Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 6 окт 2017, 12:41, 10148 прочитания

Новият рекламен партньор на БТК

Havas Group ще работят върху творческото и медийното обслужване на оператора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Приходите и печалбата на БТК растат през третото тримесечие

Средният приход от мобилен абонат намалява през периода, въпреки увеличаването в броя на абонатите

14 ное 2017

Българите масово предпочитат абонаментните планове пред предплатените услуги

Около 70% имат смартфон и мобилен интернет, показва проучване на "Теленор" за дигиталните навици

31 окт 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 октомври)

"Каменица" АД преизбра Zenith за своя медиа агенция; NEXT-DC спечели златно отличие на фестивала Ad Black Sea в Грузия; Управителният съвет на БАПРА остава още една година; Българската 3CON е включена в изданието Top Case Studies Quidebook на PR News; Политическата позиция на Eminem и др.

17 окт 2017

NEXT-DC спечели златно отличие на фестивала Ad Black Sea в Грузия

Това е единствената награда за българска агенция в тазгодишния конкурс

16 окт 2017

Кои ключови показатели за ефективност са най-важни за медиите

Изборът на мерките винаги е показателен за бизнес приоритетите (или за липсата им)

13 окт 2017

Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

В тазгодишното издание се включиха общо 18 компании

6 окт 2017

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (3 октомври)

Започна кандидатстването за IAB MIXX Awards; Миа Сантова се завръща в NOVA като водеща на следобедната емисия новини; Започва втората вълна на кампанията "Силата е в теб"; Българската шевица брандира бутилките на "Кока-Кола"; СЕМ утвърди управителния съвет на БНТ; Cartoon Network стартира кампания срещу тормоза в училищата

3 окт 2017

Мария Гергова: Уменията на хората, които завършват PR сега, са крайно недостатъчни

Изпълнителният директор на United Partners пред "Капитал"

29 сеп 2017
Пластовете на българския рекламен пазар претърпяват нови размествания. След продължителни летни конкурси един от най-големите рекламодатели в страната - БТК, избра комуникационната група Havas Group . В следващите две години агенцията ще управлява голяма част от рекламния бюджет на телекома, тъй като двете компании са подписали договор както за творческо, така и за медийно обслужване.

В основата на новото партньорство ще бъде изготвянето на специфична комуникация за различните целеви аудитории, която ще се разгърне под мотото "Различни заедно", обявиха от Havas. Така в БТК искат да отговорят на засилващата се конкурентна среда, където телекомите на пазара са поставени пред предизвикателството да задържат и увеличат потребителската си база както в мобилния, така и във фиксирания сегмент.

Всички за един

Изборът на нови агенции се случи след изтичане на договорите за обслужване на БТК с творческата New Moment New Ideas и медиа агенцията FCB Sofia, което доведе и до провеждането на редовен конкурс, продължил няколко месеца. Главният директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК Димитрис Лиупис коментира пред "Капитал", че брифът към участниците е бил стратегическа задача, но не спомена кои са били останалите компании в конкурса. "Трябваше да се разработи комуникационна платформа, която адекватно да позиционира бранда VIVACOM в съответствие с ценностите на компанията, нейните реални позиции на пазара, както и с бъдещите й стратегически приоритети за развитие", уточни Лиупис.

От телекома коментират, че са избрали Havas за партньор заради предложените дългосрочни решения за запазване на цялостта на бранда, от една страна, в комбинация с разработването на индивидуален подход в комуникацията, от друга. "Целта ни е да достигнем по най-ефективния начин до разнообразните си таргет групи. Постоянното търсене на най-добрите канали и най-правилните послания, с които да спечелиш клиента в днешния пренаситен от информация свят, е голямо професионално предизвикателство", обясни за "Капитал" Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК.



Димитрис Лиупис, главен директор "Маркетинг" и член на управителния съвет на БТК

Фотограф: Капитал
И макар целта на БТК да не е била да обединят творческото и медийното си обслужване в една комуникационна група, според Димитрис Лиупис това носи допълнителни позитиви - по-ефективен работен процес и разгръщане на творческия и стратегически потенциал на партньорството между клиент и агенция.

Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България

Фотограф: Капитал
Това е първият телеком в клиентското портфолио на Havas в България и ще бъде обслужван медийно и творчески от различни специалисти в групата, обединени в един екип. "Хората в агенцията, участващи в екипа на БТК, са над 20 души, утвърдени специалисти в рекламата и медиите. Голяма част от тях с над 15 години опит в работата за телекоми и международни комуникационни агенции", коментира Иванка Кючукова, изпълнителен директор в Havas Group - България. Тя допълва, че съвместните цели на двете компании са свързани със запазване на лидерската позиция на телекома, като едновременно с това променят възприятието за сектора като цяло. "Резултатът, към който се стремим, е брандът VIVACOM да се възприема не само като доставчик на услуги, а като връзка между хората, която ги прави по-близки", добавя Кючукова. Агенциите ще се възползва и от международната експертиза на френската Havas Group, която от края на миналата година присъства директно на българския пазар, след като дълги години оперираше през франчайз.

Още телевизия

В комуникационната стратегия на БТК телевизията ще продължава да бъде основен медиен канал, като не планира резки промени в обема на бюджета си. Като причини за това посочват гарантираната най-ниска цена на контакт, както и все още високото потребление сред най-младата целева аудитория. Според данни на мониторинговата агенция ГАРБ брутните инвестиции на БТК в телевизионна реклама през първото полугодие на 2017 г. се равняват на 8 млн. лв., или с близо 10% повече спрямо същия период година по-рано. Другите два телекома - "Мобилтел" и "Теленор", насочват по-големи инвестиции в телевизия, които също нарастват. Техният брутен бюджет от януари до юни е съответно 10.1 млн. лв. и 8.1 млн. лв. Диана Симеонова коментира, че от БТК планират силно присъствие и в интернет предвид креативната стратегия и потенциала на този медиен канал. "Основен приоритет през 2018 г. ще бъде да развиваме онлайн канала ни за продажби", допълва още тя.

Диана Симеонова, директор "Маркетингови комуникации" в БТК

Фотограф: Капитал
БТК разполага с нужните финансови ресурси да развие подобна кампания. Операторът отчете ръст на приходите през първото полугодие на 2017 г. с 0.6%, достигайки 432 млн. лв. Общата печалба преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за полугодието е 161.2 млн. лв., което е с 2.53% повече в сравнение със същия период на 2016 г. Мобилните абонати на компанията от януари до юни също отбелязват ръст с 2.35% до 3.14 млн. души, а най-голямо повишение групата отчита при мобилните се услуги.

Поредица от промени

От началото на годината в телеком индустрията се случиха поредица от смени на обслужващите агенции и размяна на големи комуникационни бюджети. Началото постави БТК, които избраха за своя PR агенцията "ОТ-ДО консулт", приключвайки договора си с United Partners, които от своя страна няколко месеца по-късно започнаха работа с "Мобилтел". По-рано през май пък операторът, част от австрийската Telekom Austria Group, подписа договор за обслужване със Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група на Publicis One. Другият телеком на пазара - "Теленор", дългосрочно работи с агенцията "DDB София", която тази година разработи и цялостна рекламна кампания и за телекома Telenor Hungary.

Освен конкуренти на телекомуникационния пазар трите големи компании се надпреварват и на рекламния в опитите си да спрат миграцията на потребителите, а само времето ще покаже кои комуникационни стратегии са успешни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

21 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия



Акценти в програмата:
Тенденции и развитие на иновациите в онлайн пазаруването
Иновативни услуги и ритейл стратегии
Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
Тенденции при електронните плащания
Иновации в логистиката при електронната търговия
Маркетплейс революция


Прочетете и това

Защо Келнер купува "Нова" 1 Защо Келнер купува "Нова"

Най-богатият чех ще комбинира медиен и телеком бизнес в България и региона, който след време може да препродаде

23 фев 2018, 4541 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари) 1 Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари)

Петр Келнер е избран за купувач на "Нова телевизия"; Илия Яков е новият дигитален творчески директор в All Channels | Advertising; "Монбат" премина през цялостно ребрандиране; Кампания на безалкохолна крафт бира спечели тазгодишната "Рекламна академия" и др.

20 фев 2018, 1788 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Най-важното за данъчните рискове при бизнес пътувания

Запис от уебинара за данъчните, осигурителните и миграционните последици от командироването на служители в страната и чужбина, организиран от EY и Кариери

Поставяйте си ясни цели и ги следвайте

Стойка Зеленгорова, участникът с най-висок финален резултат в програмата на "Капитал" и MDV Professional Education School of Finance and Accounting for Young Professionals, разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

В тазгодишното издание се включиха общо 18 компании

Идва ли краят на гаражните сервизи

Предвижда се въвеждането на държавна регистрация за автосервизите. Пред гаражните работилници и големите сервизи обаче ще бъдат поставени еднакви изисквания

Валери Симеонов: Времето ми в политиката е кратко

Лидерът на НФСБ е единственият в управлението, който си позволява открито да отправя упреци към премиера Борисов

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Лъчезар Бояджиев is present

Можем ли да вярваме в нещо днес и познаваме ли истински средата си? Художникът подсказва отговорите с две изложби

Книга: Уилям Уортън - "Отбой в полунощ"

Един от романите на Уортън, вдъхновени от ужасите, на които става свидетел през Втората световна война

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 24.02.2018 Прочетете