Внимавай с рейтинга
Засега няма изгледи телевизионният пазар да премине към една система за измерване на гледаемостта
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Това, че половината пари за реклама са загубени, само че не се знае коя точно половина, е старо рекламно клише, но напоследък, поне за българската телевизионна реклама, то е особено вярно.
Повече от три години и половина българският рекламен и телевизионен пазар работи в условията на две агенции, измерващи зрителския интерес - ГАРБ и Nielsen Admosphere - България. ГАРБ работи с bTV и дава по-високи рейтинги на bTV, Nielsen работи с Nova и дава по-високи рейтинги на Nova. Компаниите, които рекламират по двете най-големи национални телевизии, плащат въз основа на тези данни. При две системи и толкова големи разлики в числата на едно от двете места със сигурност ги удрят в кантара. Въпросът е, че те сами не могат да разберат коя от двете телевизии подобно на такси менте е монтирала "помпа" на апарата и ги лъже.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Съмнения в собствеността казвате, е нека ги разсея- Гергов контролира ГАРБ, а кой контролира Гергов е вече по-добре сериозния въпрос. ;)
В статията не се казва, та да го кажа аз - ГАРБ е фирма на Краси Гергов. Който освен "рейтинговата" фирма, е дългогодишен собственик на самата бТВ. Дали на Нова рейтингите са реални не знам, но рейтингите на бТВ се мерят от фирмата на шефа им, което е смехотворно ;)
Стига бе! Ако аз съм голям рекламодател сам ще си плащам на хората да оценяват ТВ предаванията и на база резултатите ще избирам къде да позиционирам рекламата си.
Със сигурност няма да заложа на биг брадър и подобните воайорски предавания.
До коментар [#3] от "kokoto2":
Ами има си едно нещо, наречено таргет група. Ако върви Биг Брадър, няма да рекламираш книжарница. Само че за дрешки, чанти и козметика е златна мина. Тъй че няма какво да разчиташ, че компаниите ще си плюят на печалбите по подобни съображения. Точно затова рейтингът е толкова полезен - казва ти до колко се гледа даденото предаване, за да прецениш дали ще достигнеш достатъчно хора от таргет групата на продуктите си.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.