицията си по определени теми, като например тази за съдебната реформа.

Това беше опровергано от мениджмънта на "Нова", който разпространи съобщение, в което се казва, че Цолова работи по ново предаване. Самата тя е цитирана в официалното прессъобщение да казва: "След 19 години в новините и актуалната публицистика, 13 от които в сутрешния блок на двете най-големи телевизии (bTV и "Нова" - бел. ред.), избрах за себе си нова посока и реших да предложа на "Нова" един различен проект", коментира тя. Цолова уточнява, че това е план, върху който работи повече от година. "Обявявам го в момента, в който съм готова с екипа и концепцията за неговия успешен старт. Това е мой дълго обмислян професионален избор. Благодарна съм за доверието на зрителите през всичките тези години", казва Анна Цолова.

От "Нова тв" представиха решението като нейно и уточниха, че мениджмънтът на медията го приема.

Промяната за Цолова настъпи близо две-три седмици след като през медиите Николай Бареков започна да води срещу нея очерняща кампания. В подкрепа на журналистката излязоха декларации на Асоциацията на радио- и телевизионните оператори и на Асоциацията на европейските журналисти. Самата тя публикува силно изявление в своя защита и каза, че в казуса с Бареков ще потърси справедливост в съда. В тази ситуация обаче работодателите й от "Нова тв" не излязоха с позиция. А тя все пак е от знаковите имена на медията и част от едно от най-гледаните предавания в ефир.

Повече по темата, както и официалните отговори на "Нова" може да прочетете тук

Не е ясно къде и кога ще се излъчва рубриката на Миролюба Бенатова по "Нова"

Разместванията в програмната схема на "Нова телевизия" продължават. Миролюба Бенатова съобщи, че водената от нея рубрика, излъчвана в рамките на предаването "Комбина", засега няма нов час или време, в което ще се излъчва, съобщава "Дневник".

Във "Фейсбук" журналистът написа:

"За моята рубрика няма "нов сезон", защото я поддържам целогодишно. Предпочитах да излъчвам видеата с вашите истории в неделя, в 18 часа, но сега там ще гледате друго. Оставам част от актуалните предавания на "Нова тв", но засега не бързам да се "закача" за нов часови пояс. Надявам се новите ми срещи с вас, зрителите, да ми подскажат къде ще съм ви най-полезна."

Бенатова уточни пред "Дневник", че не напуска и не планира да подготвя нов проект.

Предаването "Комбина", което се водеше от Галя Щърбева и Лора Крумова, беше заменено със "Сделка или не", стана известно също миналата седмица. Преценката на телевизията е, че между 18 и 19 ч. през почивните дни трябва да има забавно предаване.

Повече по темата може да прочетете тук

Кризисните казуси на Lidl и Kaufland и важните уроци за комуникацията на компаниите

В последните дни германските търговски вериги Lidl и Kaufland (и двете са част от Schwarz Gruppe) се оказаха конкуренти освен на ритейл пазара и в социалните мрежи, където почти едновременно предизвикаха буря от емоции и коментари сред потребителите. Дизайнът на опаковките на продуктите от гръцката седмица в "Лидл" доби международен отзвук, а коментарите на управителя на "Кауфланд България" Димитър Спасов за качеството и безопасността на храните привлякоха вниманието на българските потребители.

Двата ритейлъра имаха лошия късмет казусите да попаднат в подходяща хранителна среда - откакто "веригите" имат доминиращо положение на пазара, те често са използвани за различни популистки упражнения от политици и масови медии. Обективни основания за това нямаше. В случая с Lidl това вероятно е (злополучно) решение на някоя рекламна агенция, която обслужва компанията, а не както предполагат критиците й - част от конспирацията на големите корпорации срещу християнството и "традиционните" европейски ценности.

Двата казуса са на пръв поглед различни, но в основата си съдържат важни уроци за комуникацията и стратегията на компаниите в кризисни PR ситуации.

Повече по темата може да прочетете тук

Инвестор.БГ купи висшето училище по застраховане

Investor Media Group ("Инвестор.БГ" АД) финализира сделката по придобиване на 90% от капитала на "Висше училище по застраховане и финанси" АД (ВУЗФ), пише "Дневник". В официалното съобщение, изпратено от компанията, не се съобщава цената на сделката.

Амбицията на купувача е да надгради академичната програма заедно с основателя на училището Григорий Вазов, така че тя да стане по-практична. За тази цел се предвижда и участие на бизнеса в програмата на училището.

За президент на институцията е избран Апостол Апостолов. От 10 г. той преподава дисциплината "Капиталови пазари" в училището. Освен това в миналото той оглавяваше Комисията за финансов надзор и Централния депозитар. Академичната програма ще продължат да управляват ректорът Григорий Вазов и вицепрезидентът Детелина Смилкова.

Наред с нови програми от тази есен новият собственик предлага и обучение на студентите в телевизия "Блумбърг".

Повече по темата може да прочетете тук

"Онтотекст" разработи инструмент за идентифициране на фалшиви новини

Българската компания за семантичен софтуер "Онтотекст", част от групата на "Сирма груп холдинг", разработи дигитален асистент за проверка на факти, наречен Hercule. Целта е той да послужи на журналисти при изследването на различно съдържание, публикувано в интернет пространството, като например новини, видеа и публикации в социалните мрежи. Благодарение на Hercule те ще могат да филтрират и анализират информацията визуално по време, степен на влияние, противоречивост, източник и други показатели, както и да валидират различни твърдения. В официално съобщение от компанията посочват, че функционалностите на дигиталния асистент за журналисти включват също извличане, семантично обогатяване и индексиране на структурирани твърдения, тяхното свързване с различни отворени и публични масиви от данни, както и с други информационни архиви.

Проектът е реализиран в рамките на започналия през 2014 г. европейски проект PHEME "Изчисляване на истинността в медиите, езиците и социалните мрежи" (Computing Veracity Across Media, Languages, and Social Networks), в който участниците от различни държави имаха за цел да създадат интелигентни методи и приложения за удостоверяване истинността на информацията в медиите и социалните мрежи, както и за предупреждаване на потребителите, когато е налице слух или невярна информация.

"Нова тв" започна новия сезон с обновена визуална идентичност

С началото на новия телевизионен сезон "Нова тв" лансира и обновената си визуална идентичност, в която участват и някои от популярните лица на канала, сред които и журналистите Анна Цолова с колегата си Виктор Николаев и Миролюба Бенатова, за които след разместванията в програмната схема на телевизията не е съвсем ясно дали и в кои предавания ще участват. Стратегията за новата идентичност е разработена от маркетинг отдела на "Нова броудкастинг груп", а реализацията е дело на творческия екип на телевизията с творчески директор Гути Гагамова и на режисьора Жоро Манов от Clamer Production Studio. В основата й е 3D визуализацията на логото на телевизията. "Новата визуална идентичност и графичен пакет на NOVA предлагат едновременно стилен и модерен облик на канала, съчетан с олекотени навигационни графики. Слоганът "Заедно сме №1" е в основата на стратегията и творческата концепция на проекта, но в новата идентичност посланието е концентрирано в една дума, съдържаща посланието "за 1". Звездите на NOVA и зрителите на телевизията са обединени под ново мото - "Заедно", коментира за медиите Петя Терзиева, директор "Маркетинг и комуникации" на "Нова броудкастинг груп".

"Кауфланд България" лансира нов уебсайт

Търговската верига изцяло обнови визията на своя уебсайт, като промяната следва цялостното ребрандиране на германския ритейлър, което започна от началото на юли тази година. Оттогава "Кауфланд България" постепенно представи ново лого, брошура и започна процес по обновяване на магазините. Сега в обновения уебсайт на компанията потребителите могат да намерят информация за седмичните продуктови предложения, за собствените марки на компанията и услугите, от които клиентите могат да се възползват в хипермаркетите. Като допълнение в сайта могат да бъдат намерени и предложения с рецепти, организирани по групи и видове.

Дигитален бизнес

Facebook разкри 100 хил. долара, дошли от Русия за предизборни реклами в САЩ

Източник: Reuters

Facebook разкри, че "неавтентични руски участници" са купили реклами за 100 000 долара в популярната социална мрежа през изминалите две години. Това става на фона на разследванията за предполагаема намеса на Москва в американските президентски избори.

"Рекламите и профилите, изглежда, са фокусирани върху увеличаването на разделящите социални и политически послания из идеологическия спектър, засягайки теми като гей общността, расови въпроси, имиграцията и правото да притежаваш оръжие", казват от Facebook. И допълват, че са открили 470 "неавтентични" профили и страници, които са купували реклама от юни 2015 г. до май 2017 г. Според компанията изглежда, че те са оперирали от Русия и са свързани едни с други.

Facebook уточнява, че рекламите, купени от "неавтентичните" профили, не са съдържали конкретни послания за изборите, гласуването или президентските кандидати. Но около 50 000 долара са били похарчени за 2200 реклами, които са били идентифицирани като "потенциално политически свързани" и които може да идват от Русия. Близо една четвърт от рекламите са били географски насочени, като повечето от тях са били през периода 2015-2016 г.

Повече по темата може да прочетете тук

Amazon - новият рекламен гигант

Дълго време на пазара на онлайн реклама имаше един голям играч - Google. През последните години Facebook бурно се разрасна и изскочи като единствения потенциален конкурент за лидерската позиция на интернет гиганта. Но някак тихо в сегмента се намести нов участник, който обаче не крие амбициите си да стане основен фактор - интернет гигантът Amazon иска да е третият двигател в индустрията.

Макар компанията да не обявява официални данни за приходите от рекламния си бизнес, вече става все по-ясно, че той продължава да расте. Неотдавна изпълнителният директор на най-голямата рекламна агенция в света WPP, сър Мартин Соръл, обяви, че оборотът на Amazon от реклами е 2.5 млрд. долара през миналата година. За сравнение - платформата Twitter, която от години се опитва неособено успешно да стабилизира бизнеса си и има далеч по-ранен старт в сектора, е генерирала 2.25 млрд. долара в същия този сегмент.

Рекламата е считана за един от бъдещите основни двигатели на Amazon и е ясно защо: маржът е по-висок, подкрепена е от ритейл дейността на гиганта и може да има същото положително финансово и бизнес отражение върху групата, както облачните услуги Amazon Web Services, с които компанията вече е лидер на пазара.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Ferrari удължи договора си с "Марлборо" за 100 млн. долара на година

Източник: Reuters

Най-успешният отбор в историята на Формула 1 Ferrari продължи договора си с дълогодишния си партньор "Филип Морис", пише "Дневник". Тютюневият гигант спонсорира Скудерията в продължение на десетилетия чрез най-известната си марка цигари "Марлборо".

Официално рекламата на тютюневи изделия във Формула 1 е забранена от 2011 г. насам, но това не пречи на Ferrari да получава между 100 и 160 млн. на сезон от "Филип Морис". В договора между двете страни фирмата фигурира като партньор.

Настоящото споразумение изтичаше в края на годината, но Ferrari ще продължи да има бяло по болидите си именно заради "Марлборо" в продължение на още няколко години. Официални параметри не се съобщават, като единствено се потвърждава за нов няколкогодишен договор.

Според неофициални данни Скудерията ще продължи да получава по 100 млн. на година поне до края на сезон 2020.

Повече по темата може да прочетете тук

Свободни позиции:

"Силвър стар" обяви вакантна позиция за Маркетинг мениджър за "Мерцедес-Бенц".

Publicis Dialog - BTL звеното на комуникационната група Publicis One - обяви вакантна позиция за Account Executive/Account Manager.

Interactive Share обяви вакантна позиция за Social Marketing Specialist и вакантна позиция за Account Manager.

Компанията за подбор Human Capital Store търси Маркетинг мениджър на лечебно заведение.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK