Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Ogilvy Group

Екатерина Тупарева: Пазарът трябва да се развива в посока прозрачност и измеримост

Изпълнителният директор на Ogilvy Group Bulgaria пред "Капитал"

7890 прочитания

Ogilvy Group

© Ogilvy Group


39.2 млн. лв. консолидирани приходи за 2016 г.

На какво се дължи ръстът в приходите ви през 2016 г. на годишна база?

Дългосрочната ни стратегия за диверсифициране на риска започна да дава резултати. В последните години добавихме нови компании, които бележат сериозен ръст. MediaCom, една от новите ни медийни агенции, удвои оборота си през 2016 година. За Mindshare ръстът е 10.6% и се дължи на големи нови клиенти, като например Kaufland. До края на годината ще имаме още една медийна агенция със съвсем различно клиентско портфолио.

Как оценявате развитието на рекламния пазар в България през 2017 г?

Добрата новина е, че през 2016/ 2017 година има реален ръст на пазара. По наши данни този ръст е 3–4% за 2016 г. и около 7% за 2017 г. (все пак зависи и от последните месеци на тази година). Това се дължи на обемите, идващи от нови рекламодатели, както и на покачването на цените в двете основни телевизионни групи. Да не забравяме, че телевизията представлява 65% от медиа микса, а реалната инфлация е около 10%. Добрата новина от гледна точка на инвестиции в медиите е, че има ръст при големите вериги магазини и в туризма.

Кои са предизвикателствата пред рекламната индустрия в страната?

Предизвикателствата пред индустрията не са се променили през последната година и са различни за рекламните агенции и медиа агенциите. За рекламните агенции това са изцяло ценовият пазар; динамичното развитие на дигиталните канали, които изискват все повече диверсифицирано съдържание за смешни пари; нелоялната конкуренция между агенциите, липсата на обучени хора. Като резултат не е достатъчно добър криейтив продукт и България няма награди от най-големите международни фестивали. За медиа агенциите основните предизвикателства са двете измервателни системи за телевизия (GARB и Nielsen), които оскъпяват и усложняват работата, както и липсата на измерване на останалите медии: преса, радио- и външна реклама.

Бих искала пазарът да се развива в посока прозрачност, измеримост и повече култура във взаимоотношенията.

Кой е вашият приоритет в развитието на групата, която управлявате?

Новата ни медийна компания ще бъде оперативна през януари 2018 г. Развитието й е наш приоритет за следващата година. Надявам се да успеем да запазим за цялата 2017 г. ръста от 20%, който регистрираме в групата за периода януари до сега.

Данните са събрани от подадена от самите компании информация, както и от публични източници на информация, като част от отчетите са взети от Търговския регистър. В следващите броеве ще продължим с топ 20 на рекламните медийни и дигитални агенции, компаниите за външна реклама и BTL (рекламни услуги извън медиите, като например събития - бел. ред.) и PR агенциите. Основен критерий за изготвянето на класацията е общият размер на приходите за 2016 г. на рекламните компании.

Интервюто взе Сирма Пенкова

Николай Неделчев: Трябва по-добре да разбираме бизнеса на клиентите ни

Изпълнителният директор на Publicis One за България пред "Капитал"
София Пенева: Липсата на подготвени кадри е дългосрочен проблем

Изпълнителният директор на BBDO Group пред "Капитал"
Мария Грашнова: Комбинацията реклама в телевизия и онлайн видео започва активно да се налага

Изпълнителеният директор на Dentsu Aegis Network за България и Балканите пред "Капитал"
Ангелос Парасхакис: Доброто творческо изпълнение е най-мощният двигател на бизнеса

Изпълнителният директор на DDB Sofia пред "Капитал"
Иванка Кючукова: Хората са негативно настроени към стереотипните реклами и стандартните послания

Изпълнителният директор в Havas Group – България пред "Капитал"
Ненад Лозович: Ниските цени остават един от основните фактори за печелене на нов бизнес

Управляващият директор на New Moment New Ideas пред "Капитал"
Александър Дурчев: Технологиите ни дават много възможности, които не използваме напълно

Изпълнителният директор на All Channels Communication Group пред "Капитал"
Гергана Иванова: Трябва да се научим да мислим и търсим идеята и въздействието й

Управляващият партньор в The Smarts пред "Капитал"
39.2 млн. лв. консолидирани приходи за 2016 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK