С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 26 окт 2017, 9:39, 7021 прочитания

bTV увеличава приходите си и намалява печалбата

Финансовият резултат за деветмесечието намалява с 22% поради по-високи инвестиции и отписване на дълг

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите и печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие на 2017 г. отбелязват двуцифрен ръст спрямо година по-рано. Това става ясно от официалния отчет на компанията - майка на групата, Central European Media Enterprises (CME), в която най-големият акционер е американският медиен конгломерат Time Warner. Въпреки увеличението обаче българската медийна група отчита най-нисък резултат в сравнение с останалите страни, където CME присъства - Чехия, Румъния и Словакия. В портфолиото на "БТВ медиа груп" влизат телевизионните канали bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady и Ring.bg.

Оптимизъм за bTV


Според официалния отчет на CME за третото тримесечие на 2017 г. медийната група в България отбелязва ръст в приходите от 10.4% в сравнение с година по-рано, като се вземат предвид разликите във валутните курсове през разглеждания период. Така приходите достигат 16 млн. долара. Това е и най-голямото регистрирано увеличение на годишна база сред всички бизнеси на компанията майка (вижте таблицата). За периода януари – септември приходите на "БТВ медиа груп" отново нарастват, но значително по-бавно, равнявайки се на 52.1 млн. долара, или с 4.3% повече спрямо същия период през 2016 г.

Предпоследното тримесечие на годината е сред най-силните за българската медийна група и на база оперативната печалба преди обезценки и амортизации (OIBDA). Тя нараства с 24.6% на годишна база, като се вземат предвид разликите във валутните курсове, достигайки 2.5 млн. долара. Отчетът на CME показва също, че от началото на годината до септември обаче "БТВ медиа груп" отчита двуцифрено намаление от 22% в оперативната печалба преди обезценки и амортизации. Така за деветмесечието тя се равнява на почти 7 млн. долара.

Отчетът за третото тримесечие на СМЕ е съпътстван с конферентен разговор, по време на който мениджъри и финансови анализатори коментират резултатите на компанията. В рамките на това обсъждане главният финансов директор в CME Дейвид Стърджион обяснява, че в България приходите от телевизионни реклами се увеличават поради по-високите средни цени, а приходите от абонаменти се понижават леко през тримесечието, но се увеличават на годишна. Той уточнява също, че разходите на българската група са се увеличили заради направените инвестиции във висококачествени продукции в определени времеви интервали, както и заради по-високи разходи за отписване на лоши дългове.



"Капитал" изпрати въпроси към "БТВ медиа груп" във връзка с отчетените приходи и печалба за периода, както и за размера на отписания дълг, но от групата отговориха единствено, че "нямат допълнителни коментари към обявената информация".

Не за пръв път групата говори за отписване на лоши дългове от бизнеса си в България. При представяне на годишния отчет на CME за 2016 г. стана ясно, че през последното тримесечие е отписан лош дълг заради агенция на българския пазар, поради което дружеството е взело решение да прекрати сътрудничеството си с нея и да започне да работи директно с клиентите си на рекламния пазар, без да използва посредничеството й. Вероятно тогава се имаше предвид прекратяването на договорните отношения с медиа агенцията "Пиеро 97", която според играчи на пазара дължеше около 6 млн. лв. на "БТВ медиа груп". Според годишния отчет на групата през 2016 г. са отписани вземания в размер малко над 6.4 млн. лв.

Въпреки увеличението на финансовите резултати на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие на годината лятото беше бурно за радиобизнеса на групата. В края на май компанията се раздели с директора на радиогрупата си Васил Димитров, който обаче запази дела си в "Радиокомпания Си Джей", под чиято шапка са петте радиостанции Z-Rock, bTV Radio, N Joy, Jazz FM и Classic FM. Близо три месеца по-късно в българския ефир прозвучаха два варианта на радио Z-Rock – единият на "БТВ медиа груп", които притежават марката, а другият на "Оберон радио Макс" с радиата FM+, Fresh! и Star FM и Melody, в чийто управителен състав влиза и Димитров и които държат честотите за излъчване и привлякоха познатите водещи на рок радиото.

Това беше една от многото смени в мениджърския състав, които групата предприе през годината. През март "БТВ медиа груп" се раздели с дългогодишната директорка "Продажби" на телевизията Весела Димова. В края на юни пък компанията обяви, че тогавашният директор "Правни и бизнес отношения" Господин Йовчев става член на борда на директорите, където заема мястото на Едмунд Апелт, който остава главен оперативен директор в компанията. Един от членовете на борда - Давид Щепан, пък поема поста главен финансов директор.

Добри резултати и за CME

Базираната на Бермудските острови CME отчита ръст от 4.8% на приходите за третото тримесечие, като се вземат предвид разликите във валутните курсове, които достигат 119.4 млн. долара. За месеците от януари до септември постъпленията са нараснали до 378.1 млн. долара, или с 6% повече в сравнение с година по-рано. Според отчета на CME общата печалба преди обезценки и амортизации на холдинга за третото тримесечие е 25.1 млн. долара в сравнение с 19.3 млн. долара през 2016 г. Печалбата за първите девет месеца се е повишила със 17.8%, достигайки близо 98 млн. долара.

В отчета на групата вече не фигурират продадените през юли словенски и хърватски бизнеси на Slovenia Broadband, който се управлява от United Group.

Главният изпълнителен директор на СМЕ коментира: "Операциите ни постигнаха много добри резултати през лятото, като кулминацията беше едно от най-успешните ни стартирания през есенния сезон, което допринесе за по-висок дял на аудиторията до този момент през годината на три от четирите територии. Инвестираме в съдържание, защото аудиторията продължава да изисква висококачествени локални продукции, което обаче се компенсира от други спестявания, за да подобри рентабилността."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2605 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2600 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Питър Стере: Брандовете вече са притежание на потребителите, а не на компаниите

Председателят на MSLGROUP за Европа, Близкия изток и Африка пред "Капитал"

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10