Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 октомври)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 октомври)

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 октомври)

Когато властта заплашва журналисти в ефир; Havas Group ще работят върху творческото и медийното обслужване на БТК; Николай Караджов е новият изпълнителен директор на БАКА; Ирина Маринова е новият управляващ директор на Publicis Sofia; Interpartners е новата рекламна агенция на АУБ; Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

6672 прочитания

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Когато властта заплашва журналисти в ефир

В интервю в "Нова тв" в петък сутрин оттегленият като кандидат за председател на комисията по досиетата Антон Тодоров, който в последните дни направи множество обидни изявления от трибуната на Народното събрание, беше провокиран с въпроса дали решението за преговори с компанията "Грипен" за изтребители е взето от "една шайка, която иска да вземе 1.5 млрд. лв.". Препратката към книгата "Шайка - Бойко, Росен, Цецо и другите", която Тодоров написа преди 4 години в критика срещу настоящата си партия и нейните лидери, вбеси политолога. "Много силни думи употребявате, ще ви изядат хляба. Вече изядоха хляба на колежката ви - и тя беше тръгнала малко в някаква посока, но нещо виждам, че липсва столчето й" - отправи недвусмислена заплаха към журналиста депутатът от ГЕРБ, говорейки за оттеглянето на Анна Цолова от сутрешния блок. Преди месец "Нова тв" неочаквано обяви, че тя няма повече да партнира на Николаев, а ще прави собствено предаване. Решението беше обяснено с отдавна подготвян проект, въпреки че Цолова фигурираше в заставките на "Здравей, България" за новия сезон.

След Антон Тодоров в студиото влезе вицепремиерът Валери Симеонов, който продължи линията на Тодоров към Виктор Николаев. "Не се опитвайте да клатите държавата", каза Симеонов, разярен от въпросите по скандала за управлението на Хасково, наречен "Кумгейт".

Николаев попита: "Аз клатя държавата или вие?" "Нека не влизаме в жълтини и да превръщаме темата от "Кумгейт" в не знам и аз какво. За мен виновен е кметът на Хасково. Той е назначил хора на временен договор и после не е провел конкурс, а им е направил договора постоянен. Вие например също сте били назначен на временен договор, после са ви го направили постоянен. Вижте колежката ви - беше тук, а ето, останахте си сам", даде същия пример Симеонов, като добави: "Утре, ако съм злонамерен, ще разработя един "Викторгейт".

По-късно вицепремиерът Валери Симеонов от "Обединени патриоти" чрез позиция, разпространена от правителствената информационна служба, обвини национални медии, че водят "мащабна организирана клеветническа кампания" срещу него, заплаши ги със съд и постави срок до 24 часа да му се извинят, въпреки че и трите национални ефирни телевизии отразиха в емисиите и на сайтовете си позициите на Валери Симеонов и на депутата от ГЕРБ Антон Тодоров, дадени във Facebook, както и становището на управляващата партия ГЕРБ.

В понеделник пък депутатът от ГЕРБ Антон Тодоров подаде оставката си като народен представител, заявявайки, че решението за напускане на парламента е изцяло негово и е съобразено със собственото му разбиране за носене на политическа отговорност и че остава в ГЕРБ.

Грозните политически нападки в телевизионното студио отприщиха основателно недоволство в социалните мрежи и декларации в защита на Виктор Николаев и журналистическата професия.

Повече по темата може да прочетете тук

Havas Group ще работят върху творческото и медийното обслужване на БТК

След продължителни летни конкурси един от най-големите рекламодатели в страната - БТК, избра комуникационната група Havas Group . В следващите две години агенцията ще управлява голяма част от рекламния бюджет на телекома, тъй като двете компании са подписали договор както за творческо, така и за медийно обслужване.

В основата на новото партньорство ще бъде изготвянето на специфична комуникация за различните целеви аудитории, която ще се разгърне под мотото "Различни заедно", обявиха от Havas. Така в БТК искат да отговорят на засилващата се конкурентна среда, където телекомите на пазара са поставени пред предизвикателството да задържат и увеличат потребителската си база както в мобилния, така и във фиксирания сегмент.

Изборът на нови агенции се случи след изтичане на договорите за обслужване на БТК с творческата New Moment New Ideas и медия агенцията FCB Sofia, което доведе и до провеждането на редовен конкурс, продължил няколко месеца.

