Новият рекламен партньор на БТК
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новият рекламен партньор на БТК

Екипът на Havas и БТК

Новият рекламен партньор на БТК

Havas Group ще работят върху творческото и медийното обслужване на оператора

16007 прочитания

Екипът на Havas и БТК

© Цветелина Белутова


Пластовете на българския рекламен пазар претърпяват нови размествания. След продължителни летни конкурси един от най-големите рекламодатели в страната - БТК, избра комуникационната група Havas Group . В следващите две години агенцията ще управлява голяма част от рекламния бюджет на телекома, тъй като двете компании са подписали договор както за творческо, така и за медийно обслужване.

В основата на новото партньорство ще бъде изготвянето на специфична комуникация за различните целеви аудитории, която ще се разгърне под мотото "Различни заедно", обявиха от Havas. Така в БТК искат да отговорят на засилващата се конкурентна среда, където телекомите на пазара са поставени пред предизвикателството да задържат и увеличат потребителската си база както в мобилния, така и във фиксирания сегмент.

Всички за един

Изборът на нови агенции се случи след изтичане на договорите за обслужване на БТК с творческата New Moment New Ideas и медиа агенцията FCB Sofia, което доведе и до провеждането на редовен конкурс, продължил няколко месеца. Главният директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК Димитрис Лиупис коментира пред "Капитал", че брифът към участниците е бил стратегическа задача, но не спомена кои са били останалите компании в конкурса. "Трябваше да се разработи комуникационна платформа, която адекватно да позиционира бранда VIVACOM в съответствие с ценностите на компанията, нейните реални позиции на пазара, както и с бъдещите й стратегически приоритети за развитие", уточни Лиупис.

От телекома коментират, че са избрали Havas за партньор заради предложените дългосрочни решения за запазване на цялостта на бранда, от една страна, в комбинация с разработването на индивидуален подход в комуникацията, от друга. "Целта ни е да достигнем по най-ефективния начин до разнообразните си таргет групи. Постоянното търсене на най-добрите канали и най-правилните послания, с които да спечелиш клиента в днешния пренаситен от информация свят, е голямо професионално предизвикателство", обясни за "Капитал" Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК.

Димитрис Лиупис, главен директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК
Фотограф: Капитал

И макар целта на БТК да не е била да обединят творческото и медийното си обслужване в една комуникационна група, според Димитрис Лиупис това носи допълнителни позитиви - по-ефективен работен процес и разгръщане на творческия и стратегически потенциал на партньорството между клиент и агенция.

Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България
Фотограф: Капитал

Това е първият телеком в клиентското портфолио на Havas в България и ще бъде обслужван медийно и творчески от различни специалисти в групата, обединени в един екип. "Хората в агенцията, участващи в екипа на БТК, са над 20 души, утвърдени специалисти в рекламата и медиите. Голяма част от тях с над 15 години опит в работата за телекоми и международни комуникационни агенции", коментира Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България. Тя допълва, че съвместните цели на двете компании са свързани със запазване на лидерската позиция на телекома, като едновременно с това променят възприятието за сектора като цяло. "Резултатът, към който се стремим, е брандът VIVACOM да се възприема не само като доставчик на услуги, а като връзка между хората, която ги прави по-близки", добавя Кючукова. Агенциите ще се възползва и от международната експертиза на френската Havas Group, която от края на миналата година присъства директно на българския пазар, след като дълги години оперираше през франчайз.

Още телевизия

В комуникационната стратегия на БТК телевизията ще продължава да бъде основен медиен канал, като не планира резки промени в обема на бюджета си. Като причини за това посочват гарантираната най-ниска цена на контакт, както и все още високото потребление сред най-младата целева аудитория. Според данни на мониторинговата агенция ГАРБ брутните инвестиции на БТК в телевизионна реклама през първото полугодие на 2017 г. се равняват на 8 млн. лв., или с близо 10% повече спрямо същия период година по-рано. Другите два телекома - "Мобилтел" и "Теленор", насочват по-големи инвестиции в телевизия, които също нарастват. Техният брутен бюджет от януари до юни е съответно 10.1 млн. лв. и 8.1 млн. лв. Диана Симеонова коментира, че от БТК планират силно присъствие и в интернет предвид креативната стратегия и потенциала на този медиен канал. "Основен приоритет през 2018 г. ще бъде да развиваме онлайн канала ни за продажби", допълва още тя.

Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК
Фотограф: Капитал

БТК разполага с нужните финансови ресурси да развие подобна кампания. Операторът отчете ръст на приходите през първото полугодие на 2017 г. с 0.6%, достигайки 432 млн. лв. Общата печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за полугодието е 161.2 млн. лв., което е с 2.53% повече в сравнение със същия период на 2016 г. Мобилните абонати на компанията от януари до юни също отбелязват ръст с 2.35% до 3.14 млн. души, а най-голямо повишение групата отчита при мобилните се услуги.

Поредица от промени

От началото на годината в телеком индустрията се случиха поредица от смени на обслужващите агенции и размяна на големи комуникационни бюджети. Началото постави БТК, които избраха за своя PR агенцията "ОТ-ДО консулт", приключвайки договора си с United Partners, които от своя страна няколко месеца по-късно започнаха работа с "Мобилтел". По-рано през май пък операторът, част от австрийската Telekom Austria Group, подписа договор за обслужване със Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група на Publicis One. Другият телеком на пазара - "Теленор", дългосрочно работи с агенцията "DDB София", която тази година разработи и цялостна рекламна кампания и за телекома Telenor Hungary.

Освен конкуренти на телекомуникационния пазар трите големи компании се надпреварват и на рекламния в опитите си да спрат миграцията на потребителите, а само времето ще покаже кои комуникационни стратегии са успешни.

Пластовете на българския рекламен пазар претърпяват нови размествания. След продължителни летни конкурси един от най-големите рекламодатели в страната - БТК, избра комуникационната група Havas Group . В следващите две години агенцията ще управлява голяма част от рекламния бюджет на телекома, тъй като двете компании са подписали договор както за творческо, така и за медийно обслужване.

В основата на новото партньорство ще бъде изготвянето на специфична комуникация за различните целеви аудитории, която ще се разгърне под мотото "Различни заедно", обявиха от Havas. Така в БТК искат да отговорят на засилващата се конкурентна среда, където телекомите на пазара са поставени пред предизвикателството да задържат и увеличат потребителската си база както в мобилния, така и във фиксирания сегмент.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    the_core avatar :-?
    The Core

    Виваком да вземат да си оправят щетите, които си самонанесоха с използуването на евтино оборудване в мобилната си мрежа и последвалото рязко влошаване на качеството на услугите.
    Да си оправят и "обслужването" на 123, защото и оттам смърди!
    А това, по-долу, дето имат желание да се правят на агенция за запознанства е просто СМЕШНО!
    "Резултатът, към който се стремим, е брандът VIVACOM да се възприема не само като доставчик на услуги, а като връзка между хората, която ги прави по-близки"
    (Да очакваме ли и презервативи с марката на Виваком?)

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "The Core":

    Ех, кой пък ти каза лично, че е евтино? Аз нямам проблем нито с нета, нито със сигнала. Иначе обслужването е кофти навсякъде. Факт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK