Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 ное 2017, 13:09, 8664 прочитания

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
42 млн. лв. приходи за 2016 г.

Част от темата

Най-големите рекламни групи

Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"

Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"

София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"

Големите девет в рекламата

Кои са комуникационните групи, които управляват над 210 млн. лв., или повече от половината рекламен бизнес в страната

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

Миналата година беше много динамична за Publicis One. На глобално и локално ниво. Положихме основите на изцяло нов модел на работа и колаборация между звената. Oптимизирахме процеси, екипи и нашето портфолио. Изключително съм щастлив, че въпреки тези нелеки промени успяхме да запазим добрите отношения с настоящите си клиенти и в известна степен да увеличим приходите си на годишна база. Основният ръст е в резултат на нови проекти и няколко по-мащабни кампании, които бяха реализирани в този период.


Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г.?

Комуникациите следват развитието на бизнеса, а в някои отношения успяват дори да го изпреварят. В много от компаниите, с които работим, имаше също промени и цялостен преглед на позиционирането и предлаганите услуги. Това ни подсказа голямата нужда от по-добро разбиране на техния бизнес и предизвикателствата, пред които са изправени в ежедневната им работа. Една от най-търсените и бързо развиващи се услуги е именно стратегическото планиране - бранд одит, бизнес дизайн и трансформация и включването на специалисти в много по-ранен етап от планирането на комуникация. В групата вече имаме самостоятелно звено BrandWorks, което отделихме и подсилихме с хора, които имат опит в антропологията, разчитането на данни и създаването на бранд стратегии.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?



Комуникационната индустрия е много динамична. Социалните медии ни изненадват всеки ден с нови възможности за свързаност. Технологиите завладяват заобикалящата ни среда и променят начина, по който функционират бизнесът и животът ни. Все по-често говорим за автономни автомобили, умни хладилници и интерактивно съдържание. Ако не успееш да се адаптираш бързо, настоящото, което познаваме, ще стане минало. Следването на технологичните възможности и отличното познаване на потребителя ще са в основата на успешните маркетингови решения.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Основният ни фокус продължава да бъде подобряването на процесите на сътрудничество между отделните агенции и се стремим към client-centric модел на обслужване. Това означава, че с един клиент може да работим основно в сферата на рекламата, но в даден момент или кампания да се наложи да привлечем специалисти от стратегическия ни екип или PR звеното. И обратният вариант, в чисто медиен конкурс имаме условие за разработване на творческо предложение, което е част оценката за избор на партньор. Тази гъвкавост позволява да разширяваме екипа, да обменяме опит и да реагираме адекватно на нуждите на бранда. Клиентът получава всичко, което му е необходимо в конкретния момент, при спазване на пълна конфиденциалност и самостоятелност на екипите. Този модел спестява много време, усилия и средства по координацията на проекта. Сериозни усилия влагаме в развиването процеса по дигитална трансформация и анализ на данни. Наскоро обявихме стратегическо партньорство за България със софтуерния лидер SAP и вече имаме първите сертифицирани специалисти, готови да предложат контекстуален онлайн маркетинг (SAP Hybris Marketing). Този инструмент предлага анализи, сегментация и оптимизация на данни в реално време, спомагайки за разработването на персонална, устойчива и ефективна дигитална стратегия за компании с различен спектър на дейност.



Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните, медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост
Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем
Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага
Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса
Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания
Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес
Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно
Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й
Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1075 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5323 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10