Повече по темата може да прочетете тук

Николай Караджов е новият изпълнителен директор на БАКА

Николай Караджов е новият изпълнителен директор на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), поемайки поста от досегашния директор Мариана Брашнорава. Той има над 15 години опит в сферата на маркетинга и комуникациите, а последната му позиция е маркетинг директор на списанията от групата на "СББ Медиа", която включва Cosmopolitan, ELLE, Harper’s Bazaar, Men’s Health, National Geographic, National Geographic Kids и Story. Преди това в продължение на четири години е част от маркетинг екипа на козметичния бранд "Арома", достигайки до позицията маркетинг директор. Основните задължения и отговорности на Караджов в асоциацията ще бъдат свързани с постигане на целите за развитие на организацията и подобряване на ефективността й за бранша. БАКА е организатор и на двата най-големи рекламни фестивала в страната - ФАРА и Effie, които пред последните две години са в процес на трансформация.

В съобщение до медиите от асоциацията благодарят за дългогодишната работа на досегашния изпълнителен директор на БАКА Мариана Брашнарова и й пожелава успехи в бъдещата й професионална дейност.

Ирина Маринова е новият управляващ директор на Publicis Sofia

Ирина Маринова оглави творческата агенция Publicis Sofia, част от комуникационната група на Publicis One. Тя има повече от 12 години опит в областта на маркетинга и комуникациите, работейки по локални и международни кампании и брандове. През годините Маринова е заемала различни ръководни позиции в редица рекламни агенции в страната, някои от които също от групата на Publcis. Това са Publicis Dialog и Saatchi & Saatchi София, както и Huts JWT. Преди да стане част от екипа на Publicis Sofia, тя е отговаряла за клиентското обслужване и стратегическото планиране в Ogilvy&Mather. "Завръщам се на едно добре познато място със задачата да създаваме комуникационни продукти, които добавят реална стойност, трансформират динамичната социална среда и най-важното - отговарят на дългосрочните стратегически и бизнес нужди на нашите партньори и клиенти", коментира за медиите новият управляващ директор.

Ирина Маринова има бакалавърска степен по културология и магистърска степен по журналистика от СУ "Св. Климент Охридски", а през 2015 г. завършва и магистърска програма по информационен мениджмънт, специализация Marketing intelligence, в университета NOVA IMS в Лисабон.

Interpartners е новата рекламна агенция на АУБ

Фотограф: Interpartners

Interpartners спечели рекламното обслужване на Американския университет в България (АУБ) след провелия се през лятото редовен конкурс за творческа агенция. От Interpartners представиха концепция с мото Smartversity, която ще се развие в различни комуникационни канали, но фокусът ще бъде поставен върху дигиталното представяне. "Да работим за университет, още повече за АУБ, е съвсем ново, празнично усещане за екипа, както и сериозна отговорност. Вече поставихме началото на няколко рекламни проекта и резултатите са вдъхновяващи", коментира за медиите Елисавета Търпанова, изпълнителен директор на Interpartners .

Publicis One и SAP започват съвместно партньорство

Комуникационната група Publicis One и софтуерната компания SAP започват съвместно партньорство в създаването на инструмент за контекстуален онлайн маркетинг, наречен SAP Hybris Marketing. Решението се базира на анализ на голямо количество база данни, което да спомогне за изготвяне на дигиталната маркетинговата стратегия на компаниите. То е подходящо за рекламодатели в сектори, от които може да се извличат много и различни данни. Такива са например банковият сектор, телекомуникациите, застрахователи, ритейлъри, автомобилни производители и други.

"Партньорството ни със SAP е плод на желанието да съчетаем дългогодишна експертиза в дигиталната реклама с т.нар. Big Data, от която да добием задълбочено познание за потребителите и тяхното поведение онлайн. Това ще ни позволи да разберем от какво имат нужда те наистина чрез темите, които ги интересуват най-много, и да създадем по-добро потребителско преживяване. За компаниите това означава подобряване на ефективността и крайните резултати", коментира пред медиите Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One. SAP Hybris Marketing предлага анализи, сегментация и оптимизация на данни в реално време, като първоначално ще бъде използван за клиенти на комуникационната група, но новите партньори целят услугата да се използва и от компании от Централна и Източна Европа.

Кои са победителите в конкурса на Българската асоциация на рекламодателите

За четвърта поредна година в рамките на конкурса BаAwards Българската асоциация на рекламодателите (БАР) награди компаниите с най-добри и иновативни маркетингови стратегии през изминалата година и половина. Журито в надпреварата отличи кампаниите в общо девет категории, а сред победителите бяха "Загорка", Пощенска банка, "Мобилтел", "Захарни заводи", Coca-Cola, Първа инвестиционна банка, Decathlon, Mediapool и Unilever.

Четвъртото издание на BаAwards премина под мотото Raising The БАР, с което организаторите правят аналогия за своеобразното "вдигане на летвата" както към конкурса, така и към участниците и техните проекти. Тази година бяха подадени общо 43 заявки, или с 20% повече в сравнение с миналото издание. Броят на компаниите - участници в надпреварата, пък беше 18, като три от тях не са членове на организацията на рекламодателите.

Повече по темата, както и списъка с всички победители може да видите тук

Дигитален бизнес

Какво пише в рекламите в САЩ, платени от руснаци във Facebook

На тях да не пише "Русия подкрепя ... за президент на САЩ" и по принцип те дори не са пряко свързани с предизборната кампания в САЩ през 2016 г. Но съдържанието им е такова, че раздухва антиимигрантски, расистки и ксенофобски страсти, сее разделение в американското общество и създава впечатление, че свободата на обикновените хора е застрашена от либералните политици.

Така изглеждат рекламите, които се появяват в социалната мрежа Facebook миналата година в разгара на политическата кампания и са платени от руснаци, представящи се за американци, разказват издания като "Ню Йорк таймс" и "Вашингтон пост".

Страницата Secured Borders например е пълна с антиимигрантски коментари, а Defend the 2nd (има се предвид Втората поправка в конституцията, използвана като аргумент за свободно притежаване и носене на оръжие - бел. ред.) е изпъстрена със закани в характерен тон срещу всеки, който се опита да предизвика дебат по проблема с убийствата на хиляди американци годишно от огнестрелни оръжия.

Повече по темата може да прочетете тук

Рекламен бизнес

Dove се извини за рекламна публикация в Twitter

Козметичният бранд Dove, част от гиганта Unilever, предизвика редица негативни коментари в социалните мрежи, след като сподели рекламно изображение на лосион за тяло. Публикацията в Twitter представлява колаж от две снимки, първата с чернокожа жена, която съблича тениска със същия цвят на кожа й, а отдолу като продължение на действието се показва бяла жена. Редица потребители определиха публикацията като расистка, което доведе до почти мигновеното й премахване от социалните мрежи. Малко след това от Dove публикуваха официално съобщение, в което се извиняват на потребителите и допълват, че обратната им връзка ще ги ръководи в бъдещата им комуникация. "В изображението, което публикувахме тази седмица, пропуснахме да отбележим разумното представяне на цветнокожи жени и дълбоко съжаляваме за обидата, която може да сме причинили", пишат още в разпространеното съобщение.

— Habeeb Akande (@Habeeb_Akande) 8 octobre 2017

Зад кулисите на кампанията "Безстрашно момиче"

Една от най-запомнящите се комуникационни кампании в тазгодишното издание на фестивала Cannes Lions беше статуята, наречена "Безстрашно момиче" (Fearless Girl), изправено срещу иконичния разярен бик на "Уолстрийт" пред Нюйоркската фондова борса. Статуята беше поставена от инвестиционния фонд State Street Global Advisors в нощта срещу 8 март с цел да насърчи повече компании да назначават жени на лидерски позиции. Това е и една от най-награждаваните кампании на всички времена - с цели 18 лъва от фестивала. Няколко месеца по-късно обаче инвестиционната компания зад "Безстрашното момиче" се съгласи да плати 5 млн. долара на повече от 300 жени, след като одитът на Министерството на труда в САЩ установи, че им е плащала по-малки възнаграждения в сравнение с колегите им мъже. State Street обяви, че не е съгласна с констатациите на разследването, но все пак планира да сътрудничи, за да се стигне най-накрая до решение на въпроса и да продължи напред.

Свободни позиции:

AMI Communications Bulgaria обяви вакантна позиция за PR мениджър.

Radiant обяви вакантна козиция за Communicаtion мениджър.

Компанията за подбор на кадри Horizons търси Senior Media Planner.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK