"Нова" ще отговаря за рекламните продажби на Scripps Networks Interactive
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Нова" ще отговаря за рекламните продажби на Scripps Networks Interactive

Главният изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел и екипа му продължават да развиват моделът за продажбата на рекламно време и на канали извън портфолиото на компанията, която представляват

"Нова" ще отговаря за рекламните продажби на Scripps Networks Interactive

Договорът с каналите от групата - Food Network, Travel Channel и Fine Living, влиза в сила от 1 ноември

Весислава Антонова
7104 прочитания

Главният изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел и екипа му продължават да развиват моделът за продажбата на рекламно време и на канали извън портфолиото на компанията, която представляват

© Цветелина Белутова


Собственикът на "Нова тв" - "Нова броудкастинг груп" (НБГ), започва да си партнира със Scripps Networks Interactive за продажба на рекламното време в България на три канала от портфолиото й. Това са лайфстайл медиите Food Network, Travel Channel и Fine Living. Договорът между двете компании влиза в сила от 1 ноември. След подписването му трите телевизии стават част от портфейла на НБГ, с което рекламодателите ще получат достъп до рекламно време в популярните канали.

Scripps Networks Interactive е лидер в предоставяне на съдържание, посветено на пътешествията, дома и начина на живот. "След пълната локализация на трите телевизии от януари 2017 г. естествена следваща стъпка в развитието на Scripps на българския пазар е откриването на нови възможности за рекламодателите в страната", обясняват от компанията.

С обявяването на партньорството със Scripps Networks Interactive "Нова броудкастинг груп" ще отговаря за рекламните продажби на пет международни групи и 19 канала.

В съобщението за медиите управляващият директор на Scripps Networks Interactive за Великобритания, Европа, Близкия изток и Африка Филип Лъф коментира, че каналите от групата предлагат оригинална гледна точка към пътешествията и истинските приключения. "Те излъчват предавания в разнообразни жанрове – от епични пътувания до луксозни домове и кулинарни преживявания – така че рекламодателите от различни сектори, като например туристическия, луксозните марки, бързооборотни стоки и играчи на пазара на недвижими имоти, могат да открият най-добрата платформа за своята реклама именно тук. Щастливи сме, че започваме да работим с рекламни партньори в този важен регион", коментира Филип Лъф.

По думите на директора продажби в "Нова броудкастинг груп" Красимира Василева "Нова" и Scripps Networks Interactive за първи път ще предложат на българския пазар възможността за реклама в Travel Channel, Fine Living и Food Network. "Вярвам, че новото стратегическо партньорство е безспорна оценка за експертизата на водещата медийна и технологична компания в страната в разработването на продажбите на реклама на нови за България рекламни платформи", коментира Василева.

Утвърдена схема за работа

Тази схема не е нова за българския телевизионен пазар и бе възприета от водещите ефирни телевизии още през 2010 г. Въпреки че оперира и няколко конкурентни собствени канала (както и такива на компанията майка MTG), от няколко години НБГ е търговски партньор и отговаря за всички продажби в ефира на: FOX Networks Group Channels (FOX, Fox Crime, Fox Life, 24Kitchen и National Geographic Channel), Discovery Networks (Discovery Channel, TLC и ID Xtra), Disney Channel, AXN и CITY TV. От 1 ноември 2017 г. "Нова броудкастинг груп" ще отговаря за рекламните продажби на Travel Channel, Fine Living и Food Network, част от Scripps Networks Interactive.

Чуждите програми присъстваха от години на местния пазар, като печелеха единствено от продажба на права чрез кабелните оператори. След като започнаха да излъчват предавания на български, те решиха да потърсят приходи и от реклама в страната.

В портфолиото на НБГ, част от шведската медийна група Modern Times Group, влизат телевизионните канали "Нова", Kino Nova, Diema, Diema Family, Nova Sport, платените спортни канали от пакета Diema Extra - Diema Sport, Diema Sport 2, Trace Sport Stars, както и сп. EVA. Част от компанията е дигиталната медийна и технологична компания "Нетинфо", която чрез своите уебсайтове и мултимедийни платформи достига до над 80% от интернет потребителите в България, твърдят от НБГ.

Преди време, когато "Нова броудкастинг груп" започна практиката на договаряне с канали извън собственото си портфолио, главният изпълнителен директор на групата Дидие Щосел обясни пред "Капитал", че преди дружеството да вземе решение да поеме рекламните продажби на определен канал за България, анализира много фактори. "Първо, винаги преценяваме какъв е демографският им профил и дали той съответства на профила на някои от каналите, които ние имаме. Това, което е много важно, е те да обогатяват портфолиото ни. Също така за нас е важно те да са насочени най-вече към активното градско население, което съответно е и по-платежоспособно", коментира Щосел. По думите му определящ фактор за избора е и репутацията, която тези канали притежават както на българския, така и на международния медиен пазар.

Нова агенция на пазара

Три независими източника от пазара коментираха пред "Капитал", че скоро изтича договорът на "Нова" с каналите от групата на Discovery Networks (Discovery Channel, TLC и ID Xtra) и е много вероятно той да не бъде подновен. Затова и НБГ бърза да обяви договора си с новите канали.

Очаква се телевизиите да бъдат представлявани от нова медия агенция, регистрирана скоро от бившия директор продажби на bTV Media Group Весела Димова. Тя създава агенцията, след като през март тази година бе освободена от поста си в bTV след повече от 16 години в медийната група. В официалното съобщение, изпратено до медиите тогава, не бяха посочени мотивите за смяната. Беше отбелязано единствено, че Весела Димова и bTV "се разделят по взаимно съгласие".

До редакционното приключване на броя "Капитал" не успя да получи потвърждение на информацията.

Какъв е обхватът на партньора на "Нова тв"

Scripps Networks Interactive е един от водещите създатели на лайфстайл съдържание, посветено на дома, храната и пътешествията, за телевизия, интернет и нововъзникващи платформи. Портфолиото от лайфстайл продукти на компанията включва популярни телевизионни и интернет марки като HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel и Great American Country, които, взети заедно, достигат до над 190 милиона потребители в САЩ всеки месец. Международните дейности на компанията включват TVN, водещата мултиплатформена медийна компания в Полша; UKTV, независим джойнт венчър с BBC Worldwide; Asian Food Chanel, първата панрегионална телевизионна кулинарна мрежа в Азия и лайфстайл канала Fine Living. Глобалните мрежи и сайтове на компанията достигат милиони потребители в Северна и Южна Америка, Азия, Европа, Близкия изток и Африка. Централата на Scripps Networks Interactive е в Ноксвил, Тенеси.

Food Network е лайфстайл канал, който запознава аудиторията с радостта от храната. Целта на телевизията е да бъде приятел на зрителите в кулинарията и да ги учи, вдъхновява, окуражава и забавлява. Food Networks тръгва през 1993 г. в САЩ, а днес е един от 10-те водещи кабелни канала в страната. В момента Food Networks се излъчва в близо 150 милиона домакинства в САЩ, Канада, Европа, Близкия изток, Африка, Азиатско-тихоокеанския регион и Латинска Америка.

Travel Channel е канал за пътешествия – той излъчва 24 часа в денонощието на 22 езика в над 130 територии в Европа, Близкия изток, Африка и Азиатско-тихоокеанския регион. Travel Channel International е част от Scripps Networks International, която е дъщерна фирма на Scripps Networks Interactive, Inc. Лайфстайл медийният портфейл на компанията включва и популярните лайфстайл телевизионни и интернет марки Food Network, HGTV, DIY Network, Cooking Channel и канала за кънтри музика Great American Country.

Fine Living се представя като дом на лайфстайл гурута, иновативни дизайнери, модни експерти и готвачи от цял свят. Програмното му съдържание включва забавление и свежи идеи за интериора и екстериора. От Джада де Лаурентис – експерта по италианска кухня, до гуруто на съвременния дизайн Върн Ип, Fine Living представя най-авторитетните и свежи водещи, с чиято помощ зрителите да проектират дома си. Програмата на канала представлява микс от съвременни идеи за начин на живот и дизайн от цял свят.

Собственикът на "Нова тв" - "Нова броудкастинг груп" (НБГ), започва да си партнира със Scripps Networks Interactive за продажба на рекламното време в България на три канала от портфолиото й. Това са лайфстайл медиите Food Network, Travel Channel и Fine Living. Договорът между двете компании влиза в сила от 1 ноември. След подписването му трите телевизии стават част от портфейла на НБГ, с което рекламодателите ще получат достъп до рекламно време в популярните канали.

Scripps Networks Interactive е лидер в предоставяне на съдържание, посветено на пътешествията, дома и начина на живот. "След пълната локализация на трите телевизии от януари 2017 г. естествена следваща стъпка в развитието на Scripps на българския пазар е откриването на нови възможности за рекламодателите в страната", обясняват от компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK