Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 сеп 2017, 15:31, 11504 прочитания

Какво четат директорите на най-големите рекламни групи

Директорите на някои от най-големите комуникационни групи в България - Александър Дурчев, Екатерина Тупарева, Мария Грашнова и Николай Неделчев - представят книгите с важни според тях уроци за рекламния бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Не всички четящи хора са лидери, но всички лидери са четящи хора", е казал 33-ият президент на САЩ Хари Труман. Сентенцията до голяма степен продължава да бъде валидна и днес, но в нестихващия поток от информация и количеството професионална литература на пазара е трудно да се отсеят книгите, които наистина заслужават внимание. Именно заради това в края на летния сезон ви представяме малък списък с книги, препоръчани от директорите на някои от най-големите комуникационни групи в България, потвърдили полезността им през практиката си. Те обхващат различни етапи и сфери на бизнеса – от разрастването на една компания през трансформацията на рекламната индустрия и новите маркетинг модели до бъдещето на комуникациите и отношението към потребителите. По-голямата част от препоръчаните книги са преведени и могат да бъдат намерени на българския пазар, а всички са налични в библиотеката на Amazon и под формата на електронни книги.

Помолихме да препоръчат книги изпълнителния директор на All Channels Communication Group Александър Дурчев, Екатерина Тупарева, изпълнителен директор на Ogilvy Group Bulgaria, изпълнителния директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите Мария Грашнова и Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One.


Ако и вие искате да препоръчате смислена и интересна книга, може да го направите в коментарите под текста.
Александър Дурчев, изпълнителен директор на All Channels Communication Group

"Болки на растежа" - автори Ерик Фламхолц и Ивон Рандъл

"Всеки иска да чете вдъхновяващи книги за успешни предприемачи и техните рецепти за успех и безметежно доволство. Истината е, че бързо разрастващият се бизнес, какъвто е нашият през последните години, се нуждае не само от харизматични предприемачи-лидери-визионери, но и от специфични знания как да удържите стихиите в организацията. "Болки на растежа" на Ерик Фламхолц и Ивон Рандъл е именно тази книга, която ме успокои, че грешките, които допускаме, не са някаква безнадеждна рядка болест, а най-естественият ход на растежа на всяка организация. Книгата е изключително практична и дава беземоционален поглед върху проблемите, които срещаме като предприемачи и мениджъри, и действията, които трябва да предприемем, за да продължаваме да растем устойчиво."
Екатерина Тупарева, изпълнителен директор на Ogilvy Group Bulgaria

Лекции на международни лидери в областта и книгата "Креативността" - автор Луис Басат

"Фокусът, предполагам, е върху полезността за бизнеса, затова не бих посочила книга. Прекалено е бавно за бързо развиващия се комуникационен свят. Най-полезни за мен са изказванията на доказали се хора от нашия бизнес по определени теми или на съответните събития на индустрията. Например рекламният фестивал в Кан Cannes Lions.

Тази година за мен най-вдъхновяващи бяха изказванията на изпълнителния директор на Pinterest Бен Силбърман, президента на Buzz Feed Йохан Перети, изпълнителния директор на WPP сър Мартин Сорел, Кристин Лагард, президент на Международния валутен фонд (МВФ), и много други. Изказванията на тези лидери съдържат събраното към момента знание на целия им network.

Ако все пак трябва да посоча книга, препоръчвам ви "Креативността" на Луис Басат. Той е признат за най-добрия рекламист на Испания и Латинска Америка за ХХ век. Има над 400 отличия за постижения в областта на рекламата от целия свят."
Мария Грашнова, изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите

Listening Brands: How Data is Rewriting the Rules of Branding – автор Джей Ар Литъл

"Актуална, точна, с ярки примери. Ако имаше картинки, вероятно тази книга би била ултимативният комикс за хората в медиа индустрията. Така най-кратко бих могла да опиша книгата на Джей Ар Литъл "Listening Brands: How data is Rewriting the Rules of Branding". За мен тя е лично попадение тази година и ярък пример как най-силното оръжие на рекламната индустрия смени своя собственик и премина в ръцете на потребителя.

Консуматорът сега е този, който може да достави посланието на бранда по-добре, отколкото самият бранд. И ако брандът слуша внимателно, той печели правото да стане част от диалога на своите потребители, дори темата да не е пряко свързана с бизнеса му.

Като стратег с дългогодишен опит в маркетинг индустрията авторът Джей Ар Литъл поднася най-важната информация в три основни извода след всяка глава, описвайки прецизно историческата трансформация на целия медиен бранш, която дигиталната икономика донесе със себе си.

Защо е важно да я прочетете? Защото днешните брандове трябва да започнат да слушат своите потребители внимателно, а всяка глава от книгата ще ви научи как да правите това наистина добре. Особено ако подхождате към рекламата все още с мегафона в ръка. Оставете го – той няма да ви трябва, защото силата му премина в чужди ръце."
Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One

"Социалният организъм"
– автор Оливър Лукет

"Една от последните книги, които четох, е "Социалният организъм". Социалният организъм е метафора за това как човешкият живот се променя от технологиите. В нея се преплитат тези и теории от биологията, антропологията, технологиите и бизнеса. И всичко това през призмата на социалните медии, далеч от готовите формули за "лайкове" и "кликове". Със сигурност някои от тезите в книгата могат да се възприемат като спорни или поне не толкова безспорни, но безспорно е, че авторите са опитали да създадат "обща теория на социалните медии". Авторите поглеждат назад и дават историческата перспектива за създаването и навлизането в живота ни на социалните медии, но за мен по-интересното е, че успяват да нарисуват голямата картина на това каква ще бъде тяхната роля в нашето бъдеще и по-важно - как по-добре да се ориентираме в него. Би трябвало да е настолна книга за всеки, който се занимава с дигитални комуникации, както и за всеки любознателен човек."



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 1052 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1520 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Започна десетото издание на рекламния конкурс "Effie България"

Агенции и рекламодатели могат да подават заявки за участие до 24 октомври

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10