Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 октомври)

Започна кандидатстването за IAB MIXX Awards; Миа Сантова се завръща в NOVA като водеща на следобедната емисия новини; Започва втората вълна на кампанията "Силата е в теб"; Българската шевица брандира бутилките на "Кока-Кола"; СЕМ утвърди управителния съвет на БНТ; Cartoon Network стартира кампания срещу тормоза в училищата

6168 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Започна кандидатстването за IAB MIXX Awards

Фотограф: IAB

Агенции и рекламодатели могат да участват в третото издание на конкурса за дигитален маркетинг IAB MIXX Awards, който се организира от българския клон на IAB (Interactive Advertising Bureau). За целта трябва да попълнят онлайн формата за кандидатстване в сайта на събитието не по-късно от 6 ноември. Сред условията за участие е кампаниите да са създадени и реализирани на българския медиен пазар в периода ноември 2016 г. и ноември 2017 г. Фестивалът и церемонията по награждаване ще се състоят на 23 ноември в зала "Люмиер" на НДК.

Тази година за пръв път заявки ще се състезават в общо 13 категории, което е близо два пъти повече в сравнение с миналите издания на IAB MIXX Awards. Това са: Lead Generation, Engagement, Brand Awareness, Campaign effectiveness, Effective use of data, Brave, Branded content, Video, Mobile and Apps, Search Engine Marketing, Social, Landing page и Display & Rich Media Ads. Според организаторите увеличеният брой категории обхваща много по-широк спектър от възможности за измерване на ефективност и резултатите на една кампания.

В състава на журито на конкурса тази година влизат Зоран Арсовски, директор "Глобален дигитален маркетинг" в Progress, управляващият партньор в Xplora Георги Малчев, Жюстин Томс, мениджър "Бизнес развитие" в ABC Design & Communication Group, Николай Димитров, управляващ директор в All Channels I Thechnology, Ивайло Ботушанов, творчески директор в Digitas Sofia, главният оперативен директор на Dentsu Aegis Network Bulgaria Радослав Неделчев, Зоя Василева, мениджър интернет продажби в bTV, Ангел Искров, Head of Digital в DDB, Йордан Недев, член на управителния съвет на "Сирма груп холдинг", изпълнителният директор на Digital marketing agency Netpeak Bulgaria Геннадий Воробьов, Петя Пандулева, експерт социални медии, и Мартин Попов, изпълнителен директор на Interactive Share. Всеки от тях отговаря за една от 13-те категории и определя условията за кандидатстване в нея. На официалното събитие всички те ще коментират каква е била изминалата година за дигиталния маркетинг и какви тенденции са се очертали на рекламния пазар.

Миа Сантова се завръща в NOVA като водеща на следобедната емисия новини

Фотограф: NOVA

Журналистът Миа Сантова отново става част от екипа на "Нова броудкастинг груп" като водеща на следобедната емисия новини. Тя ще заеме новата позиция от началото на ноември. "Щастлива съм, че Миа Сантова се завръща в NOVA, където стартира нейната професионална кариера. Натрупаният опит през годините в съчетание с нейната телевизионна харизма ще допринесат за осигуряването на още качествено и разнообразно съдържание на новините и актуалните ни предавания", коментира за медиите Силва Зурлева, член на борда на директорите на "Нова броудкастинг груп".

Миа Сантова е част от екипа на NOVA повече от 13 години, започвайки през 1995 г. като международен редактор в отдел "Новини", а по-късно и водещ на новините, а по-късно става главен редактор на "Новини и актуални предавания" в телевизия "Диема". Впоследствие работи и в списанието Madam Figaro и води авторско сутрешно публицистично предаване в ТВ7.

Започва втората вълна на кампанията "Силата е в теб"

Общо седем българи ще разкажат своите житейски и професионални истории във втората вълна на кампанията "Силата е в теб". Целта е чрез тях да дадат пример за това, че всеки българин е способен да промени България, ако постоянно се надгражда и следва целите си. Кампанията е изготвена по-поръчка на американското посолство в България и е дело на рекламната агенция Huts J. Walter Thompson Sofia в партньорство с продуцентска къща "Априори" и режисьора Ивайло Минов. Второто издание на рекламната кампания ще се развие в разнообразни канали чрез телевизионни и печатни реклами, билбордове, както и в дигиталното пространство под формата на видеоклипове, всеки от тях разказващ историята на някой от седемте главни герои.

В първата вълна от кратки видеоистории през лятото се разказва за Росица Иванова, пилот от гражданската авиация; ромите Тереза и Асен, дипломирали се като бакалаври; Дани Георгиева, която е завършила право в чужбина, но се е върнала да стане учител; Тодорка и Иван, собственици на малка ферма. Всички те говореха за нуждата от това да се действа, от търпение в правенето на бизнес, от търсене на начини да се успее, а не на оправдания защо не се получава, за свободата и независимостта. Клиповете завършваха с надпис, от който ясно се вижда, че са спонсорирани от посолството в София, което "вярва в силния български дух".

Българската шевица брандира бутилките на "Кока-Кола"

"Кока-Кола" се "премени" в български носии. След като преди години за пръв път в България напитката се появи с надписи на етикета, различни от латиницата, сега компанията представи лимитирана колекция бутилки с български шевици.

Бутилките са с мотиви от шевиците на шестте български етнографски области – Пиринска, Тракийска, Родопска, Шопска, Добруджанска и Северняшка. Новият вид на "Кока-Кола" е част от кампанията "Събери вдъхновение от България". Стъклените бутилки с надпис на кирилица и шевици ще бъдат на пазара за ограничен период и само в определени заведения, посочват от компанията.

СЕМ утвърди управителния съвет на БНТ

Съветът за електронни медии (СЕМ) утвърди управителния съвет на БНТ. С пълно единодушие - пет гласа "за" - медийните надзорници подкрепиха предложението на новия генерален директор Константин Каменаров в екипа му да влязат журналистът Валери Запрянов (издател на сп. "Тема", което спря да излиза през 2016 г.), спортната журналистка Василена Матакева, юристът Зина Трифонова и сценаристът и редактор Антон Андонов. Управителният съвет на БНТ се състои от петима членове и се председателства от генералния директор на обществената телевизия Константин Каменаров, който е негов член по право. Неговите членове утвърждават всички дейности в БНТ: програмното съдържание, рекламните договори, медийни партньорства, производство на филми, техническо обновление.

Cartoon Network стартира кампания срещу тормоза в училищата

Детският телевизионен канал Cartoon Network започва международна кампания срещу тормоза в училищата под мотото "Имаш силата - бъди приятел". Целта на инициативата е да помогне на децата и тийнейджърите да се научат да общуват помежду си без агресия и да се държат добре един с друг. На сайта на Cartoon Network пък потърпевши от хулиганство деца и техните родители могат да се запознаят със съветите на психолозите и да открият нужната информация какво да предприемат и към кого да се обърнат за помощ, ако те или някой техен близък е жертва на тормоз. На интернет страницата децата ще открият също и забавни игри и анимирани видеа за приятелството и отношенията между хората.

Дигитален бизнес

Twitter тества удвояване на лимита на символите в един туит

Социалната мрежа Twitter изпробва нововъведение, което ще удвои броя на символите, които потребителите ще могат да използват в една публикация, съобщава Financial Times. Опцията, която ще удвои обема на допустимите за един туит символи от 140 на 280, в момента е в тестови период и е достъпна само за малка група от потребителите на компанията, която се очаква да даде оценката си за промяната. Въпреки че от компанията обещаха нововъведението да бъде достъпно за по-голямата част от потребителите, все още няма яснота кога точно ще бъде достъпно за масовия потребител.

На първо място компанията се опитва да ангажира настоящите си потребители, тъй като от известно време ръстът на потребителите на социалната мрежа е много нисък, което се отразява и на финансовите резултати на компанията. Това би насърчило брандовете и рекламодателите да изразходват повече средства за платформата, защото разширеният символен лимит би им осигурил по-добрата възможност да предадат посланието на потребителите си.

Повече по темата може да прочетете тук

Медиен бизнес

Wall Street Journal спира печатните си издания в Европа и Азия

Американският Wall Street Journal ще спре да издава своите азиатски и европейски печатни издания заради спадащите приходи и по-широкото преструктуриране на редакциите, съобщава в. Guardian. В петък компанията спря да публикува отделно издание за Европа, а азиатското й издание ще престане да излиза на 7 октомври.

Решението идва, след като компанията, майка на Wall Street Journal - News Corp, отчете загуба от 643 млн. долара за последната фискална година, приключила на 30 юни. През миналата година собственикът на американското издание отчете печалба 235 млн. долара.

Въпреки последните загуби абонаментите за онлайн изданието се увеличават и медията планира да се съсредоточи върху насърчаването на клиенти в Азия и Европа да четат онлайн. В изявление на компанията се казва, че онлайн абонаментите са направили продължаването на чуждестранните издания неефективно.

Повече по темата може да прочетете тук

Discovery Communications започва партньорство с ООН за опазване на околната среда

Discovery Communications обяви съвместното си партньорство с Организацията на обединените нации (ООН) по програма за опазване на околната среда - UN Environment. Чрез създаване на специализирано съдържание двете организации целят да повишат информираността на хората относно климатичните промени и екологичните катаклизми, като в допълнение ще акцентират и на иновативните начини и възможности за решение на тези проблеми. Съдържанието ще се разпространява през всички телевизионни и дигитални канали на Discovery Communications, като в основата си ще разказа за интересни истории за Земята и как и с какво хоратa могат лично да променят реалността. Фокус на партньорството ще бъде проблемът с нелегалната търговия на диви животни чрез кампанията на ООН - Wild for Life.

"Заедно с ООН Discovery ще използва международните си платформи и обсег, за да направи историите и посланията, които споделя, още по-силни навсякъде по света и да създаде дълготрайна промяна за нашата планета", коментира за медиите Дейвид Заслав, главен изпълнителен директор на Discovery Communications. Партньорството ще обхване и развитието на инициативи около опазването и съхранението на дивия живот, ангажирането с позиция на експерти от UN Environment и на известни личности, както и участието на изпълнителното ръководство на Discovery в събития и програми на UN Environment.

Рекламен бизнес

Ford поздравява жените шофьори в Саудитска Арабия

Американският автомобилен гигант Ford лансира красноречива онлайн реклама малко след като саудитският крал Салман издаде указ, позволяващ на жените да шофират коли, слагайки край на статута на консервативното ислямско кралство като единствената страна, в която това е забранено. В Twitter компанията публикува снимка, на която на тъмен фон в задното огледало се виждат единствено очите на жена, създавайки асоциация с черен никаб. Съобщението към снимката пък гласи "Добре дошли на шофьорското място". Втората визуализация, която публикуваха от Ford, е на женски ръце, които държат кормило, отново на черен фон. Рекламата е дело на агенциите GTB Middle East и ASDA’A Burson-Marsteller PR. Това не е първата подобна илюстрация. Миналата година онлайн медията Raseef22 лансира също снимка с отразени очите на жена в задното огледало на кола. След като беше разрешено на жените в Саудитска Арабия да шофират, покупката на коли в страната рязко се увеличи и редица автомобилни брандове лансираха разнообразни реклами. Nissan например представи снимка на регистрационен номер с надпис 2018 GRL (съкращение от girl - момиче - бел.ред).

Фотограф: Ford

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK