bTV увеличава приходите си и намалява печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

bTV увеличава приходите си и намалява печалбата

Флориан Скала, главен изпълнителен директор na bTV

bTV увеличава приходите си и намалява печалбата

Финансовият резултат за деветмесечието намалява с 22% поради по-високи инвестиции и отписване на дълг

7329 прочитания

Флориан Скала, главен изпълнителен директор na bTV

© Цветелина Белутова


Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие на 2017 г. отбелязват двуцифрен ръст спрямо година по-рано. Това става ясно от официалния отчет на компанията - майка на групата, Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. Въпреки увеличението обаче българската медийна група отчита най-нисък резултат в сравнение с останалите страни, където CME присъства - Чехия, Румъния и Словакия. В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Оптимизъм за bTV

Според официалния отчет на CME за третото тримесечие на 2017 г. медийната група в България отбелязва ръст в приходите от 10.4% в сравнение с година по-рано, като се вземат предвид разликите във валутните курсове през разглеждания период. Така приходите достигат 16 млн. долара. Това е и най-голямото регистрирано увеличение на годишна база сред всички бизнеси на компанията майка (вижте таблицата). За периода януари – септември приходите на "БТВ медиа груп" отново нарастват, но значително по-бавно, равнявайки се на 52.1 млн. долара, или с 4.3% повече спрямо същия период през 2016 г.

Предпоследното тримесечие на годината е сред най-силните за българската медийна група и на база оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя нараства с 24.6% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове, достигайки 2.5 млн. долара. Отчетът на CME показва също, че от началото на годината до септември обаче "БТВ медиа груп" отчита двуцифрено намаление от 22% в оперативната печалба преди обезценки и амортизации. Така за деветмесечието тя се равнява на почти 7 млн. долара.

Отчетът за третото тримесечие на СМЕ е съпътстван с конферентен разговор, по време на който мениджъри и финансови анализатори коментират резултатите на компанията. В рамките на това обсъждане главният финансов директор в CME Дейвид Стърджион обяснява, че в България приходите от телевизионни реклами се увеличават поради по-високите средни цени, а приходите от абонаменти се понижават леко през тримесечието, но се увеличават на годишна. Той уточнява също, че разходите на българската група са се увеличили заради направените инвестиции във висококачествени продукции в определени времеви интервали, както и заради по-високи разходи за отписване на лоши дългове.

"Капитал" изпрати въпроси към "БТВ медиа груп" във връзка с отчетените приходи и печалба за периода, както и за размера на отписания дълг, но от групата отговориха единствено, че "нямат допълнителни коментари към обявената информация".

Не за пръв път групата говори за отписване на лоши дългове от бизнеса си в България. При представяне на годишния отчет на CME за 2016 г. стана ясно, че през последното тримесечие е отписан лош дълг заради агенция на българския пазар, поради което дружеството е взело решение да прекрати сътрудничеството си с нея и да започне да работи директно с клиентите си на рекламния пазар, без да използва посредничеството й. Вероятно тогава се имаше предвид прекратяването на договорните отношения с медиа агенцията "Пиеро 97", която според играчи на пазара дължеше около 6 млн. лв. на "БТВ медиа груп". Според годишния отчет на групата през 2016 г. са отписани вземания в размер малко над 6.4 млн. лв.

Въпреки увеличението на финансовите резултати на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие на годината лятото беше бурно за радиобизнеса на групата. В края на май компанията се раздели с директора на радиогрупата си Васил Димитров, който обаче запази дела си в "Радиокомпания Си Джей", под чиято шапка са петте радиостанции Z-Rock, bTV Radio, N Joy, Jazz FM и Classic FM. Близо три месеца по-късно в българския ефир прозвучаха два варианта на радио Z-Rock – единият на "БТВ медиа груп", които притежават марката, а другият на "Оберон радио Макс" с радиата FM+, Fresh! и Star FM и Melody, в чийто управителен състав влиза и Димитров и които държат честотите за излъчване и привлякоха познатите водещи на рок радиото.

Това беше една от многото смени в мениджърския състав, които групата предприе през годината. През март "БТВ медиа груп" се раздели с дългогодишната директорка "Продажби" на телевизията Весела Димова. В края на юни пък компанията обяви, че тогавашният директор "Правни и бизнес отношения" Господин Йовчев става член на борда на директорите, където заема мястото на Едмунд Апелт, който остава главен оперативен директор в компанията. Един от членовете на борда - Давид Щепан, пък поема поста главен финансов директор.

Добри резултати и за CME

Базираната на Бермудските острови CME отчита ръст от 4.8% на приходите за третото тримесечие, като се вземат предвид разликите във валутните курсове, които достигат 119.4 млн. долара. За месеците от януари до септември постъпленията са нараснали до 378.1 млн. долара, или с 6% повече в сравнение с година по-рано. Според отчета на CME общата печалба преди обезценки и амортизации на холдинга за третото тримесечие е 25.1 млн. долара в сравнение с 19.3 млн. долара през 2016 г. Печалбата за първите девет месеца се е повишила със 17.8%, достигайки близо 98 млн. долара.

В отчета на групата вече не фигурират продадените през юли словенски и хърватски бизнеси на Slovenia Broadband, който се управлява от United Group.

Главният изпълнителен директор на СМЕ коментира: "Операциите ни постигнаха много добри резултати през лятото, като кулминацията беше едно от най-успешните ни стартирания през есенния сезон, което допринесе за по-висок дял на аудиторията до този момент през годината на три от четирите територии. Инвестираме в съдържание, защото аудиторията продължава да изисква висококачествени локални продукции, което обаче се компенсира от други спестявания, за да подобри рентабилността."

Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие на 2017 г. отбелязват двуцифрен ръст спрямо година по-рано. Това става ясно от официалния отчет на компанията - майка на групата, Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. Въпреки увеличението обаче българската медийна група отчита най-нисък резултат в сравнение с останалите страни, където CME присъства - Чехия, Румъния и Словакия. В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    Финансовите резултати на bTV намалявали заради "по-високите инвестиции". Моля?!? Това сигурно е някакъв виц.

  • 2
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    По скоро причината за намаляването на печалбата е абсурдно високите заплати на ТВ водещите.
    В Чехия и в Румъния на всеки $5 приход, $2 са печалба!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Медийното ядрено оръжие

Медийното ядрено оръжие

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK