🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Внимавай с рейтинга

Засега няма изгледи телевизионният пазар да премине към една система за измерване на гледаемостта

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Това, че половината пари за реклама са загубени, само че не се знае коя точно половина, е старо рекламно клише, но напоследък, поне за българската телевизионна реклама, то е особено вярно.

Повече от три години и половина българският рекламен и телевизионен пазар работи в условията на две агенции, измерващи зрителския интерес - ГАРБ и Nielsen Admosphere - България. ГАРБ работи с bTV и дава по-високи рейтинги на bTV, Nielsen работи с Nova и дава по-високи рейтинги на Nova. Компаниите, които рекламират по двете най-големи национални телевизии, плащат въз основа на тези данни. При две системи и толкова големи разлики в числата на едно от двете места със сигурност ги удрят в кантара. Въпросът е, че те сами не могат да разберат коя от двете телевизии подобно на такси менте е монтирала "помпа" на апарата и ги лъже.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    fio41315648 avatar :-|
    fio41315648
    • + 2

    Съмнения в собствеността казвате, е нека ги разсея- Гергов контролира ГАРБ, а кой контролира Гергов е вече по-добре сериозния въпрос. ;)

    Нередност?
  • 2
    sylvester avatar :-|
    sylvester
    • + 3

    В статията не се казва, та да го кажа аз - ГАРБ е фирма на Краси Гергов. Който освен "рейтинговата" фирма, е дългогодишен собственик на самата бТВ. Дали на Нова рейтингите са реални не знам, но рейтингите на бТВ се мерят от фирмата на шефа им, което е смехотворно ;)

    Нередност?
  • 3
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 1

    Стига бе! Ако аз съм голям рекламодател сам ще си плащам на хората да оценяват ТВ предаванията и на база резултатите ще избирам къде да позиционирам рекламата си.

    Със сигурност няма да заложа на биг брадър и подобните воайорски предавания.

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#3] от "kokoto2":

    Ами има си едно нещо, наречено таргет група. Ако върви Биг Брадър, няма да рекламираш книжарница. Само че за дрешки, чанти и козметика е златна мина. Тъй че няма какво да разчиташ, че компаниите ще си плюят на печалбите по подобни съображения. Точно затова рейтингът е толкова полезен - казва ти до колко се гледа даденото предаване, за да прецениш дали ще достигнеш достатъчно хора от таргет групата на продуктите си.

    Нередност?
Нов коментар